nyx
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Braila
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Nov 2014
- Mesaj Privat
Salutare la toata lumea.
Detin un opel astra g cu motor z16xe .
In urma cu vreo 2 saptamani dupa un drum de aproximativ 30 km , in momentul cand am ajuns si am oprit motorul la cateva minute imi iese abur din motor. Inspectez si gasesc furtunul care vine din termostat in radiator sarit.
In fine completez , pun furtunul inapoi, completez cu lichid dau telefoane toata lumea zice ca termostatul e de vina.
Ca o paranteza am observat ca returul care vine din termostat trece prin modulul unde e clapeta de acceleratie si apoi vasul de expansiune ( ce in mod normal circula lichid tot timpul) nu are debit la relanti deloc doar cand o turez undeva la 2500 ture
M-am gandit ca poate a picat pompa de apa poate de aceea a si sarit furtunul poate nu termostatul in fine.
M-am gandit si la garnitura de chiuloasa , precizes ca lichidul e curat si acum si inainte de primul incident, pierderi nu am si nu am avut decat la 6-7 luni undeva la 100-150 ml
Fiind si la limita cu kilometrii distributie am zis sa schimb tot. M-am dus la service am schimbat termostat, pompa de apa , antigel nou etcsi alte mici probleme
Acum am urmatoarele nedumeri :
1. Cu noul termostat returul ce trece de la el , corp clapeta , vas expansiune nu are debit deloc cat termostatul e inchis.
2. Am verificat la un vecin cu acelasi model si la el circula tot timpul indiferent de temperatura apei cum am retinut si eu inainte sa schimb termostatul (ma gandesc termostat defect sau greseala magazin piese)
3. Daca apa ajunge (vizual in bord) la 87 degrade termostatul deschide incepe sa se incalzeasca furtul spre radiator dar totusi nu are debit la relanti trebuie sa o turez ca sa inceapa sa circule lichidul de racire 2500 - 3000 ture
4. Masina se incalzeste foarte repede in 2 km maxim iar inainte in perioada asta nu se intampla.
5, In interior caldura e sufocanta nu imi place deloc are un miros ciudat ( poate ca a curs antigel pe motor si mai dureza pana se evapora zic eu )
6.Si o alta problema in mers se poate observa pe indicatorul termic cum variaza intre 80 90 aproximativ dar brusc (acum e la 90 apoi scade la 80 si creste constant ) fara ca ventilatorul sa intre in functiune asa ceva nu se intampla niciodata in mers tot timpul constant (desigur in functie si de vremea de afara)
Nu inteleg circuitul de racire cum functioneaza, ma refer practic (pe model) ideea e ca mi se pare ca ceva nu e in regula, si din cate stiu eu acel retur care trece prin corpul unde e clapeta nu trebuie sal incalzesca?
Desigur cei de la service zic ca totul e ok si de aceea apelez la forum poate reusesc sa ii dau de cap pentru ca ceva nu e in regula.
Multumesc
Detin un opel astra g cu motor z16xe .
In urma cu vreo 2 saptamani dupa un drum de aproximativ 30 km , in momentul cand am ajuns si am oprit motorul la cateva minute imi iese abur din motor. Inspectez si gasesc furtunul care vine din termostat in radiator sarit.
In fine completez , pun furtunul inapoi, completez cu lichid dau telefoane toata lumea zice ca termostatul e de vina.
Ca o paranteza am observat ca returul care vine din termostat trece prin modulul unde e clapeta de acceleratie si apoi vasul de expansiune ( ce in mod normal circula lichid tot timpul) nu are debit la relanti deloc doar cand o turez undeva la 2500 ture
M-am gandit ca poate a picat pompa de apa poate de aceea a si sarit furtunul poate nu termostatul in fine.
M-am gandit si la garnitura de chiuloasa , precizes ca lichidul e curat si acum si inainte de primul incident, pierderi nu am si nu am avut decat la 6-7 luni undeva la 100-150 ml
Fiind si la limita cu kilometrii distributie am zis sa schimb tot. M-am dus la service am schimbat termostat, pompa de apa , antigel nou etcsi alte mici probleme
Acum am urmatoarele nedumeri :
1. Cu noul termostat returul ce trece de la el , corp clapeta , vas expansiune nu are debit deloc cat termostatul e inchis.
2. Am verificat la un vecin cu acelasi model si la el circula tot timpul indiferent de temperatura apei cum am retinut si eu inainte sa schimb termostatul (ma gandesc termostat defect sau greseala magazin piese)
3. Daca apa ajunge (vizual in bord) la 87 degrade termostatul deschide incepe sa se incalzeasca furtul spre radiator dar totusi nu are debit la relanti trebuie sa o turez ca sa inceapa sa circule lichidul de racire 2500 - 3000 ture
4. Masina se incalzeste foarte repede in 2 km maxim iar inainte in perioada asta nu se intampla.
5, In interior caldura e sufocanta nu imi place deloc are un miros ciudat ( poate ca a curs antigel pe motor si mai dureza pana se evapora zic eu )
6.Si o alta problema in mers se poate observa pe indicatorul termic cum variaza intre 80 90 aproximativ dar brusc (acum e la 90 apoi scade la 80 si creste constant ) fara ca ventilatorul sa intre in functiune asa ceva nu se intampla niciodata in mers tot timpul constant (desigur in functie si de vremea de afara)
Nu inteleg circuitul de racire cum functioneaza, ma refer practic (pe model) ideea e ca mi se pare ca ceva nu e in regula, si din cate stiu eu acel retur care trece prin corpul unde e clapeta nu trebuie sal incalzesca?
Desigur cei de la service zic ca totul e ok si de aceea apelez la forum poate reusesc sa ii dau de cap pentru ca ceva nu e in regula.
Multumesc
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
- Termostatul se deschide la 92°C din cate stiu eu la Z16XE
Ce scrie pe termostat ce coduri are (sau ce scrie pe cutia lui.)
- Senzor temperatura. (verifica si mufa daca este bagata bine in Senzor)
- Posibil pompa de apa are ceva (palete sau gripata etc.) si cand o turezi norma ca va plimba apa.
- Sau ceva infundat.
- Verifica si busonul de antigel (valva de suprapresiune daca este curata daca lucreaza.)
- Podeaua de sub sofer este cumva uda (miros de antigel ars)
https://www.clubopel.com/vie...r=asc&start=0
Sunt doar pareri vezi ce mai spun colegi mai experimentati.
Ce scrie pe termostat ce coduri are (sau ce scrie pe cutia lui.)
- Senzor temperatura. (verifica si mufa daca este bagata bine in Senzor)
- Posibil pompa de apa are ceva (palete sau gripata etc.) si cand o turezi norma ca va plimba apa.
- Sau ceva infundat.
- Verifica si busonul de antigel (valva de suprapresiune daca este curata daca lucreaza.)
- Podeaua de sub sofer este cumva uda (miros de antigel ars)
https://www.clubopel.com/vie...r=asc&start=0
Sunt doar pareri vezi ce mai spun colegi mai experimentati.
liviu2004- Suspendat
- 2,323 mesaje
- din 28 Sep 2005
- Galati
liviu2004- Mesaje scrise: 2,323
- Locatie: Galati
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2005
- Mesaj Privat
nyx
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Braila
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Nov 2014
- Mesaj Privat
Tataru ion a scris:- Termostatul se deschide la 92°C din cate stiu eu la Z16XE
Ce scrie pe termostat ce coduri are (sau ce scrie pe cutia lui.)
numai am cutia
- Senzor temperatura. (verifica si mufa daca este bagata bine in Senzor)
e ok
- Posibil pompa de apa are ceva (palete sau gripata etc.) si cand o turezi norma ca va plimba apa.
e noua ca am schimbat distributia
- Sau ceva infundat. ce anume si cum verific ca aici cred si eu ca e problema
- Verifica si busonul de antigel (valva de suprapresiune daca este curata daca lucreaza.)
e curata
- Podeaua de sub sofer este cumva uda (miros de antigel ars)
nu e totul ok la calorifer
https://www.clubopel.com/vie...r=asc&start=0
Sunt doar pareri vezi ce mai spun colegi mai experimentati.
Ce scrie pe termostat ce coduri are (sau ce scrie pe cutia lui.)
numai am cutia
- Senzor temperatura. (verifica si mufa daca este bagata bine in Senzor)
e ok
- Posibil pompa de apa are ceva (palete sau gripata etc.) si cand o turezi norma ca va plimba apa.
e noua ca am schimbat distributia
- Sau ceva infundat. ce anume si cum verific ca aici cred si eu ca e problema
- Verifica si busonul de antigel (valva de suprapresiune daca este curata daca lucreaza.)
e curata
- Podeaua de sub sofer este cumva uda (miros de antigel ars)
nu e totul ok la calorifer
https://www.clubopel.com/vie...r=asc&start=0
Sunt doar pareri vezi ce mai spun colegi mai experimentati.
- nicunicu
- ****
- 2,597 mesaje
- din 25 Feb 2012
- Zafira 2002 z16xe
- Bucuresti
nicunicu
- Mesaje scrise: 2,597
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2012
- Mesaj Privat
nyx
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Braila
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Nov 2014
- Mesaj Privat
Hmmm
Din ce am mai citit si discutat cu diferite persoane (mecanice) si am observat la masina azi am dedus urmatoarele:
1.termostatul e ok cand deschide , problema ar fi ca acel stut nu face bypas cum ar trebui pentru returul prin corpul clapei (am mai verificat azi alta masina cu acelasi motor) iar logica mea spune ca instalatia trebuie sa aibe un retur undeva ca altfel nu vad cum sar face circulatia si ai pune presiune mare pe pompa (uzura mare) pana ar ajunge la temperatura nominala sa deschida termostatul (timp care variaza in functie de temperatura de afara)
in concluzie il schimb
2. Lipsa de presiune a lichidului pe retur se manifesa si inainte de a schimba pompa , exact dupa primul incident (furtun radiator sarit) , si apare doar la peste 2000 ture si chiar am observato azi la stat pe loc masina se incalzeste tare si intra ventilatorul in functiune
in concluzie nu cred ca e pompa dar am vorbit sa o schimb si o am si pe cea veche.
3. Daca pompa nu ar functiona cred ca ar avea intarzieri in incalzirea caloriferului (circulatia ) ca si cum lichidul nu sar misca ,
Din ce am mai citit si discutat cu diferite persoane (mecanice) si am observat la masina azi am dedus urmatoarele:
1.termostatul e ok cand deschide , problema ar fi ca acel stut nu face bypas cum ar trebui pentru returul prin corpul clapei (am mai verificat azi alta masina cu acelasi motor) iar logica mea spune ca instalatia trebuie sa aibe un retur undeva ca altfel nu vad cum sar face circulatia si ai pune presiune mare pe pompa (uzura mare) pana ar ajunge la temperatura nominala sa deschida termostatul (timp care variaza in functie de temperatura de afara)
in concluzie il schimb
2. Lipsa de presiune a lichidului pe retur se manifesa si inainte de a schimba pompa , exact dupa primul incident (furtun radiator sarit) , si apare doar la peste 2000 ture si chiar am observato azi la stat pe loc masina se incalzeste tare si intra ventilatorul in functiune
in concluzie nu cred ca e pompa dar am vorbit sa o schimb si o am si pe cea veche.
3. Daca pompa nu ar functiona cred ca ar avea intarzieri in incalzirea caloriferului (circulatia ) ca si cum lichidul nu sar misca ,
liviu2004- Suspendat
- 2,323 mesaje
- din 28 Sep 2005
- Galati
liviu2004- Mesaje scrise: 2,323
- Locatie: Galati
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2005
- Mesaj Privat
Nu vrei sa ma bagi in seama, treaba ta, pentru altii care citesc acest topic si ii intereseaza, aici niste poze de termostat oem si aftermarket. Unde se vede o gaura catre bypass in corpul termostatului.
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?p=1640411
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?p=1640411
nyx
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Braila
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Nov 2014
- Mesaj Privat
liviu2004- Suspendat
- 2,323 mesaje
- din 28 Sep 2005
- Galati
liviu2004- Mesaje scrise: 2,323
- Locatie: Galati
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2005
- Mesaj Privat
nyx
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Braila
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Nov 2014
- Mesaj Privat
Imi cer scuze pentru reply-ul tarziu, am tot fost plecat.
Am schimbat termostatul cu unul care permite trecerea lichidului prin clapeta indiferent de pozitia termostatului si este ok .La relanti am retur, cand termostatul deschide am retur de la radiator indiferent de turatia motorului si motorul este mai rece fata de situatia de mai sus(primul post).
Ce am mai observat este ca pe retururi tot mai vin bule de aer, acum cica durezeaza ceva timp pana ce dispare aerul din instalatie.
In concluzie nu face-ti ca mine CUMPARATI-VA TERMOSTAT ORIGINAL.
Multumesc.
Am schimbat termostatul cu unul care permite trecerea lichidului prin clapeta indiferent de pozitia termostatului si este ok .La relanti am retur, cand termostatul deschide am retur de la radiator indiferent de turatia motorului si motorul este mai rece fata de situatia de mai sus(primul post).
Ce am mai observat este ca pe retururi tot mai vin bule de aer, acum cica durezeaza ceva timp pana ce dispare aerul din instalatie.
In concluzie nu face-ti ca mine CUMPARATI-VA TERMOSTAT ORIGINAL.
Multumesc.
- danielddd
- ***
- 527 mesaje
- din 26 Nov 2010
- Astra 2002 z16se
- Botosani
danielddd
- Mesaje scrise: 527
- Locatie: Botosani
- Masina: Astra 2002 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Nov 2010
- Mesaj Privat
nyx
- Mesaje scrise: 6
- Locatie: Braila
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Nov 2014
- Mesaj Privat