Am plecat din RO/Iasi cu intentia de a ajunge in FR/Strasbourg.
Detalii:
- masina opel astra g 1.7 dti
- 2 persoane + bagaj
- prima data iesit din tara cu masina proprie
- teoretic inca sunt incepator... inca nu am 1 an de carnet, aveam cam 6000 de km condusi pana sa plec
- dotat cu PDA/GPS, detector radar beltronics pro rx65, card in lei care sa mearga si afara, prietena in dreapta care avertizeaza sonor cand mergi prea tare, mai ales in curbe, si 15l solutie lichid de parbriz
Plecat pe 1iunie la ~4:15 dimineata din Iasi... am ajuns in Oradea la 14:30, m-am cazat la hotel si am dormit ca porcu cat am putut de mult pana a 2-a zi.
Drumul in RO a fost pe departe cel mai obositor din cat am condus pana in momentul in care scriu acum (aproape 3500km de cand am plecat).
Iasi - Tg Neamt - Poiana Largului (aici se lucreaza la podul din coada lacului, drum f prost, pe 1sg sensm semaforizat / lacul bicaz era cumplit de secat, nu l-am vazut in viata mea asa scazut) - Borsec - Toplita - Reghin - Tg Mures - Cluj - Oreadea.
Ce pot sa zic e ca zona Borsec - Toplita - Reghin este absolut cumplita... n-am injurat de mult atat de mult cand am injurat in portiunea aia.
Dobitocii au decopertat cam tot drumul acolo... si este lasat asa... nu au asfaltat mai nimic.. doar pe la toplita parca au mai miscat putin spre bine.
Detectorul de radar m-a avertizat de 2 ori din timp la 2 radare care stateau pitite strategic... unul dupa o curba, altul imediat dupa un deal unde veneai lansat ca era drum ok.
Se pare ca nu degeaba se zice ca e un detector bun.
Pe 2 iunie pe la 8:30 am iesit din Oradea (nu inainte de a face plinul), am intrat in Ungaria pe la vama Bors. Fara evenimente... le-am dat si pasapoartele... s-au uitat pe ele... nimic spectaculos.
Din momentul iesirii din RO nu am mai folosit detectorul.
Ungaria:
In ungaria am mers legal... din cand in cand mai depaseam viteza legala ca sa fac depasiri.
Unde am vazut ca se mergea tare ma mai lipeam si eu in spatele unui vitezist la o distanta rezonabila.
Am cumparat vigneta valabila 10 zile, platit cu cardul... sincer nu mai stiu cat am dat.
Nu am oprit deloc pana am intrat in Austria... decat sa iau vigneta.
Austria:
La vama ok, nimic special.
Cumparat vigneta valabila 4 zile... cost 7.60e.
Drumul super... pe autostrada destul de liber fiind sambatam fara tiruri.
Spre italia se traverseaza ceva munti... plin de tunele, limite de viteza... radare automate..etc..
Am prins o ploaie torentiala beton... la 1 moment dat pe contrasens pe autostrada blocaj... accident... erau vreo 8-10 masini japoneze tunate stil NFS... ce am vazut din viteza... tocmai il luau pe 1 cu targa.
Italia
La vama se trece ca prin branza... nu opreste nimeni...
Nu trebuie vigneta... se plateste taxa de autostrada periodic (sunt bariere cu casierii)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Undeva langa vicenza:
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
In timpul saptamanii trafic extrem de aglomerat... pentru mine a fost adrenalina curata 😊
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Elvetia:
- la vama toti treceau frumos... fara probleme. Cum vad baietii nr de ro... se arunca in fata masinii si ma trag pe dreapta. M-a pus sa opresc motoru... eu aveam turbina incinsa de la drum... grrrr 😃
Interogatoriu... de unde vin... unde ma duc...
Actele la control: CI, pasaport, cert. inmatriculare masina, permis conducere...
Ma gandeam ca ma intoarce din cauza ca nu am 1an de carnet... no problems.
Au cerut pana si carnetul de conducere al prietenei.
Cat au verificat actele langa noi a stat un vames inarmat... nu ne-a scapat o clipa din ochi.
Nu ai voie sa cobori din masina.... chiar daca te pisi pe tine..
S-a intors respectivul cu actele... a aruncat o privire si in portbagaj.. si ne-a lasat sa trecem... nu inainte de a ne arata ghiseul de unde sa cumpar vigneta.
Ulterior am mai trecut de 2 ori granita in Elvetia si nu m-au mai oprit deloc.
Partea frumoasa: dinspre Italia (Vicenza) spre Franta a trebuit sa traversez Elvetia.
Am ales trecatoarea de la San Gottardo, prin Alpii elvetieni
Erau 2 variante, dar in final le-am facut pe amandoua: pe deasupra.. serpentine... peisaje... aer curat, sau pe sub... printr-un tunel lung de 17km.
Pe aici am urcat sus... la 2100m:
http://maps.google.com/maps...amp;z=13&om=1
Am urcat pe drumul "european" galben pana la lacul San Gottardo (Ospizio) si am coborat pe cel alb... un drum pietruit extrem de bun...
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Apoi am coborat inapoi pe aici:
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
![](http://s3-eu-west-1.amazonaws.com/2013.clubopel.com/images/2013/blank.gif)
Dupa care am trecut prin tunel (fara taxa).
In schimb am platit vigneta Elvetiana care a costat parca 30-40e... si e valabila 1an. Dar s-a dovedit f utila... pentru ca am mai trecut ulterior de 2 ori prin Elvetia (Strasbourg - Grenoble - Chamonix / tur-retur) si am evitat astfel taxele de autostrada din Franta care nu sunt chiar mici.
In tunel nimic special... doar ca:
- se merge cu 80.... pe 2 sensuri... cate 1 banda.
- am uitat sa pun ventilatia pe recirculare si mi-am umplut masina cu monoxid de carbon 😊
- obligatoriu sa pastrezi distanta de ~150m fata de cel din fata
- cu toate ca afara erau cam 22 grade.. in mijlocul tunelului pe bord am avut afisate 34.5 grade. De curiozitate am coborat putin geamul ... intradevar era cald rau.
In tunelul asta a fost si un accident urat tare prin anii 90 parca...
Precizari pentru unii care ar putea fi carcotasi:
- nu ma laud... stiu ca am dat unele detalii care nu par importante... dar pentru unii care nu au mai iesit pe afara e posibil sa fie
- stiu ca unele chestii nu au legatura cu masinile si cu Opel... dar e pacat sa nu prezentam locurile frumoase prin care trecem
O sa revin cu un post cu locurile prin care am mai fost... printre care:
- un muzeu al unui ordin de calugari... Grande Chartreuse
- grenoble, la bastille de grenoble
- chamonix - telecabina la Aiguille du Midi - cota 3842m... absolut incredibil ce au putut face aia acolo
O sa revin cu 1 post
Ultima modificare făcută de xcuseme la Lun 11 Jun, 2007 8:47 pm