Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină
  • davay

  • Mesaje scrise: 57
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Corsa 1999 X10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Aug 2011

  • Mesaj Privat
Salutari
Dupa ce am citit n topicuri posibile si imposibile am decis sa-mi prezint problema, in cautarea unei rezolvari.
Detin o corsa b cu motor 1l 12v, x10xe care acum 2-3 luni, din cand in cand se tura singura ca si cum ar ramane pedala de acceleratie apasata la maxim.Ajungea la 5000-6000, trageam pe dreapta, opream,reporneam si totul era ok. Acum o luna simptomul s-a schimbat, se accelera in suturi intre 4000-5000, opream, porneam si cateodata isi revenea, alteori la a10-a pornire isi revenea. Precizez ca se intampla complet aleatoriu.
Acum 2 saptamani am zis sa desfac clapeta de acceleratie iar de la montaj incoace totul merge anapoda, cu relanti ce creste ca in videoclipul atasat. Prima data am omis sa tin contactul 30 sec dupa ce am montat totul insa am deconectat bateria, am reincercat sa invat totul...in zadar. Pe tester am niciuo eroare( Doar EGR blocat,care oricum e obturat) . Daca scoteam senzorul de pozitie al clapetei, cel din spate, nu se mai tura ci ramanea turata la 1600-1700 cand era calda, 1000 cand era rece. Am probat un motoras pas cu pas si face la fel. Acum am schimbat senzorul clapetei si face la fel ca si cu cel vechi. Am un multimetru in caz ca doriti sa masor diferite valori. Sambata e posibil sa merg la un mecanic dar pana atunci lucrez la o firma de curierat si va dati seama ca bag benzina de ma seaca. Va multumesc anticipat chiar si pt cea mai mica si banala idee la care posibil sa nu ma fi gandit.


Skip ads

  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,001
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
ai incercat sa vezi si I.A.C. (supapa relantiu) cum se comporta?
trage aer fals pe undeva?
  • davay

  • Mesaje scrise: 57
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Corsa 1999 X10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Aug 2011

  • Mesaj Privat
Nu trage aer fals, ma gandesc ca daca ar trage ar sta turata, nu s-ar tura singura Daca nu ma insel IAC la motorul asta este motorasul pas cu pas pe care l-am probat de la un prieten si se comporta la fel. Multumesc mult pt raspuns !
  • davay

  • Mesaje scrise: 57
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Corsa 1999 X10XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Aug 2011

  • Mesaj Privat
Scuze pentru dublu post.

luciraica - Ai idee daca pot masura cu multimetrul senzorul de temperatura ? Ce rezistenta ar trebui sa aiba ? Merci !
  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,001
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
daca ai clapeta actionata mecanic (cu ajutorul cablului de acceleratie) atunci trebuie sa ai IAC si potentiometru pozitie
senzorul temperatura lichid racire este un termistor.. o rezistenta variabila in functie de temperatura (creste rezistenta cu cresterea temperaturii)
senzorul temperatura aer admisie este in debitmetru..
cel mai bine poti urmari parametrii cu un aparat de diagnoza
  • big_electro61

  • Mesaje scrise: 4,492
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 2008 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Oct 2008

  • Mesaj Privat
"senzorul temperatura lichid racire este un termistor.. o rezistenta variabila in functie de temperatura (creste rezistenta cu cresterea temperaturii) " Este un termistor,adevarat, dar restul e fals.Termistorul este NTC((coeficient negativ de temperatura),adica cu cit temperatura creste,rezistenta scade. Ex. aproximativ; 20 gradeC-3000 ohmi, 90 gradeC-200 ohmi...
  • LAndra

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2021

  • Mesaj Privat
davay a scris:Salutari
Dupa ce am citit n topicuri posibile si imposibile am decis sa-mi prezint problema, in cautarea unei rezolvari.
Detin o corsa b cu motor 1l 12v, x10xe care acum 2-3 luni, din cand in cand se tura singura ca si cum ar ramane pedala de acceleratie apasata la maxim.Ajungea la 5000-6000, trageam pe dreapta, opream,reporneam si totul era ok. Acum o luna simptomul s-a schimbat, se accelera in suturi intre 4000-5000, opream, porneam si cateodata isi revenea, alteori la a10-a pornire isi revenea. Precizez ca se intampla complet aleatoriu.
Acum 2 saptamani am zis sa desfac clapeta de acceleratie iar de la montaj incoace totul merge anapoda, cu relanti ce creste ca in videoclipul atasat. Prima data am omis sa tin contactul 30 sec dupa ce am montat totul insa am deconectat bateria, am reincercat sa invat totul...in zadar. Pe tester am niciuo eroare( Doar EGR blocat,care oricum e obturat) . Daca scoteam senzorul de pozitie al clapetei, cel din spate, nu se mai tura ci ramanea turata la 1600-1700 cand era calda, 1000 cand era rece. Am probat un motoras pas cu pas si face la fel. Acum am schimbat senzorul clapetei si face la fel ca si cu cel vechi. Am un multimetru in caz ca doriti sa masor diferite valori. Sambata e posibil sa merg la un mecanic dar pana atunci lucrez la o firma de curierat si va dati seama ca bag benzina de ma seaca. Va multumesc anticipat chiar si pt cea mai mica si banala idee la care posibil sa nu ma fi gandit.


Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR