Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra B
  • andreidragosflorin

  • Mesaje scrise: 60
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Vectra 2001 z18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2012

  • Mesaj Privat
pai ma intereseaza depinde si de pret
Skip ads

  • florinianc

  • Mesaje scrise: 1,600
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2006 Z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Daca iei din dezmembrari ia doar un arc, fiindca nu stii cat te tine sau cat de obosit e. Si totusi, inainte sa dai banii pe unul de la dezmembrari, intreaba sa vezi macar cat costa unul nou pe la magazine. Un arc rupt afecteaza stabilitatea masinii, forteaza telescoapele si bieletele antiruliu, deci e necesar inlocuire. Asta desigur, daca vrei sa tii perioada indelungata masina...
  • cosminc2009

  • Mesaje scrise: 351
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 09 Mar 2009

  • Mesaj Privat
dupa cum intreba andreidragosflorin se potrivesc arcurile de pe o motorizare pe alta?
De ex. la 1,6 merg cele de 2.0?
  • blajmihai

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Vectra 1996
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Nov 2011

  • Mesaj Privat
Salut!Am un vectra b din '96 "limuzina" si pe fata am telescoapele moarte as vrea sa le schimb..si arcurile la fel!Ce-i drept e ca trebuie sa imi fac si directia sa schimb capete de bara etc!As vrea sa imi spuna cineva care a schimbat..oridinea suspensi capete de bara ...etc ca in final sa imi fac unghiu la roti!
Niste sfaturi despre telescoape arcuri de ce sa ma feresc si ce trebuie sa fac!
Multumesc anticipat!
  • adisacrieriu

  • Mesaje scrise: 21
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Feb 2013

  • Mesaj Privat
As dori sa schimb arcurile pe fata, la masina din semnatura, ce marca imi recomandati?
  • rusu84

  • Mesaje scrise: 91
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Imi poate recomanda cineva niste suspensii sport si arcuri sport ptr. opel vectra b din 2001 1.6 16 valve
  • stan raul

  • Mesaje scrise: 40
  • Locatie: Maramures
  • Masina: Vectra 1997 x20DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Aug 2010

  • Mesaj Privat
Tocmai am schimbat un arc fata stanga(sh) motorizare 2.2 diesel. eu am 2.0 dtl din cate stiu eu arcurile la diesel sunt la fel.
Problema este ca s.a dereglat volanul, imi sta putin spre dreapta. Se poate asta daca flansa nu este la loc exact cum ar trebui? Exista posibilitatea sa.si revina daca flansa va sta corect? Mecanicul zicea ca.si revine...eu nu cred....
Va rog dati.mi un raspuns daca ati patit asa ceva...mulumesc anticipat.
  • rusu84

  • Mesaje scrise: 91
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2001
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Mai 2013

  • Mesaj Privat
As dori sa schimb suspensia fata spate la opel vectra 1.6 16v 2001 ce fel de suspensie imi recomandati si ce firma
  • Cristian Arnautu

  • Mesaje scrise: 73
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Zafira 2001 X16SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Feb 2013

  • Mesaj Privat
Buna , vin si eu cu o nelamurire ..as vrea sa stiu cu e normal sa arate flansa de la telescop pe fata ....asa ??sau asa ...?? mai exact treb sa stea lipita de caroserie sau sa aiva o anumita distanta intre flansa si caroserie
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,675
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Daca sta lipita e flansa buna, daca sta distantata e flansa tasata.
  • Cristian Arnautu

  • Mesaje scrise: 73
  • Locatie: Botosani
  • Masina: Zafira 2001 X16SZR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Feb 2013

  • Mesaj Privat
Care flansa cea care se vede deasupra?
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,675
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Flansa e fix deasupra arcului, apoi vine rulemntul. Adica dedesubt, nu ai cum sa o vezi de la motor. Acolo ai doar un capac sa nu cada roata cand ridici masina pe cric Very Happy
  • petricavlad37

  • Mesaje scrise: 550
  • Locatie: Hunedoara
  • Masina: Meriva 2009 x16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Oct 2010

  • Mesaj Privat
Da.Trebuie sa stea lipita de oalā.
  • jonyx87

  • Mesaje scrise: 285
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2011

  • Mesaj Privat
Salutare colegi.
Revin cu o micã problemã... În urmã cu ceva timp cãutam o „chestie” sã înalț partea din spate a mașinii... Am mai spus asta... Pe fațã distanța între aripã și anvelopã este de 8 cm, iar pe spate este de 3cm. Pe ambele pãrți bineînțeles. Portbagajul este gol (roata de rezervã, cric, triunghiuri, stingãtor) dar așa cum apare mașina dã impresia de portbagaj incãrcat. Chiar și cu ceva bagaje și 3 persoane nu se lasã mult, deci cred cã arcurile sunt ok... Pt partea esteticã vreau sã o înalț cu 5 cm.
M-am uitat de înãlțãtoare dar ar trebui sã bag nu știu câte pt asta și atunci revin la înlocuire arcuri. Habar n-am sã spun ce grosime are arcul, ce înalțime dar bãnuiesc cã se poate lua în considerare cã ar fi niște arcuri mai slabe. Știu doar cã au 8 spire numãrând inclusiv spirele pe care stã arcul (pe care face contact cu suportul).
Am mai vãzut și la alte Vectre aceeași chestie. Oricum e de mult treaba de când am luat mașina, de ceva ani dar nu am luat în seamã aspectul ãsta. Am tot auzit cã cele de diesel sunt altfel.... Pe la piese auto îmi spun cã nu conteazã motorizãrile în mod special pe spate.
Un prieten a mers pe la dezmembrãri și nu știu cum a reușit dar el pe Logan 2008 are arcuri de Touran 2011 și pe Touran are de Ford Galaxy și îi stau f bn și fãrã nici un fel de modificãri.
M-ar interesa și varianta asta dacã aș ști ce arcuri de la alte mașini se potrivesc la mine.
  • jonyx87

  • Mesaje scrise: 285
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2011

  • Mesaj Privat
Nu m-am gândit la asta dar faptul cã e hatchback are vreo legãturã cu problema mea?
  • pustiu_pst

  • Mesaje scrise: 2,839
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 z18xe/x16xelT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2010

  • Mesaj Privat
jonyx87 a scris:Salutare colegi.
Revin cu o micã problemã... În urmã cu ceva timp cãutam o „chestie” sã înalț partea din spate a mașinii... Am mai spus asta... Pe fațã distanța între aripã și anvelopã este de 8 cm, iar pe spate este de 3cm. Pe ambele pãrți bineînțeles. Portbagajul este gol (roata de rezervã, cric, triunghiuri, stingãtor) dar așa cum apare mașina dã impresia de portbagaj incãrcat. Chiar și cu ceva bagaje și 3 persoane nu se lasã mult, deci cred cã arcurile sunt ok... Pt partea esteticã vreau sã o înalț cu 5 cm.
M-am uitat de înãlțãtoare dar ar trebui sã bag nu știu câte pt asta și atunci revin la înlocuire arcuri. Habar n-am sã spun ce grosime are arcul, ce înalțime dar bãnuiesc cã se poate lua în considerare cã ar fi niște arcuri mai slabe. Știu doar cã au 8 spire numãrând inclusiv spirele pe care stã arcul (pe care face contact cu suportul).
Am mai vãzut și la alte Vectre aceeași chestie. Oricum e de mult treaba de când am luat mașina, de ceva ani dar nu am luat în seamã aspectul ãsta. Am tot auzit cã cele de diesel sunt altfel.... Pe la piese auto îmi spun cã nu conteazã motorizãrile în mod special pe spate.
Un prieten a mers pe la dezmembrãri și nu știu cum a reușit dar el pe Logan 2008 are arcuri de Touran 2011 și pe Touran are de Ford Galaxy și îi stau f bn și fãrã nici un fel de modificãri.
M-ar interesa și varianta asta dacã aș ști ce arcuri de la alte mașini se potrivesc la mine.


Din ce am vazut si la a mea...mi-am dat seama ca sunt ciuciungareli la mijloc
Adica ai arcuri sport pe spate...ma rog alea originale dar pentru sasiu sport...
Asa aveam si eu pe vectra mea, sport pe spate si normale pe fata( masina este sport edition, dar propietarul vechi a murit de foame sa puna sport si pe fata) si era masina stramba...am rezolvat cu arcuri sport si fata...si acum este egala.
Tu ca vrei sa o ridici cauta arcuri pachet drumuri grele si es ridica masina.
  • ionyboy

  • Mesaje scrise: 27
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2001 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jan 2011

  • Mesaj Privat
salut ! am o problema destul de mare ca imi ajunge cumparand bucse. am un opel vectra b2 caravan 2,2 dti 2001 editie sport . in urma cu cv timp prin iarna cv de genu am schimbat bucsele pe spate complet totul precizez ca are brate pe spate am schimbat absolut tot si amortizoare dar inainte de a le schimba masina a suferit un accident am sarit pe un sant lovit de altu si am mers pe santu respectiv vreo 50 de metri am zis sa schimb tot dar dupa ce i-am schimbat tot pe spate acuma la orice denivelare iti da senzatia ca te fura de spate stanga dreapta din balans cum sar spune si am facut bracaj si pe spate. Acuma am schimbat din nou cele 4 bucse pe rol de pivoti pe spate ca mi-au zis la un service ca sunt terminate si intradevar am luat altele mai scumpe ca am zis ca m-am zgarcit tura trecuta tot la fel si imi termina cauciucurile pe spate e al doilea set in 7 luni de acuma mi le roade complet nu pe margini. Acuma sa mai zic o treaaba pe fata mi sa zis ca pivoti sunt praf deoarece am observat ca rotile mele stau cracanate dar nu imi strica cauciucurile si nu i-am schimbat niciodata de 6 ani de cand am masina , amortizoarele pe fata sunt anu trecut in vara schimbate ca si cele pe spate dar acuma am schimbat numai pe spate sperand ca rezolv problema si mi sa zis asa : acuma sa schimb capete de bara bielete de directie pivoti si flansele sus dar nu arata naspa eu am un huruit de cv vreme de vreo luna cam asa pe fata cred ca un rulment la roata iarasi nu am umblat la asa cv , mi-a fost frica ca ar fi planetara dar asta face incontinuu deci e rulment si in concluzie ma gandesc la arcuri cred ca le cam ajunge pentru ca in mers sa fie asfaltul mai cu hopuri la mine in loc sa stea masina pe asfalt eu fac balans stanga dreapta ca la remorca de tir si nici de cum sus jos , eu fac dintro parte in alta si pe ploaie numai zic ca ma fura de spate incontinu . m-am gandit sa cumpar suspensie sport cu reglaj completa cu tot cu amortizoare decat sa iau arcuri si amortizoare acuma nu stiu ce sa zic ca pret cred ca ies mai ieftin cu suspensiia sport. acuma nu stiu ce sfat imi dati dar ajutati-ma ca nu pot merge cu ea pe strada zici ca am tractiune spate si rod cauciucuri si la orice denivelare pe mn ma fura de spate incontinuu, ma scuzati de textul lung dar trebuia sa explic detaliat la ce ma refer. toata problema am simtito dupa accident cand troncanea pe spate dar nu ma fura , am schimbat bucsile in iarna si de atunci e tamtamu asta , pe zapada nu o puteam controla neam am zis ca e gheata zapada dar a trecut si zapada si tot la fel . astept raspunsuri .va multumuesc !
  • jonyx87

  • Mesaje scrise: 285
  • Locatie: Valcea
  • Masina: Vectra 1997 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jul 2011

  • Mesaj Privat
Salutare!
Revin mereu și mereu... Atâta timp cât sunt întrebãri și forumuri deschise.....
La momentul ãsta pot sã încep cu concluzie la problema mea (menționatã cu ceva timp în urmã mai sus câteva rânduri).
În primul rând am aflat cã pe fațã sunt heavy duty și pe spate standard...
Apoi am pus arcuri heavy duty SH, nu mi-a plãcut... doar 0,9 mm - max 1 cm s-a înãlțat....Acum chiar le am pe alea, mari diferențe nu sunt.... nu prea umblu cu sacii de cartofi..... nici stabilitate..... Dupã lungi cãutãri și ajutoare, am gãsit arcuri de la alte mașini care se potrivesc. Mașina cu pricina Peugeot 406 (break și berlinã)... sunt niște mici diferențe dar mecanicul a spus cã se încadreaazã în toleranțe sã spunem. Arcuri compatibile:

KYB RC5422:
Grosime spirã 14 mm
Lungime 350
Mașina se ridicã 52 mm fațã de standard și 42 fațã de actualele arcuri

și

KYB RC5421.
Grosime spirã 13 mm
Lungime 367
Mașina se ridicã 47 mm fațã de standard și 37 fațã de actualele arcuri

Calculele sunt fãcute dupã multe mãsurãtori și constatãri + regula de 3 compusã + verificãri pe „teren”.
Sunt noi și prețurile sunt foarte ok (94-120 lei buc).
Aș opta pe varianta cu grosimea spirei de arc mai mare (în curbe nu se mai apleacã) + bagajele juniorului de ceva timp..... cam ocupat portbagajul când merg pe la țarã (pãtuț rabatabil, jucãrii, plase de haine, mãsuțe, scãunele etc).
Asta mã va ajuta sã modific și centrul de greutate (o poveste lungã și comicã pe care am testat-o în aceastã iarnã, implicã 2 grași de 120 de kile/gras sã stea doar pe scaunele din fațã a mașinii și potbagajul gol) sã pot urca o pantã la țarã sã nu o iau la pas aproape 2 km pe timp de iarnã .....
Amu'.... ce efecte ar avea o suspensie mai rigidã, mai „tare”? Am citit cã ar ataca amortizoarele dar.... amortizoare heavy duty?
  • ANicolescu

  • Mesaje scrise: 5
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Nov 2017

  • Mesaj Privat
chi79 a scris:Ce sa aleg intre Sachs si Bilstein? Preturile sunt sensibil apropiate.
Salut, trãiesc in Germania si mi am schimbat si eu te curând amortizoarele la o Vectra B 1.6 16V 1996, am întrebat aici la 10 servisuri ce mi recomandã sa pun si 9 mi au zis de Sachs. Baftã!
  • mariano

  • Mesaje scrise: 940
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Jun 2008

  • Mesaj Privat
jonyx87 a scris:Salutare!
Revin mereu și mereu... Atâta timp cât sunt întrebãri și forumuri deschise.....
La momentul ãsta pot sã încep cu concluzie la problema mea (menționatã cu ceva timp în urmã mai sus câteva rânduri).
În primul rând am aflat cã pe fațã sunt heavy duty și pe spate standard...
Apoi am pus arcuri heavy duty SH, nu mi-a plãcut... doar 0,9 mm - max 1 cm s-a înãlțat....Acum chiar le am pe alea, mari diferențe nu sunt.... nu prea umblu cu sacii de cartofi..... nici stabilitate..... Dupã lungi cãutãri și ajutoare, am gãsit arcuri de la alte mașini care se potrivesc. Mașina cu pricina Peugeot 406 (break și berlinã)... sunt niște mici diferențe dar mecanicul a spus cã se încadreaazã în toleranțe sã spunem. Arcuri compatibile:

KYB RC5422:
Grosime spirã 14 mm
Lungime 350
Mașina se ridicã 52 mm fațã de standard și 42 fațã de actualele arcuri

și

KYB RC5421.
Grosime spirã 13 mm
Lungime 367
Mașina se ridicã 47 mm fațã de standard și 37 fațã de actualele arcuri

Calculele sunt fãcute dupã multe mãsurãtori și constatãri + regula de 3 compusã + verificãri pe „teren”.
Sunt noi și prețurile sunt foarte ok (94-120 lei buc).
Aș opta pe varianta cu grosimea spirei de arc mai mare (în curbe nu se mai apleacã) + bagajele juniorului de ceva timp..... cam ocupat portbagajul când merg pe la țarã (pãtuț rabatabil, jucãrii, plase de haine, mãsuțe, scãunele etc).
Asta mã va ajuta sã modific și centrul de greutate (o poveste lungã și comicã pe care am testat-o în aceastã iarnã, implicã 2 grași de 120 de kile/gras sã stea doar pe scaunele din fațã a mașinii și potbagajul gol) sã pot urca o pantã la țarã sã nu o iau la pas aproape 2 km pe timp de iarnã .....
Amu'.... ce efecte ar avea o suspensie mai rigidã, mai „tare”? Am citit cã ar ataca amortizoarele dar.... amortizoare heavy duty?

Sunt forțate variantele tale pentru acest tip de mașinã. Tot ceea ce ai menționat forțeazã in tot ce înseamnã direcție și suspensie, bucsi, amortizoare.....aceastã mașinã nu a fost gânditã sa aibã pachet de drumuri grele, pentru cã pur și simplu nu este din acel segment. Este o mașinã gânditã sa fie confortabilã la drum cu o ținutã bunã și pentru o utilizare standard. Când spun standard înseamnã și un drum de țarã și un munte dar cel mai mult sosea. Nemți au șosele!
Tu decizi daca vrei sa faci praf suspensia mașinii și dacã îți permiți mai apoi sa schimbi tot ce înseamnã bucsi, amortizoare, capete de bara și bielete.
Eu am mașina de 9 ani de zile.....am pivoții originali, bucãțile fata originale și capetele de bara. Am schimbat doar arcurile fațã și amortizoarele. Pe spate au început sã batã în schimb amortizoarele de abia acum.....și pentru asta am luat eu amortizoare Sachs pentru varianta preface lift care sunt o idee mai groase cã diametru
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Vectra
  3. Vectra B

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR