- auras112
- OP
- 147 mesaje
- din 17 Apr 2014
- Astra 2001 Z16SE
- Teleorman
auras112
- Mesaje scrise: 147
- Locatie: Teleorman
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Apr 2014
- Mesaj Privat
Salut ! Astazi am chemat la mine un prieten care are tester pentru masina si am bagat testerul pe masina mea pentru ca am probleme si la pornire si fluctuatii in relantiu la rece.Am Opel Astra G 2001 motor 1.6 16v Z16XE.Imi poate spune si mie cineva care sunt parametri normali la toate valorile masurate ? (exemplu Senzor 1 pedala acceleratie,senzor 2,potentiometru 1 clapeta,potentiometru 2,pozitie clapeta relantii,MAP,senzor O1,raport aer/combustibil,senzor O2,corectie amester termen lung si scurt,unghi Dwell,timp de injectie,unghi de aprindere,defect total de aprindere) si mai sunt multe de enumerat.Dar astea ma cam intereseaza care sunt valorile normale pentru motorul Z16XE la RELANTIU.
- luciraica
- ****
- 2,001 mesaje
- din 29 Oct 2011
- Astra 2006 Z16XEP
- Sibiu
luciraica
- Mesaje scrise: 2,001
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2011
- Mesaj Privat
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
Din ce vad cum zice colegul Alternatorul nu incarca bateria.
Cu motorul porni la borne ar trebui sa ai intre 13.8..-14 si ceva. (daca bateri nu se incarca pot aparea erori eronate cred)
Aprinde farurile si daca luminile isi pierd din intensitate (fluctuati) cam acolo este problema nu strica sa cureti si bornele bateriei poate sunt oxidari contacte imperfecte.
Ultima modificare făcută de T.ion la Vin 03 Oct, 2014 5:26 pm, modificat de 2 ori în total
Cu motorul porni la borne ar trebui sa ai intre 13.8..-14 si ceva. (daca bateri nu se incarca pot aparea erori eronate cred)
Aprinde farurile si daca luminile isi pierd din intensitate (fluctuati) cam acolo este problema nu strica sa cureti si bornele bateriei poate sunt oxidari contacte imperfecte.
Ultima modificare făcută de T.ion la Vin 03 Oct, 2014 5:26 pm, modificat de 2 ori în total
- auras112
- OP
- 147 mesaje
- din 17 Apr 2014
- Astra 2001 Z16SE
- Teleorman
auras112
- Mesaje scrise: 147
- Locatie: Teleorman
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Apr 2014
- Mesaj Privat
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
Pai aprinderea la buji de unde isi ea curent, si daca baterie este slabita, ca nu este incarcata de alternator cum vrei sa mearga rotund.
(daca bateria nu se incarca pot aparea erori eronate la diagnoza cred)
Verifica bornele (curatele) daca la borne este bine. vezi ce are alternatorul.
Daca ai umblat de curand pe undeva, verifica toate firele sa fie prinse la locul lor.
Posibi si o bujie arsa daca nu merge rotund
(adica face ca dracu de nu poti merge, ai senzatia ca sare motorul din masina merge in 3 pistoane ), dar problema cu bateria si alternatorul va ramane.
Ultima modificare făcută de T.ion la Vin 03 Oct, 2014 5:42 pm, modificat de 8 ori în total
(daca bateria nu se incarca pot aparea erori eronate la diagnoza cred)
Verifica bornele (curatele) daca la borne este bine. vezi ce are alternatorul.
Daca ai umblat de curand pe undeva, verifica toate firele sa fie prinse la locul lor.
Posibi si o bujie arsa daca nu merge rotund
(adica face ca dracu de nu poti merge, ai senzatia ca sare motorul din masina merge in 3 pistoane ), dar problema cu bateria si alternatorul va ramane.
Ultima modificare făcută de T.ion la Vin 03 Oct, 2014 5:42 pm, modificat de 8 ori în total
- luciraica
- ****
- 2,001 mesaje
- din 29 Oct 2011
- Astra 2006 Z16XEP
- Sibiu
luciraica
- Mesaje scrise: 2,001
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2011
- Mesaj Privat
- auras112
- OP
- 147 mesaje
- din 17 Apr 2014
- Astra 2001 Z16SE
- Teleorman
auras112
- Mesaje scrise: 147
- Locatie: Teleorman
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Apr 2014
- Mesaj Privat
Bobina de inductie este cumparata nou Mobiltron de aproximativ 2 luni.Mi s-a mai spus ca este prea mica valoarea la "tensiune baterie" tinand cont ca motorul este pornit.Dar este posibil ca din cauza alternatorului sa nu mearga motorul rotund ? bujiile am Bosch (1 singur electrod masa),cu astea am luat masina,si am cumparat dupa Renault (2 electrozi masa) si tot asa merge.
- auras112
- OP
- 147 mesaje
- din 17 Apr 2014
- Astra 2001 Z16SE
- Teleorman
auras112
- Mesaje scrise: 147
- Locatie: Teleorman
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Apr 2014
- Mesaj Privat
Problema cu "mersul motorului in 3 pistoane" am avut-o pana sa schimb bobina de inductie.Dupa ce am schimbat-o nu a mai facut asa motorul,dar tot nu mergea rotund.Bateria este cumparata de 6luni de cand am luat masina.Precizez ca motorul porneste cam greu,adica invarte de cateva ori pana o ia.Si la rece face figuri cu pornirea,dar la cald o ia mult mai greu.Si uneori in mers pe la 50-60km/h merge in suturi,indiferent de treapta (3-4-5).
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
Alternatorul vezi de ce nu incarca bateria.
Si pregateste si bani, cred ca alternatorul trebuie reparat (scump de reparat) sau altul SH la fel.
Citeste tot de sus, fa un rezumat si ea o decizie.
Alternator - incarcare/carbuni/diode/releu/cabluri/bateria
https://www.clubopel.com/vie...r=asc&start=0
Si pregateste si bani, cred ca alternatorul trebuie reparat (scump de reparat) sau altul SH la fel.
Citeste tot de sus, fa un rezumat si ea o decizie.
Alternator - incarcare/carbuni/diode/releu/cabluri/bateria
https://www.clubopel.com/vie...r=asc&start=0
- Marius Popescu
- ***
- 704 mesaje
- din 27 Jun 2012
- Astra 2001 z16se
- Sibiu
Marius Popescu
- Mesaje scrise: 704
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jun 2012
- Mesaj Privat
Incarcarea se masoara cu voltmetru . Nu cred ca din tensiunea de alimentare face asa .Mie niciodata nu imi indica in opcom mai mult de 13 , 8 dar daca masor cu voltmetrul indica 14,2-14,4 V . Aparatul (multimetrul) este Fluke , nu unul la 10 lei din targ , deci masoara bine. Mie mi se pare cam mare presiunea aia de 47 kpa pt relanti , la mine e sub 35... (asta ar insemna ca trage un pic de aer "fals" in admisie) . Daca ar fi masina mea , eu as curata EGR si clapeta de accelaratie si apoi as lua presiunea din rampa de injectie .
Numai bine !
Numai bine !
- auras112
- OP
- 147 mesaje
- din 17 Apr 2014
- Astra 2001 Z16SE
- Teleorman
auras112
- Mesaje scrise: 147
- Locatie: Teleorman
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Apr 2014
- Mesaj Privat
Marius multumesc pentru sfaturi.O sa incerc sa masor si eu tensiunea la borne.Clapeta de acceleratie este curatata,chiar azi am curatat-o.EGR este curatat de 2 luni dar nu am facut cum scriau colegii in tutoriale,eu l-am curatat dar foarte putin,fara impuls si alte prostii.O sa incerc sa-l curat cap-coada.Si aer fals pe unde sa traga ?Precizez ca filtrele nu sunt schimbate,trebuie sa schimb si uleiul si toate filtrele.
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
- auras112
- OP
- 147 mesaje
- din 17 Apr 2014
- Astra 2001 Z16SE
- Teleorman
auras112
- Mesaje scrise: 147
- Locatie: Teleorman
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Apr 2014
- Mesaj Privat
- Marius Popescu
- ***
- 704 mesaje
- din 27 Jun 2012
- Astra 2001 z16se
- Sibiu
Marius Popescu
- Mesaje scrise: 704
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jun 2012
- Mesaj Privat
Ca sa-i demonstrez unui prieten ca are EGR-ul stricat i-am pus un blind facut repede dintr-o cutie de bere . Inainte masina ii smucea cateodata si mereu ii pornea greu , rezultatul a fost un mers ok . Nu poti spune fix "e de la piesa x" , sunt simptome asemanatoare ... Eu am motorul Z16SE , nu imi aduc aminte exact-exact fiecare detaliu de la admisia lui Z16XE , asta referitor la locurile pe unde ar putea trage aer fals.
Si e importanta si presiunea din rampa, sa fie exact cat trebuie .
EGR trebuie actionat si curatat bine cu solutie .
Si e importanta si presiunea din rampa, sa fie exact cat trebuie .
EGR trebuie actionat si curatat bine cu solutie .
- auras112
- OP
- 147 mesaje
- din 17 Apr 2014
- Astra 2001 Z16SE
- Teleorman
auras112
- Mesaje scrise: 147
- Locatie: Teleorman
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Apr 2014
- Mesaj Privat
- Marius Popescu
- ***
- 704 mesaje
- din 27 Jun 2012
- Astra 2001 z16se
- Sibiu
Marius Popescu
- Mesaje scrise: 704
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jun 2012
- Mesaj Privat
- auras112
- OP
- 147 mesaje
- din 17 Apr 2014
- Astra 2001 Z16SE
- Teleorman
auras112
- Mesaje scrise: 147
- Locatie: Teleorman
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Apr 2014
- Mesaj Privat
- Marius Popescu
- ***
- 704 mesaje
- din 27 Jun 2012
- Astra 2001 z16se
- Sibiu
Marius Popescu
- Mesaje scrise: 704
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2001 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Jun 2012
- Mesaj Privat
- auras112
- OP
- 147 mesaje
- din 17 Apr 2014
- Astra 2001 Z16SE
- Teleorman
auras112
- Mesaje scrise: 147
- Locatie: Teleorman
- Masina: Astra 2001 Z16SE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Apr 2014
- Mesaj Privat
revin.nu am facut rost de manometru astazi.dar am incercat sa pornesc masina cu mufa alternatorului scoasa.se simte o mica diferenta dar tot nu merge rotund motorul.si vreau sa va spun ca am masurat tensiunea la borne fara baterie conectata si fluctueaza foarte mult,doar pe durate foarte mici de timp,aproximativ o secunda,cand scade tensiunea nici motorul nu merge uniform.Se poate ca alternatorul sa fluctueze din cauza ca nu merge motorul uniform,sau motorul nu merge uniform din cauza ca alternatorul fluctueaza ? si vreau sa va spun ca masina porneste ingrozitor de greu.Trebuie s-o ajut si putin din acceleratie.
liviu2004- Suspendat
- 2,323 mesaje
- din 28 Sep 2005
- Galati
liviu2004- Mesaje scrise: 2,323
- Locatie: Galati
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2005
- Mesaj Privat