- marcel2009
- OP
- 11 mesaje
- din 01 Aug 2009
- Vectra 2001 z16xe
- Cluj
marcel2009
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2009
- Mesaj Privat
buna ziua stimati conducatori de opel
am o mica patanie , despre masinuta mea , un opel Vectra b 1.6 16v cu motor z16xe, toate buna si frumoase de cand am cumparato din Germania, de la un service auto opel , subliniez ca nu erau turci , mi sa oferit si garantie 2 ani, masina am cumparato din 2009, am intretinuto ca la carte, ulei la timp, filter la timp curatat anual egr, clapeta de acceleratie, si catva conectori mai accesibili , bun pana aici
nu sa umblat la ecu deloc, pana in vara aceasta cand am venit de la mare spre cluj , si pe drumn din senin mi sa oprit motorul in comuna ciorani langa Ploiesti , nu a mai vrut sa porneasca , dadeam la cheie si nika, ma vazut cineva ca o imping si mia spus ca este in sat un baiat priceput , si la chemat , a venit omu si cu laptop si interfata, in 10 minute mia spus , bloc aprindere buji , bobina muta , am dat telefoane , sa cautam bobina , in fine , am montat o bobina noua beru 400 de ron , plact la prima cheie , am sosit la cluj , cu bine, m-ama mai folosit de cam 800 de km, si poc iara ma lasat in drum , facut rost de interfata de citire op-com , am adus laptop scanat eroarea , dezactivat erroare , am pornito , dar.........surpriza , motorul se incalzeste 92 de grade, nu functioneza rotund, plus ca intarzie la acceleratie cand este cald , si cand accelerz mai brusc se aude un zgomot ca si cum ar elibera o presiune din motor , sunetul Acela este comparabil ca si la tiruri cand schimba viteza , poate nu ma exprim bine , . nu stiu ce sa mai fac, nu ma pricep mai departe, doresc sfaturi utile, va arat un raport
OP-COM 090820d Program de diagnozã bazat pe PC
Data ºi ora,23/09/2014. 17:750
Date atelier>
Introduceþi numele atelierului
în
meniul de Setãri.
Modelul ales>,2001,Vectra-B,Motor,Z 16 XE
Modul de comandã:
Keyword #1: EF
Keyword #2: 8F
Setare timpi de parametri normali
Valori reale:
Tensiune baterie,14.1 V
Releu principal,Activ
Releu pompã combustibil,Activ
Senzor 1 pedalã acceleraþie,0.96 V
Senzor 2 pedalã acceleraþie,0.47 V
Poziþie pedalã calculatã,0 %
Pedala de acceleraþie - poziþie ralanti,Activ
Potenþiometru 1 clapetã (Drosselklappe),0.55 V
Potenþiometru 2 clapetã (Drosselklappe),4.49 V
Poziþie clapetã - calculatã,6 %
Poziþie clapetã,Ralanti
Turaþie motor,829 RPM
MAP( senzor presiune absolutã în admisie),1.13 V
MAP( senzor presiune absolutã în admisie),31 kPa
Temperaturã lichid rãcire,3.41 V
Temperaturã lichid rãcire,53 °C
Temperatura aer admisie,3.88 V
Temperatura aer admisie,17 °C
Senzor rezervor,2.75 V
Senzor rezervor,21 L
Comutator info climã,Inactiv
Presiune sistem climã,0 kPa
Contact 1 fârnã,Inactiv
Contact 2 frânã,Inactiv
Contact ambreiaj,Inactiv
Vitezã vehicul,0 km/h
Tasta de atingere pt.sistem menþinere vitezã,Nu este programat
Sistem de menþinere vitezã,Nu este programat
Viteza în plaja sistemului de menþinere vitezã,Inactiv
Ventil AGR,Inactiv
Poziþie prescrisã AGR,0 %
Poziþie actualã AGR,1.14 V
Ventil pentru aerisire rezervor,0 %
Control detonaþie,Activ
Încãlzire Senzor O2 (Bank1 senzor1),Activ
Senzor O1 (Bank 1 senzor 1),720 mV
Raport aer/combustibil (Bank 1 senzor1),Bogat
Încãlzire senzor O2(Bank 1 senzor 2),Activ
Senzor O2 (Bank 1 senzor 2),742 mV
Raport aer/combustibil(Bank 1 senzor 2),Sãrac
Buclã senzor O2,Închis
Corecþie amestec de termen lung(Bank 1),4 %
Corecþie amestec de termen scurt(Bank 1),2 %
Releu climã,Inactiv
Clima în regim blocat,Sistem OK
Indicator defecte(MI),Deconectat
Indicator servisare(SVS),Deconectat
Turaþie motor,829 RPM
Turaþie prescrisã,825 RPM
Deviaþie de ralanti,Pornire la rece
Unghi Dwell,1.9 ms
Timp de injecþie,28 ms
Unghi de aprindere,3.2 grade
Întârziere aprindere cil. 1 cauza->detonaþii,2 grade
Întârziere aprindere cil. 2 cauza->detonaþii,1 grade
Întârziere aprindere cil. 3 cauza->detonaþii,0 grade
Întârziere aprindere cil. 4 cauza->detonaþii,2 grade
Stare aprindere,Conectat 12V
Clapeta electronicã în regim de avarie,Inactiv
Defect total de aprindere,0
Decuplare carburant în frânã de motor,Activ
Ventil pentru aerisire rezervor,Inactiv
Funcþia imobilizator programatã,Da
multumesc
- catastefan
- *******
- 5,918 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,918
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
- marcel2009
- OP
- 11 mesaje
- din 01 Aug 2009
- Vectra 2001 z16xe
- Cluj
marcel2009
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2009
- Mesaj Privat
- marcel2009
- OP
- 11 mesaje
- din 01 Aug 2009
- Vectra 2001 z16xe
- Cluj
marcel2009
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2009
- Mesaj Privat
revin cu un nou test seara in traffic 10 km facuti am mai scos un raport
OP-COM 090820d Program de diagnozã bazat pe PC
Data ºi ora,23/09/2014. 19:4051
Date atelier>
Introduceþi numele atelierului
în
meniul de Setãri.
Modelul ales>,2001,Vectra-B,Motor,Z 16 XE
Modul de comandã:
Keyword #1: EF
Keyword #2: 8F
Setare timpi de parametri normali
Numãr ºasiu VIN: W0L0JBF1911126905
CodAtelierSauNumarTester: Nu este programat
Data de programare: FFFFFFFF
systemSupplierECUHardwareNumber: DEL 0115351289
vehicleManufacturerECUHardwareNumber 09353479 BF
systemSupplierECUSoftwareNumber: DJTU
systemSupplierECUSoftwareVersionNumber: 0003
exhaustRegulationOrTypeApprovalNumber: D01005
NumeSistemSauTipMotor: Z16XE
Identificare: 1583
Data de fabricatie: P0201A07
Valori reale:
Tensiune baterie,13.6 V
Releu principal,Activ
Releu pompã combustibil,Activ
Senzor 1 pedalã acceleraþie,0.96 V
Senzor 2 pedalã acceleraþie,0.47 V
Poziþie pedalã calculatã,0 %
Pedala de acceleraþie - poziþie ralanti,Activ
Potenþiometru 1 clapetã (Drosselklappe),0.47 V
Potenþiometru 2 clapetã (Drosselklappe),4.57 V
Poziþie clapetã - calculatã,4 %
Poziþie clapetã,Ralanti
Turaþie motor,817 RPM
MAP( senzor presiune absolutã în admisie),1.03 V
MAP( senzor presiune absolutã în admisie),29 kPa
Temperaturã lichid rãcire,1.81 V
Temperaturã lichid rãcire,98 °C
Temperatura aer admisie,3.51 V
Temperatura aer admisie,25 °C
Senzor rezervor,3.28 V
Senzor rezervor,17 L
Comutator info climã,Inactiv
Presiune sistem climã,0 kPa
Contact 1 fârnã,Activ
Contact 2 frânã,Activ
Contact ambreiaj,Inactiv
Vitezã vehicul,0 km/h
Tasta de atingere pt.sistem menþinere vitezã,Nu este programat
Sistem de menþinere vitezã,Nu este programat
Viteza în plaja sistemului de menþinere vitezã,Inactiv
Ventil AGR,Inactiv
Poziþie prescrisã AGR,0 %
Poziþie actualã AGR,1.20 V
Ventil pentru aerisire rezervor,10 %
Control detonaþie,Activ
Încãlzire Senzor O2 (Bank1 senzor1),Activ
Senzor O1 (Bank 1 senzor 1),91 mV
Raport aer/combustibil (Bank 1 senzor1),Sãrac
Încãlzire senzor O2(Bank 1 senzor 2),Activ
Senzor O2 (Bank 1 senzor 2),772 mV
Raport aer/combustibil(Bank 1 senzor 2),Sãrac
Buclã senzor O2,Închis
Corecþie amestec de termen lung(Bank 1),5 %
Corecþie amestec de termen scurt(Bank 1),-2 %
Releu climã,Inactiv
Clima în regim blocat,Sistem OK
Indicator defecte(MI),Deconectat
Indicator servisare(SVS),Deconectat
Turaþie motor,817 RPM
Turaþie prescrisã,800 RPM
Deviaþie de ralanti,Inactiv
Unghi Dwell,2.6 ms
Timp de injecþie,25 ms
Unghi de aprindere,1.2 grade
Întârziere aprindere cil. 1 cauza->detonaþii,0 grade
Întârziere aprindere cil. 2 cauza->detonaþii,0 grade
Întârziere aprindere cil. 3 cauza->detonaþii,0 grade
Întârziere aprindere cil. 4 cauza->detonaþii,0 grade
Stare aprindere,Conectat 12V
Clapeta electronicã în regim de avarie,Inactiv
Defect total de aprindere,0
Decuplare carburant în frânã de motor,Activ
Ventil pentru aerisire rezervor,Activ
Funcþia imobilizator programatã,Da
OP-COM 090820d Program de diagnozã bazat pe PC
Data ºi ora,23/09/2014. 19:4051
Date atelier>
Introduceþi numele atelierului
în
meniul de Setãri.
Modelul ales>,2001,Vectra-B,Motor,Z 16 XE
Modul de comandã:
Keyword #1: EF
Keyword #2: 8F
Setare timpi de parametri normali
Numãr ºasiu VIN: W0L0JBF1911126905
CodAtelierSauNumarTester: Nu este programat
Data de programare: FFFFFFFF
systemSupplierECUHardwareNumber: DEL 0115351289
vehicleManufacturerECUHardwareNumber 09353479 BF
systemSupplierECUSoftwareNumber: DJTU
systemSupplierECUSoftwareVersionNumber: 0003
exhaustRegulationOrTypeApprovalNumber: D01005
NumeSistemSauTipMotor: Z16XE
Identificare: 1583
Data de fabricatie: P0201A07
Valori reale:
Tensiune baterie,13.6 V
Releu principal,Activ
Releu pompã combustibil,Activ
Senzor 1 pedalã acceleraþie,0.96 V
Senzor 2 pedalã acceleraþie,0.47 V
Poziþie pedalã calculatã,0 %
Pedala de acceleraþie - poziþie ralanti,Activ
Potenþiometru 1 clapetã (Drosselklappe),0.47 V
Potenþiometru 2 clapetã (Drosselklappe),4.57 V
Poziþie clapetã - calculatã,4 %
Poziþie clapetã,Ralanti
Turaþie motor,817 RPM
MAP( senzor presiune absolutã în admisie),1.03 V
MAP( senzor presiune absolutã în admisie),29 kPa
Temperaturã lichid rãcire,1.81 V
Temperaturã lichid rãcire,98 °C
Temperatura aer admisie,3.51 V
Temperatura aer admisie,25 °C
Senzor rezervor,3.28 V
Senzor rezervor,17 L
Comutator info climã,Inactiv
Presiune sistem climã,0 kPa
Contact 1 fârnã,Activ
Contact 2 frânã,Activ
Contact ambreiaj,Inactiv
Vitezã vehicul,0 km/h
Tasta de atingere pt.sistem menþinere vitezã,Nu este programat
Sistem de menþinere vitezã,Nu este programat
Viteza în plaja sistemului de menþinere vitezã,Inactiv
Ventil AGR,Inactiv
Poziþie prescrisã AGR,0 %
Poziþie actualã AGR,1.20 V
Ventil pentru aerisire rezervor,10 %
Control detonaþie,Activ
Încãlzire Senzor O2 (Bank1 senzor1),Activ
Senzor O1 (Bank 1 senzor 1),91 mV
Raport aer/combustibil (Bank 1 senzor1),Sãrac
Încãlzire senzor O2(Bank 1 senzor 2),Activ
Senzor O2 (Bank 1 senzor 2),772 mV
Raport aer/combustibil(Bank 1 senzor 2),Sãrac
Buclã senzor O2,Închis
Corecþie amestec de termen lung(Bank 1),5 %
Corecþie amestec de termen scurt(Bank 1),-2 %
Releu climã,Inactiv
Clima în regim blocat,Sistem OK
Indicator defecte(MI),Deconectat
Indicator servisare(SVS),Deconectat
Turaþie motor,817 RPM
Turaþie prescrisã,800 RPM
Deviaþie de ralanti,Inactiv
Unghi Dwell,2.6 ms
Timp de injecþie,25 ms
Unghi de aprindere,1.2 grade
Întârziere aprindere cil. 1 cauza->detonaþii,0 grade
Întârziere aprindere cil. 2 cauza->detonaþii,0 grade
Întârziere aprindere cil. 3 cauza->detonaþii,0 grade
Întârziere aprindere cil. 4 cauza->detonaþii,0 grade
Stare aprindere,Conectat 12V
Clapeta electronicã în regim de avarie,Inactiv
Defect total de aprindere,0
Decuplare carburant în frânã de motor,Activ
Ventil pentru aerisire rezervor,Activ
Funcþia imobilizator programatã,Da
- florinianc
- ****
- 1,600 mesaje
- din 04 Jun 2010
- Astra 2006 Z16xep
- Cluj
florinianc
- Mesaje scrise: 1,600
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2006 Z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2010
- Mesaj Privat
- marcel2009
- OP
- 11 mesaje
- din 01 Aug 2009
- Vectra 2001 z16xe
- Cluj
marcel2009
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2009
- Mesaj Privat
- florinianc
- ****
- 1,600 mesaje
- din 04 Jun 2010
- Astra 2006 Z16xep
- Cluj
florinianc
- Mesaje scrise: 1,600
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2006 Z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2010
- Mesaj Privat
- marcel2009
- OP
- 11 mesaje
- din 01 Aug 2009
- Vectra 2001 z16xe
- Cluj
marcel2009
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2009
- Mesaj Privat
buna ziua tuturor
revin la problema mea , va scriu ce am facut , si nu am mai avut probleme , si sper sa ramana asa......
un sfat care mi sa dat , am luat bornele de la baterie jos, si m-am apucat sa curat temeinic fiecare mufa de contact electric, tot ce a fost accesibil, si relee inclusiv , si firul de masa , le-am montat am verificat , am pornit masina , surpriza ,,,, un relati stabil 700 , i-am dat druma la clima sa vazut vizibil ca motorul a intrat in sarcina ca mai are un consumator , am aprins umini , totul bine, si am plecat la drum cluj - corpadea dus intors 55 de km , am avut si de urcat , am mers cu 100 , temperatura motor in oras 90 de grade, cum am iesit in afara 80 de grade , ma dus si ma adus fara sa ma lase in drum, nu stiu , probabil ceva oxid la contacte , sau ca am lasat ecu fara baterie, cert este ca nu sa mai oprit din senin ,
daca am facut bine va rog sa imi comunicati, si daca am facut o mare prostie va rog sa imi comunicati
revin la problema mea , va scriu ce am facut , si nu am mai avut probleme , si sper sa ramana asa......
un sfat care mi sa dat , am luat bornele de la baterie jos, si m-am apucat sa curat temeinic fiecare mufa de contact electric, tot ce a fost accesibil, si relee inclusiv , si firul de masa , le-am montat am verificat , am pornit masina , surpriza ,,,, un relati stabil 700 , i-am dat druma la clima sa vazut vizibil ca motorul a intrat in sarcina ca mai are un consumator , am aprins umini , totul bine, si am plecat la drum cluj - corpadea dus intors 55 de km , am avut si de urcat , am mers cu 100 , temperatura motor in oras 90 de grade, cum am iesit in afara 80 de grade , ma dus si ma adus fara sa ma lase in drum, nu stiu , probabil ceva oxid la contacte , sau ca am lasat ecu fara baterie, cert este ca nu sa mai oprit din senin ,
daca am facut bine va rog sa imi comunicati, si daca am facut o mare prostie va rog sa imi comunicati
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
Vezi daca ma face...
Diferenta de temperatura posibil termostatul se bloceaza pe deschis. (Caldura baga in masina cand iti arata 80 de grade, cum baga la 90 de grade)
Sau merg ventilatoarele in continuu (termocupla) sau senzorul de temperatura defect.
Nu se intampla nimic daca scoti borna la baterie (se sterg erorile din bord si ....... vezi in link)
https://www.clubopel.com/vie...p=1730248#1730248
Diferenta de temperatura posibil termostatul se bloceaza pe deschis. (Caldura baga in masina cand iti arata 80 de grade, cum baga la 90 de grade)
Sau merg ventilatoarele in continuu (termocupla) sau senzorul de temperatura defect.
Nu se intampla nimic daca scoti borna la baterie (se sterg erorile din bord si ....... vezi in link)
https://www.clubopel.com/vie...p=1730248#1730248
- florinianc
- ****
- 1,600 mesaje
- din 04 Jun 2010
- Astra 2006 Z16xep
- Cluj
florinianc
- Mesaje scrise: 1,600
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2006 Z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2010
- Mesaj Privat
diferente de temperatura nu sunt atat de mari incat sa fie problema de la termostat.Nu se intampla nimic daca scoti bornele de la baterie, insa daca lucrezi la anumite parti electrice alea motorului si nu scoti bornele, se pot intampla multe... Sa speram ca colegul a avut ca si problema doar vreun contact imperfect, si ca acum problem is solved.
- marcel2009
- OP
- 11 mesaje
- din 01 Aug 2009
- Vectra 2001 z16xe
- Cluj
marcel2009
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2009
- Mesaj Privat
Tataru ion a scris:Vezi daca ma face...
Diferenta de temperatura posibil termostatul se bloceaza pe deschis. (Caldura baga in masina cand iti arata 80 de grade, cum baga la 90 de grade)
Sau merg ventilatoarele in continuu (termocupla) sau senzorul de temperatura defect.
Nu se intampla nimic daca scoti borna la baterie (se sterg erorile din bord si ....... vezi in link)
https://www.clubopel.com/vie...p=1730248#1730248
Diferenta de temperatura posibil termostatul se bloceaza pe deschis. (Caldura baga in masina cand iti arata 80 de grade, cum baga la 90 de grade)
Sau merg ventilatoarele in continuu (termocupla) sau senzorul de temperatura defect.
Nu se intampla nimic daca scoti borna la baterie (se sterg erorile din bord si ....... vezi in link)
https://www.clubopel.com/vie...p=1730248#1730248
nu stiu sa spun dca merg ventilatoarele cand dau la clima cald , cert este ca in oras am 90 de grade, in afara 80 grade, daca dau pe clima rece se pornesc ventilatoarele si culmea ca scade si temperatura la motor
dar nu mi sa mai oprit motorul ca si inainte
astept pareri
- ForLinGMD
- **
- 127 mesaje
- din 05 Nov 2013
- Astra 2001 Z16XE
- Buzau
ForLinGMD
- Mesaje scrise: 127
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Nov 2013
- Mesaj Privat
- florinianc
- ****
- 1,600 mesaje
- din 04 Jun 2010
- Astra 2006 Z16xep
- Cluj
florinianc
- Mesaje scrise: 1,600
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2006 Z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2010
- Mesaj Privat
Am opelulde destui ani, si pana acum am observat ca la drum intins, vara sau iarna, acul la temperatura apei scade pana la putin peste 80 de grade, iar in oras, mai ales vara sau daca e cald afara sau masina sta mult timp pe loc cu motorul pornit, acul ajunge la aproape 95. Din cate am citit aici pe forum, asa face mai toate, deci nu ma stresez. Problema ar fi daca ar scadea sub 80 in timpul mersului.