MH 21MTA
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Astra 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Aug 2014
- Mesaj Privat
Salut ! Am un Astra FCC din 1996, 1.6 benzina cu cutie automata. Masina se comporta foarte bine...dar cand vine vorba de consum ma doboara...in timpul verii consuma urban aproximativ 12 litri la suta iar iarna creste si la 15. Aveti vreo idee din ce cauza e consumul asa mare? La un model similar dar cu cutie normala consumul e chiar si de 7,8 litri la suta(urban)...
- deleted-61307
- ***
- 741 mesaje
- din 24 Mar 2011
deleted-61307
- Mesaje scrise: 741
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mar 2011
- Mesaj Privat
MH 21MTA
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Astra 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Aug 2014
- Mesaj Privat
- pustiu_pst
- ****
- 2,841 mesaje
- din 17 Dec 2010
- Vectra 2001 z18xe/x16xelT
- Bucuresti
pustiu_pst
- Mesaje scrise: 2,841
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 z18xe/x16xelT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2010
- Mesaj Privat
Depinde si cum conduci...
Daca iti plac "kikurile" cam asa iese...
Pune testerul pe ea si veri ce valori ai la sonda lambda
Ai x16xel? Daca da posibil sa fie si catalizatorul infundat si se chinuie...EGR-ul.
Filtru de benzina e schimbat?
Bujiile sa fie impecabile.
Si tot asa...
Faza e ca 7.8 in oras nu prea cred...poate doar daca stai la cap de oras si faci 100m in oras...ca asa nu ai cum...
Cam asta este consumul lui de 10-12 la 12 si faptul ca ai 1.6 e ok.
Iarna la fel...orice masina are consumul mai mare. Se incalzeste mai greu si tot asa..Consumator in plus pornit in permanenta, atarna la rezervor..
Repet dupa mine ai consum ok...eu nu cred astea la consum mic...pai daca sti de 7.8 in oras( desii nu am idee cum ai calculat asa precis) inseamna ca in afara orasului cat are? 3.2-3.7?
Eu pe 1.8 125cai am 8.3 pe computer media pe ultimii 3000km jumate oras jumate afara si ar iesii un 10-11 oras si un 7 afara..pe cutie manuala. Si 1.6-ele consuma mai mult ca 1.8-ul
Daca iti plac "kikurile" cam asa iese...
Pune testerul pe ea si veri ce valori ai la sonda lambda
Ai x16xel? Daca da posibil sa fie si catalizatorul infundat si se chinuie...EGR-ul.
Filtru de benzina e schimbat?
Bujiile sa fie impecabile.
Si tot asa...
Faza e ca 7.8 in oras nu prea cred...poate doar daca stai la cap de oras si faci 100m in oras...ca asa nu ai cum...
Cam asta este consumul lui de 10-12 la 12 si faptul ca ai 1.6 e ok.
Iarna la fel...orice masina are consumul mai mare. Se incalzeste mai greu si tot asa..Consumator in plus pornit in permanenta, atarna la rezervor..
Repet dupa mine ai consum ok...eu nu cred astea la consum mic...pai daca sti de 7.8 in oras( desii nu am idee cum ai calculat asa precis) inseamna ca in afara orasului cat are? 3.2-3.7?
Eu pe 1.8 125cai am 8.3 pe computer media pe ultimii 3000km jumate oras jumate afara si ar iesii un 10-11 oras si un 7 afara..pe cutie manuala. Si 1.6-ele consuma mai mult ca 1.8-ul
MH 21MTA
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Astra 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Aug 2014
- Mesaj Privat
- pustiu_pst
- ****
- 2,841 mesaje
- din 17 Dec 2010
- Vectra 2001 z18xe/x16xelT
- Bucuresti
pustiu_pst
- Mesaje scrise: 2,841
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 z18xe/x16xelT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2010
- Mesaj Privat
- deleted-61307
- ***
- 741 mesaje
- din 24 Mar 2011
deleted-61307
- Mesaje scrise: 741
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mar 2011
- Mesaj Privat
MH 21MTA
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Astra 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Aug 2014
- Mesaj Privat
Masina a stat in parcare timp de 2 ani,de aproximativ 2 saptamani este la mine,i-am schimbat uleiul si filtrul de ulei,am vazut ca trebuie sa ii schimb filtrul de aer...dar in acelasi timp cred ca ar trebuii sa ii schimb si filtrul de benzina (aici nu am verificat,dar stiu ca nu a fost schimbat)...la bujii nu m-am uitat,dar am sa le verific.
- deleted-61307
- ***
- 741 mesaje
- din 24 Mar 2011
deleted-61307
- Mesaje scrise: 741
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mar 2011
- Mesaj Privat
Daca a stat masina 2 ani, pe fundul rezervorului s-a depus toata mizeria. Astfel este foarte posibil ca filtrul sa fie infundat.
Bujiile daca nu sunt bune risti sa-ti dea scanteie aiurea, arderea se face aiurea -> consum mare.
Dupa ce schimbi astea (nu sunt foarte scumpe, cu 150 de lei ar trebui sa le iei pe toate) vezi cum e consumul.
Bujiile daca nu sunt bune risti sa-ti dea scanteie aiurea, arderea se face aiurea -> consum mare.
Dupa ce schimbi astea (nu sunt foarte scumpe, cu 150 de lei ar trebui sa le iei pe toate) vezi cum e consumul.
MH 21MTA
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Mehedinti
- Masina: Astra 1996
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Aug 2014
- Mesaj Privat
- deleted-95806
- *
- 4 mesaje
- din 08 Sep 2014
deleted-95806
- Mesaje scrise: 4
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Sep 2014
- Mesaj Privat
Salut !
In urma cu doua luni am cumparat si eu o Astra f caravan din '95 cu motor x16xel si cutie automata plus instalatie GPL secventiala Tomaseto
Vanzatorul mi-a spus ca in oras consuma 11% pe benzina si 12% pe gaz,dar in urma verificarii consumului prin metoda plin-plin la aceeasi pompa mi-a iesit un consum de 15,5% GPL.
Am schimbat la un service distributia,pompa de apa,filtrele (benzina,aer,polen,ulei,gaz stare lichida),uleiul( Castrol Magnatec 10W40 )si mi-a verificat bujiile.Consumul a ramas cam acelasi in oras...
Tot la acelasi service,dar un alt mecanic mi-a curatat clapeta de acceleratie,EGR-ul,IAC-ul si galeria de admisie (partea superioara ) Nu avea garnitura la galeria de admisie ( a pus silicon ) si tubul de aspiratie ce face legatura intre clapeta si galeria de admisie era crapat si bandajat cu banda izoliera .I-a mai dat o banda izoliera si el si mi l-a montat asa,fapt care m-a nemultumit total.
Am facut un drum de 1500~2000 km si consumul extern nu a fost mai mic de 10 % pe gaz...Pe autostrada,cand mergeam constant cu 110-130 /h se aprindea check engine pentru un timp apoi se stingea.Aproape de Sebes s-a aprins de mai multe ori fapt care m-a facut sa caut un service.In urma testerului a gasit amestec bogat,sonda Lambda.Am mers asa pana la Iasi si negasind un mecanic priceput la acest tip de motor si nici nu i-am putut face o diagnoza (nu are nimeni mufa din cei intrebati ),m-am documentat pe acest site si pe inca unul si mi-am facut o parere si curaj sa repar singur...
In primul rand am schimbat bujile ( GM ) ,senzorul de temperatura lichid de langa termostat ( cel cu mufa cu 2 pini ) si am verificat mufele si contactele sa nu fie oxidate.
Sonda Lambda NGK noua am schimbat-o la service,apoi am trecut la achizitionarea pieselor necesare: garnitura galeria de admisie si furtunul de admisie aer ( nou,am dat 20 lei ...de GM era 190 )
A desfacut si curatat galeria de admisie si am curatat-o foarte bine cu ajutorul unui spray (15 lei ),am schimbat acel tub de cauciuc,am pus garnitura la galeria de admisie,apoi am trecut la inspectarea si curatarea furtunaselor de vacuum.Unul era partial murdar cu depunere de ulei,iar acela care vine de la canistra de vapori era infundat cu granule de carbune.Am reconditionat canistra de vapori ( ajutat fiind si de tutorialele de pe acest site ) si am montat toate la loc.
In urma muncii prestate se simte clar o inbunatatire a mersului motorului ( relanti,accelerare,nu mai se opreste la semafor sau intersectie atunci cand "o piscam" ) Astept sa fac iar plinul la gaz si sa-i fac iar un consum... Sper sa mai fi scazut consumul...am sa revin cu detalii in zilele urmatoare !
Daca are cineva in Iasi un program de diagnoza si mufa respectiva pentru astra f, sunt dispus sa platesc pentru o diagnoza computerizata ( test agrafa stiu si eu sa fac ) ma intereseaza sa vad valorile sondei lambda,senzorilor de temperatura,detonatie,etc.
Poate am scris prea detaliat,dar am vrut sa inteleaga toata lumea.
Cu aceasta ocazie vreau sa multumesc tuturor celor care au postat pe acest forum si au explicat cauze ale defectelor si modalitati de remediere !
Sa avem drumuri bune si fara probleme !
In urma cu doua luni am cumparat si eu o Astra f caravan din '95 cu motor x16xel si cutie automata plus instalatie GPL secventiala Tomaseto
Vanzatorul mi-a spus ca in oras consuma 11% pe benzina si 12% pe gaz,dar in urma verificarii consumului prin metoda plin-plin la aceeasi pompa mi-a iesit un consum de 15,5% GPL.
Am schimbat la un service distributia,pompa de apa,filtrele (benzina,aer,polen,ulei,gaz stare lichida),uleiul( Castrol Magnatec 10W40 )si mi-a verificat bujiile.Consumul a ramas cam acelasi in oras...
Tot la acelasi service,dar un alt mecanic mi-a curatat clapeta de acceleratie,EGR-ul,IAC-ul si galeria de admisie (partea superioara ) Nu avea garnitura la galeria de admisie ( a pus silicon ) si tubul de aspiratie ce face legatura intre clapeta si galeria de admisie era crapat si bandajat cu banda izoliera .I-a mai dat o banda izoliera si el si mi l-a montat asa,fapt care m-a nemultumit total.
Am facut un drum de 1500~2000 km si consumul extern nu a fost mai mic de 10 % pe gaz...Pe autostrada,cand mergeam constant cu 110-130 /h se aprindea check engine pentru un timp apoi se stingea.Aproape de Sebes s-a aprins de mai multe ori fapt care m-a facut sa caut un service.In urma testerului a gasit amestec bogat,sonda Lambda.Am mers asa pana la Iasi si negasind un mecanic priceput la acest tip de motor si nici nu i-am putut face o diagnoza (nu are nimeni mufa din cei intrebati ),m-am documentat pe acest site si pe inca unul si mi-am facut o parere si curaj sa repar singur...
In primul rand am schimbat bujile ( GM ) ,senzorul de temperatura lichid de langa termostat ( cel cu mufa cu 2 pini ) si am verificat mufele si contactele sa nu fie oxidate.
Sonda Lambda NGK noua am schimbat-o la service,apoi am trecut la achizitionarea pieselor necesare: garnitura galeria de admisie si furtunul de admisie aer ( nou,am dat 20 lei ...de GM era 190 )
A desfacut si curatat galeria de admisie si am curatat-o foarte bine cu ajutorul unui spray (15 lei ),am schimbat acel tub de cauciuc,am pus garnitura la galeria de admisie,apoi am trecut la inspectarea si curatarea furtunaselor de vacuum.Unul era partial murdar cu depunere de ulei,iar acela care vine de la canistra de vapori era infundat cu granule de carbune.Am reconditionat canistra de vapori ( ajutat fiind si de tutorialele de pe acest site ) si am montat toate la loc.
In urma muncii prestate se simte clar o inbunatatire a mersului motorului ( relanti,accelerare,nu mai se opreste la semafor sau intersectie atunci cand "o piscam" ) Astept sa fac iar plinul la gaz si sa-i fac iar un consum... Sper sa mai fi scazut consumul...am sa revin cu detalii in zilele urmatoare !
Daca are cineva in Iasi un program de diagnoza si mufa respectiva pentru astra f, sunt dispus sa platesc pentru o diagnoza computerizata ( test agrafa stiu si eu sa fac ) ma intereseaza sa vad valorile sondei lambda,senzorilor de temperatura,detonatie,etc.
Poate am scris prea detaliat,dar am vrut sa inteleaga toata lumea.
Cu aceasta ocazie vreau sa multumesc tuturor celor care au postat pe acest forum si au explicat cauze ale defectelor si modalitati de remediere !
Sa avem drumuri bune si fara probleme !
- florin baltatescu
- **
- 411 mesaje
- din 20 Jan 2011
- Astra 1996 X16XEL
- Neamt
florin baltatescu
- Mesaje scrise: 411
- Locatie: Neamt
- Masina: Astra 1996 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2011
- Mesaj Privat
- deleted-95806
- *
- 4 mesaje
- din 08 Sep 2014
deleted-95806
- Mesaje scrise: 4
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Sep 2014
- Mesaj Privat
Salut ! Am o intrebare pentru Florin si cei care au X16XEL : electrovalva de pe admisie,ce e pe circuitul de la canistra de vapori la galeria de admisie trebuie sa fie pe deschis sau inchis atunci cand nu e alimentata? La mine dupa ce am desfundat furtunul ce era plin cu carbuni si am curatat si stutul in care intra furtunul, am vazut ca daca suflu e pe deschis ( iese pe celalalt stut ).
Poate exista un post cu acest raspuns,mai am de citit asa ca m-am gandit ca nu strica sa mai intreb...Si daca stiti ceva secrete specifice acestui motor,v-asi fi recunoscator daca le-ati face cunoscute !
Stiu ca e o masina veche,dar e ceea ce imi pot permite acum si vreau sa functioneze cat mai bine si sa consume cat mai putin posibil .Multumesc pentru intelegere si pentru sfaturi !
Poate exista un post cu acest raspuns,mai am de citit asa ca m-am gandit ca nu strica sa mai intreb...Si daca stiti ceva secrete specifice acestui motor,v-asi fi recunoscator daca le-ati face cunoscute !
Stiu ca e o masina veche,dar e ceea ce imi pot permite acum si vreau sa functioneze cat mai bine si sa consume cat mai putin posibil .Multumesc pentru intelegere si pentru sfaturi !
- deleted-61307
- ***
- 741 mesaje
- din 24 Mar 2011
deleted-61307
- Mesaje scrise: 741
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mar 2011
- Mesaj Privat
- deleted-95806
- *
- 4 mesaje
- din 08 Sep 2014
deleted-95806
- Mesaje scrise: 4
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Sep 2014
- Mesaj Privat
Am reconditionat canistra de vapori,eu intrebam de electrovalva de pe furtunul care vine de la ea,am mai citit si sunt colegi care dupa ce au scuturat electrovalva si au golit-o de granulele de carbune au dat cateva impulsuri de 9V si s-a inchis ca ar fi fost blocata.Eu asi vrea ca cineva care stie exact sa spuna cum trebuie sa fie normal inchis sau normal deschis.
Respect !
Respect !
- florin baltatescu
- **
- 411 mesaje
- din 20 Jan 2011
- Astra 1996 X16XEL
- Neamt
florin baltatescu
- Mesaje scrise: 411
- Locatie: Neamt
- Masina: Astra 1996 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2011
- Mesaj Privat
- deleted-95806
- *
- 4 mesaje
- din 08 Sep 2014
deleted-95806
- Mesaje scrise: 4
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Sep 2014
- Mesaj Privat
Multumesc mult ! A mea era pe deschis,am incercat cu impulsuri,dar tot nu s-a deblocat.M-am enervat si am incercat sa desfac acel capacel din capatul ei care are gaura triunghiulara si mi-am confectionat o cheita dintr-o pila triunghiulara (la polizor ).Nu se desface usor,fiindca e lipita,nu e filetata,asa ca am fortat putin cu un cleste papagal si a cedat.Acolo e un surub cu imbus de 5 cred pe care l-am desfacut numarand rotatile,l-am scos apoi am scos un arculet si intr-un final pistonasul care are o garniturica la capat.Avea granule de carbune lipite acolo ce nu-i dadeau voie sa inchida.Am curatat cu spray WD 40 si am montat totul la loc.Am pus un furtunas de perfuzie la stutul care merge la admisie si am facut vacuum cu gura (era pe inchis ) cu o baterie de 12 v i-am dat impulsuri si am verificat cum deschide,apoi am lipit cu picatura capacelul la loc si am montat pe masina.
Am verificat si supapa de sens ( cea cu alb si galben ) ce ducea la electrovalva pompei de aer suplimentar si deschidea in ambele parti. Am inlocuit-o cu una de la dezmembrari.Tot la dezmembrari am gasit pe un Cielo un senzor MAP ce semana foarte mult cu cel de pe masina mea.I-am dat angajatului de acolo 10 lei si mi l-a dat.Cand am ajuns la firma ( eram in timpul serviciului ) l-am comparat cu cel de pe masina mea si erau identice ca piesa,difereau doar la serie.L-am inlocuit pe masina si nu-mi venea sa cred cat de bine s-a schimbat mersul masini ! Azi am fost la service-ul GPL unde a fost montata instalatia si mi-au mai reglat putin presiunea la gaz caci dimineata se mai oprea pe gaz la decelerare ( uneori,destul de rar).Ramane sa vad cum se va comporta in continuare !
Sa auzim numai de bine !
Am verificat si supapa de sens ( cea cu alb si galben ) ce ducea la electrovalva pompei de aer suplimentar si deschidea in ambele parti. Am inlocuit-o cu una de la dezmembrari.Tot la dezmembrari am gasit pe un Cielo un senzor MAP ce semana foarte mult cu cel de pe masina mea.I-am dat angajatului de acolo 10 lei si mi l-a dat.Cand am ajuns la firma ( eram in timpul serviciului ) l-am comparat cu cel de pe masina mea si erau identice ca piesa,difereau doar la serie.L-am inlocuit pe masina si nu-mi venea sa cred cat de bine s-a schimbat mersul masini ! Azi am fost la service-ul GPL unde a fost montata instalatia si mi-au mai reglat putin presiunea la gaz caci dimineata se mai oprea pe gaz la decelerare ( uneori,destul de rar).Ramane sa vad cum se va comporta in continuare !
Sa auzim numai de bine !