- cornel18
- OP
- 531 mesaje
- din 20 Nov 2010
- Astra 2010 A14XER
- Timis
cornel18
- Mesaje scrise: 531
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2010 A14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Nov 2010
- Mesaj Privat
- clau70
- *****
- 3,337 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
- cornel18
- OP
- 531 mesaje
- din 20 Nov 2010
- Astra 2010 A14XER
- Timis
cornel18
- Mesaje scrise: 531
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2010 A14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Nov 2010
- Mesaj Privat
Azi am rezolvat problema. Recomand sa va ajute inca o persoana. A durat 4h toata operatia(am schimbat furtunul si cele 2 cleme).
PS: cine poate sa-mi explice ce se intampla cand cuplez pe caldura in masina. Cand am facut aerisirea la instalatia de racire am depistat un harait(Problema e veche de 1 an si ceva. Se manifesta doar cand motorul e cald. Un mecanic a zis ca-i pompa(a fost schimbata si nu e defectul acolo) si altul ca-i compresorul AC) cand am cuplat pe caldura.
PS: cine poate sa-mi explice ce se intampla cand cuplez pe caldura in masina. Cand am facut aerisirea la instalatia de racire am depistat un harait(Problema e veche de 1 an si ceva. Se manifesta doar cand motorul e cald. Un mecanic a zis ca-i pompa(a fost schimbata si nu e defectul acolo) si altul ca-i compresorul AC) cand am cuplat pe caldura.
- clau70
- *****
- 3,337 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
Foarte bine ca ai rezolvat. La cuplarea caldurii, exista o clapeta care dirijeaza aerul prin caloriferul din masina (de sub bord) care e tot timpul cald, acolo unde ai bagat tu furtunul (poza 4). Cand dai pe rece clapeta obtureaza traseul aerului prin calorifer si il dirijeaza prin evaporatorul A/C (ala de langa calorifer). Aerisirea se face singura (indiferent ca dai pe rece sau pe cald), pui lichid in vas, lasi masina sa mearga, sa deschida termostatul, iar apoi completezi cu antigel pana la semn. Unde se aude haraitul?
- cornel18
- OP
- 531 mesaje
- din 20 Nov 2010
- Astra 2010 A14XER
- Timis
cornel18
- Mesaje scrise: 531
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2010 A14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Nov 2010
- Mesaj Privat
- clau70
- *****
- 3,337 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
- cornel18
- OP
- 531 mesaje
- din 20 Nov 2010
- Astra 2010 A14XER
- Timis
cornel18
- Mesaje scrise: 531
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2010 A14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Nov 2010
- Mesaj Privat
- clau70
- *****
- 3,337 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
- cornel18
- OP
- 531 mesaje
- din 20 Nov 2010
- Astra 2010 A14XER
- Timis
cornel18
- Mesaje scrise: 531
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2010 A14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Nov 2010
- Mesaj Privat
- clau70
- *****
- 3,337 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
- cornel18
- OP
- 531 mesaje
- din 20 Nov 2010
- Astra 2010 A14XER
- Timis
cornel18
- Mesaje scrise: 531
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2010 A14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Nov 2010
- Mesaj Privat
- clau70
- *****
- 3,337 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
Verifica intai si mai vedem. Daca ai avea o problema pe sistemul de racire, gen radiator infundat, termostat blocat... suprapresiunea ar fi fost eliberata pe la busonul vasului, nu pe la furtune.
A fost o campanie de inlocuire a vasului de expansiune 12-P-015. Eu l-am inlocuit acum vreun an si jumate cu toate ca nu am avut probleme. Verifica la un dealer daca te incadrezi in campanie si daca mai e valabila.
A fost o campanie de inlocuire a vasului de expansiune 12-P-015. Eu l-am inlocuit acum vreun an si jumate cu toate ca nu am avut probleme. Verifica la un dealer daca te incadrezi in campanie si daca mai e valabila.
- cornel18
- OP
- 531 mesaje
- din 20 Nov 2010
- Astra 2010 A14XER
- Timis
cornel18
- Mesaje scrise: 531
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2010 A14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Nov 2010
- Mesaj Privat
@clau70. Am verificat vasul de expansiune. E intact. Fara urma de crapatura. Am auzit ca exista test de presiune la instalatia de racire(cica as vedea atunci exact pe unde pierde. Desi eu vad clar de unde pierd).
Eu cred ca lichidul de racire fierbe si cauzeaza furtunul sa se dilate. Am primit sugestie sa scot termostatul(desi eu tin minte ca-i capsat in carcasa) si sa vad daca pierd antigel.
Verificat campania 12-P-015 la Autoglobus Timisoara. Se pare ca nu exista pe masina mea.
Eu cred ca lichidul de racire fierbe si cauzeaza furtunul sa se dilate. Am primit sugestie sa scot termostatul(desi eu tin minte ca-i capsat in carcasa) si sa vad daca pierd antigel.
Verificat campania 12-P-015 la Autoglobus Timisoara. Se pare ca nu exista pe masina mea.
- clau70
- *****
- 3,337 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
Daca motorul ar fierbe (radiator infundat, termostat blocat pe inchis, garnitura de chiulasa, pompa de apa...) ar trebui sa ti se ridice temperatura pe ceasul din bord, se ridica? Radiatorul de racire isi face circuitul, furtunele de intrare/iesire sunt fierbinti? Totusi, presiunea ar trebuie sa fie eliberata pe la busonul de la vas, nu pe la furtun, asa cum am mai spus. Ori furtunul nu e strans bine, ori supapa busonului nu functioneaza la presiune si pierde apa pe la imbinarea cea mai slaba. Am inteles ca ai schimbat pompa apa, termostat, capac vas expansiune, undeva e o problema, ia-le la verificat din nou.
- cornel18
- OP
- 531 mesaje
- din 20 Nov 2010
- Astra 2010 A14XER
- Timis
cornel18
- Mesaje scrise: 531
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2010 A14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Nov 2010
- Mesaj Privat
Acul din bord se ridica la 90 si sta acolo. Radiatorul e caldut. Ventilatorul de la radiator merge(cand e cald afara +37 si stau la semafor(il aud)). Futunul care pleaca de la termostat catre radiator oscileaza in timp intre cald si rece(semn ca termostatul merge). Furtunul care pleaca din radiator catre motor e cald tot timpul. Busonul l-am schimbat(am suspectat si eu asta. Insa nici un efect). Pompa de apa a fost schimbata(dar nu a rezolvat nici asta nimic).
Legat de furtun. Nu prea vad cum sa gresesti. Are in interior o denivelare care odata pus pe vasul de expansiune greu il desfaci(s-a chinui mecanicul 5 min sa-l desfaca). Pe furtun e desenat si locul de prindere a clemei metalice. Deci chiar nu vad cum poti sa gresesti.
O ultima intrebare. Are rost sa dau jos radiatorul de pe masina si sa bag apa cu presiune in el(il pot curata? Risc sa-l distrug?).Sau sa-o duc in service. Si sa-i las pe mecanici sa-si bata capul cu ea.
Legat de furtun. Nu prea vad cum sa gresesti. Are in interior o denivelare care odata pus pe vasul de expansiune greu il desfaci(s-a chinui mecanicul 5 min sa-l desfaca). Pe furtun e desenat si locul de prindere a clemei metalice. Deci chiar nu vad cum poti sa gresesti.
O ultima intrebare. Are rost sa dau jos radiatorul de pe masina si sa bag apa cu presiune in el(il pot curata? Risc sa-l distrug?).Sau sa-o duc in service. Si sa-i las pe mecanici sa-si bata capul cu ea.
- clau70
- *****
- 3,337 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
Din ce spui tu, sistemul de racire functioneaza corect, apa isi face circuitul, ventilatoarele pornesc, temperatura nu se ridica... deci OK.
Daca dupa schimbarea furtunului, tot pe acolo iti pierde, inseamna ca acolo e problema si tind sa cred ca ori furtunul nu e strans cum trebuie, ori ai o fisura la vas pe care nu o vezi.
Daca dupa schimbarea furtunului, tot pe acolo iti pierde, inseamna ca acolo e problema si tind sa cred ca ori furtunul nu e strans cum trebuie, ori ai o fisura la vas pe care nu o vezi.
- cornel18
- OP
- 531 mesaje
- din 20 Nov 2010
- Astra 2010 A14XER
- Timis
cornel18
- Mesaje scrise: 531
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2010 A14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Nov 2010
- Mesaj Privat
@clau70 : Nu prea ai cum sa strangi clema. Se strange singura pe pozitie(poate nu ma exprim bine. Mecanicul m-a pus sa strang cu o cheie MOX de clema (pentru a slabi clema) pentru a scoate furtunul. Clema a fost schimbata cu una noua). O sa ma pun sa caut un vas de expansiune. Am primit preturi piperate la el. Gen 450 RON. Dar daca nu gasesc alt pret o sa fiu nevoit sa-l cumpar.
- clau70
- *****
- 3,337 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
- cornel18
- OP
- 531 mesaje
- din 20 Nov 2010
- Astra 2010 A14XER
- Timis
cornel18
- Mesaje scrise: 531
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2010 A14XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Nov 2010
- Mesaj Privat
@clau70 : Te rog (daca doresti si tu) sa faci urmatorul lucru. Dupa ce a atins masina 90 de grade , sa desfaci busonul treptat si sa-mi zici daca urca nivelul. Te intreb asta pentru ca la mine urca instantaneu. Am incercat acelasi lucru pe o insignia si cruze(am dat busonul jos de pe vasul de expansiune). Spre surprinderea mea la nici una nu urca nivelul si nici nu fierbea apa(La mine scoate bule). Mersi.
- clau70
- *****
- 3,337 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat