La Salonul Auto Frankfurt 1989, Opel a prezentat un model care urma sã devinã un adevãrat fenomen în Europa: Calibra. Un coupé care a pãºit pe urmele lui Opel Manta ºi care a fost produs pânã în 1997 pentru un public dornic de maºini sport ieftine.
Una dintre cele mai importante caracteristici ale lui Opel Calibra – dacã nu cea mai importantã – a fost aerodinamica foarte bunã a caroseriei. Modelul de bazã, cu motor pe benzinã de 2,0 litri cu opt supape (115 CP), avea un coeficient aerodinamic Cd de doar 0,26, ceea ce a fãcut din Calibra cea mai aerodinamicã maºinã de serie a acelor timpuri.
Avantajul direct al formelor aerodinamice a fost o vitezã maximã impresionantã: 203 km/h pentru versiunea de bazã cu motorul de 115 CP, în vreme ce varianta cu motor de 2,0 litri cu 16 supape ºi 150 CP putea sã atingã 223 km/h.
Dacã mai pui la socotealã preþul relativ scãzut de 33.900 de mãrci germane (aproximativ 22.400 de dolari americani în 1989), atunci ai o reþetã simplã, dar eficientã pentru o maºinã de succes.
A existat ºi un prototip de Calibra decapotabilã, însã nu a fost pus niciodatã în producþie
Sigur, platforma de Opel Vectra A – cu tracþiune faþã – nu a garantat un comportament sportiv de excepþie, însã inginerii mãrcii germane au fãcut tot ce au putut ca sã stoarcã pânã ºi ultima picãturã de dinamism dintr-o platformã destinatã unei maºini de familii. Astfel, Calibra a primit în 1990 o versiune cu tracþiune integralã, precum ºi un motor turbo de 2,0 litri cu 204 CP în 1992. Evident, pentru cã vorbim de anii ’90, maºina a fost denumitã simplu Calibra Turbo.
În 1993, gama de motorizãri s-a îmbogãþit cu o unitate Ecotec V6 de 2,5 litri care produce 170 CP, iar în 1995 a venit vremea pentru introducerea unui propulsor Ecotec de 2,0 litri cu 16 supape care dezvoltã 136 CP. În sporturile cu motor, Opel Calibra a impresionat fanii într-un singur an – 1996 – când a reuºit sã obþinã locul întâi în campionatul internaþional de turisme (International Touring Car Championship – ITC) cu Manuel Reuter la volan. Totodatã, presa vremii a apreciat interiorul spaþios al coupé-ului german, dar a criticat dinamica mult prea îndepãrtatã de cea a unei maºini sport adevãrate.
Producþia s-a oprit pe 29 august 1997, iar bilanþul a fost impresionant: 238.647 de exemplare produse în fabricile din Germania ºi Finlanda.
Sursa: http://www.promotor.ro/masi...l-german-13236048