- marian_sro
- OP
- 3,791 mesaje
- din 08 Apr 2007
- Vectra 1999 x20xev
- piatra neamt
marian_sro
- Mesaje scrise: 3,791
- Locatie: piatra neamt
- Masina: Vectra 1999 x20xev
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Apr 2007
- Mesaj Privat
buna ziua!
de curand am montat o priza de remorca la un astra g.m-am gandit sa fac un tutorial poate ajuta si pe altcineva.
tutorialul este valabil si pt vectra b si alte modele;
aveti nevoie de:
capuri torx de 20,25
cutter,banda izolier panzata,soricei de plastic,riglete sau orice altceva pt facut legaturi in cablajul masinii,o priza universala pt remorca cu 7 pini,cablu cu 7 fire sau cabluri de culori diferite.
grosimea cablului ar trebui sa fie 0.75-1.0 mm
mai intai se demonteaza priza universala pt a putea face legaturile in ea.
pe aceasta priza avem niste notatii care sunt universale(le gasiti la toate prizele de remorca);
notatiile si corespondentele lor sunt:
notatia priza- corespondenta in instalatia remorcii:
1L - semnalizare stanga
2.54g -ceata
3/31 -masa
4R -semnalizare dreapta
5/58R -pozitie dreapta
6/54 -frana
7 -pozitie stanga
corespondenta si culorile firelor pe masina sunt:
comanda- culoare fir pe masina
semnalizare stanga-negru+dunga alba
ceata -nu l-am legat
masa -se leaga pe caroseria masinii cu papuc rotund;exista un surub de 6 langa tripla stanga semnalizare dreapta -negru+dunga verde
pozitie dreapta -gri+rosu
frana -negru+galben
pozitie stanga -gri+negru
dupa ce se leaga toate firele in priza pt remorca se matiseaza cu banda izolir panzata(rezista mai bine la stres decat cea conventionala)
se demonteaza panoul din plastic care imbraca portbagajul in zona inferioara a acestuia(cateva suruburi cap torx)
in colturile portbagajului exista 2 dopuri de plastic.de preferat sa se treaca instalatia pt remorca prin dopul din dreapta(in stanga e toba si incurca)
-se identifica firele in fiecare tripla sau in manunchiul de cabluri care este fixat pe aripa din stanga a masinii
-se fac legaturile si se izoleaza bine
-eu am facut legaturile cu niste riglete care nu necesitau dezizolarea cablului
-daca nu aveti acele riglete faceti legaturil prin cositorire,nu se accepta legaturi slabe pt ca aveti probleme dupa!
spor la treaba
ps:culorile cablurilor si corespondenta lor de pe masina le-am gasit la o astra g,dar aproape sigur sunt si pe alte modele.
e bine de verificat cu un voltmetru,in mufa care intra in tripla.se da comanda frana ,semnalizare,etc si se masoara daca apare tensiune 12v in mufa din tripla pe fiecare pin in parte.
din pacate nu am facut poze.
daca aveti intrebari va stau la dispozitie.
de curand am montat o priza de remorca la un astra g.m-am gandit sa fac un tutorial poate ajuta si pe altcineva.
tutorialul este valabil si pt vectra b si alte modele;
aveti nevoie de:
capuri torx de 20,25
cutter,banda izolier panzata,soricei de plastic,riglete sau orice altceva pt facut legaturi in cablajul masinii,o priza universala pt remorca cu 7 pini,cablu cu 7 fire sau cabluri de culori diferite.
grosimea cablului ar trebui sa fie 0.75-1.0 mm
mai intai se demonteaza priza universala pt a putea face legaturile in ea.
pe aceasta priza avem niste notatii care sunt universale(le gasiti la toate prizele de remorca);
notatiile si corespondentele lor sunt:
notatia priza- corespondenta in instalatia remorcii:
1L - semnalizare stanga
2.54g -ceata
3/31 -masa
4R -semnalizare dreapta
5/58R -pozitie dreapta
6/54 -frana
7 -pozitie stanga
corespondenta si culorile firelor pe masina sunt:
comanda- culoare fir pe masina
semnalizare stanga-negru+dunga alba
ceata -nu l-am legat
masa -se leaga pe caroseria masinii cu papuc rotund;exista un surub de 6 langa tripla stanga semnalizare dreapta -negru+dunga verde
pozitie dreapta -gri+rosu
frana -negru+galben
pozitie stanga -gri+negru
dupa ce se leaga toate firele in priza pt remorca se matiseaza cu banda izolir panzata(rezista mai bine la stres decat cea conventionala)
se demonteaza panoul din plastic care imbraca portbagajul in zona inferioara a acestuia(cateva suruburi cap torx)
in colturile portbagajului exista 2 dopuri de plastic.de preferat sa se treaca instalatia pt remorca prin dopul din dreapta(in stanga e toba si incurca)
-se identifica firele in fiecare tripla sau in manunchiul de cabluri care este fixat pe aripa din stanga a masinii
-se fac legaturile si se izoleaza bine
-eu am facut legaturile cu niste riglete care nu necesitau dezizolarea cablului
-daca nu aveti acele riglete faceti legaturil prin cositorire,nu se accepta legaturi slabe pt ca aveti probleme dupa!
spor la treaba
ps:culorile cablurilor si corespondenta lor de pe masina le-am gasit la o astra g,dar aproape sigur sunt si pe alte modele.
e bine de verificat cu un voltmetru,in mufa care intra in tripla.se da comanda frana ,semnalizare,etc si se masoara daca apare tensiune 12v in mufa din tripla pe fiecare pin in parte.
din pacate nu am facut poze.
daca aveti intrebari va stau la dispozitie.
- pif
- ****
- 1,312 mesaje
- din 04 Nov 2004
- Vectra 2001 z18xe
- Gaesti/Dambovita
pif
- Mesaje scrise: 1,312
- Locatie: Gaesti/Dambovita
- Masina: Vectra 2001 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Nov 2004
- Mesaj Privat
- miltiade_oli
- *
- 9 mesaje
- din 04 Mar 2009
- Astra 2001 1.7DTI
- Teleorman
miltiade_oli
- Mesaje scrise: 9
- Locatie: Teleorman
- Masina: Astra 2001 1.7DTI
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Mar 2009
- Mesaj Privat
- windhelp2011
- *
- 11 mesaje
- din 28 Aug 2013
- Astra 1998 X16XEL
- Bucuresti
windhelp2011
- Mesaje scrise: 11
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 1998 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Aug 2013
- Mesaj Privat
Buna! eu am avut pe masina o priza din fabrica cu 11 sau 13 gauri( nu mai stiu exact). stiu ca cineva mi-a spus ca este pentru rulota, altcineva ca in afara se foloseste doar priza cu 11/13 gauri. Oricum, ideea e ca pe langa cablurile pe care le-a precizat colegul mai sus , mai am alte cabluri( inca vreo 4,negru cu alb) alea pentru ce sunt? aveti idee? Multumesc!
- Comanac Vlad
- *
- 12 mesaje
- din 29 Jun 2016
- Astra 2009 Z17DTJ
- Sibiu
Comanac Vlad
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2009 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jun 2016
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
la astra H daca nu ai acel modul nu cred ca poti sa ii pui carlig. orice legaturi faci, masina va taia curentul pentru ca simte ca este consum suplimentar pe becul respectiv si pentru protectie ii taie curentul. poate ma insel dar eu asta stiu... verifica la o reprezentanta sau la un service cu electrician bun.
- Comanac Vlad
- *
- 12 mesaje
- din 29 Jun 2016
- Astra 2009 Z17DTJ
- Sibiu
Comanac Vlad
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2009 Z17DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Jun 2016
- Mesaj Privat
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
Ai pus intrebarea unde nu trebuie...
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=73338 - o sa postez si eu niste poze in link poate te ajuta.
Aici incurcam borcanele. - aici este pentru Asra G
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=73338 - o sa postez si eu niste poze in link poate te ajuta.
Aici incurcam borcanele. - aici este pentru Asra G
mannix35
- Mesaje scrise: 28
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2008 Z17DTL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jan 2013
- Mesaj Privat
- munteanu
- **
- 302 mesaje
- din 22 Sep 2007
- Antara 2007 Z20 DMH.
- Timis
munteanu
- Mesaje scrise: 302
- Locatie: Timis
- Masina: Antara 2007 Z20 DMH.
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Sep 2007
- Mesaj Privat