Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel
  • tazyx

  • Mesaje scrise: 23
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2007

  • Mesaj Privat
Ave.
A doua oara cind plec in concediu spre mare si ma lasa masina balta. Prima oara - acum 4 ani - mi s-a fisurat conducta de inalta presiune pe autostrada si pierdeam combustibil, putere si masina se oprea - normal, nu mai avea motorina. Acum de-abea facusem 75 de km pe autostrada de la Bucuresti la Constanta ca in mers linistit, cu 130 KM/h, am auzit un pocnet, s-au aprins toate becurile din bord, am bagat semnal, tras usor dreapta si iesit pe banda de urgenta. Deschid capota - motorul fumega. Lipsa antigel - mi s-a mai spart alta data furtunul care este pe dedesubt si are o forma de L in spatiu, cam 20cm - si am crezut ca am patzit la fel .... dar din pacate NU. Sub masina a inceput sa se formeze o mare balta de ulei ....
Am lasat-o sa se raceasca putin, am desfacut bateria, citeva furtunuri de apa - initial nu pierdea ulei, a inceput dupa vreo 20 de minute sa se prelinga ... si am incercat sa vad ce furtun de apa s-a crapat ...
Scotocind in spatele radiatorului dau peste un surub infipt intr-o piesa care erau retezate .... Atunci mi-am dat seama ca e NASOL ....
Chemat platforma, dus acasa la Bucuresti, i-am uns platforma omului cu ulei 5W40 ..... uzat ce-i drept .... de vreo 6000KM ....
Chemat un var mai priceput + mecanicul de linga mine - motor crapat pe dedesubt. Crying or Very sad Crying or Very sad
Partea de sus e OK, partea de jos trebuie schimbata.
Stiti pe unde as putea gasi un motor ? Am cautat si am gasit cite-ceva dar trebuie mers pe incredere .... si nici nu stii de cind e masina de pe care a fost dat jos, citi KM reali are, etc ....
Nu mi-am imaginat ca motor intretinut, cu revizii in fiecare an, filtre MANN si ulei Mobil1 5W-40, distributie schimbata, etc, poate crapa asa usor, la 145.000KM reali, masina luata de noua.
Pot sa iau doar partea de jos a motorului - fara chiulasa si injectoare - si sa ma risc sa montez chiulasa si injectoarele mele - care sint OK, verificate - sau sa caut un motor cu injectoare chiar daca are mai multi KM decit a mea ? Am inteles ca pe Astra H s-a pus o perioada acelasi motor Z17DTL - 80 cai - ca si pe astra G - masina mea e din martie 2005. As putea sa iau motorul de pe H ?
Sau stiti de unde as putea sa iau un motor cu ceva garantie si KM rezonabili ?
Orice sfat e bine-venit.
O zi buna tuturor.

Crying or Very sad Crying or Very sad Crying or Very sad
Skip ads

  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Nu ca te pot ajuta prea mult, dar o intrebare am, motorul a fost tunat? Probabil ca nu (80 cai) dar am zis sa te intreb totusi.
  • seftaka

  • Mesaje scrise: 1,184
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Oct 2011

  • Mesaj Privat
Daca zici ca ai masina de la 0 km din reprezentanta, ai reviziile la opel in perioada garantiei, ar trebui sa te adresezi cu o plangere oficiala, trimisa si in germania inclusiv
  • tase

  • Mesaje scrise: 1,970
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Vectra 2006 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Sep 2009

  • Mesaj Privat
Nu prea se intelege care parte de jos?Blocul motor sau baia de ulei ?
  • iulian1971

  • Mesaje scrise: 7,067
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Dec 2006

  • Mesaj Privat
Salut.
Cred ca cel mai bine iei un motor care e pe masina si poate fi probat (compresie, diagnoza, etc.), iar chiulasa ta o pastrezi de rezerva.
  • Op3l

  • Mesaje scrise: 528
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2006 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2013

  • Mesaj Privat
Pai daca a pocnit in mers ( cu zgomot si pierderi de ulei) nu este decat o varianta si anume biela rupta. In cazul asta solutia este bloc motor SH compler echipat (adica cu pistoane inclusiv segmenti gata montati). Preferabil sa se desfaca motorul pe loc si sa nu se cumpere un bloc motor cu segmenti posibil blocati sau
urme de rugina pe peretii cilindrului...
P.S. Chiulasa mai bine o folosesti in continuare pe ta dar cu conditia sa mai fi avut ceva ulei in motor pana in momentul opriri sale.
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,918
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Daca tot si-a dat duhu` o ``autopsie`` e foarte relevanta, A murit ...a murit dar sa stii si tu de ce.
@Op3l are ca deobicei dreptate...
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Cu o masina SH mai veche de 8ani e bine sa fii cu ochii pe acul de temperatura din bord. Tocmai pentru astfel de situatii.

Daca nu obisnuiesti, atunci dupa un interval de 5 ani de zile de cand era masina noua in mod obligatoriu se schimba toate furtunele de pe motor cu altele noi. Si pe urma poti sa stai relaxat inca 5 ani si tot asa.
  • tazyx

  • Mesaje scrise: 23
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2007

  • Mesaj Privat
Salut All.
Masina nu a fost tunata, a fost intretinuta, cam 15000 KM pe an - in oras si afara. Probabil ca am avut eu ghinion dar e cam ciudat ....
Am aflat ca mi s-a rupt o bucata de biela si aceasta a spart motorul si asa am gasit-o eu. Dupa ceva cercetari am aflat ca motoarele CDTi sint predispuse sa le pice pompa de ulei - aceasta s-a blocat si nu a mai uns motorul si un piston s-a blocat - sau mai multe, o sa vad dupa ce desfac motorul sa vad ce e in interior. Inainte de plecare, seara, am verificat uleiul, presiunea in roti, lichidul de racire, lichidul pt. parbriz, etc. Toate erau in ordine, mai ales ca in aceeasi zi facusem un drum pina la Cimpulung si inapoi - 280KM. Masina pornea din prima cheie, fara batai suspecte sau zgomote ciudate. O sa le scriu si celor de la Opel Romania sa vedem daca au vreo explicatie sau ma pot ajuta in vreun fel - ceeace nu cred ca vor face ....
Oricum varul meu a umblat saptamina asta be la Galati, Buzau, etc si a aflat ca motoarele se dau ca piinea calda .... unul de la dezmembrari a avut 3 motoare CDTi si le-a vindut in 3 zile. Eu am gasit blocul motor fara chiulasa si injectoare si restul anexelor la 250 euro si un motor de Anglia cu tot cu injectoare la aprox. 53000 mile la 650 Euro.
O sa urmez sfatul lui Op3l si indiferent ce varianta aleg o sa le desfac sa vedem ce e in interior, eventual le schimb segmentii cu unii noi, ca sa fie toata treaba OK. Distributia mi-am facut-o la 125.000KM si am schimbat si pompa de apa - deci o sa o iau de pe a mea masina. O sa verific si starea pompei de ulei si daca e cazul o sa o schimb. Ulei + filtru ulei + antigel + garnitura de chiulasa noua - desi filtrele le-am schimbat in aprilie .... dar mai bine o sa pun unul nou de ulei, sa fiu sigur. Daca mai aveti sfaturi despre ce ar trebui sa verific sau sa schimb - in afara de cele enumerate de mine mai sus - va rog sa o faceti. O sa duc masina la reparat saptamina viitoare, acum caut variante de service-uri si pret/calitate, deci mai am ceva timp sa fac cercetari pe net despre preturi, service-uri si mecanici.
Am ajuns la concluzia ca, calitatea la aceste motoare lasa de dorit - si de fapt nu numai la motor, ci la masina in general. Partea de furtunuri a fost f. prost gindita, nu e normal sa le faci traseu pe linga motor, crescind riscul sa se topeasca si astfel sa se rupa. La fel cu butoanele claxonului, prinderea de la cablul de + al bateriei (in cazul meu nu se mai incarca bateria, firele CAPSULATE din borna de + nu mai faceau contact si nu mai ajungea curent la baterie - s-a soldat cu schimbarea bornei de plus + baterie noua - si asta iarna .....
Cum sa se fisureze conducta de inalta presiune daca nu se umbla acolo si mai ai si scut metalic sub motor ?
Ce calitate denota materialele folosite ?
Visam la un Astra J sau Insignia, dar m-am lamurit. Daca luata de noua si intretinuta ai atitea belele, nu mai prezinta incredere si nici fiabilitate .... Ma voi orienta spre alte marci, opel mi-a cam ajuns. Nici un Dacia mea veche, in 150000 KM nu am avut belele atit de mari ..... La 90.000KM am segmentat-o - mi se parea mie ca nu mai trage motorul bine - dar cam asta a fost operatia cea mai complexa ..... Nu am schimbat cabluri sau furtune deloc, tot in 10 ani si cam aceeasi KM ca si la opel ...... Sa inteleg ca fabrica din Polonia a opel e mai slaba decit Dacia ? Smile
Ehhhh, cam atit deocamdata. O sa revin cu noi stiri despre evolutia lucrarii si starea masinii.
Numai de bine si sa NU aveti astfel de belele. Si scuze ca m-am intins atit, dar chiar au fost tot felul de belele aparute in momente nepotrivite.
  • tazyx

  • Mesaje scrise: 23
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2007

  • Mesaj Privat
Op3l a scris:Pai daca a pocnit in mers ( cu zgomot si pierderi de ulei) nu este decat o varianta si anume biela rupta. In cazul asta solutia este bloc motor SH compler echipat (adica cu pistoane inclusiv segmenti gata montati). Preferabil sa se desfaca motorul pe loc si sa nu se cumpere un bloc motor cu segmenti posibil blocati sau
urme de rugina pe peretii cilindrului...
P.S. Chiulasa mai bine o folosesti in continuare pe ta dar cu conditia sa mai fi avut ceva ulei in motor pana in momentul opriri sale.


Ai dreptate, asa o sa fac. Ulei a mai avut, a fost un pocnet surd si ce am pierdut a fost apa si antigelul - in prima faza. Am oprit imediat - in virtutea inertiei de fapt, si dupa vreo 10 minute a inceput sa curga uleiul, chiar am verificat cind am deschis capota dupa oprire daca mai am ulei - vazusem un pic de nor alb in spate dupa pocnet, m-am gindit ca e de la ulei - dar pe joja era ulei la limita superioara. Vreo 3 litri i-am pierdut pe platforma (a durat cam 2 ore pina a ajuns la mine) - i-am uns platforma omului de nu mai rugineste ever. Acasa cind am verificat iar joja era goala - sau aproape goala, pe la busonul de ulei se mai vedea ceva ulei ramas. Miine aflu care este starea motorului desfacut (fara chiulasa si injectoare) si pe urma, in functie de cum arata, ma duc sa vad si motorul de Anglia cu 53000 mile pe bord - dar oare de unde stiu eu ca are doar atit ? - nu am cum sa verific, nu ? Asa mi-a spus omul .... dupa starea injectoarelor as putea sa-mi dau seama ?
Multam de ajutor !
O zi buna !
  • alre

  • Mesaje scrise: 1,654
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Nu ai cum sa iti dai seama de nr de km mai ales ca motorul este deja demontat de pe masina. La partea cu furtunele subscriu...si eu era sa fac motorul de la vechea astra z17dtl praf, noroc ca a pocnit unul in parcare si motorul era rece. Peste fix 6 ore aveam drum de autostrada spre Constanta.
  • tazyx

  • Mesaje scrise: 23
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2007

  • Mesaj Privat
Salve Alre, de unde draq sa stii ca au probleme cu furtunurile ? Pina nu ti se intimpla, habar nu ai ce si cum .....
Poate ar trebui puse intr-un manual de service - furtunurile se schimba la 5 ani sau X km ....
Nu trebuie sa recunosti ca ai proiectat prost ceva, e suficient sa introduci o nota de service si sa o faci publica.
Macar sa stie omul ce si cum ....
Si daca e sa schimbi toate furtunasele te costa mai mult decit o revizie ..... Eu le-am "blindat" pe ale mele cu izolir-band de instalatii electrice - este suficient de elastic sa permita dilatare de 1-2 mm si suficient de rau termo-conductor ..... Very Happy
La butonul de pe volan de la claxon am pus negru, sa se asorteze , la motor rosu- sa nu-l deoache careva .... Very Happy
Da' partea cu deochiul n-a functionat ..... Very Happy Very Happy Very Happy
A crapat blocul nu furtunul .... Poate trebuia sa invelesc si blocul in izolir-band ..... Very Happy Very Happy Very Happy
  • alre

  • Mesaje scrise: 1,654
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Tu ai scris ca ai pierdut antigelul. Posibil sa-l fi pierdut cu cateva secunde inainte de a se distruge motorul tot din cauza unui furtun. Cand demontezi vei vedea. Chiar te rog sa ne spui ce ai gasit in afara de bloc spart. Motoarele astea se distrug in general doar din aceasta cauza: supraincalzire.
  • tazyx

  • Mesaje scrise: 23
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Feb 2007

  • Mesaj Privat
Nu s-a spart nici un furtun ....
Probabil s-a blocat pompa de ulei si de aici s-a blocat motorul, a crapat, s-a scurs tot lichidul de racire si apoi si uleiul ....
Cind turnam apa in vasul de expansiune sa vad pe unde curge si ce furtun e spart, in 5 secunde apa curgea .... pe undeva din motor, prin spatele radiatorului, cam in treimea inferioara. Am dat jos bateria si furtunele din partea de sus, sa pot sa ajung la cele de jos, sa le verific. Din pacate pentru mine, nu au cedat ele ... Oricum o sa caut o pompa de ulei noua sa o pun pe noul motor, nu mai am incredere in fiabilitatea componentelor de la opel .... O sa incerc sa desfac pompa sa vad ce e acolo, poate o sa-mi dea vreun indiciu de la ce s-a intimplat.
Keep in touch.
  • seftaka

  • Mesaje scrise: 1,184
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Oct 2011

  • Mesaj Privat
Z17DTL e de conceptie isuzu, iar cele de 1,9 Fiat! E aiurea ce s-a intamplat, cred ca a fost un defect ceva de fabricatie. Eu la 170 000 km inca merge perfect, si nu a necesitat investitii capitale, la fel am vazut modele la fel cu 400 000 km taxiuri, mergeau ok, si nu erau intretinute. Plus ca peste 50% din h-uri, g-uri, ai kilometrajul dat peste cap, chiar daca proprietarul crede ca are 120 000 km
  • Op3l

  • Mesaje scrise: 528
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2006 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2013

  • Mesaj Privat
Stii tu ceva legat de pompa de ulei dar problema o reprezinta in general axul fuliei pompei. Acesta este relativ subtire dar nu ar fi o problema asta ci simplul fapt ca piulita se desface in mers in cazul in care NU s-a utilizat pasta de blocare la schimbul de distributie.. Fulia "bate" roade din ax ( patrat) in final rupe axul cu aferenta sarire de la punct a distributiei. Oricum inainte sa pice sa semne clare bataie pronuntata la motor iar in final un zgomot foaaarte ascutit pe care NU ai cum sa nu-l remarci.
Asta ca o paranteza deoarece la tine NU pompa de ulei a reprezentat problema ci biela in sine... foarte posibil defect de fabricatie. Bielele se mai rup cand se merge muuuulta vreme cu injector care picura , motorina se strange in cilindru modificand raportul de compresie=pocneste biela pe respectivul piston dar foarte rar se intampla asta.
Apropo sunt cateva furtune "cheie" care se sparg la toata generatie 1.7 CDTI , acestea se pot repera imediat daca se cuteaza putin furtunul si apar fisuri.. Toata chestia dureaza vreo 5 minute..
Generatia CDTI per total sunt niste motoare excelente, dar au niste vreo 2-3 hibe cheie pe care doar unul care repara Opel le poate repera imediat.... ( cum ar fi blocarea obligatorie a fuliei pompei de ulei cu pasta blocanta).
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
... si mai trebuie sa schimbi cateva anume furtune de apa care in mod invariabil cedeaza, si care difera de la motorizare la motorizare. Nu am motor Z17DTL, am X17DT dar si la mine au cedat 3 furtune de apa, din care unul cedeaza la toata lumea (cel thermostat bypass) am aflat asta cand l-am comandat, cica cei de la magazin vindeau cate doua pe saptamana pentru Vectra B si Astra G. Probleme mai mari cu furtunele de apa sunt la Astra H diesel. Eu cand am cautat pe forum, am gasit si alti colegi care au avut probleme cu aceleasi furtune la motoare ca al meu. Asa ca le-am pus noi pe original si vreau sa deschid topic separat pe problema asta sa stie toti cei ce au motorizarea mea ca aceste 3 furtune care cedeaza trebuie schimbate cu altele noi daca vrei ca sa stai linistit la drum lung. O sa zici ca eu am motor mai vechi, asa este, dar la mine furtunele sunt ISUZU originale pe motor, made in Japan, si tot au cedat (deci ce sa mai ceri de la niste banale furtune GM pentru Opel).
  • Op3l

  • Mesaje scrise: 528
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2006 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2013

  • Mesaj Privat
Eu am pus furtun de Dacie. Calitatea extra fata de cele GM la doar 20 RON vreo 4 metri Smile. 3-4 ani oricum trebuie sa tina. Oricum e ok fata de pretul celor GM care mai jos de 80 RON nu e niciunul...
P.S. Cand crapa un furtun, verifcati-le pe toate deoarece in mod sigur sunt si altele care si-au atins durata de exploatare.Atentie mare la Astra H unde nu exista indicator de temperatura motor, exista doar un martor care se aprinde la 120 grade ceea ce in cazul unui motor pe benzina nu reprezinta un pericol asa mare dar diesel-ul este destul de sensibil la temperaturi de genul..
  • seftaka

  • Mesaje scrise: 1,184
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Oct 2011

  • Mesaj Privat
Gresit, are indicator, apare pe ecranul central, se tine apasat 10 secunde pe bc, iar daca ai tid, se navigheaza pe cele doua butonase de sub el. La drum lung eu il pun mereu. Mie nu mi-a cedat niciun furtun niciodata
  • Op3l

  • Mesaje scrise: 528
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2006 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2013

  • Mesaj Privat
Nu e nimic gresit. Astra H nu are indicator de temperatura. Meniurile ascunse nu sunt mentionate in manualul de utilizare ele fiind ceva aparte tehnic.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR