- Naikkon
- OP
- 106 mesaje
- din 21 Aug 2014
- Astra 2001 ze16se
- Vrancea
Naikkon
- Mesaje scrise: 106
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 2001 ze16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Aug 2014
- Mesaj Privat
Buna ziua . De aproape o luna mi-am cumparat un Astra G-CC 2001 motor 1.6 8V . toate bune si frumoase pana ieri cand am vrut sa incarc instalatia cu freon.
Am mers la servis acolo mecanicii mi-au verificat instalatia si au gasit la intrare in bord [se gaseste o supapa] 2 o-ringuri defecte, le-au schimbat si apoi am mers la statie sa incarcam cu freon.
au lasat masina 15 min sa se faca vacum pe instalatie . nu au gasit pierderi si au zis ca baga freon. Au bagat 700 gr de freon si au zis ca sa pornesc motorul.
Dupa 2-3 min de mers nu sa ridicat presiunea la acele de la statie. [compresorul mergea] si in masina cu treapta 4 nu se simtea nici un fel de aer rece. Mentionez ca ventilatorul de la AC nu pornea si nici cel de la motor.
"Specialisti" au zis ca compresorul nu baga presiune pe instalatie si trebuie schimbat !
Asa ca apelez la cunostintele voastre poate ma puteti ajuta cu ceva !
Am mers la servis acolo mecanicii mi-au verificat instalatia si au gasit la intrare in bord [se gaseste o supapa] 2 o-ringuri defecte, le-au schimbat si apoi am mers la statie sa incarcam cu freon.
au lasat masina 15 min sa se faca vacum pe instalatie . nu au gasit pierderi si au zis ca baga freon. Au bagat 700 gr de freon si au zis ca sa pornesc motorul.
Dupa 2-3 min de mers nu sa ridicat presiunea la acele de la statie. [compresorul mergea] si in masina cu treapta 4 nu se simtea nici un fel de aer rece. Mentionez ca ventilatorul de la AC nu pornea si nici cel de la motor.
"Specialisti" au zis ca compresorul nu baga presiune pe instalatie si trebuie schimbat !
Asa ca apelez la cunostintele voastre poate ma puteti ajuta cu ceva !
- catastefan
- *******
- 5,918 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,918
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
- Naikkon
- OP
- 106 mesaje
- din 21 Aug 2014
- Astra 2001 ze16se
- Vrancea
Naikkon
- Mesaje scrise: 106
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 2001 ze16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Aug 2014
- Mesaj Privat
- catastefan
- *******
- 5,918 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,918
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
Cand nu ai freon senzorul nu te lasa sa-l pornesti...dar si ventilatorul trebuie sa cupleze la actionarea butonului AC.
Poti verifica daca cupleaza singur...ridici capota cuplezi AC apoi te uiti unde ti-am aratat.
Pe tester se vede si presiunea clima.
Nu ai primit chitanta de la robotul de verificat AC? Acolo scrie ce cantitate a gasit in instalatie....si cat a completat. Daca nu ai primit asa ceva sunt snapani...
La mine in oras costa 49 Ron verificare AC si cate 10 Ron de fiecare 100g freon completata...un pret foarte decent pot sa spun!
Poti verifica daca cupleaza singur...ridici capota cuplezi AC apoi te uiti unde ti-am aratat.
Pe tester se vede si presiunea clima.
Nu ai primit chitanta de la robotul de verificat AC? Acolo scrie ce cantitate a gasit in instalatie....si cat a completat. Daca nu ai primit asa ceva sunt snapani...
La mine in oras costa 49 Ron verificare AC si cate 10 Ron de fiecare 100g freon completata...un pret foarte decent pot sa spun!
- Naikkon
- OP
- 106 mesaje
- din 21 Aug 2014
- Astra 2001 ze16se
- Vrancea
Naikkon
- Mesaje scrise: 106
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 2001 ze16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Aug 2014
- Mesaj Privat
multumesc de raspuns.
in instalatie nu mai aveam freon din cauza unui o-ring.
instalatia teoretic e ok fara pierderi.
pe aparat a dat valoarea "0" deci a bagat freon. dar ventilatoarele [motor+ac] nu porneau , au mai bagat 100Gr freon deci in total 800 [f mult] si tot nu baga aer rece in masina. si mecanicul a zis ca e compresorul bulit si ca el nu baga presiune.
posibil sa fie vreo eroare de senzor sau alt ceva ? compresorul de pornit porneste ca am verificat cu aer pe instalatie si merge compresorul.
in instalatie nu mai aveam freon din cauza unui o-ring.
instalatia teoretic e ok fara pierderi.
pe aparat a dat valoarea "0" deci a bagat freon. dar ventilatoarele [motor+ac] nu porneau , au mai bagat 100Gr freon deci in total 800 [f mult] si tot nu baga aer rece in masina. si mecanicul a zis ca e compresorul bulit si ca el nu baga presiune.
posibil sa fie vreo eroare de senzor sau alt ceva ? compresorul de pornit porneste ca am verificat cu aer pe instalatie si merge compresorul.
- luciraica
- ****
- 2,001 mesaje
- din 29 Oct 2011
- Astra 2006 Z16XEP
- Sibiu
luciraica
- Mesaje scrise: 2,001
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2011
- Mesaj Privat
ventilatoarele nu sunt actionate imediat la pornirea AC... pornesc mai tarziu cand se atinge o anumita presiune in instalatie.. lucru verificat la mai multe opel astra g
daca o bagat mai mult freon decat trebuie (800 e mult.. trebuie fo 650-700 ml) atunci senzorul de presiune sesizeaza si HACM-ul nu permite cuplarea compresorului
dece nu mergi la cineva cu tester sa vezi daca cupleaza compresorul?
daca o bagat mai mult freon decat trebuie (800 e mult.. trebuie fo 650-700 ml) atunci senzorul de presiune sesizeaza si HACM-ul nu permite cuplarea compresorului
dece nu mergi la cineva cu tester sa vezi daca cupleaza compresorul?
- Naikkon
- OP
- 106 mesaje
- din 21 Aug 2014
- Astra 2001 ze16se
- Vrancea
Naikkon
- Mesaje scrise: 106
- Locatie: Vrancea
- Masina: Astra 2001 ze16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Aug 2014
- Mesaj Privat
- luciraica
- ****
- 2,001 mesaje
- din 29 Oct 2011
- Astra 2006 Z16XEP
- Sibiu
luciraica
- Mesaje scrise: 2,001
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Oct 2011
- Mesaj Privat
eugenf
- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2004 y20dti
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jun 2008
- Mesaj Privat
Si pe mine ma chinuie de mult aerul conditionat. Tot cautand pe aceste pagini am descarcat manualul de service. De aici te poti lamuri care este principiul de functionare al acestui frigider ambulant.
In situatia in care nu ai un service demn de incredere si sa tot dai cu banii in stanga si-n dreapta, o solutie ar fi sa mergi la o reprezentatnta opel pentru diagnostic. Daca rezolvi la ei problema te va costa cam scump sau renunti si ai un punct de plecare.
Cu presiune in instalatie , la apasarea contactului AC, ambreiajul compresorului primeste tensiune si cupleaza ,actionandu-se supapele de presiune. Daca meseriasul iti confirma ca acest ambreiaj functioneaza corect , este posibil sa se schimbe compresorul, necazul fiind de la ansamblul de supape. Geu de dat un diagnostic ferm ,de la distanta, ca in cazul tau.
Incerca totusi sa gasesti un service profesionist care sa iti termina lucrarea cap-coada dar sa si accepte montarea unui compresor reconditionat cu garantie mult mai ieftin decat unul nou , dar si factura eliberata pentru serviciile prestate.
In situatia in care nu ai un service demn de incredere si sa tot dai cu banii in stanga si-n dreapta, o solutie ar fi sa mergi la o reprezentatnta opel pentru diagnostic. Daca rezolvi la ei problema te va costa cam scump sau renunti si ai un punct de plecare.
Cu presiune in instalatie , la apasarea contactului AC, ambreiajul compresorului primeste tensiune si cupleaza ,actionandu-se supapele de presiune. Daca meseriasul iti confirma ca acest ambreiaj functioneaza corect , este posibil sa se schimbe compresorul, necazul fiind de la ansamblul de supape. Geu de dat un diagnostic ferm ,de la distanta, ca in cazul tau.
Incerca totusi sa gasesti un service profesionist care sa iti termina lucrarea cap-coada dar sa si accepte montarea unui compresor reconditionat cu garantie mult mai ieftin decat unul nou , dar si factura eliberata pentru serviciile prestate.
Valy1982- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Vaslui
- Masina: Astra 2003 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Aug 2014
- Mesaj Privat
salut , verifica supapa de la termocupla ( ventilator) sa vezi daca este buna , aceea supapa este fixata in partea de sus a filtrului dezumificator , daca supapa este buna atunci compresorul este defect. Dute inapoi la service si vorbeste cu mecanicul de acolo sa puna din nou aparatul pe masina si sa-ti verifice presiunea ,asta trebuie sa fie de 15 si 17 bari, daca presiunea nu creste ,inseamna ca acel compresor este defect
xanderx
- Mesaje scrise: 81
- Locatie: Timis
- Masina: Astra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jun 2008
- Mesaj Privat
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
Oprit compresorul in instalatie presiunea trebuie sa fie intre 5-6 ,compresorul pornit variaza presiunea in functie de cat de eficient e ventilatorul de la condensor intre 18 pana in max .24 la 25 presostatul comanda oprirea compresorului. In functie de cat de incins este compartimentul motor valoarea presiunii difera putin mai mult singura 24 sau 25 de bari este limita la care intra protectia de suprapresiune si comanda decuplarea compresorului. Atentie mare ,presiunea normala de 5-6 bar nu garanteaza ca in instalatie exista cantitatea prescrisa de sa zicem 650 gr. freon, presiunea asta daca este compartimentul motor incins este mentinuta si cu 150-200 de grame dar nu face rece ,aici e problema.