Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra H
  • mihaitaiosub

  • Mesaje scrise: 46
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Apr 2014

  • Mesaj Privat
Am si eu o problema cu masina. M-am intors azi din concediu si dupa o repriza de autostrada (120 - 140 km/h) am oprit in benzinarie. Am oprit motorul, am alimentat (putin, nu a durat mult) si dupa ce am plecat am simtit pierdere mare de putere, ca si cum nu ar mai merge turbina. Am mai mers cu ea vreo 15km pana am ajuns acasa.

Ceva simptome ce le-am observat: - furtunul care iese din intercooler si intra in admisie ramane moale chiar si cand turez motorul;
- cand opresc motorul se aud 2 - 3 pufaituri ca de toba sparta pe partea stanga fata cum te uiti la masina;
- miros de gaze in compartimentul motor;

In mers turbina se comporta ciudat. Intra undeva la peste 2500 - 3000 rpm si nu mereu, asta intamplandu-se cu accelerari bruste (pedala in podea) plecand de pe la 2000 rpm.

M-am conectat cu OP-COM-ul si cu masina in mers am monitorizat valorile de presiune in admisie (comandata si reala).Am constatat ca exista diferente destul de mari,adica turbina nu prea reuseste sa creeze presiunea ceruta de catre ECU.

Atasat gasiti un log de la op-com in care am insemnat rpm, presiunea comandata si cea actuala si am marcat cu rosu zone unde diferenta intre cele 2 este mare. In a doua sesiune de accelerare se observa mai bine.

Download

Ma gandeam, din cauza fasaielilor ca ar putea fi vreo etansare la intercooler sau la evacuare. Am urmarit tija de la geometria variabila si este actionata la pornire cat si la variatii de turatie deci vacuum exista.



S-a mai lovit cineva de aceasta problema?Orice ajutor este binevenit.
Skip ads

  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,202
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Raspunsul ti l-ai dat singur...din cauza fasaielilor si gaze in compartimentul motor poate fi o etansare,verifica intai tubulatura de admisie,cu ocazia aia vezi si eventuale scurgeri de ulei care inseamna turbina pe duca,daca o lasi asa o sa ai sigur o turbina faramata.Nu exista alta varianta la ce ai tu fara ceva murdarie pe maini.
  • mihaitaiosub

  • Mesaje scrise: 46
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Apr 2014

  • Mesaj Privat
Posibil sa ai dreptate cu admisia,dar de unde cele cateva pufaituri atunci cand opresc motorul,pufaituri care se aud in in stanga motorului cum stai in fata masinii,adica din zona evacuarii?Si de ce exista riscul distrugerii turbinei,daca ea oricum nu creeaza presiune pe admisie?
  • mihaitaiosub

  • Mesaje scrise: 46
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Apr 2014

  • Mesaj Privat
Update la problema mea.Am mai cascat ochii la motor in zona pompei de apa si a galeriei de evacuare si am vazut funingine cat cuprinde.Deci e clar ca scapa gaze la greu.Acum mie mi-e greu sa cred ca scaparile astea de gaze puteau sa faca turbina atat de ineficienta.Imi este clar ca turatia turbinei nu mai este cea corecta,dar simptomele sunt asa de drastice incat e greu de crezut.

Voi inlocui maine garnitura galeriei de evacuare si va voi tine la curent.
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,918
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Cat de greu pare de crezut pe atat de adevarat este. Incearca sa umfli un balon spart....
Uita-te bine sa nu si galeria fisurata ... nu numai garnitura suflata.
  • mihaitaiosub

  • Mesaje scrise: 46
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Apr 2014

  • Mesaj Privat
Voi ruga mecanicul sa se uite si la galerie.O eventuala fisura se poate vedea usor?Banuiesc ca se demonteaza cu totul atunci cand se inlocuieste garnitura.
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,918
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Cu motorul mergand se vede cel mai bine.
  • mihaitaiosub

  • Mesaje scrise: 46
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Apr 2014

  • Mesaj Privat
Ok,multumesc frumos.
  • mihaitaiosub

  • Mesaje scrise: 46
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Apr 2014

  • Mesaj Privat
Totusi un gand nu imi da pace referitor la problema mea.La cat de sofisticate si la cati senzori au masinile astea,de ce nu apare nici o eroare in ECU atunci cand turbina nu realizeaza in timp util presiunea comandata in admisie?Am mai zis ca motorul este lipsit total de vlaga.

incep sa cred ca si soft-urile pentru motoarele astea au o gramada de bug-uri.
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,202
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
N-au nici un cusur...se considera normal ca in momentul in care apare ceva in functionarea motorului ,posesorul se prezinta la oameni calificati sa remedieze problema,masina este proiectata si produsa in tari unde exista alte abordari pentru a remedia defectiuni.Restul sunt intrebari doar sa intrebam...de ce nu altfel cand problema e simpla,la diagnoza apare diferenta pe minus intre cerut si livrat la presiunea de admisie ,turbina busita,tubulatura neetansa ,lipsa comanda turbina,comanda neexecutata de actuator...timp de constatare 5-10 min.
  • seftaka

  • Mesaje scrise: 1,184
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2006 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Oct 2011

  • Mesaj Privat
Cred ca 90% din servisurile romanesti habar nu sa intrerpretez datele oferite de masina, adica diagnoza! Toate se fac la nimereala
  • mihaitaiosub

  • Mesaje scrise: 46
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Apr 2014

  • Mesaj Privat
Uite de-asta e bine sa ai o interfata si un soft cu care sa te legi la masina.Iti pui un pic mintea la contributie,mai cauti ceva indicii pe net si poate tragi o concluzie.

In legatura cu mecanicii din Romania....Sa va dau un exemplu.Ieri am fost la un mecanic,care cica lucreaza la un service BMW,pentru defectul care il am la masina si pentru care am deschis aceasta discutie.Omul s-a uitat la motor,l-a ascultat si pana sa vada urmele de funingine de la evacuare,atunci cand am oprit motorul si s-au auzit cele cateva pufaituri la galerie a si dat verdictul:actuatorul cu vacuum de la turbina defect.Asta pentru ca atunci cand s-a oprit motorul si s-au auzit pufaiturile,normal,s-a miscat si tija de la geometria variabila a turbinei pentru ca actuatorul nu a mai avut vacuum.Acum omul a asociat pufaiturile cu miscarea tijei si gata diagnosticul.Mai tarziu a vazut si funinginea de la evacuare si a revenit asupra diagnosticului.Concluziile le trageti singuri.
  • mihaitaiosub

  • Mesaje scrise: 46
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Apr 2014

  • Mesaj Privat
Update la problema mea.Astazi am demontat placa metalica deflectoare care acopera galeria si am vazut o frumoasa crapatura in galerie.Deci problema mea s-a lamurit,dar s-a complicat din punct de vedere financiar.Deocamdata caut o galerie pe la dezmembrari si doar daca nu voi gasi,cumpar una noua.
Ciudat totusi ca a crapat asa din senin.
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,918
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Eu cred ca ai sa gasesti...nu face parte din vanzarea unui motor cred...
Bafta sa ai la cautari...
Mai exista si solutia sudurii dar si aici trebuie sa gasesti meseriasul potrivit care are sculele potrivite ca sa nu iti para rau dupa bani.
Bine ca te-ai uitat si la galerie .....
  • mihaitaiosub

  • Mesaje scrise: 46
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Apr 2014

  • Mesaj Privat
Am gasit si am cumparat cu 100 lei de la un tip care aduce masinile din Anglia,noua era 500 lei.Maine ma duc sa o schimb.E manopera mai migaloasa pentru ca trebuie demontata si turbina,dar sper sa iasa cum trebuie.

Am mai vorbit cu niste prieteni care mi-au spus ca nu merita sudata,va ceda in curand tocmai la sudura.
  • mihaitaiosub

  • Mesaje scrise: 46
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z13DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Apr 2014

  • Mesaj Privat
Gata am schimbat galeria de evacuare,bineinteles cu chinuiala de rigoare(prezoane intepenite,filete stricate,etc.).Motorul merge la fel ca inainte de problema,totul este in regula.Apropo galeria nu era fisurata ci pur si simplu rupta,s-a desfacut in doua bucati.Partea pentru pistoanele 1 si 2 era total desprinsa de corpul principal.Intre cele doua bucati era o distanta de aproape 0.5 mm,si asta cu galeria fierbinte.Marturisesc ca nu prea imi explic de ce distanta asta asa de mare intre cele doua bucati.Chiar asa mari tensiuni interne sa fi fost in piesa asta de fonta incat dupa ce s-a rupt,sa apara jumatate de mm intre bucati?Si distanta era relativ constanta pe toata sectiunea rupturii.
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,918
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Tinand cont ca e fonta e posibil sa fi avut vreun defect de turnare ....cine stie...
Bine ca e totul in regula si soferul multumit Very Happy
  • Andrei Constantin

  • Mesaje scrise: 202
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z13CDTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Dec 2011

  • Mesaj Privat
mihaitaiosub, daca imi accepti sfatul (am citit tot, de sus pana jos referitor la problema pe care ai avut-o), ESTE STIUT FAPTUL sau ESTE DE TINUT MINTE, MOTORUL DIESEL (TURBINA) NU SE OPRESTE DIN MERS IMEDIAT CUM AI AJUNS LA DESTINATIE, TURBINA SE ELIBEREAZA DE PRESIUNE SI SE RACESTE DOAR IN MERS! In momentul in care, tu dupa ce ai parcurs autostrada ai ajuns la benzinarie si ai oprit, S-A CREAT UN SOC! Azi un pic, maine un pic si asa mai departe pana ce a crapat galeria! NU ESTE DE MIRARE! TINE MINE DACA VREI ACEST SFAT, LA FEL ESTE SI CU PLECAREA LA DRUM (NU DAU CHEIE SI AM PLECAT), INDIFERENT DE ANOTIMP, MOTORUL DIESEL TREBUIE PORNIT SI LASAT 1-2-3 MINUTE SA MEARGA! NU POTI SA PORNESTI SI SA II DAI TALPA CAT POTI CU TURBINA RECE! BAFTA!
  • catastefan

  • Mesaje scrise: 5,918
  • Locatie: Galati
  • Masina: Corsa 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2012

  • Mesaj Privat
Ar fi mai interesant daca ai argumenta ceea ce spui....
Mai ales partea cu socul la oprire...e interesanta. Tu cum eliberezi turbina de presiune? Sau mai bine zis cand face ea presiune?
Priveste-o ca pe o discutie constructiva. Ai emis o parere ,...foarte bine...argumenteaza.
Doar partea cu opritul nu cu pornit si plecat.
  • Andrei Constantin

  • Mesaje scrise: 202
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z13CDTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Dec 2011

  • Mesaj Privat
Da, poate nu am avut cea mai buna exprimare! Din cate stiu eu, turbina produce presiune in momentul in care intra in functiune, CA SA PRIMESTI ACEA PUTERE DATA DE TURBINA, ACESTA SE INVARTE SI OARE CE PRODUCE? Chestia cu PORNITUL/OPRITUL masinii, este stiuta asa din vorba in vorba (de la batrani), DACA IMI PERMITI, dar si tehnic vorbind, pentru ca un lucru sa functioneze mai bine si pt mai mult timp, cred ca trebuie sa ajunga in PARAMETRII OPTIMI DE FUNCTIONARE! CHIAR DACA AFARA SUNT 37 DE GRADE, TEMPERATURA SI CONDITIILE OPTIME DE FUNCTIONARE ALE MOTORULUI, NU SUNT INDEPLINITE! EU CRED CA SI PORNITUL MOTORULUI ESTE LA FEL DE IMPORTANT PRECUM ESTE SI OPRITUL! (ca o paranteza, nu am cunostinte tehnice in domeniul auto, dar AM CEVA CUNOSTINE DESPRE MOROARELE DIESEL- stiu cum functioneaza si ce este acela un motor diesel la o LOCOMOTIVA, care cred eu ca nu se compara cu un "motoras" de masina). Bafta!
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra H

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR