Am schimbat vreo 3 electrovalve in ultima vreme: aparea fenomenul ala de dat in nas, respectiv aprinderea martorului masina cu cheita si acceleratie zero. Schimbam electrovalva, mergea bine...o vreme.
Acum suiera. Nu la fel de rau cum imi suiera la Agila (z13dt), dar suiera. De obicei fac drumuri lungi, de sute de km, nu tavaleala prin oras, iar zgomotul asta nou ma scoate din minti.
Ce trebuie sa-i fac? Din curiozitate am intrebat la un magazin de piese cat costa turbosuflanta si m-am ingrozit (~5300ron).
Tusitul ala, sau latrat cum ii spun englezii, e semn de overboost mare si tolerat mult timp inseamna moartea turbinei. Sunt trei cauze mari si late: ori electrovalva, ori geometrie turbina blocata ori furtune de vacuum fisurate. Daca zici ca inlocuirea electrovalvei rezolva pe ceva timp si presupunand ca nu mergi numai prin praf toata ziua, as spune ca turbina e OK si ca ai fisuri in furtun prin care intra praful si iti omoara electrovalva. Oricum, gaseste pe cineva cu TECH2 si fa un log in mers. Apoi, analizeaza datele si vezi la ce concluzie ajungi.