sadang
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jul 2009
- Mesaj Privat
Salut,
Am avut ceva timp zilele acestea si am reusit sa termin un fel de tutorial as zice eu, despre functionarea ventilatoarelor de pe Opel Vectra B 2001 cu climatronic. M-am lovit acum aproape doi ani de ele, in sensusl ca imi crestea termperatura peste 100 de grade iar aerul conditionat functiona foarte slab ca sa nu zic ca era mort de tot.
In urma analizei cauzelor posibile, prin eliminare consecutiva am ajuns la concluzia ca problema este de la ventilatoare si schema lor de comanda. Am constata ca ventilatoarele functionau aleatoriu si doar la temperaturi extreme ale lichidului din instalatia de racire a motorului. Si de aici am ajuns sa fac fac acest tutorial, poate le va folosi si altora, care sigur au aceasta problema sau o vor avea cu timpul.
Deoarece nu pot adauga pdf-ul pe forum, includ aici link-ul unde se poate accesa tutorialul:
- http://www.scribd.com/doc/2...01-cu-climatronic
Rog administratorul sa mute topicul unde considera adecvat, daca nu-i este locul aici.
Multumesc,
SaDAng
Am avut ceva timp zilele acestea si am reusit sa termin un fel de tutorial as zice eu, despre functionarea ventilatoarelor de pe Opel Vectra B 2001 cu climatronic. M-am lovit acum aproape doi ani de ele, in sensusl ca imi crestea termperatura peste 100 de grade iar aerul conditionat functiona foarte slab ca sa nu zic ca era mort de tot.
In urma analizei cauzelor posibile, prin eliminare consecutiva am ajuns la concluzia ca problema este de la ventilatoare si schema lor de comanda. Am constata ca ventilatoarele functionau aleatoriu si doar la temperaturi extreme ale lichidului din instalatia de racire a motorului. Si de aici am ajuns sa fac fac acest tutorial, poate le va folosi si altora, care sigur au aceasta problema sau o vor avea cu timpul.
Deoarece nu pot adauga pdf-ul pe forum, includ aici link-ul unde se poate accesa tutorialul:
- http://www.scribd.com/doc/2...01-cu-climatronic
Rog administratorul sa mute topicul unde considera adecvat, daca nu-i este locul aici.
Multumesc,
SaDAng
- danwtf
- **
- 102 mesaje
- din 03 Dec 2011
- Vectra 2001 z18xe
- Galati
danwtf
- Mesaje scrise: 102
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2001 z18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Dec 2011
- Mesaj Privat
Salut,
Am o mica problema sa zic asa cu ventilatoarele (presupun). Am avut probleme cu senzorii de pe instalatia de AC. Am pus alti 2 (SH nu noi). Cand nu aveam freon in instalatie la punerea contactului pleca ventilatorul principal de pe radiatorul cu lichid de racire.
Acum dupa ce am completat cu freon porneste ventilatorul de pe radiatorul de pe instalatia AC in aceeasi situatie (pus contact).
Acum dupa ce am citit tutorialul facut de tine incerc sa imi dau seama ce anume e stricat pe comanda ventilatoarelor, urmeaza sa pun op com ul sa vad presiunea din instalatia de AC (poate e mare si de aceea porneste acel ventilator).
E cumva posibil ca senzorul de pe instalatia de AC sa fie stricat si din aceasta cauza sa porneasca ventilatorul? Cand nu aveam freon in instalatie si scoteam mufa de la acel presostat se oprea si ventilatorul. e foarte probabil ca si acum sa faca la fel cu ventilatorul de pe radiatorul AC.
O parere ?
Am o mica problema sa zic asa cu ventilatoarele (presupun). Am avut probleme cu senzorii de pe instalatia de AC. Am pus alti 2 (SH nu noi). Cand nu aveam freon in instalatie la punerea contactului pleca ventilatorul principal de pe radiatorul cu lichid de racire.
Acum dupa ce am completat cu freon porneste ventilatorul de pe radiatorul de pe instalatia AC in aceeasi situatie (pus contact).
Acum dupa ce am citit tutorialul facut de tine incerc sa imi dau seama ce anume e stricat pe comanda ventilatoarelor, urmeaza sa pun op com ul sa vad presiunea din instalatia de AC (poate e mare si de aceea porneste acel ventilator).
E cumva posibil ca senzorul de pe instalatia de AC sa fie stricat si din aceasta cauza sa porneasca ventilatorul? Cand nu aveam freon in instalatie si scoteam mufa de la acel presostat se oprea si ventilatorul. e foarte probabil ca si acum sa faca la fel cu ventilatorul de pe radiatorul AC.
O parere ?
sadang
- Mesaje scrise: 16
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jul 2009
- Mesaj Privat
Scuze de intarziere, dar nu intru prea des pe forum. Sper ca ai rezolvat problema de atunci. Oricum, poate va folosi altora raspunsul meu.
La punerea contactului, nu ar trebui sa plece nici un ventilator. Si nici intr-un caz doar unul singur, indiferent care. Ventilatoarele functioneaza doar impreuna in orice situatie. Nu functioneaza niciodata separat sau in tandem. Intotdeauna doar impreuna. Cel putin asa ar trebui conform schemei producatorului. Acum ce-i pe masina ta, numa tu poti afla!
In prima treapta de racire inseriate, in treapta a doua in paralel dar prin rezistentele de balast, in treapata a treia de temperatura tot in paralel insa pe direct. La peste 115 grade se decupleaza electrocupla de la compresorul instalatiei de aer conditionat, oprind circulatia freonului prin radiatorul condensator, reducand astfel caldura transmisa radiatorului principal.
Aerul conditionat nu functioneaza decat cu motorul pornit, asa ca nu presiunea freonului este cauza pornirii ventilatoarelor. Mai degraba vre-un releu ramas blocat pe inchis sau senzorul de presiune (S65) care comanda ventilatoarele de pe conducta de freon.
Deci primul pas este sa verifici circuitul ventilatoarelor si starea rezistentelor de balast, adica sa verifici continuitatea cablurilor cu un ohmetru. Doar daca aici totul este ok se merge mai departe. Grija cu scurturile ca ventilatoarele se alimenteaza direct de pe baterie, si daca faci vre-un scurt, curentul va fi cel suportatd e baterie si musai topesti cablurile sau arzi ceva pe acolo.
Al doilea pas, cu contactul pus, motorul rece (apa sub 80 de grade) incepe cu sigurantele F50 si F52 (cutia din stanga bateriei), apoi verifica la S65 (unul din senzorii pe care zici ca i-ai schimbate) sa nu fie continuitate intre contactele 1-4, 5-4 si 6-4, apoi la S88 sa nu fie continuitate intre contactele 2-3 sau la releul K87 (cutia dintre baterie si far) sa nu fie continuitate intre contactele 4-8. Prin aceste componente se inchide comanda si alimentarea ventilatorului principal M12, care este pus la masa doar prin celalalt ventilator M4, deci nu are cum sa functioneaze singur.
Daca nu-i dai de capat din ce am expus eu aici, atunci e munca de chinez batran, si trebuie luat totul pas cu pas si din aproape in aproape.
Nu stiu cat de explicit am fost, dar sper sa-ti foloseasca!
Bafta,
SaDAng
La punerea contactului, nu ar trebui sa plece nici un ventilator. Si nici intr-un caz doar unul singur, indiferent care. Ventilatoarele functioneaza doar impreuna in orice situatie. Nu functioneaza niciodata separat sau in tandem. Intotdeauna doar impreuna. Cel putin asa ar trebui conform schemei producatorului. Acum ce-i pe masina ta, numa tu poti afla!
In prima treapta de racire inseriate, in treapta a doua in paralel dar prin rezistentele de balast, in treapata a treia de temperatura tot in paralel insa pe direct. La peste 115 grade se decupleaza electrocupla de la compresorul instalatiei de aer conditionat, oprind circulatia freonului prin radiatorul condensator, reducand astfel caldura transmisa radiatorului principal.
Aerul conditionat nu functioneaza decat cu motorul pornit, asa ca nu presiunea freonului este cauza pornirii ventilatoarelor. Mai degraba vre-un releu ramas blocat pe inchis sau senzorul de presiune (S65) care comanda ventilatoarele de pe conducta de freon.
Deci primul pas este sa verifici circuitul ventilatoarelor si starea rezistentelor de balast, adica sa verifici continuitatea cablurilor cu un ohmetru. Doar daca aici totul este ok se merge mai departe. Grija cu scurturile ca ventilatoarele se alimenteaza direct de pe baterie, si daca faci vre-un scurt, curentul va fi cel suportatd e baterie si musai topesti cablurile sau arzi ceva pe acolo.
Al doilea pas, cu contactul pus, motorul rece (apa sub 80 de grade) incepe cu sigurantele F50 si F52 (cutia din stanga bateriei), apoi verifica la S65 (unul din senzorii pe care zici ca i-ai schimbate) sa nu fie continuitate intre contactele 1-4, 5-4 si 6-4, apoi la S88 sa nu fie continuitate intre contactele 2-3 sau la releul K87 (cutia dintre baterie si far) sa nu fie continuitate intre contactele 4-8. Prin aceste componente se inchide comanda si alimentarea ventilatorului principal M12, care este pus la masa doar prin celalalt ventilator M4, deci nu are cum sa functioneaze singur.
Daca nu-i dai de capat din ce am expus eu aici, atunci e munca de chinez batran, si trebuie luat totul pas cu pas si din aproape in aproape.
Nu stiu cat de explicit am fost, dar sper sa-ti foloseasca!
Bafta,
SaDAng