- buldozer2
- ***
- 732 mesaje
- din 01 Feb 2011
- Astra 2014 A14NET
- Buzau
buldozer2
- Mesaje scrise: 732
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2014 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Feb 2011
- Mesaj Privat
liviu2004- Suspendat
- 2,323 mesaje
- din 28 Sep 2005
- Galati
liviu2004- Mesaje scrise: 2,323
- Locatie: Galati
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2005
- Mesaj Privat
- ahappyuser
- *******
- 6,747 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,747
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
- adrian terinte
- ****
- 1,215 mesaje
- din 18 Jan 2008
- Vectra 2000 y20dth
- Sibiu
adrian terinte
- Mesaje scrise: 1,215
- Locatie: Sibiu
- Masina: Vectra 2000 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jan 2008
- Mesaj Privat
Eu zic ca nu este de la remap.
Cati sunt care au remap pe acelasi motor si nu s-a rupt vibrochenul si nu a cazut nici pompa?
Sunt printre putinii la care s-a rupt vibrochenul la motor cu volanta cu masa simpla?
Problema e nu ca am remap dar de ce la toate se rupe la pistonul 2? asta e marea intrebare? inseamna ca acolo exista un dezechilibru de functionare din proiectarea motorului si mai ales a injectiei si aprinderii.Nu cred ca este defect de turnare a vibrochenului, putea sa apara defectul si in dreptul altui piston.
Si oricum daca ma remap nu ma ajut de el tot timpul, in majoritatea merg temperat cu masina si zic ca daca nu ai remap si vrei sa scoti untul din motor poti sa il forjezi si sa il ti in sarcina maxima mult timp.
Sticti cum este, cei la care se rupe si au volanta cu masa dubla se rupe din cauza la volanta chiar daca au si remap, cei cu volanta simpla ca si mine se rupe de la remap, daca nu ai nici una nici alta e de la ulei sau defect de fabrica sau pur si simplu ghinion.
Pana la urma sunt fiare si cedeaza la un moment dat.
Noi trebuie sa aflam cauza si sa putem sa o prevenim e cel mai important, nu doar sa o reparam.
Cati sunt care au remap pe acelasi motor si nu s-a rupt vibrochenul si nu a cazut nici pompa?
Sunt printre putinii la care s-a rupt vibrochenul la motor cu volanta cu masa simpla?
Problema e nu ca am remap dar de ce la toate se rupe la pistonul 2? asta e marea intrebare? inseamna ca acolo exista un dezechilibru de functionare din proiectarea motorului si mai ales a injectiei si aprinderii.Nu cred ca este defect de turnare a vibrochenului, putea sa apara defectul si in dreptul altui piston.
Si oricum daca ma remap nu ma ajut de el tot timpul, in majoritatea merg temperat cu masina si zic ca daca nu ai remap si vrei sa scoti untul din motor poti sa il forjezi si sa il ti in sarcina maxima mult timp.
Sticti cum este, cei la care se rupe si au volanta cu masa dubla se rupe din cauza la volanta chiar daca au si remap, cei cu volanta simpla ca si mine se rupe de la remap, daca nu ai nici una nici alta e de la ulei sau defect de fabrica sau pur si simplu ghinion.
Pana la urma sunt fiare si cedeaza la un moment dat.
Noi trebuie sa aflam cauza si sa putem sa o prevenim e cel mai important, nu doar sa o reparam.
- BV19MAX
- ****
- 2,559 mesaje
- din 01 Aug 2007
- Astra Y17DT
- Brasov
BV19MAX
- Mesaje scrise: 2,559
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2007
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
si eu am remap pe masina dinaintea lui Adi facut la acelasi om si nu am deocamdata nici o problema... plus asa cum spunea si Adi te folosesti de puterea suplimentara data de remap (adica de fapt ajunge motorul la parametrii din fabrica ca intre timpi in atatia ani multi cai au devenit ponei) doar cand faci o depasire ceva sau chestii de genul nu mergi tot timpul in blana
- G.i.M.
- **
- 377 mesaje
- din 07 Oct 2006
- Corsa 2006 1.2XEP
- Constanta
G.i.M.
- Mesaje scrise: 377
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2006 1.2XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Oct 2006
- Mesaj Privat
Am un prieten cu Y20DTH la care sa rupt arborele in timp ce conducea sotia cu max, 80km/ora ca ei deja viteza asta i se pare cosmica. N-are remapare si are volanta cu masa dubla asa cum e prevazut motorul. A luat arbore mana a doua, l-a schimbat si merge cu masina din 2008 fara sa se mai fi intamplat ceva. Tot intre pistoanele 2 si 3. Masina din 2002.
- AndrewBv
- ***
- 996 mesaje
- din 17 Nov 2009
- Astra 2006 Z17DTH
- Brasov
AndrewBv
- Mesaje scrise: 996
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra 2006 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Nov 2009
- Mesaj Privat
- chis cristian
- **
- 264 mesaje
- din 29 Mar 2009
- Omega 2002 y22dth
- Arad
chis cristian
- Mesaje scrise: 264
- Locatie: Arad
- Masina: Omega 2002 y22dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mar 2009
- Mesaj Privat
- chis cristian
- **
- 264 mesaje
- din 29 Mar 2009
- Omega 2002 y22dth
- Arad
chis cristian
- Mesaje scrise: 264
- Locatie: Arad
- Masina: Omega 2002 y22dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mar 2009
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
- chis cristian
- **
- 264 mesaje
- din 29 Mar 2009
- Omega 2002 y22dth
- Arad
chis cristian
- Mesaje scrise: 264
- Locatie: Arad
- Masina: Omega 2002 y22dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mar 2009
- Mesaj Privat
- adrian terinte
- ****
- 1,215 mesaje
- din 18 Jan 2008
- Vectra 2000 y20dth
- Sibiu
adrian terinte
- Mesaje scrise: 1,215
- Locatie: Sibiu
- Masina: Vectra 2000 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jan 2008
- Mesaj Privat
Z.adrian
- Mesaje scrise: 36
- Locatie: Tulcea
- Masina: Zafira 2004 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Aug 2008
- Mesaj Privat
Z.adrian a scris:Salut !
Eu am patit-o in vara cu Zafira y20dth 2004.Urat.Cred ca volanta cu masa dubla a fost vinovata.Cand am dat jos motorul am constatat ca avea joc foarte mare. Cel care imi repara masina avea in curte inca o zafira si un astra g cu volanta normala dar cu aceiasi problema:vibrochen rupt la pistonul doi. Putem spune ca este o problema la y20dth
gezu_ka si eu mi-am pus acelasi intrebari , am fost suparat o saptamana apoi am facut rost de banuti si am rezolvat-o
Cheltuieli ?
1000 euro = motor secondhand fara accesorii + montaj
2800 ron = volanta cu masa dubla + chit ambreiaj
Rezultat ?
=motorul merge bine ,trage ,dar scoate fum negru la demaraj
=putin dezamagit pentru ca eu am avut grija de ea ( este cu mine din 2006)
Pentru sec233ast si mie cel care mi-a vandut motorul mi-a spus ca masina de pe care a fost demontat avea 60000km.Dupa fumul negru din spatela meu eu as merge mai mult pe 600000km.Nu crede tot ce auzi.
Eu am patit-o in vara cu Zafira y20dth 2004.Urat.Cred ca volanta cu masa dubla a fost vinovata.Cand am dat jos motorul am constatat ca avea joc foarte mare. Cel care imi repara masina avea in curte inca o zafira si un astra g cu volanta normala dar cu aceiasi problema:vibrochen rupt la pistonul doi. Putem spune ca este o problema la y20dth
gezu_ka si eu mi-am pus acelasi intrebari , am fost suparat o saptamana apoi am facut rost de banuti si am rezolvat-o
Cheltuieli ?
1000 euro = motor secondhand fara accesorii + montaj
2800 ron = volanta cu masa dubla + chit ambreiaj
Rezultat ?
=motorul merge bine ,trage ,dar scoate fum negru la demaraj
=putin dezamagit pentru ca eu am avut grija de ea ( este cu mine din 2006)
Pentru sec233ast si mie cel care mi-a vandut motorul mi-a spus ca masina de pe care a fost demontat avea 60000km.Dupa fumul negru din spatela meu eu as merge mai mult pe 600000km.Nu crede tot ce auzi.
Upss ! I did it again !
Da ! cel de care spuneam mai sus ca "merge bine, trage, dar scoate fum negru" a cedat nervos tot la acelasi minunat piston 2.
Cost total, inlocuit motor, inlocuit chit ambreiaj volanta masa dubla cu volanta simpla,filtre, ulei, antigel, garnituri = 5850ron
Nu ma plang, doar sper sa ma tina si asta inca 4 ani .
- chis cristian
- **
- 264 mesaje
- din 29 Mar 2009
- Omega 2002 y22dth
- Arad
chis cristian
- Mesaje scrise: 264
- Locatie: Arad
- Masina: Omega 2002 y22dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mar 2009
- Mesaj Privat
Z.adrian
- Mesaje scrise: 36
- Locatie: Tulcea
- Masina: Zafira 2004 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Aug 2008
- Mesaj Privat
- BV19MAX
- ****
- 2,559 mesaje
- din 01 Aug 2007
- Astra Y17DT
- Brasov
BV19MAX
- Mesaje scrise: 2,559
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Aug 2007
- Mesaj Privat
Ba fratilor, voi aveti bani de aruncat. Un arbore SH de Y20DTH il iei pe la 4-500 ron. cuzinetii te mai costa 2-300 ron si manopera mecanicului 7-800. Sau iei bloc complet cu chiulasa pe la 200 de euro pe care pui pompa ta de injectie si il pui pe masina. Manopera pentru asta nu poate depasi 600 ron (~8 ore de munca pe service cu factura).
dandobre cred ca mai are ceva motoare de 2.0 de vanzare la preturi mult sub pretul pietei.
dandobre cred ca mai are ceva motoare de 2.0 de vanzare la preturi mult sub pretul pietei.
Z.adrian
- Mesaje scrise: 36
- Locatie: Tulcea
- Masina: Zafira 2004 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Aug 2008
- Mesaj Privat
Cred ca cea mai buna varianta este un motor SH.
Din toata suma de mai sus 500€ a fost motorul(bloc complet cu chiulasa). Cei de la service mi-au facut oferte de la 200€ la 500 € diferenta dinte ele fiind garantia oferita ( la 200€ garantie "0").Si , da , ai dreptate manopera pentru montare motor a fost 800 lei.
Am ajuns la suma de mai sus prin schimbarea chitului de ambreiaj cu tot cu volanta(1800 lei) ,a rulmentului de presiune, toate garniturile au fost inlocuite, ++++.
Nu ma simt pacalit si cred ca am dat cam atat cat face.
BV19MAX nu ne nastem toti mecanici... din nefericire sau... din fericire .
Sincer, nu am cautat nici un moment cea mai ieftina varianta ci cea mai simpla si rapida.In 3 zile aveam masina functionala.
Din toata suma de mai sus 500€ a fost motorul(bloc complet cu chiulasa). Cei de la service mi-au facut oferte de la 200€ la 500 € diferenta dinte ele fiind garantia oferita ( la 200€ garantie "0").Si , da , ai dreptate manopera pentru montare motor a fost 800 lei.
Am ajuns la suma de mai sus prin schimbarea chitului de ambreiaj cu tot cu volanta(1800 lei) ,a rulmentului de presiune, toate garniturile au fost inlocuite, ++++.
Nu ma simt pacalit si cred ca am dat cam atat cat face.
BV19MAX nu ne nastem toti mecanici... din nefericire sau... din fericire .
Sincer, nu am cautat nici un moment cea mai ieftina varianta ci cea mai simpla si rapida.In 3 zile aveam masina functionala.
rylalex
- Mesaje scrise: 75
- Locatie: Constanta
- Masina: Insignia 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Mar 2008
- Mesaj Privat
sunt inginer mecanic si detin vectra c y22dtr
s-a rupt vibrochenul, am ales sa-l desfac si sa incerc sa-mi dau seama de ce se tot rup .
din experienta, am observat ca la modelele cu egr clasic nu se rupe arborele, doar la cele cu egr electronic
totul incepe de la proasta conceptie a admisiei, care a fost modificata pentru a suporta egr electronic, interiorul ei este asimetric si cauzeaza turbulente inegale spre clapetii din admisie, ceea ce-i face pe cei de la pistonul 2 sa se infunde mai repede. Deci in acceleratii puternice, cand motorul are nevoie de mai mult aer, pistonul 2 nu primeste acelasi debit de aer ca si restul. Asta uzeaza in timp cei 2 cuzineti de pe centrul palierului, care au rolul de a absorbi miscarea axiala a arborelui. Practic cand acesti 2 cuzineti s-au uzat, arborele se rupe.
Cea mai buna solutie pentru un arbore rupt, este schimbarea lui si a cuzinetilor, curatarea admisiei, iar pe viitor recomand curatarea periodica, la fiecare 30 000 km.
Un motor Sh ar putea avea cuzinetii uzati, si nu stii cat mai tine.
Toate motoarele cu vibrochen rupt aveau volantele perfecte
s-a rupt vibrochenul, am ales sa-l desfac si sa incerc sa-mi dau seama de ce se tot rup .
din experienta, am observat ca la modelele cu egr clasic nu se rupe arborele, doar la cele cu egr electronic
totul incepe de la proasta conceptie a admisiei, care a fost modificata pentru a suporta egr electronic, interiorul ei este asimetric si cauzeaza turbulente inegale spre clapetii din admisie, ceea ce-i face pe cei de la pistonul 2 sa se infunde mai repede. Deci in acceleratii puternice, cand motorul are nevoie de mai mult aer, pistonul 2 nu primeste acelasi debit de aer ca si restul. Asta uzeaza in timp cei 2 cuzineti de pe centrul palierului, care au rolul de a absorbi miscarea axiala a arborelui. Practic cand acesti 2 cuzineti s-au uzat, arborele se rupe.
Cea mai buna solutie pentru un arbore rupt, este schimbarea lui si a cuzinetilor, curatarea admisiei, iar pe viitor recomand curatarea periodica, la fiecare 30 000 km.
Un motor Sh ar putea avea cuzinetii uzati, si nu stii cat mai tine.
Toate motoarele cu vibrochen rupt aveau volantele perfecte
- adrian terinte
- ****
- 1,215 mesaje
- din 18 Jan 2008
- Vectra 2000 y20dth
- Sibiu
adrian terinte
- Mesaje scrise: 1,215
- Locatie: Sibiu
- Masina: Vectra 2000 y20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Jan 2008
- Mesaj Privat
Eu nu cred ca este de la EGR, eu am EGR vacumatic si tot a cedat si mai stiu cateva cazuri cu acelasi motor si la fel s-a rupt la pistonul 2.
Cauze mai credibile pot fi legate de ungere in acea zona, poate defect de proiectare.
Cum zice si BV19MAX se gasesc motoare la preturi rezonabile.Eu am dat 500 ron pe motor, i-am facut doar test de compresie si gata.
Acum astept sa vedem ce cade prima data, pompa sau din nou arborele.
Ar fi interesant daca am sti km reali ai masinii sa facem o statistica sa vedem cam la ce nr de km se rup.
Cauze mai credibile pot fi legate de ungere in acea zona, poate defect de proiectare.
Cum zice si BV19MAX se gasesc motoare la preturi rezonabile.Eu am dat 500 ron pe motor, i-am facut doar test de compresie si gata.
Acum astept sa vedem ce cade prima data, pompa sau din nou arborele.
Ar fi interesant daca am sti km reali ai masinii sa facem o statistica sa vedem cam la ce nr de km se rup.