- atlet1305
- OP
- 129 mesaje
- din 17 Jun 2010
- Zafira 2003 z16xe
- Bucuresti
atlet1305
- Mesaje scrise: 129
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2003 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jun 2010
- Mesaj Privat
Problemele sunt urmatoarele:
-relanti neregulat,tremura motorul la relanti,ca sa va faceti o idee acul turometru oscileaza cu 1-2 mm.
-tremuratul e mai slab la rece, si mai accentuat cand motorul atinge 80-90 grade.
-simt pierderi de putere ale motorului,are momente cand trage bine,momente cand ma cam rog de el,in special cand se incalzeste si se accelereaza in suturi
Am verificat urmatoarele:
-alta bobina inductie,acelasi mers parca un pic mai bine cu cealalta insa nu majore
-dat jos clapeta de acceleratie si curatat ca la carte inclusiv gaurica ce era infundata partial
-egr dat jos si recuratat cu decarburol verificat si functioneaza
-pusa pe tester nu indica nici o eroare iar toti parametrii sunt in limite
-am si GPL ..mai pregnanta oscilatia relantiului e pe GPL
-bujiile re-schimbate..zilele trecute cu BERU ultra-X cu 4 electrozi de masa.
_Trebuie sa recunosc ca parca n-aveam problemele astea pana ce n-am montat gpl(luna trecuta)..si-am incarcat instalatia cu freon(aceeasi zi)...la folosirea instalatiei AC...motorul a inceput sa traga din ce in ce mai greu pana a aparut aceasta poveste cu relantiul oscilant.La montarea GPL montatorul mi-a rupt un fir de la senzorul temperatura aer ala de vine imediat pe coloana de aer dupa filtru.Am relipit firul intre timp am pus iar testerul pe ea insa nu mai am nicio eroare.Tot legat de GPL....am plecat la drum si incepea sa nu mai mearga cum trebuie..parca mergea in 3 pistoane....pana la urma pe tester(am avut laptopul cu mine) aparea alimentare insuficienta pe cilindrul 2(bujia 2 era cam colmatata)..am schimbat bujiile si a inceput sa functioneze...insa cu relantiul asta oscilant.Am revenit la cei cu gpl-ul au pus testerul pe ea(la prima revizie de 1000km) si totul parea normal in ceea ce priveste alimentarea cu gaz si calibrarea calculator gaz.
-Mai am si-un tacanit de pe la tacheti care parca nu mai dispare...astazi o sa iau si-un aditiv special de tacheti LM sa scap de zgomot(am inteles ca functioneaza)
Am inteles ca ar putea fi de la senzorii aia de aer..sau de la motorasul de relanti..astea inca nu le-am studiat!
ms!
-relanti neregulat,tremura motorul la relanti,ca sa va faceti o idee acul turometru oscileaza cu 1-2 mm.
-tremuratul e mai slab la rece, si mai accentuat cand motorul atinge 80-90 grade.
-simt pierderi de putere ale motorului,are momente cand trage bine,momente cand ma cam rog de el,in special cand se incalzeste si se accelereaza in suturi
Am verificat urmatoarele:
-alta bobina inductie,acelasi mers parca un pic mai bine cu cealalta insa nu majore
-dat jos clapeta de acceleratie si curatat ca la carte inclusiv gaurica ce era infundata partial
-egr dat jos si recuratat cu decarburol verificat si functioneaza
-pusa pe tester nu indica nici o eroare iar toti parametrii sunt in limite
-am si GPL ..mai pregnanta oscilatia relantiului e pe GPL
-bujiile re-schimbate..zilele trecute cu BERU ultra-X cu 4 electrozi de masa.
_Trebuie sa recunosc ca parca n-aveam problemele astea pana ce n-am montat gpl(luna trecuta)..si-am incarcat instalatia cu freon(aceeasi zi)...la folosirea instalatiei AC...motorul a inceput sa traga din ce in ce mai greu pana a aparut aceasta poveste cu relantiul oscilant.La montarea GPL montatorul mi-a rupt un fir de la senzorul temperatura aer ala de vine imediat pe coloana de aer dupa filtru.Am relipit firul intre timp am pus iar testerul pe ea insa nu mai am nicio eroare.Tot legat de GPL....am plecat la drum si incepea sa nu mai mearga cum trebuie..parca mergea in 3 pistoane....pana la urma pe tester(am avut laptopul cu mine) aparea alimentare insuficienta pe cilindrul 2(bujia 2 era cam colmatata)..am schimbat bujiile si a inceput sa functioneze...insa cu relantiul asta oscilant.Am revenit la cei cu gpl-ul au pus testerul pe ea(la prima revizie de 1000km) si totul parea normal in ceea ce priveste alimentarea cu gaz si calibrarea calculator gaz.
-Mai am si-un tacanit de pe la tacheti care parca nu mai dispare...astazi o sa iau si-un aditiv special de tacheti LM sa scap de zgomot(am inteles ca functioneaza)
Am inteles ca ar putea fi de la senzorii aia de aer..sau de la motorasul de relanti..astea inca nu le-am studiat!
ms!
- viforel
- ***
- 882 mesaje
- din 06 Jan 2013
- Zafira 2002 Z18XE
- Bucuresti
viforel
- Mesaje scrise: 882
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jan 2013
- Mesaj Privat
- atlet1305
- OP
- 129 mesaje
- din 17 Jun 2010
- Zafira 2003 z16xe
- Bucuresti
atlet1305
- Mesaje scrise: 129
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2003 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jun 2010
- Mesaj Privat
- viforel
- ***
- 882 mesaje
- din 06 Jan 2013
- Zafira 2002 Z18XE
- Bucuresti
viforel
- Mesaje scrise: 882
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jan 2013
- Mesaj Privat
Sa reformulez ... debitmetrul cat aer ... m3 inspira la relanti (se vede cu OPCom). Bujiile este recomandabil sa pui ... bujii pt gpl(chiar cu un electrod,dar au distanta mai mica decat cele pe benzina). Reglajul timpilor de aprindere trebuuie facut pe la 2 milisecunde. Sa se joace in harta gpl si sa optimizeze timpi de aprindere. Si nu in ultimul rand conteaza calitatea gazului.
- atlet1305
- OP
- 129 mesaje
- din 17 Jun 2010
- Zafira 2003 z16xe
- Bucuresti
atlet1305
- Mesaje scrise: 129
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2003 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jun 2010
- Mesaj Privat
- nicunicu
- ****
- 2,597 mesaje
- din 25 Feb 2012
- Zafira 2002 z16xe
- Bucuresti
nicunicu
- Mesaje scrise: 2,597
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2012
- Mesaj Privat
debitmetru aer pe z16xe?,curios eu am aceasta motorizare pe masina si la mine nu este,nici pe tester nu apare ca ar avea asa ceva
daca viforel zice ca este,sigur face misto de atlet1305,pentru ca pe z16xe nu este debitmetru
pe z18xe este debitmetru
ca va mai place sa faceti misto de colegii de forum
atlet1305 daca zici ca inainte de montarea gpl-ului nu facea probleme masina,ia vezi daca nu trage cumva aer fals pe unde au gaurit baietii galeria de admisie sa monteze duzele de la gpl sau au rupt/scos vreun furtunel din galerie
daca viforel zice ca este,sigur face misto de atlet1305,pentru ca pe z16xe nu este debitmetru
pe z18xe este debitmetru
ca va mai place sa faceti misto de colegii de forum
atlet1305 daca zici ca inainte de montarea gpl-ului nu facea probleme masina,ia vezi daca nu trage cumva aer fals pe unde au gaurit baietii galeria de admisie sa monteze duzele de la gpl sau au rupt/scos vreun furtunel din galerie
- viforel
- ***
- 882 mesaje
- din 06 Jan 2013
- Zafira 2002 Z18XE
- Bucuresti
viforel
- Mesaje scrise: 882
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Jan 2013
- Mesaj Privat
Aoleu ... are senzor MAP .... scuze. Ar fi bine de verificat si ala. Si ... corect poate trage aer pe undeva. Cea mai simpla testare pe care poti sa o faci sa vezi daca trage aer pe undeva pe circuitul vacumatic este urmatoarea. Motorul pornit desfaci tubulatura de dupa filtru de aer si pui podul palmei, pe tobulatura unde aspira aer,motorul o sa se opreasca si trebuie sa iti tina podul palmei absorbit. Daca nu inseamna ca trage aer pe undeva. Dupa ... ca sa verifici pe unde este cu exactitate e mai complicat ... sunt statii de fum dar ...
- atlet1305
- OP
- 129 mesaje
- din 17 Jun 2010
- Zafira 2003 z16xe
- Bucuresti
atlet1305
- Mesaje scrise: 129
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2003 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jun 2010
- Mesaj Privat
Si eu m-am gandit ca totul se poate se trage de la montajul GPL....sigur n-aveam relantiul oscilant(ca n-aveam pace) daca simteam ceva!...cand mi-au montat GPL-ul mi-au rupt un fir de la senzorul ala(am inteles ca ca e senzor temperatura aer admiseie)sau ceva de genu' imediat dupa filtrul de aer..pe care l-am relipit..fara sa-l masor insa...l-am dat si-afara si m-am uitat la el(si-apoi era sa-mi rup degetele sa-l bag inapoi ca de-abia intra!)
O sa merg sa la ei sa le spun treaba asta....stiu ca n-o sa le convina dar asta e!
PS..stiam ca Z16xe n-are debitmetru...
O sa merg sa la ei sa le spun treaba asta....stiu ca n-o sa le convina dar asta e!
PS..stiam ca Z16xe n-are debitmetru...
- atlet1305
- OP
- 129 mesaje
- din 17 Jun 2010
- Zafira 2003 z16xe
- Bucuresti
atlet1305
- Mesaje scrise: 129
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2003 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jun 2010
- Mesaj Privat
am fost la cei de la GPL si mi-au mai micsorat distanta la bujii.Pot sa spun ca s-au ameliorat oarecum smuciturile insa relantiul oscilant a ramas..adevarat..mai putin perceptibil.Am scos bujiile Beru cu 4 electrozi(20 de lei bucata) care cica nu-s prea bune in cazul gazului si le-am repus pe alea dinainte de 20 de lei toate...
Action
- Mesaje scrise: 25
- Locatie: Prahova
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mai 2008
- Mesaj Privat
Salut,
Ralanti oscilant:
Schimbare MAF cu Siemens VDO (doar la Z18XE).
Schimbare AMBELE sonde lambda (merg si cele de logan cu 4 fire).
Schimbare bujii cu cele recomandate de producator.
Verificare presiune rampa de injectie.
Verificare punere la punct curea transmisie.
Verificare cu alta bobina de inductie functionala 100%.
La lipsa puterii se schimba si knock sensor-ul (senzor detonatie) pentru evitarea avansului "safe" prea mare.
Imi doresc sa fie utila descrierea acestor pasi.
Mult succes!
Ralanti oscilant:
Schimbare MAF cu Siemens VDO (doar la Z18XE).
Schimbare AMBELE sonde lambda (merg si cele de logan cu 4 fire).
Schimbare bujii cu cele recomandate de producator.
Verificare presiune rampa de injectie.
Verificare punere la punct curea transmisie.
Verificare cu alta bobina de inductie functionala 100%.
La lipsa puterii se schimba si knock sensor-ul (senzor detonatie) pentru evitarea avansului "safe" prea mare.
Imi doresc sa fie utila descrierea acestor pasi.
Mult succes!
- gogosica
- **
- 211 mesaje
- din 15 Jul 2011
- Zafira 2001 Z18XE
- Bucuresti
gogosica
- Mesaje scrise: 211
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jul 2011
- Mesaj Privat
sal
si eu am pus gpl pe ea si dupa au inceput sa apara usoare probleme
dar la bujii nu iti recomand sa pui speciale pt. gpl ci normale cu un singur electrod eventual cu iridium, in rest doar ce iti recomanda producatorul masinii, vezi autodata, asa si eu am avut cu 4 electrozi nu mai mergea masina bine dupa montare gpl, plus mi-a cam stricat si bobina de inductie, de ex. daca desfaci bobina atunci cand motorul este cald sau dupa un drum prin oras o sa vezi ca miroase f tare
pe urma depinde cum au facut instalatia de gpl , conteaza mult cum si unde sau legat, sigur unii cu experienta au secretele lor si stiu ce au de facut si unde sa se lege, apoi mai conteaza si ce fel de instalatie ai pus, ai mult de studiat o sa iti dea multa bataie de cap,
daca ai o piesa care merge dar sare din parametri iti da peste cap totul, la mine de ex. dupa ce o pornesc cand dau sa plec da sa moara motorul sau ii scade f mult din putere si nici acum nu i-am dat de cap si toata chestia asta nu e prezenta mereu ci cateodata
nu cunosc motorul tau, dar uita-te si la bobina nu trebuie sa fisurata deloc, surpriza mea a fost ieri cand am desfacut-o si eu singur pentru prima data si ce crezi? e crapata de nu imi vine sa cred , acum am imprumutat una de la un coleg sa vad vre-o diferenta dar si al lui e crapata si nici el nu stia credea ca este perfecta.
apropo unde ai pus instalatia? montajul unde l-ai facut? si ce fel/tip ai pus?
eu am pus brc si sub 10% fie ca e in oras fie ca este afara nu scad.
spor la cautat, si citeste '' GPL pe Opel'' , poate iti gasesti rezolvarea.
respect
si eu am pus gpl pe ea si dupa au inceput sa apara usoare probleme
dar la bujii nu iti recomand sa pui speciale pt. gpl ci normale cu un singur electrod eventual cu iridium, in rest doar ce iti recomanda producatorul masinii, vezi autodata, asa si eu am avut cu 4 electrozi nu mai mergea masina bine dupa montare gpl, plus mi-a cam stricat si bobina de inductie, de ex. daca desfaci bobina atunci cand motorul este cald sau dupa un drum prin oras o sa vezi ca miroase f tare
pe urma depinde cum au facut instalatia de gpl , conteaza mult cum si unde sau legat, sigur unii cu experienta au secretele lor si stiu ce au de facut si unde sa se lege, apoi mai conteaza si ce fel de instalatie ai pus, ai mult de studiat o sa iti dea multa bataie de cap,
daca ai o piesa care merge dar sare din parametri iti da peste cap totul, la mine de ex. dupa ce o pornesc cand dau sa plec da sa moara motorul sau ii scade f mult din putere si nici acum nu i-am dat de cap si toata chestia asta nu e prezenta mereu ci cateodata
nu cunosc motorul tau, dar uita-te si la bobina nu trebuie sa fisurata deloc, surpriza mea a fost ieri cand am desfacut-o si eu singur pentru prima data si ce crezi? e crapata de nu imi vine sa cred , acum am imprumutat una de la un coleg sa vad vre-o diferenta dar si al lui e crapata si nici el nu stia credea ca este perfecta.
apropo unde ai pus instalatia? montajul unde l-ai facut? si ce fel/tip ai pus?
eu am pus brc si sub 10% fie ca e in oras fie ca este afara nu scad.
spor la cautat, si citeste '' GPL pe Opel'' , poate iti gasesti rezolvarea.
respect
zafiru
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Bacau
- Masina: Zafira 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Sep 2009
- Mesaj Privat
- nicunicu
- ****
- 2,597 mesaje
- din 25 Feb 2012
- Zafira 2002 z16xe
- Bucuresti
nicunicu
- Mesaje scrise: 2,597
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Feb 2012
- Mesaj Privat
zafiru
- Mesaje scrise: 20
- Locatie: Bacau
- Masina: Zafira 2002 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Sep 2009
- Mesaj Privat
- atlet1305
- OP
- 129 mesaje
- din 17 Jun 2010
- Zafira 2003 z16xe
- Bucuresti
atlet1305
- Mesaje scrise: 129
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2003 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jun 2010
- Mesaj Privat
- atlet1305
- OP
- 129 mesaje
- din 17 Jun 2010
- Zafira 2003 z16xe
- Bucuresti
atlet1305
- Mesaje scrise: 129
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2003 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jun 2010
- Mesaj Privat
Revin dupa ceva timp...sa va spun ca problemele persista ..relantiul asta oscilant ma scoate din minti...uneori cand sunt pe GPL...si-mi apare eroarea aia cu alimentare insuficienta pe unul din cilindrii....accelereaza asa greu in viteza-I-a la plecarea de pe loc de zici ca merg cu a III-a.Acum ca se incalzezte vremea si-o sa incerc sa verfic iar mai in amanunt problema....merge asa naspa pe GPL ca-mi pare parca rau ca mi-am bagat....sunt tare curios totusi care e povestea....!
- gogosica
- **
- 211 mesaje
- din 15 Jul 2011
- Zafira 2001 Z18XE
- Bucuresti
gogosica
- Mesaje scrise: 211
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jul 2011
- Mesaj Privat
incearca sa studiezi mai mult parametrii de functionare pe benzina, salveaza datele cu op-comul, si pune si le studiaza, vezi daca nu cumva chiar s-a stricat acel senzor sau este pe duca, mai vezi si cum sunt sondele lambda, vezi sa nu ai vreun furtun sau cot spart pe la clapeta, (eu de ex. am avut asa dupa ce am luat masina: cand mergeam mai turat sau la drum intins se simtea miros de benzina in masina, abia dupa 2 ani am depistat ca aveam pe furtunul de la valva de purjare (cred ca ii zice , cea care se ocupa cu vaporii de benzina si cu presiunea din rezervor) cotul care intra in clapeta era taiat de la colier ) si de acolo si relantiu instabil, mai poti verifica si tubulatura de amisie aer de la debimetru spre clapeta, trage usor de ia, misca de ia, fii atent sa nu aiba vreo lipitura de pe la inbinare desfacuta (cu timpul mai cedeaza lipiturile din fabrica, mai ales ca umblam pe la ele) asculta bine sa nu traga aer fals sau sa il simti curentul de aer la mana, eu intamplator am descoperit unele din defectele astea.
dar daca tie ti se pare in regula , cum ziceau si colegii mai sus, vezi sa nu ai stricat ceva de cand ti s-a pus instalatia,
fa o salvare de date si ia de le studiaza vezi care senzori sunt sau nu sunt in parametrii.
Bafta
dar daca tie ti se pare in regula , cum ziceau si colegii mai sus, vezi sa nu ai stricat ceva de cand ti s-a pus instalatia,
fa o salvare de date si ia de le studiaza vezi care senzori sunt sau nu sunt in parametrii.
Bafta
- atlet1305
- OP
- 129 mesaje
- din 17 Jun 2010
- Zafira 2003 z16xe
- Bucuresti
atlet1305
- Mesaje scrise: 129
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2003 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Jun 2010
- Mesaj Privat
Multam de idei"Gogosica"...tocmai ce-am facut 2 chestii....am cumparat cablu de diagnoza GPL...si dupa ce i-am dat o "autocalibrare" s-a schimbat radical mersul pe GPL.....apoi am cumparat SH o bobina de inductie si acum merge ...aproape brici.A mai ramas relantiul oscilant....insa nu mai e asa suparator!
liviu2004- Suspendat
- 2,323 mesaje
- din 28 Sep 2005
- Galati
liviu2004- Mesaje scrise: 2,323
- Locatie: Galati
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2005
- Mesaj Privat
- gogosica
- **
- 211 mesaje
- din 15 Jul 2011
- Zafira 2001 Z18XE
- Bucuresti
gogosica
- Mesaje scrise: 211
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jul 2011
- Mesaj Privat
Vezi ca eu am fost si am verificat compresia si este 14 (trebuia 17dupa cartea de pe net , poate ma ajuta cineva aici), nu am ideie cat ar trebui la tine, dupa paste o sa incerc sa ii fac segmentare plussssss multe altele , eu am si depuneri multe in motor, dar tu tine minte masina trebuie sa mearga ceas pe benzina , sa stii asta, nu stiu de canr o ai dar dupa ce se pune gpl apar probleme consum ulei , cand are chef consuma mai putin cand nu mai mult , tremura , nu prea trage , si tot asa mai departe
eu sunt hotarat ma bag la segmentare si pe langa asta am mai multe de schimbat.
eu sunt hotarat ma bag la segmentare si pe langa asta am mai multe de schimbat.