Carstone
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Maramures
- Masina: Vectra 2006
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2013
- Mesaj Privat
Buna ziua,
Problema mea este (zic eu ca e o problema) la schimbarea vitezei numai la cea din prima treapta in a doua se simte mai pronuntat exista o intarziere a demarajului. adica oricat incerc din ambreaj sa schimb fin sa o turez un pic mai mult in prima treapta inainte de a schimba dupa ce ii dau a doua treapta pana sa traga masina simt parca o pauza mai lunga decat ar trebui sa fie ia apoi o mica smucitura ca si cum ai conduce sportiv.
Daca considerati ca am aberat, imi cer scuze insa chiar sunt curios de niste pareri.
Multumesc anticipat.
Problema mea este (zic eu ca e o problema) la schimbarea vitezei numai la cea din prima treapta in a doua se simte mai pronuntat exista o intarziere a demarajului. adica oricat incerc din ambreaj sa schimb fin sa o turez un pic mai mult in prima treapta inainte de a schimba dupa ce ii dau a doua treapta pana sa traga masina simt parca o pauza mai lunga decat ar trebui sa fie ia apoi o mica smucitura ca si cum ai conduce sportiv.
Daca considerati ca am aberat, imi cer scuze insa chiar sunt curios de niste pareri.
Multumesc anticipat.
- lucio
- ***
- 783 mesaje
- din 29 Aug 2008
- Signum 2006 Z19DTH
- Neamt
lucio
- Mesaje scrise: 783
- Locatie: Neamt
- Masina: Signum 2006 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Aug 2008
- Mesaj Privat
Carstone
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Maramures
- Masina: Vectra 2006
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2013
- Mesaj Privat
- lucio
- ***
- 783 mesaje
- din 29 Aug 2008
- Signum 2006 Z19DTH
- Neamt
lucio
- Mesaje scrise: 783
- Locatie: Neamt
- Masina: Signum 2006 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Aug 2008
- Mesaj Privat
- tase
- ****
- 1,970 mesaje
- din 29 Sep 2009
- Vectra 2006 z19dt
- Ilfov
tase
- Mesaje scrise: 1,970
- Locatie: Ilfov
- Masina: Vectra 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2009
- Mesaj Privat
Carstone
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Maramures
- Masina: Vectra 2006
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2013
- Mesaj Privat
- clau70
- *****
- 3,337 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
E normal sa faca asa daca tu schimbi din tr.1 la 2500rpm in tr.2, intrucat turatia in tr.2 va fi undeva pe la 1350rpm (conform rapoartelor din cutia M32WR(v1) care o ai tu pe masina). E asa numitul "gol turbo" care se manifesta la turatii mici cand accelerezi, cuplu maxim la masina ta fiind 280Nm intre 2000-2750rpm. Deci, masina nu are cum sa traga la 1350rpm, iar "smucitura" care o simti se produce atunci cand motorul se apropie de 2000rpm cand isi intra in cuplu maxim, d-aia simti "pauza" aia, schimba la turatie mai mare daca vrei demaraj.
Acest comportament se diminueaza odata cu urcarea in trepte superioare de viteza, intrucat caderea de turatie intre trepte va fi mai mica, deci vei cadea mai aproape de zona de cuplu maxim (daca schimbarile de treapta vor fi tot la 2500rpm), e vorba de etajarea cutiei.
Acest comportament se diminueaza odata cu urcarea in trepte superioare de viteza, intrucat caderea de turatie intre trepte va fi mai mica, deci vei cadea mai aproape de zona de cuplu maxim (daca schimbarile de treapta vor fi tot la 2500rpm), e vorba de etajarea cutiei.
- cyberbob
- ****
- 1,287 mesaje
- din 06 Nov 2010
- Vectra 2005 Z19DTH
- Bucuresti
cyberbob
- Mesaje scrise: 1,287
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Nov 2010
- Mesaj Privat
- jgyprime
- *******
- 9,953 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,953
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
eu am vazut vectra c din 2007 cu cutie de viteze F40 (asa reiesea din decodarea VIN, daca pe masina era M32 e alta poveste).
insa am vazut si (sfarsitul lui) 2006 cu M32...
nu e o regula ca dupa un an de fabricatie sa fie o anume cutie de viteze, este posibil sa fie si fabrica unde se naste masina dar si dotarile cu care iese masina din fabrica mama...
insa am vazut si (sfarsitul lui) 2006 cu M32...
nu e o regula ca dupa un an de fabricatie sa fie o anume cutie de viteze, este posibil sa fie si fabrica unde se naste masina dar si dotarile cu care iese masina din fabrica mama...
- clau70
- *****
- 3,337 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
- cyberbob
- ****
- 1,287 mesaje
- din 06 Nov 2010
- Vectra 2005 Z19DTH
- Bucuresti
cyberbob
- Mesaje scrise: 1,287
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Nov 2010
- Mesaj Privat
Salutare!
@clau70 Tin sa te contrazic, finalul de pe F40-ul montat pe Z19DT e infim mai scurt decat cel de pe M32, deci ar insemna sa aiba undeva la 1400rpm. Ideea e alta, nu cred ca aici e vorba de turbo lag, pentru un motor care are puterea maxima la 3500rpm, schimbarea treptelor la 2500rpm e ok. Eu tind sa cred ca are probleme de EGR masina.
@Carstone, pune-i un blind la EGR si vezi atunci cum se comporta. Insa pana atunci incearca ce ti-am zis mai sus.
@jgyprime Vectra C cu Z19DTH are F40 indiferent de an. Dupa 2006 am impresia ca F40-ul a ramas doar pe Z19DTH, pe Z19DT/J s-a pus M32.
@clau70 Tin sa te contrazic, finalul de pe F40-ul montat pe Z19DT e infim mai scurt decat cel de pe M32, deci ar insemna sa aiba undeva la 1400rpm. Ideea e alta, nu cred ca aici e vorba de turbo lag, pentru un motor care are puterea maxima la 3500rpm, schimbarea treptelor la 2500rpm e ok. Eu tind sa cred ca are probleme de EGR masina.
@Carstone, pune-i un blind la EGR si vezi atunci cum se comporta. Insa pana atunci incearca ce ti-am zis mai sus.
@jgyprime Vectra C cu Z19DTH are F40 indiferent de an. Dupa 2006 am impresia ca F40-ul a ramas doar pe Z19DTH, pe Z19DT/J s-a pus M32.
- clau70
- *****
- 3,337 mesaje
- din 11 Apr 2013
- Astra 2010 A20DTH
- Bucuresti
clau70
- Mesaje scrise: 3,337
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Apr 2013
- Mesaj Privat
Salut,
Raportul final (din grup) n-are nici o treaba cu rapoartele din cutie si cu caderea de turatie dintre trepte. La ambele cutii pentru Z19DT sau DTL raportul final e acelasi 3.35. Diferenta e intre etajarea treptelor si cuplu transmis. Raportul final iti demultiplica turatia arborilor de iesire la roti.
La M32 tr1 are raport 3.818, iar tr2 are raport 2.053, deci saltul intre trepte e 3.818/2.053=1.859, daca rulezi in tr1 la 2500rpm, in tr2 ajungi la 2500/1.859=1344rpm.
La F40 tr1 are raport 3.917, iar tr2 are raport 2.040, deci saltul intre trepte e 3.917/2.040=1.92, daca rulezi in tr1 la 2500rpm, in tr2 ajungi la 2500/1.92=1302rpm.
Saltul intre trepte se micsoreaza odata cu urcarea in trepte superioare. Daca din treapta a4-a la 2500rpm schimbi in a5-a, vei cadea pe la 1950-2000rpm.
Eu nu neg ca poate si EGR are o problema, dar ca sa accelerezi de la 1300rpm e normal sa simti un lag pana spre 2000rpm cand cuplu isi intra in drepturi.
Raportul final (din grup) n-are nici o treaba cu rapoartele din cutie si cu caderea de turatie dintre trepte. La ambele cutii pentru Z19DT sau DTL raportul final e acelasi 3.35. Diferenta e intre etajarea treptelor si cuplu transmis. Raportul final iti demultiplica turatia arborilor de iesire la roti.
La M32 tr1 are raport 3.818, iar tr2 are raport 2.053, deci saltul intre trepte e 3.818/2.053=1.859, daca rulezi in tr1 la 2500rpm, in tr2 ajungi la 2500/1.859=1344rpm.
La F40 tr1 are raport 3.917, iar tr2 are raport 2.040, deci saltul intre trepte e 3.917/2.040=1.92, daca rulezi in tr1 la 2500rpm, in tr2 ajungi la 2500/1.92=1302rpm.
Saltul intre trepte se micsoreaza odata cu urcarea in trepte superioare. Daca din treapta a4-a la 2500rpm schimbi in a5-a, vei cadea pe la 1950-2000rpm.
Eu nu neg ca poate si EGR are o problema, dar ca sa accelerezi de la 1300rpm e normal sa simti un lag pana spre 2000rpm cand cuplu isi intra in drepturi.
Carstone
- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Maramures
- Masina: Vectra 2006
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2013
- Mesaj Privat
Salutare!
Scuze de intarziere am fost plecat fara acces la internet.
@cyberbob. am incercat azi treaba cu treapta a3 a la 1500 de turatii de mai multe ori si motorul trage liniar fara nici o intrerupere.
Asta presupun ca e de bine, nu?
In alta oridine de idei, confesandu-ma la un mecanic de aceasta problema a mea el presupunea ca ar fi vorba de vreun injector. voi ce ziceti? pe mine ma cam sperie gandul cu injectorul mai ales ca vreau vineri sa plec cu masina pana in Anglia.
Scuze de intarziere am fost plecat fara acces la internet.
@cyberbob. am incercat azi treaba cu treapta a3 a la 1500 de turatii de mai multe ori si motorul trage liniar fara nici o intrerupere.
Asta presupun ca e de bine, nu?
In alta oridine de idei, confesandu-ma la un mecanic de aceasta problema a mea el presupunea ca ar fi vorba de vreun injector. voi ce ziceti? pe mine ma cam sperie gandul cu injectorul mai ales ca vreau vineri sa plec cu masina pana in Anglia.
- tase
- ****
- 1,970 mesaje
- din 29 Sep 2009
- Vectra 2006 z19dt
- Ilfov
tase
- Mesaje scrise: 1,970
- Locatie: Ilfov
- Masina: Vectra 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2009
- Mesaj Privat
- jgyprime
- *******
- 9,953 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,953
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
- cyberbob
- ****
- 1,287 mesaje
- din 06 Nov 2010
- Vectra 2005 Z19DTH
- Bucuresti
cyberbob
- Mesaje scrise: 1,287
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Nov 2010
- Mesaj Privat