Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Îngrijire și întreținere
  3. Uleiuri, lichide și carburanți
  • 1 single unicorn

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2014

  • Mesaj Privat
Salut!
Am un Opel Astra G 1.7 CDTI si am cam depasit limita la care trebuia sa-i fac schimbul de ulei cu "doar" 6000 km Sad
Din cate stiti voi, cam cat mai pot merge fara a-i dauna prea mult?
Cu cati km pot depasi limita de schimb si totusi sa fie ok si pentru masina? Rolling Eyes

Multumesc!
Skip ads

  • alre

  • Mesaje scrise: 1,654
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mar 2008

  • Mesaj Privat
In Germania si alte tari se schimba uleiul la 30 de mii de km si noi le luam de acolo de bune ..ca au fost rulate in strainatate nu in tara la noi unde e nasol. Asa ca daca tu ai pus ulei Gm in ea sa spunem si ai facut 21 de mii de km nu-i nici o problema...zici ca ai fost in Germania.
Acum lansand gluma la o parte 5 litri de ulei Gm cred ca sunt acum 1 milion si ceva. Mai pui flitru 40-50 de lei si manopera inca atat si schimba uleiul ala.
  • 1 single unicorn

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2014

  • Mesaj Privat
alre a scris:In Germania si alte tari se schimba uleiul la 30 de mii de km si noi le luam de acolo de bune ..ca au fost rulate in strainatate nu in tara la noi unde e nasol. Asa ca daca tu ai pus ulei Gm in ea sa spunem si ai facut 21 de mii de km nu-i nici o problema...zici ca ai fost in Germania.
Acum lansand gluma la o parte 5 litri de ulei Gm cred ca sunt acum 1 milion si ceva. Mai pui flitru 40-50 de lei si manopera inca atat si schimba uleiul ala.


Am luat-o la 155000 si i-am facut schimbul de ulei ca la carte iar acum are in jur de 173000, in conditiile in care trebuia sa ii fac schimbul la 167000... intrebarea mea e: nu ii dauneaza daca merg cu ea in jur de 1000 km, acum, in iunie si iulie, prin tara?
  • alre

  • Mesaje scrise: 1,654
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mar 2008

  • Mesaj Privat
Orice amanare conteaza in viata motorului. Normal ca poti merge fara sa se intample nimic, dar uzura se acumuleaza in timp. daca ai in ea un ulei bun, ti-am spus in germania de exemplu se schimba la 30000. Eu la toate masinile nu am intarziat, chiar am schimbat mai devreme.
  • tase

  • Mesaje scrise: 1,966
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Vectra 2006 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Sep 2009

  • Mesaj Privat
Fiecare schimba uleiul si filtrele cind vrea......deci nu mai intreba pina nu o sa ai probleme ...abia atunci sa ne spui ca ai probleme dar si de ce !
  • 1 single unicorn

  • Mesaje scrise: 3
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2003
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2014

  • Mesaj Privat
alre a scris:Orice amanare conteaza in viata motorului. Normal ca poti merge fara sa se intample nimic, dar uzura se acumuleaza in timp. daca ai in ea un ulei bun, ti-am spus in germania de exemplu se schimba la 30000. Eu la toate masinile nu am intarziat, chiar am schimbat mai devreme.


Multumesc!
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,734
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
schimba cat mai repede pisoarca de ulei care este acum si filtrul de ulei. altfel poti sa strangi bani pentru reparat...
chiar nu inteleg pe unii care isi cumpara masina dar intretinerea care este cea mai importanta nu o fac decat fortati de imprejurari... Daca ai masina se presupune ca ai si 200 ron sa faci un schimb de ulei cu ulei GM si filtru...
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
1000-1500 km in plus nu cred ca il afecteaza asa mult adica 0.000000000001%
Schimb de ulei pentru drumurile noastre dupa 10.000 km.
Dar daca ti asa mult la ea pana 8000 km este OK.
Si daca nu ai ce face cu bani 6000 km

Asta nu inseamna ca nu il poti schimba cand vrei.
cum a spus si tase.
tase a scris:Fiecare schimba uleiul si filtrele cind vrea......

Schimb ulei 30.000 km nu recomand, masinile din germania, ajung cu motoarele obosite pana ajung la noi.

Ce ulei ai pe ea 5W40...10W40....?....
  • ador13

  • Mesaje scrise: 292
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 2007 Z16XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Jun 2009

  • Mesaj Privat
Ei da, nemtii sunt nebuni iar mecanicul Dorel din Romania stie mai bine ca ei.
Si ce daca masina ruleaza in Romania, intra praful de pe drum in ulei sau se deterioreaza proprietatile uleiului de la gropi?
Sau ce, in Germania scrie ca trebuie schimbat la 30,000 daca faci drumuri lungi, si 15,000 daca faci drumuri scurte?
Eu l-am schimbat penultima data la 18-19,000 km in loc de 15,000 km, pentru ca am uitat sa fac schimbul, si vreau sa zic ca uleiul era curat.
Dar acum sa anticipam si sa il schimbam si mai devreme decat zice Dorel, adica la 10,000 km, mi se pare ca aruncam cu banii pe geam.
Fiecare il schimba cum crede de cuviinta, dar cred ca si daca s-ar schimba uleiul la 20-25,000 ar fi ok.
Filtrul de aer si polen intr-adevar, la 15,000 km sunt maro, nu tin mai mult de atat.
  • tase

  • Mesaje scrise: 1,966
  • Locatie: Ilfov
  • Masina: Vectra 2006 z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Sep 2009

  • Mesaj Privat
Iti spun eu ce fac nemtii ,merg cu dieselul mai mult pe autostrazi ,au ulei net superior celui din Ro si nu in ultimul rind ei au MOTORINA nu ce avem noi in RO.Eu cred ca sunt destule motive sa nu ne comparam cu ei .
  • ionutzica

  • Mesaje scrise: 116
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2007 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jun 2014

  • Mesaj Privat
Asta cu "uleiul era curat" e tare... pai ce ai vrea sa vezi noroi in el? Este vorba despre proprietatile lui, care se schimba in timp, in functie de cat si cum e utilizata masina... De aia se gasesc pe afara Opeluri cu 3-400.000km in bord (pe care romanii le vand cu 100.000km)...ca strainii schimba la 30.000km. Ca daca ar schimba la 15.000km am vedea cu 6-700.000km Smile)). Conditiile de exploatare ale unei masini in vest nu se compara cu ce e in Romania... combustibilul e unul din factorii principali pentru care la noi uleiul trebuie schimbat la maxim 15.000km.
  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
1 single unicorn a scris:Salut!
Am un Opel Astra G 1.7 CDTI si am cam depasit limita la care trebuia sa-i fac schimbul de ulei cu "doar" 6000 km Sad
Din cate stiti voi, cam cat mai pot merge fara a-i dauna prea mult?
Cu cati km pot depasi limita de schimb si totusi sa fie ok si pentru masina? Rolling Eyes

Multumesc!


Eu zic sa mai mergi vreo 20k km si sa ne spui si noua ce s-a intamplat dupa.......

@alre, tu compari Germania cu Romania, sau cum sunt exploatate masinile in RO fata de cele din DE?

Bafta.
  • mitosu

  • Mesaje scrise: 787
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 a16xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jun 2012

  • Mesaj Privat
de parca intervalul de 30 000km in Germania inseamna un rulaj bun, pe aia nu-i intereseaza ca oricum scapa de masini, apoi apar problemele.
  • ionutzica

  • Mesaje scrise: 116
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2007 Z18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jun 2014

  • Mesaj Privat
Pai si atunci producatorul de ce recomanda schimbarea la 30.000km, crezi ca el nu si-ar dori sa vanda?
  • mitosu

  • Mesaje scrise: 787
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2012 a16xer
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Mai nou pentru Romania intervalul de schimb este de 15000km, s-au mai schimbat inervalele tocmai pentru a mai diminua uzura motorului.
De unde stiu? Recent am luat o corsa essentia 1,2 si asa am primit indicatiile chiar daca in manual nu s-a schimbat intervalul.
Diferenta dintre noi si vest este una singura, in vest masina este un consumabil, iar la noi doar o necesitate si in unele cazuri chiar lux..
  • alre

  • Mesaje scrise: 1,654
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mar 2008

  • Mesaj Privat
borsy a scris:
1 single unicorn a scris:Salut!
Am un Opel Astra G 1.7 CDTI si am cam depasit limita la care trebuia sa-i fac schimbul de ulei cu "doar" 6000 km Sad
Din cate stiti voi, cam cat mai pot merge fara a-i dauna prea mult?
Cu cati km pot depasi limita de schimb si totusi sa fie ok si pentru masina? Rolling Eyes

Multumesc!


Eu zic sa mai mergi vreo 20k km si sa ne spui si noua ce s-a intamplat dupa.......

@alre, tu compari Germania cu Romania, sau cum sunt exploatate masinile in RO fata de cele din DE?

Bafta.


De ce nu as compara. Diferenta e doar de mentalitate. Noi inca suntem de parare ca masina din Germania e sfanta. Le cumparam si pe urma, cum bine spunea un coleg, incep problemele. Traiam intr-o societate de consum, iar automobilul nu face execeptie.
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,734
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
ador13 a scris:Ei da, nemtii sunt nebuni iar mecanicul Dorel din Romania stie mai bine ca ei.
Si ce daca masina ruleaza in Romania, intra praful de pe drum in ulei sau se deterioreaza proprietatile uleiului de la gropi?
Sau ce, in Germania scrie ca trebuie schimbat la 30,000 daca faci drumuri lungi, si 15,000 daca faci drumuri scurte?
Eu l-am schimbat penultima data la 18-19,000 km in loc de 15,000 km, pentru ca am uitat sa fac schimbul, si vreau sa zic ca uleiul era curat.
Dar acum sa anticipam si sa il schimbam si mai devreme decat zice Dorel, adica la 10,000 km, mi se pare ca aruncam cu banii pe geam.
Fiecare il schimba cum crede de cuviinta, dar cred ca si daca s-ar schimba uleiul la 20-25,000 ar fi ok.
Filtrul de aer si polen intr-adevar, la 15,000 km sunt maro, nu tin mai mult de atat.


uleiul curat la tine poate era (ai benzinara nu diesel) si daca era de calitate atunci se intelege... dar proprietatile lui nu mai erau cele care trebuiau.
uleiul nu se uzeaza de la gropi sau de la praful intrat in el ci de la drumurile scurte si porniri dese pe care le facem noi in Romania comparativ cu Germania. Asta este cel mai daunator pentru ulei (poti gasi o groaza de materiale pe tema asta) si nu degeaba se specifica ca se schimba la maxim 1 an (in Germania aia fac cam 20-30.000km/an) ca de aia ajung sa aiba in cativa ani cateva sute de mii de km. Au autostrazi unde mergi constat si asa cum spuneau si altii combustibil de calitate nu posirca ca la noi (daca nu crezi du-te pana in Austria si alimenteaza si vezi cum merge masina apoi...).
un alt factor important este cat vrei sa tii masina aia si cata grija ai se ea. PE nemti nu ii intereseaza atat de mult acest aspect ca oricum schimba cam odata la 5 ani masina si apoi nu ii mai intereseaza asa ca el vrea sa bage cat mai putini bani in masina si face schimbul de consumabile la intervalul maxim posibil...
in Romania nu recomand la nimeni mai mult de 10000 km sau 1 an
  • inspectoratul

  • Mesaje scrise: 751
  • Locatie: Timis
  • Masina: Vectra 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Poate dauna foarte foarte mult si nu prea, depinde de cat de bun este uleiul si cat isi pastreaza proprietatile de lubrifiere. In principiu ... daca ar fi fost probleme ai fi simntit, se incalzea motorul foarte tare si repede, zgomote ciudate, etc.
  • clau70

  • Mesaje scrise: 3,337
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010 A20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2013

  • Mesaj Privat
mitosu a scris:Mai nou pentru Romania intervalul de schimb este de 15000km, s-au mai schimbat inervalele tocmai pentru a mai diminua uzura motorului.
De unde stiu? Recent am luat o corsa essentia 1,2 si asa am primit indicatiile chiar daca in manual nu s-a schimbat intervalul.
Diferenta dintre noi si vest este una singura, in vest masina este un consumabil, iar la noi doar o necesitate si in unele cazuri chiar lux..


Daca ai Astra A16XER din 2012, ar fi trebuit sa semnezi la cumpararea masinii ca esti de acord cu injumatatirea intervalelor de service, nu e "nou", e cel putin din 2010 de cand am eu masina.
Pe langa faptul ca e mai bine pentru masina sa faci service-ul mai repede, la noi reprezentantele traiesc din service, nu din vanzari, d-aia injumatatesc perioadele de service fata de vest.
  • borsy

  • Mesaje scrise: 3,025
  • Locatie: Alba
  • Masina: Insignia 2011 A20DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Mai 2013

  • Mesaj Privat
Tii un ulei in motor 20-25k km la noi in tara, doar daca iti bati joc de masina si nu te intereseaza, eu niciodata nu am tinut un ulei mai mult de 10k km sau 1 an, daca am mers cu masina doar in tara noastra.

Bafta.
Skip ads

  1. Home
  2. Îngrijire și întreținere
  3. Uleiuri, lichide și carburanți

Discuții similare

Skip ads


Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR