Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discuții generale
  3. Opel vs ...
  • tavi_73_tax

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Tecuci
  • Masina: Zafira 2006 Z 19 DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Vreau sa cumpar dupa 1 sept. o zafira 2.0 diesel. Am auzit de le alti posesori de zafire ca sunt slabute si au probleme cu arborele(am un amic care a schibat 2 arbori in max 7 k km.
Ce ma sfatuiti sa cumpar, Zafira sau Peugeot 807?
Skip ads

  • mctoto

  • Mesaje scrise: 1,839
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Calibra 1993 C20NE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mai 2006

  • Mesaj Privat
ciudata treaba cu arborele , are el alte problem la masina.

- eu te sfatuiesc la zafira, poate sunt subiectiv dar nu-mi plac masinile frantuzesti in general
- oriucm la pejo intretinerea e cam scumpa daca pica ceva la tenul de rulare(bucsi , alea alea)
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,710
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Pot doar sa spun ca prietenul tau e un mare ghinionist (sau a dat peste niste "meseriasi")
Am prieteni cu Zafira 2.0 si 2.2DTI care nu au avut nici o problema in general.

Daca as fi in situatia de a cumpara o astfel de masina, m-as interesa in primul rand de siguranta pasagerilor:
http://www.euroncap.com/tes...807_2003/154.aspx
http://www.euroncap.com/tes...ira_2005/217.aspx
  • Ingineru

  • Mesaje scrise: 1,086
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 1998 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2004

  • Mesaj Privat
Comparatia nu e corecta, Peugeot 807 este alta clasa (impreuna cu Renault Espace, Chrysler Voyager, Kia Carnival, Ford Galaxy si VW Sharan). Zafira trebuie comparata cu VW Touran, Ford S-Max, Citroen C4 Picasso (varianta de 7 locuri), Renault Scenic (tot varianta lunga). Iar in fata acestora, Zafira sta bine ca raport calitate/pret iar ca fiabilitate si intretiner nu e cu nimic inferioara unui Opel Astra (deci bine zic eu). Masinile din categoria lui 807 sunt mari, greoaie (sunt veritabile 7 locuri+portbagaj), scumpe la intretinere, greu de folosit in oras etc.
  • tavi_73_tax

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Tecuci
  • Masina: Zafira 2006 Z 19 DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Mai la subiect:Inclin balanta spre o zafira de 2003 sau poate 2004,musai motorina 2.0 sau 2.2(cea cu grila fata nikelata).Oare la ce preturi sunt pe la noi?Sau sa ma duc la nemti?!
Amicul meu care detine Zafira (cu probleme) nu a avut necazuri pana pe la vre-o 180 k km. Dar dupa.....deranj mare....a cazut pompa....2 arbori...etc...si e o masina intretinuta bine kiar daca face km multi
  • Y-GreK

  • Mesaje scrise: 1,269
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2019 B15LFV
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jul 2007

  • Mesaj Privat
@Ingineru
Cu tot respectul,dar daca Opel Zafira e in clasa cu Vw Touran si etc,atunci Opel Meriva in ce clasa e? Very Happy
  • zafirul

  • Mesaje scrise: 1,443
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Apr 2004

  • Mesaj Privat
raspund eu - desi intrebarea e oarecum off topic

UAV - adica Urban Activity Vehicle - dupa cum spun unii
sau Small MPV (monovolum MIC) - cum zic altii

Meriva, Ford Fusion, Fiat Idea, Hyundai Matrix, mai nou (cel putin asa imi pare mie) Renault Modus

later edit, am mai cautat un pic
si iaca lista (mai in josul paginii)
http://en.wikipedia.org/wiki/Mini_MPV
  • rares728

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Am condus ceva timp Peugeot 806 (a precedat 807-le), dar sunt posesor de Zafira 2.0 DTI. Pentru uzante tipic familiale, recomand Zafira pentru 5 locuri utilizabile (nu 7) si spatiu de bagaje de concediu arhisuficient. 806 sau 807 consider ca este recomandabil doar daca se utilizeaza toate locurile sau se cara greutati imense. Este mai placut la condus Zafira, mai econoama si cred ca are si un design mai reusit. 806-807 trece mai mult spre maxi van-uri. Fara sa pot aduce dovezi, consider ca peugeot-ul este mai fiabil, cel putin ca motorizare, dar categoric mai scumpa la intretinere.
Imi aduc aminte cu neplacere ca si mie mi s-a rupt vibrochenul, intre biela 2 si 3, asa cum se intampla in toate cazurile. Interesant este ca, potrivit statisticilor (de prin depozite dezmembrari) ca se rupe vibrochenul doar pe Zafira (mici exceptii), nu si pe Astra sau Vectra. Eu am schimbat motorul, cod Y20DTH, cu unul luat de pe Astra si am trecut de 10000 km, sper sa nu repet necazul Smile... In cazul in care se schimba doar arborele, sunt multi alti factori care vor duce din nou la ruperea lui (span ramas, pompa ineficienta, sorb infundat la ulei, suruburi slabite, cuzineti uzati, piston deformat, ...)
  • tavi_73_tax

  • Mesaje scrise: 14
  • Locatie: Tecuci
  • Masina: Zafira 2006 Z 19 DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Sa inteleg ca pt familie indicat ar fi o Zafira?!Merci pt informatii rares728.
Stiti cumva eventuale trucuri ale vanzatorilor de Zafira pt a ascunde unele defecte sau uzuri?
Nu as vrea sa iau o masina deja "daramata"!
  • rares728

  • Mesaje scrise: 12
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Zafira 2001 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Pentru masina de familie sunt indicate amandoua, eu am vrut sa subliniez ca Zafira este arhisuficienta pt. 5 persoane si f. multe bagaje. In spate, pe ultimele 2 locuri, incap rezonabil doar copii mici, pana in 7 ani, dar sunt greu de tinut sub supraveghere. un mic "+" peugeot
Ca "feeling" in timpul deplasarilor (lungi) un mare "+" zafira
Intretinere: un mare "+" zafira
Consum: egal, daca tinem cont si de diferenta de dimensiuni
Manevrabilitate: mare "+" zafira (in special 807-ele este imens)
Interior: un mc "+" peugeot
Design: personal imi place zafira

Referitor la cumparare:
- daca este cumparat din tara TREBUIE sa coste cu minim 1000EURO mai putin ca de afara, deja a fost "amortizata"
- un kilometraj sub 300 000 (la 5 ani vechime), trebuie privit cu rezerve: dupa schimbarea motorului am schimbat si kilometrajul, in 2 minute. O carte service nemteasca, stampilata, semnata,... costa 50 EURO
- nu se cumpara masina pe ploaie: nu se vad "liniile" caroseriei, adica chit si altele
- motorul trebuie sa arate prafuit si fara urme de ulei
- pornit motorul, lasat la relanti 2 minute, dupa care scotând busonul de ulei (de pe capac) trebuie sa sara stropi multi de ulei
- nimic in zona lonjeronului nu are voie sa fie revopsit sau mai rau: sudat
- o analiza a discurilor de frana, daca sunt originale, poate spune multe despre intretinerea si functionarea echilibrata a masinii.
- in functionare, cu motorul bine incalzit, se scoate joja si nu trebuie sa se vada firicel de fum
- mai sunt multe de urmarit si ascultat, specificate si pe forum de colegii cu mai multa experienta

Atentie, cu un ulei adecvat si special aditivat pt. vanzare, se ascund relativ usor multe probleme de motor.

Cunoastere proprietarului si a istoriei masinii, valoreaza 1000EURO. In principiu, dupa 200 000 km, toate au avut probleme, dar rezolvabile; e bine sa fie cunoscute.

Daca Zafira a rulat in tara 2,3 ani, cu proprietar necunoscut, este f. probabil sa fii facut multe transporturi grele in afara granitelor. Zafira avea avantajul de a fii tratata la vama ca un autoturism personal, deci mai putin controlata decat un microbuz. Pare ciudat ce scriu, dar stiu f. multe cazuri de trafic mediu, 1000-1500 kg, unde s-a preferat utilizarea Zafirei. Masina rezista la peste 1 to incarcatura si 2 persoane adulte, dar mai cedeaza cutia de viteze (rulmentul de presiune), motorul (vibrochenul - cunosc personal un caz Laughing ).

Mult succes la achizitionare !
  • rugby15

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie:
  • Masina: Zafira CDTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Dec 2007

  • Mesaj Privat
Am avut Zafira din 2002 an fabricatie luata de noua de la Di-Bas si am facut cu ea 175000 km pana saptamana trecuta cand am vandut-o cu 10.500 TVA inclus + portbagaj exterior+ detector radar.
Am folosit-o ptr firma la aprovizionare cu papetarie-birotica si ocazional aparate de aer conditionat( am bagat in ea si 5 buc atat split exterior cat si interior !) cat si ptr familie unde toate vacantele au fost super.
Ultima isprava a fost in septmbrie 2007 la Cupa Mondisala de Rugby 8000 km dus-intors Anglia- Tara Galiilor-Scotia etc etc....fara sa zica NIMIC
Service numai la Opel , ulei ca la carte, am schimbat doar o supapa cand am constatat ca nu prea mai tragea motorul si rulmenul pe fata. In rest SUPER MASINA .
Acum am comandat inca una Cosmo cuite automata
  • zafira 2.0 automatic

  • Mesaje scrise: 1,031
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2003 y20dth
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2005

  • Mesaj Privat
rugby15 Putini km si multe probleme! Probabil ca o compari cu Dacia 1300?

Eu am avut un Ford Galaxy = VW Sharan si am facut personal peste 300.000 km in Ro, la care o singura data am schimbat busile pe fata si la amortizoare in rest NIMIC.
Deci cred ca la 175.000 km supapa si rulment e deja rusinos.

Nu contest si e explicabila diferenta de pret la cumparare, de noua pt ambele masini.

Referitor la masinile frantuzesti un mare minus e pretul mare a pieselor de schimb si fiabilitatea scazuta a partilor mecanice de ce nu importante ca de ex. cutie de viteze si caseta directie. Un plus este designul deosebit, tot felul de gadget-uri si finisajul.
  • rugby15

  • Mesaje scrise: 19
  • Locatie:
  • Masina: Zafira CDTI
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Dec 2007

  • Mesaj Privat
zafira 2.0 automatic a scris:rugby15 Putini km si multe probleme! Probabil ca o compari cu Dacia 1300?

Eu am avut un Ford Galaxy = VW Sharan si am facut personal peste 300.000 km in Ro, la care o singura data am schimbat busile pe fata si la amortizoare in rest NIMIC.
Deci cred ca la 175.000 km supapa si rulment e deja rusinos.

Nu contest si e explicabila diferenta de pret la cumparare, de noua pt ambele masini.

Referitor la masinile frantuzesti un mare minus e pretul mare a pieselor de schimb si fiabilitatea scazuta a partilor mecanice de ce nu importante ca de ex. cutie de viteze si caseta directie. Un plus este designul deosebit, tot felul de gadget-uri si finisajul.


Si cu femeile este la fel.Unele mai bune altele mai putin bune depinde de exploatare sau cum o nimeresti ! Evil or Very Mad Oare?

Skip ads

  1. Home
  2. Discuții generale
  3. Opel vs ...

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR