AlleXyS
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 1995
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Oct 2012
- Mesaj Privat
Am si eu un Opel Astra F CC din 95 si de cateva zile imi face o problema racirea. Nu sunt un bun cunoscator al masinilor si al mecanicii asa ca apelez la voi, poate cineva stie care ar fi problema.
majoritatea timpului o "frec" pe strazile Bucurestiului, iar acum ca vine vara, e crima pentru motor.
temperatura trece la fiecare drum de 100 grade chiar daca am ventilatorul pornit. Prima data am zis ca merg pe drumuri scurte, viraje multe, semafoare, acceleratii, o fortez si asa se incalzeste. acum am avut ocazia sa merg la drum drept, cu viteza lejera...si spre surprinderea mea, apa trece iar de 100 si ajunge la linia rosie ..... adica AOLLEEEO sar in aer.
ventilatorul (termocupla se numeste,nu ? :d ) merge tot timpul. Am buton pentru pornit/oprit ,dar porneste si singura cand apa ajunge la 100 grade. Nu inteleg de ce urca asa de mult, poate nu mai ventileaza cum trebuie ? am incercat sa vad, aer rece baga, dar radiatorul frige de mori in partea departata de ventilator.
edit : uitasem. ultima data mi s-a aprins si martorul de la motor. sa fie din aceeasi cauza? sau pentru ca masina are mai multe boli.... gen scurgeri usoare de ulei pe la garnitura de chiulasa, tot blocul motor e imbibat in ulei :d
majoritatea timpului o "frec" pe strazile Bucurestiului, iar acum ca vine vara, e crima pentru motor.
temperatura trece la fiecare drum de 100 grade chiar daca am ventilatorul pornit. Prima data am zis ca merg pe drumuri scurte, viraje multe, semafoare, acceleratii, o fortez si asa se incalzeste. acum am avut ocazia sa merg la drum drept, cu viteza lejera...si spre surprinderea mea, apa trece iar de 100 si ajunge la linia rosie ..... adica AOLLEEEO sar in aer.
ventilatorul (termocupla se numeste,nu ? :d ) merge tot timpul. Am buton pentru pornit/oprit ,dar porneste si singura cand apa ajunge la 100 grade. Nu inteleg de ce urca asa de mult, poate nu mai ventileaza cum trebuie ? am incercat sa vad, aer rece baga, dar radiatorul frige de mori in partea departata de ventilator.
edit : uitasem. ultima data mi s-a aprins si martorul de la motor. sa fie din aceeasi cauza? sau pentru ca masina are mai multe boli.... gen scurgeri usoare de ulei pe la garnitura de chiulasa, tot blocul motor e imbibat in ulei :d
- deleted-61307
- ***
- 741 mesaje
- din 24 Mar 2011
deleted-61307
- Mesaje scrise: 741
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mar 2011
- Mesaj Privat
In primul rand la astra asa e, porneste destul de tarziu ventilatorul.
Poti verifica daca e radiatorul infundat(il dai jos, bagi furtunul in el si vezi daca curge normal sau nu.
De altfel poti verifica daca e ventilatorul original sau daca e legat corect: aerul trebuie tras inspre motor prin radiator.
Eu am schimbat ventilatorul cu unul de AC(care vine pe cealalta parte a radiatorului) si=mi sufla aer catre radiator, asa ca se incalzea rau motorul. Am inversat firele( adica sensul de rotatie) si acum e totul OK.
Poti verifica daca e radiatorul infundat(il dai jos, bagi furtunul in el si vezi daca curge normal sau nu.
De altfel poti verifica daca e ventilatorul original sau daca e legat corect: aerul trebuie tras inspre motor prin radiator.
Eu am schimbat ventilatorul cu unul de AC(care vine pe cealalta parte a radiatorului) si=mi sufla aer catre radiator, asa ca se incalzea rau motorul. Am inversat firele( adica sensul de rotatie) si acum e totul OK.
AlleXyS
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 1995
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Oct 2012
- Mesaj Privat
intre timp am dus-o pe la un mecanic ce mi-a spus ca poate sa fie termostatul blocat. Apa nu mai venea pe furtunul de retur in vas. Asa. Apoi am dat comanda de pompa apa + curea distributie, iar azi cand mi le-a montat mi-a prezentat surpriza : din cauza ca am mers cu motorul incins la maxim s-a modificat capacul de la motor (nu am cuvantul corect pe limba momentan), cel din aluminiu .... chiulasa ceva ? iar garnitura din cauza ca este mancata si aproape nu mai exista, cica a deviat apa cumva pe acolo .... acum trebuie sa-mi indrepte carcasa aia intr-un service care ma costa si acolo cate ceva )
pe piesele comandate am dat 270 lei. in total cred ca ma apropii de 600 700 lei :d
a naibii masina ca nici 2000 lei nu iau pe ea daca vreau s-o dau acum ))
pe piesele comandate am dat 270 lei. in total cred ca ma apropii de 600 700 lei :d
a naibii masina ca nici 2000 lei nu iau pe ea daca vreau s-o dau acum ))
- ph 17 mag
- **
- 253 mesaje
- din 31 Jan 2009
- Astra 1994 c18xe
- Prahova
ph 17 mag
- Mesaje scrise: 253
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 1994 c18xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jan 2009
- Mesaj Privat
AlleXyS
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Prahova
- Masina: Astra 1995
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Oct 2012
- Mesaj Privat
rezolvat. Un scurt rezumat :
- pompa de apa si kit distributie : 270 LEI
- indreptat chiulasa : 70 LEI
- garnitura chiulasa + garnitura galerie admisie : 70 LEI
- manopera : 250 LEI
TOTAL : 660 LEI
asta este cea mai scumpa interventie a mea de cand am masina, nu stiu cum sa cataloghez manopera, scumpa, buna sau ieftina. Omul s-a plimbat, a dus chiulasa la un service, a fost s-o ia, mi-a schimbat pompa apa si distributia, a schimbat cele 2 garnituri, mi-a pus mastic la motor acolo unde era inundat cu ulei si acum arata foarte bine..... ce sa spun, cred ca sunt multumit de realizari
o parere ceva ? daca as fi dus-o intr-un service in Bucuresti cred ca nu scapam sub 1000 lei
motorul arata ceva de genul :
acum nu mai are ulei pe el [img]https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRlIxmH6zqC2D_vjlgyZ5WzpIUnvY7FsYCTYX_jW3H3f6K4uHoYUQ[/img]
- pompa de apa si kit distributie : 270 LEI
- indreptat chiulasa : 70 LEI
- garnitura chiulasa + garnitura galerie admisie : 70 LEI
- manopera : 250 LEI
TOTAL : 660 LEI
asta este cea mai scumpa interventie a mea de cand am masina, nu stiu cum sa cataloghez manopera, scumpa, buna sau ieftina. Omul s-a plimbat, a dus chiulasa la un service, a fost s-o ia, mi-a schimbat pompa apa si distributia, a schimbat cele 2 garnituri, mi-a pus mastic la motor acolo unde era inundat cu ulei si acum arata foarte bine..... ce sa spun, cred ca sunt multumit de realizari
o parere ceva ? daca as fi dus-o intr-un service in Bucuresti cred ca nu scapam sub 1000 lei
motorul arata ceva de genul :
acum nu mai are ulei pe el [img]https://encrypted-tbn2.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRlIxmH6zqC2D_vjlgyZ5WzpIUnvY7FsYCTYX_jW3H3f6K4uHoYUQ[/img]
- paul-tm
- **
- 205 mesaje
- din 03 Apr 2011
- Corsa 2001 Z12XE
- Timis
paul-tm
- Mesaje scrise: 205
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Apr 2011
- Mesaj Privat
Salutare. Tie ti sa blocat termostatul la masina si de aia sa dus garnitura de la chiulasa. Eu am 2 termostate pe masina, cel original care deschide mai repede si care o sa il schimb cand voi schimba si distributia( e in spatele distributiei).
Si pe furtunu de retur am termostat de dacie care deschide la 89 de grade. Cand il voi schimba pe cel original voi renunta la cel de dacie.
Si la mine se incalzeste la 100 de grade dar porneste ventilatorul si opreste la 95 de grade. Termostatul la motoarele astea ar trebui schimbat o data cu distributia, deoarece nu se poate da jos decat daca dai distributia jos.
Si pe furtunu de retur am termostat de dacie care deschide la 89 de grade. Cand il voi schimba pe cel original voi renunta la cel de dacie.
Si la mine se incalzeste la 100 de grade dar porneste ventilatorul si opreste la 95 de grade. Termostatul la motoarele astea ar trebui schimbat o data cu distributia, deoarece nu se poate da jos decat daca dai distributia jos.