cristi_b_v- Suspendat
- 63 mesaje
- din 05 Jun 2014
- Astra Z17DTH
- Brasov
cristi_b_v- Mesaje scrise: 63
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2014
- Mesaj Privat
Dexos2 , marcã a General Motors, este ultima specificatie de ulei pentru toate vehiculele grupului GM UE, introdusa in luna mai 2010. Norma dexos 2 e pe deplin compatibila cu vehiculele mai vechi si inlocuieste atât GM-LL-A-025 cat si GM-LL-B-025 .
Scopul topicului este de a reuni impresiile si parerile utilizatorilor uleiurilor aprobate Dexos 2 sau care indeplinesc sau depasesc aceasta norma, cat si de a gazdui intrebarile si raspunsurile inerente.
O lista actuala cu uleiuri aprobate Dexos 2
http://www.centerforqa.com/gm/dexos2-brands
Scopul topicului este de a reuni impresiile si parerile utilizatorilor uleiurilor aprobate Dexos 2 sau care indeplinesc sau depasesc aceasta norma, cat si de a gazdui intrebarile si raspunsurile inerente.
O lista actuala cu uleiuri aprobate Dexos 2
http://www.centerforqa.com/gm/dexos2-brands
ray-m
- Mesaje scrise: 52
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Aug 2010
- Mesaj Privat
ray-m
- Mesaje scrise: 52
- Locatie: Alta tara
- Masina: Astra 2008 z14xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Aug 2010
- Mesaj Privat
- M4V3RiCK
- **
- 227 mesaje
- din 26 Feb 2012
- Zafira 2001 Z18XE
- Bucuresti
M4V3RiCK
- Mesaje scrise: 227
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Feb 2012
- Mesaj Privat
Salut ! Chiar era nevoie de un astfel de topic: Uleiuri compatibile cu norma Dexos 2 (noua norma GM)
Pana acum la benzina (Z18XE) am folosit Ravenol VSI 5W40.
Pour point exterm de bun: -45 de grade, punct de aprinde de 240 de grade...ce mai Ulei ca asta rar gasesti.
Doar ca e norma GM-LL-B-025
TBN e la 10, dar continutul de cenusa e undeva la 1.1 (cam mare)
Sincer nu l-as recomanda ptr motoarele care au filtru DPF -se infunda.
Daca faci raportul intre TBN si cenusa, da un 9.09.
Momentan, am pus ochii pe WOLF VITALTECH PI C3 5W-40
Norma Dexos 2, TBN 7.5, cenusa 0.8 (raport 9.375 -teoretic mai bun ca Ravenol VSI)
Aprindere la 235 de grade, poor point-ul la -39 de grade.
La cat costa, 115 ron -aparent e bestbuy.
M-am mai uitat si pe Fuchs (nu gasesc ori TBN ori continut de cenusa) si la alte marci...dar prea multe date n-am gasit.
Pana acum la benzina (Z18XE) am folosit Ravenol VSI 5W40.
Pour point exterm de bun: -45 de grade, punct de aprinde de 240 de grade...ce mai Ulei ca asta rar gasesti.
Doar ca e norma GM-LL-B-025
TBN e la 10, dar continutul de cenusa e undeva la 1.1 (cam mare)
Sincer nu l-as recomanda ptr motoarele care au filtru DPF -se infunda.
Daca faci raportul intre TBN si cenusa, da un 9.09.
Momentan, am pus ochii pe WOLF VITALTECH PI C3 5W-40
Norma Dexos 2, TBN 7.5, cenusa 0.8 (raport 9.375 -teoretic mai bun ca Ravenol VSI)
Aprindere la 235 de grade, poor point-ul la -39 de grade.
La cat costa, 115 ron -aparent e bestbuy.
M-am mai uitat si pe Fuchs (nu gasesc ori TBN ori continut de cenusa) si la alte marci...dar prea multe date n-am gasit.
Axxell
- Mesaje scrise: 63
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2010
- Mesaj Privat
Salut.
Eu am in motor WOLF VITALTECH PI C3 5W-40, l-am pus de curand.
Daca caut dupa masina mea si motor la ei pe site gasesc urmatoarele:
http://www.wolflubes.com/EN_EU/
ENGINE Z16XEP, Z16XE1
CAPACITY: Filter 0,25 liter
CAPACITY: Capacity 4 liter
USE Normal
INTERVAL Change 30000 km / 12 months
65607: WOLF OFFICIALTECH 5W30 C3
21116: WOLF VITALTECH 5W40 PI C3
28115: WOLF MULTIGRADE SL/CF SAE 5W30 LL
La WOLF VITALTECH PI C3 5W-40 ei zic urmatoarele pe site:
SPECIFICATION LEVEL
API: SN/CF
FORD: WSS-M2C917-A
MB: 226.5
MB: 229.31
VW: Approval 502 00
VW: Approval 505 00
VW: Approval 505 01
ACEA: C3-10
RENAULT: RN 0700
RENAULT: RN 0710
BMW: LONGLIFE-04
GM: dexos 2
PORSCHE: A40
Dar pe bidonul meu de ulei pe spate mai jos pe eticheta apar doar acestea :
API SN/CF
ACEA C3
MB 229.31
VW 502.00/505.00/505.01
BMW LL-04
Renault RN 0700, 0710
Probabil ca nu au aprobari pentru toate ( nu au platit pentru a le avea )
Oricum cine doreste ceva similar cu GM Dexos 2 5W-30, de la ei este WOLF OFFICIALTECH 5W30 C3 care spune clar:
APPLICATIONS
This dexos 2TM approved oil is required for all new GM/Opel/Vauxhall/Chevrolet diesel and gasoline models. GM/Opel has advised that the dexos 2TM specification is backward compatible to older GM/Opel specifications (GM-LL-A-025 and GM-B-LL-025). The majority of GM/Opel/Vauxhall/Chevrolet diesel and gasoline vehicles can use dexos 2TM lubricants. C2* meets all engine protection requirements of ACEA C2.
SPECIFICATION LEVEL
API: SN/CF
MB: Approval 229.51
VW: Approval 502 00
VW: Approval 505 00
VW: Approval 505 01
ACEA: C2*
ACEA: C3-10
BMW: Approval LONGLIFE-04
GM: Approval dexos 2
TYpICAL CHARACTERIsTICs
Test Method Unit Average result
Density at 15°C ASTM D4052 g/ml 0.855
Kinematic viscosity at 40°C ASTM D445 mm²/s 67.1
Kinematic viscosity at 100°C ASTM D445 mm²/s 12.2
Viscosity index ASTM D2270 182
B.N. (HCLO4 method) ASTM D2896 mg KOH/g 7.2
Pour point ASTM D6892 °C -36
CCS viscosity at -30°C ASTM D5293 mPa.s 6280
Sulfated Ash ASTM D874 Mass % 0.77
Flash Point COC ASTM D92 °C 234
Eu am in motor WOLF VITALTECH PI C3 5W-40, l-am pus de curand.
Daca caut dupa masina mea si motor la ei pe site gasesc urmatoarele:
http://www.wolflubes.com/EN_EU/
ENGINE Z16XEP, Z16XE1
CAPACITY: Filter 0,25 liter
CAPACITY: Capacity 4 liter
USE Normal
INTERVAL Change 30000 km / 12 months
65607: WOLF OFFICIALTECH 5W30 C3
21116: WOLF VITALTECH 5W40 PI C3
28115: WOLF MULTIGRADE SL/CF SAE 5W30 LL
La WOLF VITALTECH PI C3 5W-40 ei zic urmatoarele pe site:
SPECIFICATION LEVEL
API: SN/CF
FORD: WSS-M2C917-A
MB: 226.5
MB: 229.31
VW: Approval 502 00
VW: Approval 505 00
VW: Approval 505 01
ACEA: C3-10
RENAULT: RN 0700
RENAULT: RN 0710
BMW: LONGLIFE-04
GM: dexos 2
PORSCHE: A40
Dar pe bidonul meu de ulei pe spate mai jos pe eticheta apar doar acestea :
API SN/CF
ACEA C3
MB 229.31
VW 502.00/505.00/505.01
BMW LL-04
Renault RN 0700, 0710
Probabil ca nu au aprobari pentru toate ( nu au platit pentru a le avea )
Oricum cine doreste ceva similar cu GM Dexos 2 5W-30, de la ei este WOLF OFFICIALTECH 5W30 C3 care spune clar:
APPLICATIONS
This dexos 2TM approved oil is required for all new GM/Opel/Vauxhall/Chevrolet diesel and gasoline models. GM/Opel has advised that the dexos 2TM specification is backward compatible to older GM/Opel specifications (GM-LL-A-025 and GM-B-LL-025). The majority of GM/Opel/Vauxhall/Chevrolet diesel and gasoline vehicles can use dexos 2TM lubricants. C2* meets all engine protection requirements of ACEA C2.
SPECIFICATION LEVEL
API: SN/CF
MB: Approval 229.51
VW: Approval 502 00
VW: Approval 505 00
VW: Approval 505 01
ACEA: C2*
ACEA: C3-10
BMW: Approval LONGLIFE-04
GM: Approval dexos 2
TYpICAL CHARACTERIsTICs
Test Method Unit Average result
Density at 15°C ASTM D4052 g/ml 0.855
Kinematic viscosity at 40°C ASTM D445 mm²/s 67.1
Kinematic viscosity at 100°C ASTM D445 mm²/s 12.2
Viscosity index ASTM D2270 182
B.N. (HCLO4 method) ASTM D2896 mg KOH/g 7.2
Pour point ASTM D6892 °C -36
CCS viscosity at -30°C ASTM D5293 mPa.s 6280
Sulfated Ash ASTM D874 Mass % 0.77
Flash Point COC ASTM D92 °C 234
- remus-gabriel
- **
- 319 mesaje
- din 19 Oct 2013
- Astra 2001 z16xe
- Teleorman
remus-gabriel
- Mesaje scrise: 319
- Locatie: Teleorman
- Masina: Astra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2013
- Mesaj Privat
Axxell
- Mesaje scrise: 63
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2007 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 20 Jan 2010
- Mesaj Privat
Pentru motoarele Z18XE si Z18XE1 Wolf afiseaza urmatoarele uleiuri:
ENGINE Z18XE
CAPACITY: Filter 0,4 liter
CAPACITY: Capacity 4,25 liter
USE Normal
INTERVAL Change 30000 km / 12 months
14115: WOLF VITALTECH 5W30
16116: WOLF VITALTECH 5W40
23127: WOLF GUARDTECH 10W40 B4
Deci lui M4V3RiCK i-ar cam trebui al doilea din lista daca doreste sa fie 5W-40, desi ca norme nu are Dexos 2, ci doar OPEL: GM-LL-B-025
Pentru motorul meu Z16XEP sunt ok cele doua :
65607: WOLF OFFICIALTECH 5W30 C3
21116: WOLF VITALTECH 5W40 PI C3
ENGINE Z18XE
CAPACITY: Filter 0,4 liter
CAPACITY: Capacity 4,25 liter
USE Normal
INTERVAL Change 30000 km / 12 months
14115: WOLF VITALTECH 5W30
16116: WOLF VITALTECH 5W40
23127: WOLF GUARDTECH 10W40 B4
Deci lui M4V3RiCK i-ar cam trebui al doilea din lista daca doreste sa fie 5W-40, desi ca norme nu are Dexos 2, ci doar OPEL: GM-LL-B-025
Pentru motorul meu Z16XEP sunt ok cele doua :
65607: WOLF OFFICIALTECH 5W30 C3
21116: WOLF VITALTECH 5W40 PI C3
bgd92- Suspendat
- 859 mesaje
- din 06 Apr 2011
- Astra 2006 Z16XEP
- Bucuresti
bgd92- Mesaje scrise: 859
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2006 Z16XEP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Apr 2011
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
ray-m a scris:.....Millers Oils XF Longlife 5W-40 5Litri ......se gaseste la noi in tara si costa 232 Ron .....un pret destul de bun pt 5 l de ulei
este un pret mare daca pui ca 5L de ulei Dexos 2 GM costa 125 RON si daca il ti 10.000km este OK. Deci fac doua schimburi in banii aia ca sigur nu il ti pe ala mai mult de 15.000km deci eu raman pe GM care este ieftin si destul de bun daca il schimbi la timp...
cristi_b_v- Suspendat
- 63 mesaje
- din 05 Jun 2014
- Astra Z17DTH
- Brasov
cristi_b_v- Mesaje scrise: 63
- Locatie: Brasov
- Masina: Astra Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2014
- Mesaj Privat
Pretul e mare, dar nu comparatia cu pretul GM e relevanta, ci proprietatile afisate
http://www.millersoils.co.u...92§or=Car
Adica nu are nimic deosebit fata de destule uleiuri cu aprobari sau echivalente Dexos2.
Si am in vedere ce se mai gaseste e la noi la preturi chiar mai mici decat GM, de exemplu Wolf Vitaltech PI aratat deja de Axxell si Havoline Ultra S 5w40
http://southernlubricants.c...e%20Ultra%20S.pdf
si altele.
Se pot folosi cu succes uleiuri specifice motoarelor cu DPF care solicita specificatia GM Dexos 2 sau C3 si la cele care solicita numai vechile norme GM-LL-A SAU B 025. GM arata ca norma dexos 2 e pe deplin compatibila cu vehiculele mai vechi si inlocuieste si normele GM depasite. In plus, cele compatibile Dexos2 sau C3 au continut scazut de cenusa sulfatata, fosfor si sulf si astfel se prelungeste durata de viata a catalizatoarelor, mai scad si noxele.
http://www.millersoils.co.u...92§or=Car
Adica nu are nimic deosebit fata de destule uleiuri cu aprobari sau echivalente Dexos2.
Si am in vedere ce se mai gaseste e la noi la preturi chiar mai mici decat GM, de exemplu Wolf Vitaltech PI aratat deja de Axxell si Havoline Ultra S 5w40
http://southernlubricants.c...e%20Ultra%20S.pdf
si altele.
Se pot folosi cu succes uleiuri specifice motoarelor cu DPF care solicita specificatia GM Dexos 2 sau C3 si la cele care solicita numai vechile norme GM-LL-A SAU B 025. GM arata ca norma dexos 2 e pe deplin compatibila cu vehiculele mai vechi si inlocuieste si normele GM depasite. In plus, cele compatibile Dexos2 sau C3 au continut scazut de cenusa sulfatata, fosfor si sulf si astfel se prelungeste durata de viata a catalizatoarelor, mai scad si noxele.
- M4V3RiCK
- **
- 227 mesaje
- din 26 Feb 2012
- Zafira 2001 Z18XE
- Bucuresti
M4V3RiCK
- Mesaje scrise: 227
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Feb 2012
- Mesaj Privat
Pana acum singurul care se califica si are un pret decent e WOLF VITALTECH 5W40 PI C3.
Nu contest ca o sa sara numai decat la 160-170 5L, imediat ce se convinge lumea ca e un ulei OK.
Cum s-a intamplat si cu Liqui Molly ori Ravenol.
In rest toate uleiurile C3 la noi au scoruri de la 200 de lei in sus.
De exemplu in Germania/UK Motul 8100 Excess C3 nu sare de 140-150 de lei in banii nostri.
La noi in magazin sub 220 nu-l gasesti !
Sa mai pomenesc de media salariilor de la noi si de la ei ?
Un exemplu de preturile nesimtite practicate la noi, aici:
http://www.opieoils.co.uk/p...2-engine-oil.aspx (UK 150 de RON ~27 de lire)
http://www.ulei-motul.ro/pr...x-clean-5w40.html (la noi minim 200 de lei !)
In ce hal a ajuns tara asta...
PS: Daca compar cu Castronu`, constat ca WOLF s-ar putea sa fie peste.
Fisa tehnica Castron Edge 5W30 -5 L (da stiu ca se zice Castrol)
http://www.opieoils.co.uk/p.../EDGE%205W-30.pdf
TBN: 6 !!!
Flash Point 209 grade.
5W30 nici macar 40 !
Cenusa 0.6 (aici trebuie sa recunosc ca sta bine).
Facand raportul TBN/Cenusa da un 10.0
In schimb asta nu e ulei ptr clima din Romania. Vara pur si simplu e papat.
Merge in tari ca UK, Olanda, nordul Frantei, tarile Nordice -unde 30 de grade deja se numeste canicula.
E bun mai ales ptr masinile Diesel cu filtru DPF, datorita continutului foarte scazut de cenusa.
Cu toate ca este cel mai bine vandut ulei la noi, eu n-as recomanda asa ceva nici la dusmanii mei.
Mai ales la o benzinara.
http://www.compari.ro/Categ...ch.php?st=Castrol
Pret: 180 de lei 5L cel mai ieftin.
Daca va plac senzatiile tari, evaporarea uleiului din baie si mersul fier pe fier - bagati fratilor Castrol Edge 5W30 !
E un ulei bun, dar nu ptr clima extrema din RO.
Ultima modificare făcută de M4V3RiCK la Mar 17 Jun, 2014 12:19 pm, modificat de 3 ori în total
Nu contest ca o sa sara numai decat la 160-170 5L, imediat ce se convinge lumea ca e un ulei OK.
Cum s-a intamplat si cu Liqui Molly ori Ravenol.
In rest toate uleiurile C3 la noi au scoruri de la 200 de lei in sus.
De exemplu in Germania/UK Motul 8100 Excess C3 nu sare de 140-150 de lei in banii nostri.
La noi in magazin sub 220 nu-l gasesti !
Sa mai pomenesc de media salariilor de la noi si de la ei ?
Un exemplu de preturile nesimtite practicate la noi, aici:
http://www.opieoils.co.uk/p...2-engine-oil.aspx (UK 150 de RON ~27 de lire)
http://www.ulei-motul.ro/pr...x-clean-5w40.html (la noi minim 200 de lei !)
In ce hal a ajuns tara asta...
PS: Daca compar cu Castronu`, constat ca WOLF s-ar putea sa fie peste.
Fisa tehnica Castron Edge 5W30 -5 L (da stiu ca se zice Castrol)
http://www.opieoils.co.uk/p.../EDGE%205W-30.pdf
TBN: 6 !!!
Flash Point 209 grade.
5W30 nici macar 40 !
Cenusa 0.6 (aici trebuie sa recunosc ca sta bine).
Facand raportul TBN/Cenusa da un 10.0
In schimb asta nu e ulei ptr clima din Romania. Vara pur si simplu e papat.
Merge in tari ca UK, Olanda, nordul Frantei, tarile Nordice -unde 30 de grade deja se numeste canicula.
E bun mai ales ptr masinile Diesel cu filtru DPF, datorita continutului foarte scazut de cenusa.
Cu toate ca este cel mai bine vandut ulei la noi, eu n-as recomanda asa ceva nici la dusmanii mei.
Mai ales la o benzinara.
http://www.compari.ro/Categ...ch.php?st=Castrol
Pret: 180 de lei 5L cel mai ieftin.
Daca va plac senzatiile tari, evaporarea uleiului din baie si mersul fier pe fier - bagati fratilor Castrol Edge 5W30 !
E un ulei bun, dar nu ptr clima extrema din RO.
Ultima modificare făcută de M4V3RiCK la Mar 17 Jun, 2014 12:19 pm, modificat de 3 ori în total
- M4V3RiCK
- **
- 227 mesaje
- din 26 Feb 2012
- Zafira 2001 Z18XE
- Bucuresti
M4V3RiCK
- Mesaje scrise: 227
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Zafira 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Feb 2012
- Mesaj Privat
Comparatie intre WOLF VITALTECH 5W40 PI C3 si Motul 8100 Xcess Clean C3 5W40
Ambele parca sunt trase la idigo. Ambele respecta norma Dexos 2.
TBN: 7.5 WOLF; 7.5 Motul
Cenusa: 0.8 Wolf; 0.8 Motul
Flash Point: 235 Wolf. 234 Motul.
Punct de curgere: -39 Wolf ; -39 Motul
Detalii aici:
Motul 8100 Xcess Clean C3 5W40
http://www.opieoils.co.uk/p...x-clean-5w-40.pdf
WOLF VITALTECH 5W40 PI C3
http://www.wolflubes.com/TD...0311112500_lr.pdf
PRET:
Wolf:
100 Lei (http://www.autopol.ro/7494754~ulei-wolf-masterlube-synflow-c3-5w40-5l)
Motul:
200 lei (http://www.arizonamotors.ro/product/1519/motul-8100-x-clean-5w40-c3-5l.html)
Acum dilema: De ce as da dublu ptr un ulei cu aceleasi specificatii si aceleasi norme ?!
Sa ma lamureasca cineva !
Am zis, nu s-a prins inca lumea de WOLF. Ca imediat o sa sara comerciantii gardu`.
Eu deja m-am hotarat ce bag la urmatorul schimb !
Ambele parca sunt trase la idigo. Ambele respecta norma Dexos 2.
TBN: 7.5 WOLF; 7.5 Motul
Cenusa: 0.8 Wolf; 0.8 Motul
Flash Point: 235 Wolf. 234 Motul.
Punct de curgere: -39 Wolf ; -39 Motul
Detalii aici:
Motul 8100 Xcess Clean C3 5W40
http://www.opieoils.co.uk/p...x-clean-5w-40.pdf
WOLF VITALTECH 5W40 PI C3
http://www.wolflubes.com/TD...0311112500_lr.pdf
PRET:
Wolf:
100 Lei (http://www.autopol.ro/7494754~ulei-wolf-masterlube-synflow-c3-5w40-5l)
Motul:
200 lei (http://www.arizonamotors.ro/product/1519/motul-8100-x-clean-5w40-c3-5l.html)
Acum dilema: De ce as da dublu ptr un ulei cu aceleasi specificatii si aceleasi norme ?!
Sa ma lamureasca cineva !
Am zis, nu s-a prins inca lumea de WOLF. Ca imediat o sa sara comerciantii gardu`.
Eu deja m-am hotarat ce bag la urmatorul schimb !
opelvn- Suspendat
- 529 mesaje
- din 06 Aug 2006
- Vrancea
opelvn- Mesaje scrise: 529
- Locatie: Vrancea
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Aug 2006
- Mesaj Privat
N-ar fi mai bune pt OPEL motoare Euro4 Euro5 benzinare lista asta cu testare supimentara pe circuit de curse a uleiului 203 ore si apoi aprobare oficiala dupa analiza ulei si motor...
http://www.wrightune.co.uk/...approved_oils.pdf
CA EXEMPLU cum este testat un ulei norma PORSCHE A40 (UNELE AU SI DEXOS 2 ) dar
PORSCHE A40 are testare mai restrictiva, deoarece se adreseaza unor masini premium de peste 70000 euro sport cu turatii in zona 8000 rot/min deci uleiuri ce trebuie sa reziste in turatie mare minim 10000km..
Here is Porsche A40 testing procedure:
This test will last 203 hours. The engine, and the oil, will go through:
- 4 times the simulation of 35 hours of summer driving,
- 4 times the simulation of 13.5 hours of winter driving,
- 40 cold starts,
- 5 times the simulation of 1-hour sessions on the “Nürburgring” racetrack,
- 3.5 hours of “running-in” program
Measurements on the engine and on the oil will be done at regular intervals, and the following parameter
will be taken into account to grant the approval or not:
- torque curve (internal friction),
- oxidation of the oil,
- Piston cleanliness and ring sticking,
- Valve train wear protection. Cam & tappet wear must be less than 10 μm.
- Engine cleanliness and sludge: after 203 hours, no deposits must be visible.
- Bearing wear protection: visual rating according to Porsche in-house method.
http://www.wrightune.co.uk/...approved_oils.pdf
CA EXEMPLU cum este testat un ulei norma PORSCHE A40 (UNELE AU SI DEXOS 2 ) dar
PORSCHE A40 are testare mai restrictiva, deoarece se adreseaza unor masini premium de peste 70000 euro sport cu turatii in zona 8000 rot/min deci uleiuri ce trebuie sa reziste in turatie mare minim 10000km..
Here is Porsche A40 testing procedure:
This test will last 203 hours. The engine, and the oil, will go through:
- 4 times the simulation of 35 hours of summer driving,
- 4 times the simulation of 13.5 hours of winter driving,
- 40 cold starts,
- 5 times the simulation of 1-hour sessions on the “Nürburgring” racetrack,
- 3.5 hours of “running-in” program
Measurements on the engine and on the oil will be done at regular intervals, and the following parameter
will be taken into account to grant the approval or not:
- torque curve (internal friction),
- oxidation of the oil,
- Piston cleanliness and ring sticking,
- Valve train wear protection. Cam & tappet wear must be less than 10 μm.
- Engine cleanliness and sludge: after 203 hours, no deposits must be visible.
- Bearing wear protection: visual rating according to Porsche in-house method.
- zcatalin
- **
- 161 mesaje
- din 27 Sep 2013
- Corsa 2002 Z12XE
- Galati
zcatalin
- Mesaje scrise: 161
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Sep 2013
- Mesaj Privat
opelvn- Suspendat
- 529 mesaje
- din 06 Aug 2006
- Vrancea
opelvn- Mesaje scrise: 529
- Locatie: Vrancea
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Aug 2006
- Mesaj Privat
"Crezi doar" dar n-ai cum sa vorbesti in numele majoritatii vorbesti doar in numele tau ca mine si ca oricare alt user nu ai "mandat" de la nici o majoritate , adresari cu 'te manaca " in primul rand le faci in cercul personal si nu oamenilor pe care nu-i cunosti iar daca nu intelegi ceva intrebi ca nu-i o rusine sa nu stii SAU NU INTELEGI si sa intrebi .PORSCHE e masina de serie si foloseste norme similare ca dexos 2 GM mult mai bune si restrictive in testare unele uleiuri avnd chiar certificare binorma Dexos 2 si Porsche A40 simultan pt benzinare adica mult mai bune decat norma DEXOS 2 simpla. Mai simplu explicat de atat nu se poate. Si pretul uleiurilor e normal pt masini normale,daca are certificare dubla.
GASESTI uleiuri pamantene cu pret pamantean dubla certificare MOBIL1 MOTUL si altele...
GASESTI uleiuri pamantene cu pret pamantean dubla certificare MOBIL1 MOTUL si altele...
- deleted-18977
- ****
- 2,340 mesaje
- din 28 Mai 2008
deleted-18977
- Mesaje scrise: 2,340
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mai 2008
- Mesaj Privat
opelvn a scris:N-ar fi mai bune pt OPEL motoare Euro4 Euro5 benzinare lista asta cu testare supimentara pe circuit de curse a uleiului 203 ore si apoi aprobare oficiala dupa analiza ulei si motor...
http://www.wrightune.co.uk/...approved_oils.pdf
CA EXEMPLU cum este testat un ulei norma PORSCHE A40 (UNELE AU SI DEXOS 2 ) dar
PORSCHE A40 are testare mai restrictiva, deoarece se adreseaza unor masini premium de peste 70000 euro sport cu turatii in zona 8000 rot/min deci uleiuri ce trebuie sa reziste in turatie mare minim 10000km..
Here is Porsche A40 testing procedure:
This test will last 203 hours. The engine, and the oil, will go through:
- 4 times the simulation of 35 hours of summer driving,
- 4 times the simulation of 13.5 hours of winter driving,
- 40 cold starts,
- 5 times the simulation of 1-hour sessions on the “Nürburgring” racetrack,
- 3.5 hours of “running-in” program
Measurements on the engine and on the oil will be done at regular intervals, and the following parameter
will be taken into account to grant the approval or not:
- torque curve (internal friction),
- oxidation of the oil,
- Piston cleanliness and ring sticking,
- Valve train wear protection. Cam & tappet wear must be less than 10 μm.
- Engine cleanliness and sludge: after 203 hours, no deposits must be visible.
- Bearing wear protection: visual rating according to Porsche in-house method.
http://www.wrightune.co.uk/...approved_oils.pdf
CA EXEMPLU cum este testat un ulei norma PORSCHE A40 (UNELE AU SI DEXOS 2 ) dar
PORSCHE A40 are testare mai restrictiva, deoarece se adreseaza unor masini premium de peste 70000 euro sport cu turatii in zona 8000 rot/min deci uleiuri ce trebuie sa reziste in turatie mare minim 10000km..
Here is Porsche A40 testing procedure:
This test will last 203 hours. The engine, and the oil, will go through:
- 4 times the simulation of 35 hours of summer driving,
- 4 times the simulation of 13.5 hours of winter driving,
- 40 cold starts,
- 5 times the simulation of 1-hour sessions on the “Nürburgring” racetrack,
- 3.5 hours of “running-in” program
Measurements on the engine and on the oil will be done at regular intervals, and the following parameter
will be taken into account to grant the approval or not:
- torque curve (internal friction),
- oxidation of the oil,
- Piston cleanliness and ring sticking,
- Valve train wear protection. Cam & tappet wear must be less than 10 μm.
- Engine cleanliness and sludge: after 203 hours, no deposits must be visible.
- Bearing wear protection: visual rating according to Porsche in-house method.
altu care despica molecula-n patru polimeri cu cosinus de 15 mii de metri patrati
chiar nu intelegi ca e saturate lumea de voi ?
baga-ti porsh-ul in garaj si da-i jos uleiu .
opelvn- Suspendat
- 529 mesaje
- din 06 Aug 2006
- Vrancea
opelvn- Mesaje scrise: 529
- Locatie: Vrancea
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Aug 2006
- Mesaj Privat
incearca scroll de la mouse sa vezi ce treaba face garantat...
poate e interesat cineva macar 1 user si tot e un castig....va .rog sa nu mai vorbiti in numele altora pe forum ci numai in numele vostru...eu daca nu-mi convine o postare nu trag pe nimeni de urechi trec cu mouseul in 1 sec peste ce nu mi convine....
postarea e on topic si nu incalca regulile forumului... de postari cantitative mii sant si eu satul....
poate e interesat cineva macar 1 user si tot e un castig....va .rog sa nu mai vorbiti in numele altora pe forum ci numai in numele vostru...eu daca nu-mi convine o postare nu trag pe nimeni de urechi trec cu mouseul in 1 sec peste ce nu mi convine....
postarea e on topic si nu incalca regulile forumului... de postari cantitative mii sant si eu satul....
- florinianc
- ****
- 1,600 mesaje
- din 04 Jun 2010
- Astra 2006 Z16xep
- Cluj
florinianc
- Mesaje scrise: 1,600
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2006 Z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2010
- Mesaj Privat
colegule opelvn, ideea e ca oriunde pe forumul asta intreaba cineva de un ulei, apar altii 5-6 care incep cu fise tehnice si date de laborator de incepe sa ne doara capul. Nu e mai usor si mai simplu sa zici : Eu am ravenol sau castron, sau mobil sau orice altceva aveti voi in motor? Ce aveti in motor, nu ce ati citit voi ca e bun! Asa se si cere in primul post : utilizatori ai acelor uleiuri, sau mai bune!
Si ca sa fiu on : folosesc aral 5w40. Nu stiu ce scrie in fisa lui si nici ce molecule de batman are in el. Il folosesc pentru ca are un pret cat de cat ok, si pentru ca nu imi lasa axele cu came uscate dupa catva timp de stat pe dreapta, si deci nu imi tzacane la pornire. Nu are norma gm pe el, si nici nu am nevoie sa aiba.
L.E. uleiul il schimb la maxim 1 an, in care nu stiu daca fac 5.000km. Flush engine nu fac, ca nu am de ce.Uleiul e cel mult usor maroniu cand il scot. Am z16xe si nu imi consuma deloc, sau consuma insesizabil, orice mod de condus as avea. Nu face depuneri, stai lin. Are si norma 505 printre altele(adica norma vw pentru filtru de particule, deci e peste dexos 2)
Ultima modificare făcută de florinianc la Mie 05 Nov, 2014 10:06 pm, modificat de 2 ori în total
Si ca sa fiu on : folosesc aral 5w40. Nu stiu ce scrie in fisa lui si nici ce molecule de batman are in el. Il folosesc pentru ca are un pret cat de cat ok, si pentru ca nu imi lasa axele cu came uscate dupa catva timp de stat pe dreapta, si deci nu imi tzacane la pornire. Nu are norma gm pe el, si nici nu am nevoie sa aiba.
L.E. uleiul il schimb la maxim 1 an, in care nu stiu daca fac 5.000km. Flush engine nu fac, ca nu am de ce.Uleiul e cel mult usor maroniu cand il scot. Am z16xe si nu imi consuma deloc, sau consuma insesizabil, orice mod de condus as avea. Nu face depuneri, stai lin. Are si norma 505 printre altele(adica norma vw pentru filtru de particule, deci e peste dexos 2)
Ultima modificare făcută de florinianc la Mie 05 Nov, 2014 10:06 pm, modificat de 2 ori în total
opelvn- Suspendat
- 529 mesaje
- din 06 Aug 2006
- Vrancea
opelvn- Mesaje scrise: 529
- Locatie: Vrancea
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Aug 2006
- Mesaj Privat
am dat o lista de uleiuri si atat si am spus in ce conditii e testata colegule floriniac asta e parerea mea si nu e axioma cine vrea citeste si trage concluziile bune sau rele....
'OPINIA MEA "aralul 5w40 PE CARE IL AI in motor are norma PORSCHE A40 pe bidon si e f bun doar sa ai grija ca in motoarele ce le am vazut desfacute cu formula veche (nu cele cu new formula pe bidon) cam depun in motor sludge daca exagerezi cu intervalul de schimb asa ca recomand dpmdv daca folosesti Aral un flush engine pe la 30000 km...de siguranta
'OPINIA MEA "aralul 5w40 PE CARE IL AI in motor are norma PORSCHE A40 pe bidon si e f bun doar sa ai grija ca in motoarele ce le am vazut desfacute cu formula veche (nu cele cu new formula pe bidon) cam depun in motor sludge daca exagerezi cu intervalul de schimb asa ca recomand dpmdv daca folosesti Aral un flush engine pe la 30000 km...de siguranta
- remus-gabriel
- **
- 319 mesaje
- din 19 Oct 2013
- Astra 2001 z16xe
- Teleorman
remus-gabriel
- Mesaje scrise: 319
- Locatie: Teleorman
- Masina: Astra 2001 z16xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2013
- Mesaj Privat
Eu zic sa nu il timorati si sa nu incercati sa il reduceti la tacere pe colegul opelvn. Eu am invatat cate ceva de la el. Nu am inteles totdeauna imediat dar am recitit si m-am mai documentat. Cand m-a plictisit am folosit, asa cum spune el, rotita de scroll. Ar fi o pierdere sa nu mai scrie sau sa reduca scrierile sale la un nivel scazut. Pana la urma ca si in alte situatii de viata trebuie sa avansam. Nu?