Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discuții generale
  • iso

  • Mesaje scrise: 1,347
  • Locatie: Galati
  • Masina: Insignia 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Considerati utila folosirea fazei de intilnire ziua , conform noilor reglementari ?

Am votat "NU" , revin cu explicatia teoretica mai tirziu ...
Skip ads

  • litza

  • Mesaje scrise: 41
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Aug 2005

  • Mesaj Privat
Categoric da. Avand o masina inchisa la culoare o folosesc foarte des si in oras sa ma vada visatorii.
  • maiandrei

  • Mesaje scrise: 4,710
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Insignia 2018 B20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2004

  • Mesaj Privat
Votat DA. Fara explicatii inutile.
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,418
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
da, din 2 motive:
1- e obligatorie prin lege
2- ofera posibilitatea de a fi vazut de cei de pe contrasens, daca esti cu soarele in spate (adica daca ei sunt cu soarele in fata) si le usureaza estimarea distantei (vorbesc din proprie experienta, era sa o dau frontala de cateva ori cu niste cretini care s-au temut sa nu isi consume bateria, si pur si simplu nu i-am vazut)
  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,544
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Am votat DA pentru un motiv simplu: am masina gri metalizat si sansa ca cineva sa nu ma vada, mai ales cand nu bate soarele, e imensa. Personal, am avut surpriza sa admir o masina alba care venea din fata si apoi sa-mi dau seama ca mai era o masina gri, exact in fata celei albe, pe care nu o vazusem.
  • xcuseme

  • Mesaje scrise: 1,444
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2002 Isuzu Y17DT 16v 55kW
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2006

  • Mesaj Privat
DA... confirm si eu utilitatea si necesitatea luminilor de intalnire. Era s-o patesc si eu la munte (in Franta) cu niste motociclisti care au aparut de dupa o curba cu soarele in fata si m-au vazut aproape in ultima clipa... farurile cred ca m-au salvat.

Ciudat ca aici in Franta localnicii nu prea se sinchisesc de lumini... chiar si pe autostrada... nu le aprinde aproape nimeni. In clipa in care nu mai vad pe unde merg isi aprind si ei farurile.

In schimb... in Austria e fix invers... se pare ca e obligatoriu prin lege... nu am vazut aproape pe nimeni sa nu le aiba aprinse.

Inca odata... CLAR sunt UTILE.
  • iso

  • Mesaje scrise: 1,347
  • Locatie: Galati
  • Masina: Insignia 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2005

  • Mesaj Privat
Nu contest utilitatea folosirii fazei scurte ziua in conditii de iluminare precara : pe inserat , cer inorat , soare din spate .

Problema apare intre 11 si 14 cind soare se afla sus pe cer , cer senin , soarele lumineaza la "maxim" .
Noaptea pe intuneric deplin masina care vine din sens opus cu farurile aprinse da senzatia ca este mai departe decit se afla in realitate , aceeasi senzatie am avut'o ziua in conditii de iluminare "maxima" ... Aceasta "impresie" o pun pe seama diferentei mari intre lungimea de unda a luminii farurilor si lumina soarelui la fel ca in cazul intuneric => lumina generata artificial de becul farului .

Consider situatia de mai sus o particularitate care pe mine personal ma jeneaza in aprecierea corecta a distantei , vechiul regulament prevedea oricum folosirea luminilor de intilnire in situatii de iluminare slaba cauzate de fenomene meteo .
  • VETRON

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Timis
  • Masina: Astra 2006
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Cica am intrat si noi in randul tarilor civilizate, unde , cred eu, este de bun simt sa aprinzi faza cand iesi la drum-mai ales in afara localitatilor-dar romanasii nostrii nu prea aplica aceasta regula, am vazut ca inca tine de bunul plac al fiecaruia.
Parerea mea este , in final, ca procedura trebuie sa fie OBLIGATORIE.
  • andrei006

  • Mesaje scrise: 897
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Mar 2006

  • Mesaj Privat
Eu cred ca ar trebuii sa fie obligatorie si in oras. E mult mai usor sa vezi o masina cu farurile aprinse.
  • Sezran

  • Mesaje scrise: 1,183
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Jun 2004

  • Mesaj Privat
DA. ajuta la aprecierea distantei si vitezei, in special pentru masini cu anumite culori.
pe a mea daca se pune putin praf se confunda cu asfaltul foate bine. am folosit faza scurta dinainte de a fi obligatorie.

din pacate sint inca multi care nu le folosesc deloc sau aprind faza lunga + proiectoare de ceata oriunde si oricind.


Ultima modificare făcută de Sezran la Sam 11 Aug, 2007 1:33 am
  • alex_arhire

  • Mesaje scrise: 988
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2001 Z20LET
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Sep 2006

  • Mesaj Privat
Votat DA. Consider foarte utila folosirea fazei de intalnire pe timpul zilei, mai ales pe vreme caniculara sau cand soarele bate din fata. De asemenea, sunt de acord cu folosirea luminilor si in oras pt a te face vazut mai usor.
  • Cristi_C

  • Mesaje scrise: 729
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 2003 z18xe + z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2006

  • Mesaj Privat
Votat DA, sustin explicatia lui Dodo.
  • xcuseme

  • Mesaje scrise: 1,444
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2002 Isuzu Y17DT 16v 55kW
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2006

  • Mesaj Privat
dodo_13 a scris:Personal, am avut surpriza sa admir o masina alba care venea din fata si apoi sa-mi dau seama ca mai era o masina gri, exact in fata celei albe, pe care nu o vazusem.


De aici rezulta ca masinile gri metalizat sunt transparente si se vede prin ele Twisted Evil
  • sorin666

  • Mesaje scrise: 3,888
  • Locatie: outside Manell's Land
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Mai 2004

  • Mesaj Privat
Am votat NU, OBLIGATIVITATEA aprinderii in plin soare este stupida.
Evident ca in cazul in care se impune, bunul simt comun al automobilistului trebuie sa ai dicteze aprinderea luminilor (NU legea...)
  • iso

  • Mesaje scrise: 1,347
  • Locatie: Galati
  • Masina: Insignia 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2005

  • Mesaj Privat
... interesant "vad" ca sintem din ce in ce mai multi cu probleme de vedere pe timp de zi . lol

Propun ca , daca tot nu avem vederea asa de buna incit sa vedem masinile ce vin din sens opus si constituim un potential pericol public , sa predam de buna voie permisele de conducere pe motiv de : " vedere slaba/daltonism pe timp de zi" Exclamation Sa fie asta o capcana intinsa de Politie conducatorilor auto "liliachii/cirtitzosi" din Romania ... Idea Iata un motiv serios pentru descongestionarea traficului ... nu vezi bine , nu conduci !

Probabil vom vedea , de ce nu ? , in curind pe strazi/in apartamente lanternele tip "miner" pentru pietoni ...

... stau si ma intreb cum s'au descurcat "batrinii" nostrii parinti timp de decenii Question sa circule cu lumina stinsa in plina zi ... saracii , interesant este ca au supravietuit si mai mult decit atit , mai existam si noi ca next generation ... desi o folosesc din motive "legale" nu sint de acord cu aceasta masura in totalitate din motive fiziologice cit si de fizica de clasa a12a .

Nu sariti pe "pianist" , romania este o tara libera ...
  • xcuseme

  • Mesaje scrise: 1,444
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2002 Isuzu Y17DT 16v 55kW
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Aug 2006

  • Mesaj Privat
batranii nostrii parinti circulau intr-o perioada in care pe strazi te intalneai cu o masina la jumatate de ora... acum s-au mai schimbat treburile, numarul de masini s-a marit de multe ori... numarul de inconstienti la volan la fel... etc... dar drumurile au ramas 90% aceleasi.

Oare in unele tari civilizate dece este obligatorie folosirea luminilor de intalnire pe timp de zi?

Folosirea ei este pur si simplu o masura preventiva impotriva accidentelor.
  • dodo_13

  • Mesaje scrise: 4,544
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Apr 2005

  • Mesaj Privat
Intradevar, din descrierea mea reiese ca masina gri era invizibila Smile. Am uitat sa precizez ca eram undeva intre Barlad si Vaslui, pe o portiune lunga si dreapta, care se intinde de pe un deal pe altul, cu vale in mijloc. Cele doua masini erau una dupa alta, iar in campul meu vizual cea gri nu o acoperea pe cea alba, cea gri fiind mai jos. Distanta intre mine si cele doua masini era ceva de genul 1300-1500m. Cand distanta s-a redus am vazut-o si pe cea gri.

Cat despre circulatul cu luminile de intalnire aprinse ziua, e clar ca in soare nu aduce nimic in plus., Totusi, cred ca ar fi mai greu de urmat o regula de genul "aprindeti luminile cand vizibilitatea este slaba" decat "tineti luminile aprinse tot timpul". Prima regula e subiectiva si tine de perceptia si educatia fiecaruia. A doua regula asigura macar un minim necesar, indiferent de perceptie si educatie. Si apoi, s-a demonstrat statistic ca obligativitatea mentinerii aprinse a luminilor de intalnire pe timp de zi reduce numarul de accidente.
  • G.i.M.

  • Mesaje scrise: 377
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2006 1.2XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Oct 2006

  • Mesaj Privat
Este o lege romaneasca si o respectam (ca-i lege)! Eu ma intreb daca numarul accidentelor de anul acesta s-a redus in comparatie cu numarul accidentelor ultimilor 2-3 ani cand aceasta lege nu intrase inca in vigoare. Legea asta se aplica numai atunci cand vorbim de drumuri expres, europene si autostrazi. Pe drumurile cu doua benzi pe sens o vad total inutila, nu vad rostul pentru care ar trebui sa-l vad si mai bine pe cel care imi vine din fata atunci cand oricum am loc sa depasesc pe banda a doua si nu ma incurc cu cel care vine catre mine (e adevarat unii mai depasesc si pe contrasens peste linia dubla continua, dar intram in alta discutie). Pe drumurile "europene romanesti", cele cu o singura banda pe sens, cele mai multe dealtfel, pe care circula si combine si BMW de 150 CP si camioane cu remorci si Porshe Carrera si Dacia si in general toata gama de autoturisme din Romania viteza medie de deplasare nu este prea mare, altfel zis nu prea ai pe unde sa-i "rupi ficatii" masinii. Unii fac totusi asta asumandu-si niste riscuri (pentru ei, nu si pentru cei cu care s-ar putea lovi). In aceasta situatie luminile de intalnire isi afla rostul ziua, in amiaza mare. Imi doresc tare mult ca un om destept sa inventeze teleportarea astfel incat vitezomanii sa nu se mai poata ascunde sub motivul grabei si nici sa fie necesare legi un pic deplasate care sa incerce sa ne salveze vietile atunci cand unii isi asuma riscuri gandindu-se numai la ei! Parerea mea!
  • vektor

  • Mesaje scrise: 67
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 1992
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Am votat DA pentru ca ,parere mea"este apsolut necesara, se poate face diferenta intre o masina care este in miscare si una care stationeaza.
  • AdamOpel

  • Mesaje scrise: 1,015
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Am votat da ca mai bine se observa masina care vine din sens opus,mai ales daca este de culoare inchisa si de paseste un alt vehicul sau ceva obstacol(doar incadranduse pe jumatate din banda opusa) aflat pe carosabil.si asta nu in plin soare ca atuncea dupa mine nu prea isi are rostul.

daca este soare puternic din fata tot cu faza scurta aprinsa nu se vede si daca da atuncea in ultima clipa.....bum

legea nu obliga folosirea fazei scurte la iesirea din localitati ci pe drumurile: national expres,european,autostrada sau drum cu trafic international(nu neaparat drum european).
Skip ads

  1. Home
  2. Discuții generale

Chestionar

Considerati utila folosirea fazei de intilnire ziua ?
DA 84%
NU 15%
114 voturi

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR