Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discuții generale
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,202
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Astazi din pura intamplare am dat de asemenea 'sfaturi' care din pacate se ofera gratis pe mai toate forumurile tehnice ori nu,

va rogg!stie cineva?

Sunt multe cauze.
Trebuie sã le încerci pe toate, în serie.
Prima, verificã culbutorul de relanti. Este posibil sã fie înfundat ºi de aceea atunci când schimbi vitezele, ai senzaþia de oprire.
Ai carburator sau pompã de injecþie? Dacã este pompã, probabil cã existã undeva o garniturã, o presetupã, unde se pierde presiune.
Pe urmã, faptul cã trebuie sã mergi turat ca sã simþi ceva putere poate avea mai multe cauze, cea mai frecventã fiind ambreiajul.
Încearcã, pentru încept, sã foloseºti un aditiv (dozã dublã/triplã, la un minim de benzinã în rezervor), sã mergi cam 1oo km pe autostradã, în regim supraturat, ºi abia dupã, sã cauþi alte cauze.
Aditiv, foloseºte unul bun, nu ºtiu dacã eºti de acord, dar îþi recomand Megalene de la Metabond.

Mersul supraturat, combinat cu aditivul, are menirea sã cureþe cam toatã instalaþia, inclusiv supapele.

Mai este un factor, deosebit de important. Motoarele sunt concepute la un anumit standard Euro, iar azi nu mai gãseºti benzina potrivitã ca motorul sã funcþioneze bine. În cazul tãu, ai nevoie de o benzinã mai proastã adicã mai veche, aºa cum era la vremea respectivã , încearcã sã bagi alcool tehnic în rezervor, sã vezi cum merge. Sau aditiv.

Nu am mai condus de 8 ani o benzinarã, ºi am cam uitat trucurile dar, pentru început, încearcã aºa cum þi-am spus. Pe urmã, mai vedem.



Eu totusi recomand sa intrebati un om care stie macar despre ce e vorba,senzatia ca apare o idee salvatoare e de cele mai multe ori falsa,reparatiile se fac dupa o constatare cat mai in tema,varianta prin analogie este extrem de costisitoare.
Skip ads

  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Adica sa te intrebam pe tine?
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Ai probleme cu masina sau vrei sa ajuti pe cei care au probleme la masina.

Intreaba un mecanic..
Pacat de titlu era unul reusit.
  • deleted-4518

  • Mesaje scrise: 182
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Sa fiu al Dracului daca am inteles ceva... Cu toate ca e la discutii generale si are ca explicatie bazaconiile, as fi intrebat un mecanic "ce draq sa mai schimb la masina mea sa scap de troncaneli" dupa ce toti "mecanicii" au schimbat diferite "chestii" si nu am scapat de necazuri.
...probabil ultima fraza (ca si cele dou puncte de suspensie din titlu) explica tot...
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,202
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Nu pe mine ideea era sa intrebi in primul rand pe cineva care stie de capu' lui,care poate face o constatare si eventual daca e si el habarnist sa ai pe cine lua de urechi....
Azi am vazut explicatiile date de cineva din nemarginitul net, cu acel culbutor de relantiu,cu benzina care trebuie tinuta la invechit ca motoarele mai vechi nu merg bine cu ea.....pai daca nu stii despre ce-i vorba asa sfaturi te baga de tot in ceata ajungi sa dai bani de 5 ori mai mult decat la un service si tot nu rezolvi nimic.Din ce in ce mai multe masini vin cu tot ce se poate dereglat,desfacut,inlocuit ca se gaseste unu' de bate campii in spatele calculatorului cu tot felul de teorii din care deduci ca nu stie o boaba de mecanica,dar da sfaturi si se contrazice pana in panzele albe.Informatia distribuita pe net nu are momentan control,este fiecare liber sa spuna ce-l taie capu' dar sa scoti asemenea teorii despre mersul unui motor e prea mult.
1. Era un sfat pentru cei care spera la o idee 'salvatoare' de bani
.2 Nu prestez servicii prin intermediul internetului,am ajutat colegi cu un sfat numai in cazul in care am inteles din discutie ca el personal repara la masina lui si are probleme.
3. Cine considera ca deja stie nu vad care e rostul interventiei,eu am ajuns sa am probleme de genul....am vorbit cu un coleg si spune ca e de la altceva,am citit ca poate fi de la x....deja evit sa mai pierd vremea cu asemenea oameni care vin cu tupeu sa te invete meserie.
4. Imi facusem un obicei seara sa mai acord cateva indrumari,si din greseala am intrat in polemici cu indivizi care pescuiau pe aici cienti,nu ma intereseaza mistocarelile.
5. Chiar astazi am vazut caz de masina venita din service unde s-a pus gaz,l-au pus sa schimbe, bujii,fise,senzor X senzor Y ,motoras relantiu,nu e buna distributia,stai ca e stricata rola...la sfarsit span in camera de ardere la montarea diuzelor de gaz in galerie lipsa compresie pe un piston ... a innebunit ala ca-i trebuie masina si o tineau una si buna ca merge bine pe benzina da prost in gaz dupa ce au schimbat 15 injectoare.(se va intoarce pentru reparatie motor)
6 .Raman la recomandarea doar pentru cei care au nevoie de indrumare....mergeti la service,deschideti nota de comanda,am scris despre pasii de urmat si ce trebuie sa contina in mod expres....si veti constata ca este mai ieftin decat in spatele blocului.
  • deleted-4518

  • Mesaje scrise: 182
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Cu intarziere, dar am inteles ideea!
  • corsablue

  • Mesaje scrise: 2,791
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Online
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
Citind titlul discutiei am fost curios sa aflu despre ce anume discutam aici.
Am observat si eu "priceperea" unor posesori de Opel ( si nu numai) si am recomandat aceeasi solutie "fuguta la service", dar scopul forumului este sa impartasim informatii si proceduri pentru solutionarea variilor situatii in care autoturismul nostru ne testeaza nervii. Din acest motiv realizam tutoriale.
Unii au inclinatie catre tehnica-mecanica, au si "viziune" si reusesc sa finalizeze proiecte ce par imposibile, gen @liviu2004, altii nu reusesc sa schimbe o "pana" cu rezerva, iar oglinzile sunt pentru corecta utilizare a truselor cosmetice...
Fiecare trebuie sa "filtreze" informatia si sa identifice solutii pentru situatia de rezolvat. Altfel va alimenta laptop-ul direct la 220V pentru cresterea vitezei procesorului Smile sau va razui codul de bare pentru a castiga un monitor nou Rolling Eyes Smile
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,416
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
auz' mo, la aia cu pana, bati cumva a propos ? Smile
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Daca citati ceva aveti grija sa nu fie de pe acest forum ca iar ies scantei si de asta nu avem nevoie.

Din seria ce destepti e unii :
supraincalzirea motorului duce la topirea galerieii admisie (aceasta este din ABS ceva plastic mai rezistent la temperaturi inalte)

Eu asa ceva nu am pomenit, se gripeaza motorul de se opreste, iese fum si galeria e intreaga.

pt schimbat ganitura chiulasa mai mult de 300 ron sunt japca,800 ron se ia la desfacut motor, la scorurile pe care le spui tu mai bine iti cumperi scule si faci tu tot, nu te costa mai mult de 350 ron (sculele)

Auleu desteptule, pai ca sa schimbi garnitura chiulasa scoti tot de pe motor, 500lei diferenta ca sa scoti 4 pistoane in 30 minute ? Ce scule cumpara el cu 350 lei ? Nici macar mamaliga china !

am dus-o la un baiat care lucreaza la reprezentanta si are acasa garaj. singurul inconvenient este ca sta pe langa fundulea, dar nu conteaza pentru ca vreau sa fie motorul bun si am avut numai pareri bune despre el.
se pare ca am noroc si nu trebuie sa schimb motorul. camasa a zis ca o da cu smirghel si o sa fie ca noua

Asta cu smirghelul chiar lucreaza la reprezentanta ?

mi-a schimbat setul de garnituri de chiuloasa, antigelul, uleiul, toate filtrele, mi-a rectificat chiuloasa, mi-a netezit o camasa de la un piston pentru ca era un pic fisurata si singura varianta ar fi fost sa schimb motorul ...

Motorul ala nu are camasi, doar bloc, acum cum o fi netezit camasa fisurata sa ma dau cu capul de pereti ca nu inteleg.
  • jgyprime

  • Mesaje scrise: 9,953
  • Locatie: Galati
  • Masina: Vectra 2005 Z19DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Dec 2010

  • Mesaj Privat
are ala o mana de vindecator de fiare daca a a scapat de o fisura in camasa cu putina netezire...
  • iso

  • Mesaje scrise: 1,347
  • Locatie: Galati
  • Masina: Insignia 2010
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Mai 2005

  • Mesaj Privat
...sa te fereasca domnu' sa'ti vina ca si clienti forumisti semidocti in ale mecanicii! Laughing
  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
"E vorba de pozitia motorului, memorata de ECU in momentul opririi motorului. Daca ECU memoreaza pozitia, la urmatoarea pornire ECU stie exact care este urmatorul cilindru cu ciclu complet admisie-compresie-explozie si practic motorul porneste la sfert de cheie. Daca ECU nu memoreaza pozitia, ea trebuie initializata folosind senzorii de pozitie ai motorului (arbore cotit + arbore cu came) si atunci poate dura ceva mai mult pornirea (motorul trebuie rotit cel putin un ciclu complet: 2 rotiri arbore cotit /1 rotire arbori cu came)."

Ca idee, la pornire sunt cam 200 rpm, adica cam 3.33 rotatii pe secunda, ecu afla in max 300 msec unde sunt pistoanele, are nevoie doar de o rotatie sau chiar mai putin.
  • jE

  • Mesaje scrise: 8,416
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2005 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Da liviule, da' explicatia asta suna mai bin decat sa ii zica clentului "sunt dobitoc, habar nu am care-i baiul"
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,202
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Scandal mare dupa montajul unei instalatii de gaz pe masina unui prieten de-al meu...curios unul dintre 'specialistii' care aparuse din partea montatorului sa ne convinga de faptul ca spanul in supape nu dauneaza grav motorului ...fusese subalternul meu acum 10 ani ,de atunci doar imbatranise putin ,de laudat se lauda la fel,si de prost era si mai prost....
Recomand inainte de predarea masinii pentru montaj sa se ceara test de compresie....dupa nu va grabiti sa va bucurati orice corp cazut in admisie este preluat in timp puteti avea surpriza ca la o acceleratie mai puternica sa inceapa motorul sa se balbaie...nu-i trece de la sine,nu mergeti la pus ulei si turat in blana ca veti avea daune inzecit.
P.S. pentru linistea dvs. nu uitati sa plecati cu factura si garantia in buzunar....in caz de probleme ulterioare ,chiar si dupa ceva timp,ordinea este revenire,mers la alt service,nota constatare,factura si platesc baietii sigur prin tribunal...daca nu cadeti la intelegere ca noi.Vor deconta si platforma in caz ca ramaneti in drum inclusiv zilele de penalitati daca este masina pe firma ca in acest caz ....informati-va inainte de motoda de gaurire folosita de ei ca altfel veti avea gaura in buget.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Asa tampenii am vazut acum cam 5 ani poate 7, pe langa consum de ulei injectoarele de gaz jucau in admisie balalau, aer fals la greu...
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,202
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Situatia asta e bataie de joc ,intr-o imagine se vede ca nu s-au obosit macar sa sufle spanul de pe galerie adica minimul de aspect al unei lucrari,furtune taiate prea scurt ,traseul liniei de gaz si instalatie electrica trecuta intre caroserie si...bara stabilizatoare,banuiti ca la fiecare groapa mai mare bara aia turtise totul ....e jale cu minimul de calificare cerut perntru a face asemenea modificari pe masinile oamenilor.
Citesc pe multe forumuri tutoriale de genul.....CUM SCHIMBAM PLACUTELE FARA SA DAM BANI SNAPANILOR DE MECANICI ,pai sa va spuna un snapan de mecanic cum sta treaba,pun baietii vaselina pe glisiere din abundenta,aceasta in timp stand intr-un sistem deschis se usuca intra apa se mai face si rugina si se blocheaza roata incet incet mi-a venit masina cu pistonul etrierului direct pe disc pentru ca placuta s-a ars si-a sarit din rac ,dauna dupa ce se schimbase totul ......rulmenti,discuri,placute si ....etrier ...asta dupa ce se mai facuse operatiunea cu un an inainte .Ce masini de cacao face Opel nu?
Se mai apuca un baiat si scrie repar eu electromotorul sa nu cumva sa se imbogateasca javrele cu service-uri..... uitati colegi,bagam vaselina in bucsi,bagam vaselina in furca bendixului,bagam vaselina in starter....bun se usuca vaselina din starter si daca dintr-un motiv oarecare dam ceva mai mult la cheie sa pornim se blocheaza starterul si....DAM FOC LA MASINA pentru ca cine stie este un plus permanent direct intre baterie si electromotor si pana nu vin pompierii n-ai ce-i face.
Zi de zi vad urmarile reparatiilor facute de Dorei in spatele blocului ,de membri ai forumurilor care cu inca trei vecini 27 de beri o trusa de 30 de lei din targ si o conexiune la internet isi fac pagube cat nu merita.
Dupa ultimile patanii cu franele ...am hotarat sa las deoparte finetea si sa strig cand vad semenea enormitati pana cand cineva sterge tot ce inseamna informatii care folosite la reparatii pun in pericol viata celor care le folosesc si ....a noastra a celor care platesc pretul corect pentru intretinerea unei masini.
P.S. Automobilul este un bun de folosinta indelungata....ceea ce pare initial o investitie mare se poate dovedi in timp cu mult mai ieftina(si de 3-4 ori) decat ceea ce este ieftin pe tremen scurt, in cazul unui accident se poate cere expertizarea vehiculului atat de catre asigurator cat si de catre pagubiti ori victime(daca mai traiesc) si am vazut multe lucruri interesante.
P.S.2 Multe lucruri folositoare am aflat din acest forum,reparatii care nu se fac in service-uri sau care costa nejustificat de mult ...eu am sa incerc doar sa semnalez cazurile in care se dau sfaturi gresite strict pe meseria mea,ca arzi un calculator de injectie incercand sa refaci lipituri reci nu-i mare bai da sa ajungi in spital cu fractura multipla de madibula si infundare de pometi,dinti lipsa si ....doar cu pielea dintre degete pe tine pentru ca ti s-a parut ca 40 ron e prea mult la schimbatul placutelor la motor de 150 cp ...e prea mare pretul platit.
  • corsablue

  • Mesaje scrise: 2,791
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Corsa 2005 Z13DT
  • Status: Online
  • Cont inregistrat: 18 Feb 2008

  • Mesaj Privat
NIK ai dreptate si demersul tau este indreptatit.
Mentalitatea multilateral dezvoltata si priceperea la orice are la baza tarifarea nefondata, lipsa de calificare si devizele astronomice intalnite in Majoritatea service-urilor din tara pe toate segmentele de piata.
Fotografiile postate de tine, citatele postate de Dan, postarile de genul " cum desfac filtrul de ulei?" si multe altele creioneaza o lipsa CRASA a intelegerii constructiei si functionarii unui ansamblu mecanic, darmite a unui motor, diferential sau cutie de viteze...
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,202
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Din mesajele primite pe privat ....am facut probabil greseala sa recomand celor cu motoare Opel cu tacheti hidraulici 8v sau 16v sa evite folosirea uleiului cu MOS2 de la Liqui Molly priviti:

Imi pare foarte rau, insa aici cred ca este o interpretare gresita sau n-am inteles eu bine si de aceea as vrea sa ma lamuriti: tocmai pentru ca este in perioada de rodaj, motorul n-are nevoie de protectie suplimentara. Motorul trebuie sa mearga in perioada de rodaj cu un ulei absolut normal, tocmai pentru realizarea rodajului in cele mai bune conditii. Iar regimul de exploatare este deosebit de important. Pe scurt, in perioada rodajului, trebuie pus ulei obisnuit si abordat un regim de exploatare la maxim 3/4 din ceea ce poate el in carte. Nu spun eu asta, ci specialisti de ingineri Lubrifin Brasov. Mai mult decat atat, atat David Granquist (RedLine SUA), cat si Dan Watson (dealer Amsoil SUA - are filmulete pe youtube) spun foarte clar si negru pe alb, ca uleiurile sintetice (probabil cele mai bune) chiar nu sunt indicate in perioada de rodaj, pentru ca asigura o protectie prea mare intr-o perioada de functionare in care piesele trebuie sa se dea una dupa alta. "Ester-based oils are not break-in engine oils" - David Granquist.

Stimate coleg cei care au invatat mecanica la cursuri ,au dat examene au dat probe practice au demontat/montat si au avut scoleri ca practicanti nu pot crede toate prostiile citite pe net sau vazute pe youtoube ,daca stiai un lucru de baza si anume ca piesele in miscare intr-un motor nu se afla in contact direct ci doar cu o pelicula foarte subtire de ulei intre ele asazisul film de ulei ai fi inteles si singur despre ce vorbesc oamenii acolo.Fiecare este liber sa faca ce experimente vrea pe motorul lui iar cine vrea sa asculte ce sa nu faca din greselile altora va salva multi bani ....proverbul...Desteptul invata din greselile altora si prostu din ale lui ....este foarte potrivit aici.
Skip ads

  1. Home
  2. Discuții generale

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR