Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Discuții generale
  • lucian123

  • Mesaje scrise: 39
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2006

  • Mesaj Privat
Salut,

Am facut ieri revizia de 15.000 km la radacini motors si fiindca au lucrat 2 mecanici la masina, si eu eram in sala de asteptare uitandu-ma printr-un gemulet la ei, nu am reusit sa vad daca mi-au schimbat sau nu si filtrul de ulei !
Intrebarile mele sunt:
1. Ce se poate intampla daca nu mi-au schimbat filtrul de ulei si merg cu el asa ?
2. Cum pot verifica daca mi-au schimbat filtrul ? Daca-l desfac am ce sa vad pe el ? (precizez ca acesta este acoperit de un capac deci murdar nu are cum sa fie.....)
Skip ads

  • cozmino

  • Mesaje scrise: 992
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Deschide capota si uita-te la filtru, ar trebui sa fie curat pe exterior daca a fost schimbat recent. Alta solutie nu imi vine in cap momentan.
  • lucian123

  • Mesaje scrise: 39
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2006

  • Mesaj Privat
ca sa ajungi la filtru trebuie sa desfaci un capac care-l acopera.....=> filtrul este curat...
are alta culoare cel folosit fata de cel nou, adica partea pe unde intra uleiul ?
  • pufulet

  • Mesaje scrise: 303
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 03 Feb 2006

  • Mesaj Privat
nu ti-au dat filtrul vechi inapoi?
  • cozmino

  • Mesaje scrise: 992
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mar 2007

  • Mesaj Privat


La partea asta metalica care imbraca filtrul ma refeream . Nu stiu cum e la astra, la mine cel putin intra mult praf in compartimentul motor si filtrul se murdareste pe exterior de praf si la mine se cunoaste daca a fost schimbat ca e curat.

Poate tu ai spalat motorul si ai avut tot timpul pe acolo curat si e posibil sa-l fi schimbat si sa iti fi pus filtru identic cu ala vechi. Nu stiu ce sa mai zic.
  • Cristi_C

  • Mesaje scrise: 729
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 2003 z18xe + z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2006

  • Mesaj Privat
Suni la ei, intrebi ce model si firma e filtrul ca l-au schimbat si verifici. Cam grav daca nu s-a schimba. Chiar foarte grav. Cel mai sigur e sa suni. M-as mira sa fie acelasi model de filtru. Very Happy
  • lucian123

  • Mesaje scrise: 39
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2006

  • Mesaj Privat
Nu mi-au dat filtrul de ulei vechi inapoi.....
La fosta masina aveam asa....filtrul de ulei lasat la vedere si se murdarea, dar asta este "capsulat" ...adica ca sa ajungi la el trebuie sa desfaci intai un "capac" care-l acopera in intregime...de aceea ziceam ca este curat si unul vechi si unul nou si nu pot sa fac diferenta....


ce model, sau cum se cheama filtrul original (cel din fabrica) ca sa compar cu denumirea actualului filtru ?
  • cozmino

  • Mesaje scrise: 992
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Corsa 2014
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Mar 2007

  • Mesaj Privat
In acest caz incearca sa aplici ceea ce a zis Cristi_C .
  • lucian123

  • Mesaje scrise: 39
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2006

  • Mesaj Privat
Si ce se poate intampla la motor daca nu a fost schimbat si merg cu el pana la urmatoarea revizie ?




Am sunat acum 2 min la service si am intrebat de tipul de filtru de ulei care-l folosesc si au zis ca e GM ca cel care vine din fabrica.....
deci cum imi dau seama daca e schimbat sau nu ?

  • al3xz

  • Mesaje scrise: 329
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2004 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Din pacate nu ai cum sa iti dai seama pana nu il dai jos si pui flexu pe el; trebuie sa se vada daca e curat sau nu, daca e blocu murdar de ulei, sau proaspat sters...
  • elegance

  • Mesaje scrise: 3,083
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2000 Y 17 DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 31 Jul 2006

  • Mesaj Privat
@Lucian123 ai desfacut capacul ala sa te uiti ce ai acolo? La masinile mai noi, filtrul de ulei nu mai e ca si cel prezentat de @cozmino.
Arata cam asa ceva:


Poti sa desfaci capacul ala linistit. Scoti filtrul si te uiti la el. Se vede daca e recent schimbat sau nu. Rolling Eyes
Eventual poti chiar sa il schimbi tu si stii o treaba. (nu e asa de scump incat sa merite stresul)
  • mely

  • Mesaje scrise: 158
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Corsa Z13DTJ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Vezi daca s-a umblat la suruburile de la capacul respectiv; daca spui ca esti la prima revizie si pe suruburi nu se vad urme de imbus sau surubelnita inseamna ca prietenii nostrii de la service nu s-au mai obosit sa iti schimbe filtrul.
La mine motorul e plin de praf si daca umbla cineva la capacul de la filtrul de ulei s-ar vedea urme.
  • Cristi_C

  • Mesaje scrise: 729
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Vectra 2003 z18xe + z12xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jan 2006

  • Mesaj Privat
Sau cumpara altu ca e 15 lei si stai cu inima impacata. In nici un caz nu mergi cu el pana la urmatorul schimb daca nu stii exact ce e cu el.
  • popescu iulian

  • Mesaje scrise: 1,400
  • Locatie: Timisoara
  • Masina: Antara 2012 A22DMH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Respectivul filtru este de tip cartus, asa ca nu are suruburi sau alte chestii de care ziceti voi. Ma indoesc sa nu fi schimbat filtrul, caci nu au mai nimic de castigat la asta. Dar ca sa fii sigur 110% desfaci capacul de la filtru de ulei cu o cheie mai mare(scuze dar nu stiu ce nr e) iar pe capac este o tija in care e bagat filtrul. In cazul in care e vechi atunci filtrul ar trebui sa fie negru rau de tot, daca e schimbat atunci e mai deschis la culoare(in cazul in care nu ai mers mult si nu s-a inegrit deja uleiul).
In cazul in care nu iti dai seama exact daca e schimbat mergi si cumpara altul si schimba-l tu. Bafta.
  • mihai_39

  • Mesaje scrise: 833
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Mar 2007

  • Mesaj Privat
Am auzit/citit multe lucruri proaste despre Radacini. La urmatoarea revizie, daca o faci tot la ei, spune-le de la bun inceput ca doresti intr-o punga vechile consumabile si restul de ulei ramas (la schimbul de ulei). Stai si cu ochii pe ei, sa fii sigur.
  • PEMEX

  • Mesaje scrise: 50
  • Locatie: Botosani
  • Masina: GT 2009
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2007

  • Mesaj Privat
lucian123 masina este in garantie?
  • lucian123

  • Mesaje scrise: 39
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z17DTL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2006

  • Mesaj Privat
scuze de intarziere dar acasa nu am net.....
deci filtrul arata ca cel prezentat de elegance......
am desfacut capacul vineri si cum spune si popescu iulian nu este negru ci un gri mai deschis.
@PEMEX da, masina mai este in garantie.
Deci sa inteleg ca daca e gri mai deschis si nu negru inseamna ca a fost schimbat ?
  • Cyclops

  • Mesaje scrise: 243
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Manta 1977 16N
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 22 Jan 2007

  • Mesaj Privat
dap.. cred ca a fost schimbat... iar daca nu... nu-i mare bai.... faci urmatoarea revizie mai devreme si il schimbi.... in vremurile de trista amintire, in romania se schimba filtrul de ulei la 2 revizii.. nu la fiecare ... si nu mureau masinile alea. Este totusi de preferat ca la masinile moderne filtrul de ulei sa se schimbe la fiecare schimbare de ulei...
  • Dragon Warrior

  • Mesaje scrise: 159
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Corsa 1995 C12NZ
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jul 2007

  • Mesaj Privat
Fii atent aici:

Un filtru de ulei nu modifica proprietatile uleiului. El are sarcina de a opri impuritatile in ulei (micro fragmente metalice, nisip, praf, si orice corp strain ce se strecoara in motor).

Prin urmare, sungurul lucru care se poate intampla e sa se incarce foarte tare incat sa nu mai permita uleiului sa circule liber prin filtru. In astfel de caz ar trebui sa iti scada presiunea la sonda de ulei caz in care se aprinde un bec martor pe bord.

Atata timp cat becul martor nu se aprinde, este ok sa circuli cu masina daca stii ca uleiul e bun. Cand isi pierde uleiul proprietatile e mai grav. Daca ai cantitatea corecta presiunea e si ea in regula chiar daca proprietatile de lubrifiere ale uleiului sunt la pamant.

Prin urmare, daca ai trecut de rodaj (acolo se incarca cel mai tare filtrul) poti dormi linistit.
Skip ads

  1. Home
  2. Discuții generale

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR