arpicikam- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Brasov
- Masina: Vectra 2003 Y20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Oct 2013
- Mesaj Privat
- DB77AAA
- *******
- 6,675 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,675
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
- Verifica Lichidul de frana daca este la nivel.
- Daca ai schimbat tot Lichidul de frana trebuie facuta aerisirea la toate rotile.
Cu un furtunas transparent cu un capat in niplu de aerisire etrier si cu celalant capat scufundat intr-un (bidonas etc.) cu lichid de frana (sa nu prinda aer) ca in poze aerisesti pana nu mai sunt bule pe furtunas.
Daca tot asa face cred prinde aer pe undeva.
O lasi (2-3 ore sau mai mult) cat sa aibe timp sa traga aer (prin fisura) si mai Aeriseste inca odata, si vezi unde are bule de aer la aerisire cam acolo este problema.
Dupa mine cel mai probabil
- garniturile pe care le-ai schimbat poate nu sunt asezate bine.
- aerisire incorecta (vezi in poze cum).
Daca te referi, la cand pompezi de pedala devine tare si cand pui contact si pornesti motorul si pedala din tare devine dintr-o data moale (este ceva normal) . Depinde pana unde se duce, de ridicat se mai ridica cand pui frana, functioneaza bine cand pui frana (adica raspunde din prima la franare daca raspunde din mai multe pompari trebuie aerisita instalata sau gasit pe unde intra aer in instalatie. )
Daca ai aerisirea corect facuta si Lichidul de frana in borcan nu ar trebui sa fie probleme. (daca instalatia este etansa.)
13nicu- Suspendat
- 1,487 mesaje
- din 17 Dec 2012
- Astra 2002 hatch y17dt
- Bihor
13nicu- Mesaje scrise: 1,487
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 hatch y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2012
- Mesaj Privat
Care conducta si care etrier. Daca vorbesti de conducta , probabil e vorba de etrier spate in ideea in care ai frane spate pe tamburi. Faptul ca-ti pleaca pedala pana jos ar putea fi citeva cauze ( admitand ca ai refacut corect etanseitatea sistemului)
- aer pe instalatie
- distante dereglate la sabotii spate din cauza montajului gresit sau a unor defectiuni/uzuri anormale
- garnituri pompa centrala care scapa lichidul pe langa ele ( dar la pedala repetata intr-un ritm rapid , aceasta ar trebui sa ,,urce,, in scari si tina o vreme , adica citeva zeci de secunde)
Ne-ai spus de pedala dar nu ne-ai spus nimic de frane pur si simplu. Chiar daca prinde ,,jos,, , macar la viteza mica masina are tendinta sa se opreasca ? Daca faci mai multe ,,pedale,, , se simte o imbunatatire ? De ce ai schimbat conducta si cu ce ? Ai luat una de la dezmembrari ?
Atentie cu tot ce inseamna orificiu, teava, conducta, furtun luate din parcurile mai ,,dezorganizate,, - Nu ma pricep ce vietate are prostul obicei sa-si faca culcus in astfel de spatii inguste infundandu-le - am gasit de multe ori un soi de larve care nu se dadeau duse nici la 6 bari !
- aer pe instalatie
- distante dereglate la sabotii spate din cauza montajului gresit sau a unor defectiuni/uzuri anormale
- garnituri pompa centrala care scapa lichidul pe langa ele ( dar la pedala repetata intr-un ritm rapid , aceasta ar trebui sa ,,urce,, in scari si tina o vreme , adica citeva zeci de secunde)
Ne-ai spus de pedala dar nu ne-ai spus nimic de frane pur si simplu. Chiar daca prinde ,,jos,, , macar la viteza mica masina are tendinta sa se opreasca ? Daca faci mai multe ,,pedale,, , se simte o imbunatatire ? De ce ai schimbat conducta si cu ce ? Ai luat una de la dezmembrari ?
Atentie cu tot ce inseamna orificiu, teava, conducta, furtun luate din parcurile mai ,,dezorganizate,, - Nu ma pricep ce vietate are prostul obicei sa-si faca culcus in astfel de spatii inguste infundandu-le - am gasit de multe ori un soi de larve care nu se dadeau duse nici la 6 bari !
arpicikam- Mesaje scrise: 5
- Locatie: Brasov
- Masina: Vectra 2003 Y20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Oct 2013
- Mesaj Privat
am scimbat conducta de frana pentru ca esra ruginit rau si sa spart am pus de cupru pentru ca nu rugineste am verificat nu curge nicier am scimbat si garniturile de la etrier cand masina nu este pornit pedala e tare din prima cand pornesc pedala se duce pana la fund cand merg cu masina si pun frana franeaza bine dar jos de tot nu asa mergau franele inainte vectra c 2003 dizel
13nicu- Suspendat
- 1,487 mesaje
- din 17 Dec 2012
- Astra 2002 hatch y17dt
- Bihor
13nicu- Mesaje scrise: 1,487
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 hatch y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2012
- Mesaj Privat
...ufffff ! - nu prea ne intelegem. Daca ai putea scrie putin mai sistematic , se intelege destul de greu...... ( scuze , nu ma leg de gramatica ci de amestecatul ideilor).
Deci eu deduc asa (desi te-am intrebat si intr-o postare mai sus):
- ca ai schimbat cilindru receptor frana spate - fiind vorba de un y17dt de 75CP banuiesc ca pe spate ai tamburi /nu discuri.
- cu ocazia asta ceva s-a intamplat incat ai considerat necesar schimbata si conducta - banuiesc segmentul de conducta de pe punte ( de aceea te-am intrebat CARE conducta ca ma gandeam sa nu te fi referit la o conducta ce intra in pompa centrala.
- nu stiu de unde ai pus conducta de cupru. Ai gasit asa la dezmembrari ? Poate ca e mai rezistenta la coroziune dar e un material mai moale si mai sensibil la filet.
- ca sa schimbi etrierul spate trebuie macar partial sa demontezi sabotii - esti sigur ca ai montat totul cum trebuie la loc ? (pentru comparatie , poti desface cealalta roata si sa te inspiri de acolo)
- nu ne ajuta cu mai nimic observatia pedalei cu motorul oprit - eventual pune in evidenta ca servo e in regula - adica asa se manifesta in mod normal. Daca mecanismul servo era defect , pedala ar fi fost moale si cu motorul oprit insa servo a fost gandit doar sa preia din efortul soferului la franare ...adica chiar si fara el , tot ai frane pe masina doar ca trebuie sa depui un efort triplu pentru franare.
Daca zici ca masina franeaza bine chiar si in conditiile de pedala jos , ma gandesc la probabilitatea montarii gresite a sabotilor , a defectarii sistemului de autoreglaj a acestora sau chiar a unei uzuri pronuntate.
Incearca pe o mica denivelare ( de unde masina se pune in miscare singura) sa tragi frana de mana pana fix in punctul in care franeaza rotile din spate si o cobori un dinte inapoi ( numeri click-urile la tragere si scazi un clik la urmatoarea tragere) apoi cu ea asa trasa, verifica ce pedala de frana ai si cum se comporta la franare.
Prin manevra asta incerc sa deduc daca ai jocuri mari la saboti spate sau inca ai aer pe instalatie.
Asupra procedeului de aerisire nu insist , ti s-a explicat mai sus. Oricum , ii bagi o aerisire si la pompa.
Daca la faza cu frana de mana, pedala tot coboara pana jos si daca esti convins ca ai aerisit bine instalatia si nu mai ,,suge,, aer si prin alta parte , atunci ramane de verificat pompa centrala.
Deci eu deduc asa (desi te-am intrebat si intr-o postare mai sus):
- ca ai schimbat cilindru receptor frana spate - fiind vorba de un y17dt de 75CP banuiesc ca pe spate ai tamburi /nu discuri.
- cu ocazia asta ceva s-a intamplat incat ai considerat necesar schimbata si conducta - banuiesc segmentul de conducta de pe punte ( de aceea te-am intrebat CARE conducta ca ma gandeam sa nu te fi referit la o conducta ce intra in pompa centrala.
- nu stiu de unde ai pus conducta de cupru. Ai gasit asa la dezmembrari ? Poate ca e mai rezistenta la coroziune dar e un material mai moale si mai sensibil la filet.
- ca sa schimbi etrierul spate trebuie macar partial sa demontezi sabotii - esti sigur ca ai montat totul cum trebuie la loc ? (pentru comparatie , poti desface cealalta roata si sa te inspiri de acolo)
- nu ne ajuta cu mai nimic observatia pedalei cu motorul oprit - eventual pune in evidenta ca servo e in regula - adica asa se manifesta in mod normal. Daca mecanismul servo era defect , pedala ar fi fost moale si cu motorul oprit insa servo a fost gandit doar sa preia din efortul soferului la franare ...adica chiar si fara el , tot ai frane pe masina doar ca trebuie sa depui un efort triplu pentru franare.
Daca zici ca masina franeaza bine chiar si in conditiile de pedala jos , ma gandesc la probabilitatea montarii gresite a sabotilor , a defectarii sistemului de autoreglaj a acestora sau chiar a unei uzuri pronuntate.
Incearca pe o mica denivelare ( de unde masina se pune in miscare singura) sa tragi frana de mana pana fix in punctul in care franeaza rotile din spate si o cobori un dinte inapoi ( numeri click-urile la tragere si scazi un clik la urmatoarea tragere) apoi cu ea asa trasa, verifica ce pedala de frana ai si cum se comporta la franare.
Prin manevra asta incerc sa deduc daca ai jocuri mari la saboti spate sau inca ai aer pe instalatie.
Asupra procedeului de aerisire nu insist , ti s-a explicat mai sus. Oricum , ii bagi o aerisire si la pompa.
Daca la faza cu frana de mana, pedala tot coboara pana jos si daca esti convins ca ai aerisit bine instalatia si nu mai ,,suge,, aer si prin alta parte , atunci ramane de verificat pompa centrala.
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
Cand ai schimbat ai scos tot Lichidul de frana banuiesc.
a) Daca da scoate tot Lichidul de frana si baga-l inapoi si fa aerisirea corect cum am spus mai sus la toate rotile.
b) Daca nu fa numai aerisirea corect la toate rotile.
Citeste poza cu atentie. (aerisirea se face cu doua persoane tu ai facut-o numai tu singur banuiesc, ia un asistent si citeste poza cu atentie. )
a) Daca da scoate tot Lichidul de frana si baga-l inapoi si fa aerisirea corect cum am spus mai sus la toate rotile.
b) Daca nu fa numai aerisirea corect la toate rotile.
Citeste poza cu atentie. (aerisirea se face cu doua persoane tu ai facut-o numai tu singur banuiesc, ia un asistent si citeste poza cu atentie. )
13nicu- Suspendat
- 1,487 mesaje
- din 17 Dec 2012
- Astra 2002 hatch y17dt
- Bihor
13nicu- Mesaje scrise: 1,487
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 hatch y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2012
- Mesaj Privat
@arpicikam ...ce ai rezolvat in final ?
@Tataru Ion - eu cel putin cand stiu ca urmeaza sa desfac un furtun/conducta etrier , imi pregatesc din timp niste aschii de lemn de brad dar am folosit cu succes si filtru de chistoace tigari rasucite cu disperare ca pierd tot lichidul. Si nu era problema lichidul dar odata intrat aer in pompa trebuie s-o aerisesti + toate cele 4 roti.
Ce faci cind trebuie sa aerisesti si pur si simplu nu gasesti nici un ,,asistent,, ? ....pai n-ai ce face decat sa aerisesti ,,prin cadere,, ..... desfaci aerisitorul , lasi sa curga lichid pana il vezi ca vine fara bule ...strangi aerisitorul ...eventual repeti operatiunea dupa vreo 10 pedale facute cu nerv ..... si daca nu esti multumit , incepi sa te deplasezi in cautarea unui asistent pentru ca deja ai niste frane sa zicem ,,multumitoare,,. ( au fost cazuri cand mi-am refacut franele doar asa - n-a mai necesitat ,,fa pedala ! /tine apasat ! / s-a dus ! / bine, fa pedala ! ,,
@Tataru Ion - eu cel putin cand stiu ca urmeaza sa desfac un furtun/conducta etrier , imi pregatesc din timp niste aschii de lemn de brad dar am folosit cu succes si filtru de chistoace tigari rasucite cu disperare ca pierd tot lichidul. Si nu era problema lichidul dar odata intrat aer in pompa trebuie s-o aerisesti + toate cele 4 roti.
Ce faci cind trebuie sa aerisesti si pur si simplu nu gasesti nici un ,,asistent,, ? ....pai n-ai ce face decat sa aerisesti ,,prin cadere,, ..... desfaci aerisitorul , lasi sa curga lichid pana il vezi ca vine fara bule ...strangi aerisitorul ...eventual repeti operatiunea dupa vreo 10 pedale facute cu nerv ..... si daca nu esti multumit , incepi sa te deplasezi in cautarea unui asistent pentru ca deja ai niste frane sa zicem ,,multumitoare,,. ( au fost cazuri cand mi-am refacut franele doar asa - n-a mai necesitat ,,fa pedala ! /tine apasat ! / s-a dus ! / bine, fa pedala ! ,,
Iedutz
- Mesaje scrise: 86
- Locatie: Belgia
- Masina: Vectra 2008 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2006
- Mesaj Privat
salutare tuturor!
ma alatur si eu discutie, avand aceleasi simptome la pedala de frana, dupa ce am inlocuit lichidul.
cu motorul oprit, pedala tare si nu misca.
cu motorul pornit, prima pedala tare, dar daca apas puternic pe ea si mentin, in 5-10 secunde coboara.
de franat franeaza foarte bine, test imediat facut la 50km/h s-a oprit in cativa metri cu intrarea ABS ului pe final. 3 teste succesive, franare ok, chiar mai bine ca inainte (inainte de schimbat lichidul nu am facut testul cu apasatul pedalei sa vad daca se duce la fund, insa la o franare mai puternica, simteam pedala putin elastica - pierderea proprietatilor lichidului neschimbat de cel putin 6 ani).
schimbul lichidului si aerisirea s-a facut in 2 oameni, am urmarit tot timpul sa fie vasul plin sa nu prinda aer in instalatie.
m-am uitat si nu pierde lichid pe nicaieri.
ar trebui sa imi fac griji sau nu ?
merci de sfaturi
toate cele bune
ma alatur si eu discutie, avand aceleasi simptome la pedala de frana, dupa ce am inlocuit lichidul.
cu motorul oprit, pedala tare si nu misca.
cu motorul pornit, prima pedala tare, dar daca apas puternic pe ea si mentin, in 5-10 secunde coboara.
de franat franeaza foarte bine, test imediat facut la 50km/h s-a oprit in cativa metri cu intrarea ABS ului pe final. 3 teste succesive, franare ok, chiar mai bine ca inainte (inainte de schimbat lichidul nu am facut testul cu apasatul pedalei sa vad daca se duce la fund, insa la o franare mai puternica, simteam pedala putin elastica - pierderea proprietatilor lichidului neschimbat de cel putin 6 ani).
schimbul lichidului si aerisirea s-a facut in 2 oameni, am urmarit tot timpul sa fie vasul plin sa nu prinda aer in instalatie.
m-am uitat si nu pierde lichid pe nicaieri.
ar trebui sa imi fac griji sau nu ?
merci de sfaturi
toate cele bune
- DB77AAA
- *******
- 6,675 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,675
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
Porneste motorul, fapesi pedale de multe ori, eventual misti masini daca permite cu frane bruste, faci iar pedala, ti apasat, dai drumul la aeristoare pana se duce pedala fara a o elibera, strangi aerisitorul si toat asa de mai multe ori pe fiecare roata. Adica repeti ce ai facut mai inainte.
Daca nu si nu vrea sa stea pedala si se tot duce spre partea de jos in cateva secunde, repeti procedura de aerisire desfacand conductele de la etrier si chiar pompa de frana/ABS.
Daca nu si nu vrea sa stea pedala si se tot duce spre partea de jos in cateva secunde, repeti procedura de aerisire desfacand conductele de la etrier si chiar pompa de frana/ABS.
Iedutz
- Mesaje scrise: 86
- Locatie: Belgia
- Masina: Vectra 2008 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2006
- Mesaj Privat
- DB77AAA
- *******
- 6,675 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,675
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
- C.Stefan
- **
- 150 mesaje
- din 25 Apr 2014
- Vectra 2001 Z18XE
- Bucuresti
C.Stefan
- Mesaje scrise: 150
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2014
- Mesaj Privat
- T.ion
- *****
- 3,454 mesaje
- din 27 Feb 2014
- Zafira 2001 Z16XE
- Alta tara
T.ion
- Mesaje scrise: 3,454
- Locatie: Alta tara
- Masina: Zafira 2001 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Feb 2014
- Mesaj Privat
bh13ncu a scris:Si nu era problema lichidul dar odata intrat aer in pompa trebuie s-o aerisesti.
Hai ca sunt curios cum se aeriseste pompa de frana. (dupa ce ai scos tot lichidul de frana)
Care stiti spuneti sa ne lamurim si noi care nu stim.
Ultima modificare făcută de T.ion la Lun 26 Mai, 2014 1:58 pm
- rider1
- ***
- 719 mesaje
- din 28 Mar 2012
- Astra 2005 z14xe
- Bucuresti
rider1
- Mesaje scrise: 719
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 z14xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mar 2012
- Mesaj Privat
Ceva nu e bine acolo, pedala nu are voie sa coboare daca o ti apasata decat pana la un punct. Poza colegului Tataru Ion este mai mult decat suficienta pentru ce trebuie sa faci. Este foarte important furtunul ala in sticla, ca sa nu traga aer inapoi in instalatie. Eu asa am facut si intepeneste masina cand pun frana.
Iedutz
- Mesaje scrise: 86
- Locatie: Belgia
- Masina: Vectra 2008 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2006
- Mesaj Privat
aer in instalatie n-ar fi trebuit sa intre, mai mult am aerisit cu simt de raspundere toate rotile.
FRANA este, pedala in timpul franarii e undeva la jumate, cu mult mai bine decat inaintea schimbarii lichidului.
singura problema o am cand apas frana cu putere, stand pe loc, pedala se duce incet la fund dupa 5-10 secunde. daca o calci 1-2 secunde puternic, nu se intampla nimic anormal.
FRANA este, pedala in timpul franarii e undeva la jumate, cu mult mai bine decat inaintea schimbarii lichidului.
singura problema o am cand apas frana cu putere, stand pe loc, pedala se duce incet la fund dupa 5-10 secunde. daca o calci 1-2 secunde puternic, nu se intampla nimic anormal.
- DB77AAA
- *******
- 6,675 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,675
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
Iedutz
- Mesaje scrise: 86
- Locatie: Belgia
- Masina: Vectra 2008 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2006
- Mesaj Privat
@DB777AAA - scuza-ma, dar lichidul l-am schimbat ieri. deci prezenta apei este exclusa.
de aerisit am super aerisit-o, ca nu e prima oara cand aerisesc si stiu ce inseamana. insa o sa o mai fac inca o data diseara, cand ajung acasa. ca sa o exclud si pe asta de pe lista
acum insa as vrea sa imi explice cineva de ce prezenta aerului in instalatie face ca pedala sa se duca incet la fund dupa 10 secunde de apasare puternica (efectiv urcat pe pedala tinandu-ma de volan). mai precizez odata ca in mers, daca franez puternic, masina ingheata, asa cum spunea cineva pe aici (plus ABS ul de rigoare).
aerul se stie se comprima. insa nu se comprima la infinit si nu in timp. am simtit si eu mai demult ce inseamna aer in instalatie, cum pedala e pufoasa, elastica.
merci de raspuns
de aerisit am super aerisit-o, ca nu e prima oara cand aerisesc si stiu ce inseamana. insa o sa o mai fac inca o data diseara, cand ajung acasa. ca sa o exclud si pe asta de pe lista
acum insa as vrea sa imi explice cineva de ce prezenta aerului in instalatie face ca pedala sa se duca incet la fund dupa 10 secunde de apasare puternica (efectiv urcat pe pedala tinandu-ma de volan). mai precizez odata ca in mers, daca franez puternic, masina ingheata, asa cum spunea cineva pe aici (plus ABS ul de rigoare).
aerul se stie se comprima. insa nu se comprima la infinit si nu in timp. am simtit si eu mai demult ce inseamna aer in instalatie, cum pedala e pufoasa, elastica.
merci de raspuns
13nicu- Suspendat
- 1,487 mesaje
- din 17 Dec 2012
- Astra 2002 hatch y17dt
- Bihor
13nicu- Mesaje scrise: 1,487
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 hatch y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2012
- Mesaj Privat
@Iedutz - problema ta este din pompa centrala de frana.
Cand pedala la apasare puternica coboara lin ( timpul de 10 secunde) atunci te poti gandi la :
- uzura cilindrului din pompa unde lucreaza garniturile
- uzura garniturilor
Fenomenul apare pe nesimtite si are o oarecare durata pana la ramanerea totala fara frane( citeva zile , chiar si 1 luna ; depinde de cat folosesti masina) . Probabil s-a manifestat si inainte dar n-ai sesizat tu , dar odata ,,umblat,, la frane si facandu-le mai eficace , pompa a ,,resimtit,, asta mai bine.
Aerul pe instalatie are si el coeficientul lui de comprimare ..... La un moment dat tot se opreste pedala undeva chiar daca e ceva aer pe instalatie dar ramane acolo !
Am citit in fuga metodele de aerisire ...ba furtunase , ba borcane ....da , e bine , ce sa zic , dar eu aerisesc clasic cu un ,,asistent,,
Asistentul ala sta la volan , eu la roata ......baiatu' face 4-5 pedale si tine apasat ...desfac aerisitorul .. lichidul cu aer tasneste ..pedala merge la fund ...asistentul o tine acolo ...inchid aerisitorul ....iar face pedala ...iar tine apasat ...iar desfac aerisitorul ...iar lichidul tasneste ...iar ...iar.....
Si daca ai avea apa in lichid , n-ar fi nici o problema - apa e un lichid la fel de greu compresabil ca lichidul de frana. Apa dauneaza prin coroziune asupra pieselor si in zonele fierbinti are prostul obicei ca incepe sa fiarba .
@Tataru Ion - nu inteleg, ce curiozitate ai ? Cum se aeriseste o pompa de frana ? Pe la aerisitor daca are ....daca nu , prin desfacerea conductelor. dar asta recomanda si aerisirea rotilor ulterior.
Si nu inteleg ce o tot dai cu golirea completa a instalatiei !
Cand pedala la apasare puternica coboara lin ( timpul de 10 secunde) atunci te poti gandi la :
- uzura cilindrului din pompa unde lucreaza garniturile
- uzura garniturilor
Fenomenul apare pe nesimtite si are o oarecare durata pana la ramanerea totala fara frane( citeva zile , chiar si 1 luna ; depinde de cat folosesti masina) . Probabil s-a manifestat si inainte dar n-ai sesizat tu , dar odata ,,umblat,, la frane si facandu-le mai eficace , pompa a ,,resimtit,, asta mai bine.
Aerul pe instalatie are si el coeficientul lui de comprimare ..... La un moment dat tot se opreste pedala undeva chiar daca e ceva aer pe instalatie dar ramane acolo !
Am citit in fuga metodele de aerisire ...ba furtunase , ba borcane ....da , e bine , ce sa zic , dar eu aerisesc clasic cu un ,,asistent,,
Asistentul ala sta la volan , eu la roata ......baiatu' face 4-5 pedale si tine apasat ...desfac aerisitorul .. lichidul cu aer tasneste ..pedala merge la fund ...asistentul o tine acolo ...inchid aerisitorul ....iar face pedala ...iar tine apasat ...iar desfac aerisitorul ...iar lichidul tasneste ...iar ...iar.....
Si daca ai avea apa in lichid , n-ar fi nici o problema - apa e un lichid la fel de greu compresabil ca lichidul de frana. Apa dauneaza prin coroziune asupra pieselor si in zonele fierbinti are prostul obicei ca incepe sa fiarba .
@Tataru Ion - nu inteleg, ce curiozitate ai ? Cum se aeriseste o pompa de frana ? Pe la aerisitor daca are ....daca nu , prin desfacerea conductelor. dar asta recomanda si aerisirea rotilor ulterior.
Si nu inteleg ce o tot dai cu golirea completa a instalatiei !
- rider1
- ***
- 719 mesaje
- din 28 Mar 2012
- Astra 2005 z14xe
- Bucuresti
rider1
- Mesaje scrise: 719
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2005 z14xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mar 2012
- Mesaj Privat