Iata de ce:
Trebuie sa ne asteptam la cresteri de pret la asigurarile RCA pe viitor?
Tarifele vor creste pentru ca si limita de acoperire a daunei va creste. Desi in prezent tariful are in vedere o rata a daunei de 75% la cere se adauga 15 % comision catre vanzator, 5-6 % taxe catre stat si doar 2-3 % profitul companiei emitente. Piata are deja o tendinta a cresterii daunei, adica aproximativ 85% din pretul unei asigurari. Asfel, pentru a diminua costurile implicate de rata daunei trebuie sa cresti pretul.
Profiturile mici ale asigurãtorilor îi fac pe aceºtia sã se gândeascã la creºterea preþurilor poliþelor de asigurare, mai ales ale celor RCA ºi CASCO, în condiþiile înregistrãrii de pierderi a profitului în 2006, afirmã reprezentanþi ai asigurãtorilor
http://www.anunt-auto.ro/forum_s53-tarifele-rca-pentru-2007-vor-fi-mai-mari.html
Specialistii in asigurari sustin insa ca nu va mai trece mult timp dupa aceste majorari, si va urma o noua crestere masiva a tarifelor pentru RCA, deoarece foarte multe daune sunt platite din prime de asigurare foarte mici. Ei sunt de parere ca pe piata politelor RCA este necesara o crestere importanta de tarife, fara de care multe companii nu ar putea face fata.
Pana la aceasta data, societatile de asigurari au anuntat majorari de tarife care arata o crestere a preturilor, in medie, cu peste 50% fata de cele practicate anul trecut. Cele mai mari salturi au fost anuntate de Omniasig si Asiban, in timp ce la polul opus se afla BCR Asigurari. Explicatia oferita de asiguratori in justificarea noilor prime este legata de volumul mare de despagubiri pe care societatile sunt obligate sa le plateasca in baza asigurarii RCA. La nivelul anului 2005, totalul daunelor pe RCA si Carte Verde s-a ridicat la aproximativ 190 de milioane de euro, din care 150 de milioane au reprezentat indemnizatii platite pentru politele de pe teritoriul tarii noastre.
Asiguratorii sustin ca tarifele mici practicate pe segmentul auto au determinat companiile, anul trecut, sa scoata din buzunar in jur de 130 milioane de euro pentru acoperirea pierderilor.
"Nu se va putea obtine profit pe segmentul asigurarilor auto, daca nu se va face nimic. A existat o perioada in care profiturile din alte sectoare au putut sustine segmentul autoa€œ, a declarat presedintele UNSAR. Potrivit acestuia, pierderile segmentului auto s-au accentuat in ultimii ani, de la 13 milioane de euro, in 2004, la peste 34 milioane de euro, in 2005. Constantinescu afirma ca patronii de service-uri auto au solicitat tarife mai mari pentru manopera, ceea ce presupune o majorare a preturilor asigurarii.
In Romania, desi preturile la politele de asigurare auto au crescut in ultima vreme, totusi, fata de media europeana, preturile sunt foarte scazutea€œ, a spus Andriescu. Acesta a dat exemplul altor tari unde tariful pentru o asigurare obligatorie este in jur de 300 de euro, in timp ce in Romania, pretul este, in medie, de circa 50 de euro.
Lamurit sau trebuie sa mai caut exemple? Nicaieri nu se spune ca pretul a crescut din cauza cartii verzi.