- ahappyuser
- *******
- 6,747 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,747
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
Asta ma gandeam si eu : oare ce putere calorica mai are amestecul de motorina cu ulei de floarea soarelui ? Greu de spus...
Acuma... daca bagi oras toata ziua cu masina, nu prea mai conteaza decat sa pornesti relativ usor dimineata.
Daca iesi cu masina inafara nu cred ca va trage la fel de bine motorul ca atunci cand merge doar cu motorina si trebuie sa fii constient ca masina se comporta altfel in depasiri.
Acuma... daca bagi oras toata ziua cu masina, nu prea mai conteaza decat sa pornesti relativ usor dimineata.
Daca iesi cu masina inafara nu cred ca va trage la fel de bine motorul ca atunci cand merge doar cu motorina si trebuie sa fii constient ca masina se comporta altfel in depasiri.
13nicu- Suspendat
- 1,487 mesaje
- din 17 Dec 2012
- Astra 2002 hatch y17dt
- Bihor
13nicu- Mesaje scrise: 1,487
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 hatch y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2012
- Mesaj Privat
- DB77AAA
- OP
- 6,675 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,675
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
@bh13ncu, ce treaba au resoftarile cu un combustibil alternativ? La un studiu mai detaliat, probabil de la isteria cu reportajele TV, se discuta fix aceiasi problema si pe alte forumuri. Inevitabil se aducea in discutie aici treaba asta. Cat se ne mai batem in postari pe Opel VS... In mare m-am explicat in primul post de ce fac asta, de amorul artei. Pe de alta parte..... ma bucur ca am gasit inca o modalitate de a fenta statul. Desi inclusiv la vanzarea de mancare are o cota parte din care personal sunt nemultumit ca nu vad nimic. Sunt deacord sa platesc impozite, taxe si accize dar ma astept sa vad rezultate, nu numai furt din banutul public cu greu colectat in special de la amarati.
@ahappyuser, nu am studiat daca uleiul are sau nu cifra cetanica, doar pus pe cocean, inainte sa il bag la U650 si am vazut ca arde. Arde si titeiul, si uleiul de transformator, si uleiul de motor sau hidraulic, acum arde si uleiul industrial tot in U650(asta din urma a ars in combinatie de o treime cu motrina fara probleme si in Z19DTH). Ma repet, in combinatie de jumi juma cu motorina nu am sesizat diferente palpabile de putere.
Cat despre se strica, la Vectra am avut dureri de cap cu un injector, asta la o utilizare cu motorina buna, am vazut la diverse interventii ale mele injectii picate de la motorina doar din peco si numai daia scumpa/aditivata. Cel putin in cazul de fata am pe ce da vina ca se strica motoarele.
Trebuie sa recunostem ca toata treaba are si un puternic iz de "teoria a conspiratiei", gigantii petrolului asigurandu-si prin diverse metode monopolul.
@ahappyuser, nu am studiat daca uleiul are sau nu cifra cetanica, doar pus pe cocean, inainte sa il bag la U650 si am vazut ca arde. Arde si titeiul, si uleiul de transformator, si uleiul de motor sau hidraulic, acum arde si uleiul industrial tot in U650(asta din urma a ars in combinatie de o treime cu motrina fara probleme si in Z19DTH). Ma repet, in combinatie de jumi juma cu motorina nu am sesizat diferente palpabile de putere.
Cat despre se strica, la Vectra am avut dureri de cap cu un injector, asta la o utilizare cu motorina buna, am vazut la diverse interventii ale mele injectii picate de la motorina doar din peco si numai daia scumpa/aditivata. Cel putin in cazul de fata am pe ce da vina ca se strica motoarele.
Trebuie sa recunostem ca toata treaba are si un puternic iz de "teoria a conspiratiei", gigantii petrolului asigurandu-si prin diverse metode monopolul.
13nicu- Suspendat
- 1,487 mesaje
- din 17 Dec 2012
- Astra 2002 hatch y17dt
- Bihor
13nicu- Mesaje scrise: 1,487
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 hatch y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2012
- Mesaj Privat
Sigur ca n-au treaba resoftarile cu uleiul de gatit ... nu asta era ideea. In fine ...bagati in masini ce doriti indiferent daca e in trend sau nu.
Si prefer ,,sa ma bat,, in postari la Opel VS. decat sa-mi chinui masina de amorul artei.
O singura idee as saluta si as fi foarte deschis discutiei - experimental daca as putea face sa mearga opelul meu cu rumegus. E ieftin si usor de gasit si mi-l pot confectiona singur acasa. Asa da ! ...dar nu sa iau litrul de ulei cu 3.7-4 lei si apoi sa bag bani in solutii de curatat si filtre admitand ca restul de pe masina nu patesc nimic desi ma indoiesc.
Oricum...bafta !
PS - un amanunt. Poate ca gigantii petrolului trag planeta dupa ei in monopolul lor dar producatorii de automobile au proiectat masinile in cauza pentru ce gasim noi, sclavii, la peco. Si la peco nu gasim ulei de bucatarie , nici de transformator si nici de alte cele. Ca toate ard ? Sigur ca ard ...dar nu putem baga tot ce arde in rezervor ...... nu daca ti cit de cat la masina in cauza.
Sa pui la combinatie 50/50 motorina cu ulei bucatarie si sa-mi spui ca masina trage la fel ca si cu motorina chioara ...eu nu prea cred treaba asta !
Ultima modificare făcută de 13nicu la Lun 12 Mai, 2014 8:45 pm
Si prefer ,,sa ma bat,, in postari la Opel VS. decat sa-mi chinui masina de amorul artei.
O singura idee as saluta si as fi foarte deschis discutiei - experimental daca as putea face sa mearga opelul meu cu rumegus. E ieftin si usor de gasit si mi-l pot confectiona singur acasa. Asa da ! ...dar nu sa iau litrul de ulei cu 3.7-4 lei si apoi sa bag bani in solutii de curatat si filtre admitand ca restul de pe masina nu patesc nimic desi ma indoiesc.
Oricum...bafta !
PS - un amanunt. Poate ca gigantii petrolului trag planeta dupa ei in monopolul lor dar producatorii de automobile au proiectat masinile in cauza pentru ce gasim noi, sclavii, la peco. Si la peco nu gasim ulei de bucatarie , nici de transformator si nici de alte cele. Ca toate ard ? Sigur ca ard ...dar nu putem baga tot ce arde in rezervor ...... nu daca ti cit de cat la masina in cauza.
Sa pui la combinatie 50/50 motorina cu ulei bucatarie si sa-mi spui ca masina trage la fel ca si cu motorina chioara ...eu nu prea cred treaba asta !
Ultima modificare făcută de 13nicu la Lun 12 Mai, 2014 8:45 pm
- DB77AAA
- OP
- 6,675 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,675
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
13nicu- Suspendat
- 1,487 mesaje
- din 17 Dec 2012
- Astra 2002 hatch y17dt
- Bihor
13nicu- Mesaje scrise: 1,487
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 hatch y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2012
- Mesaj Privat
Si pentru ca teoretic pare interesant proiectul asta , cel putin eu imi mai ridic 2 probleme ce-mi vine acum rapid in dibla.
Chiar in proportie de 1:1 , clar, combustibilul rezultat e o substanta mult mai vascoasa decat motorina pura. Nu stiu daca masina experimentala are pompa si in rezervor care ,,impinge,, combustibilul sau doar pompa de injectie ,,care trage,, , cert este ca pentru orice pompa reprezinta un efort mecanic in plus pentru a pune in circulatie pe conducte si a strabate filtrul solutia in cauza.
Apoi poate ca combustibilul rezultat e folosit pe timp de vara dar nu trebuie neglijat aspectul ca in viteza, pe sub masina se formeaza curenti reci de aer ce pot ridica vascozitatea uleiului de bucatarie. Exista riscul ca uleiul in cauza sa nici nu mai ajunga la filtrul ci sa se depuna pe conducte.
Ma mai intreb ce se intampla in camera de ardere ! .....nu vad cum va face injectorul acea ,,ceata,, fina de vapori de motorina in amestec cu ulei de bucatarie. In cel mai fericit caz , mai mult va picura adica fix conditiile ideale pentru depuneri de cocs pe segmenti. Nu se vor vedea din prima ca si la tractor pentru ca turatiile sint mult mai mari dar asta nu inseamna ca nu se vor incapatana sa se depuna.
Nu zic ca nu-mi plac experimentele ...nici nu intram pe acest topic daca mi se parea o aiureala ....totusi facand niste estimari ,,la botul calului,, mi se pare o chestie riscanta si nerentabila. Am dat ex cu rumegusul nu in bataie de joc ci am vrut sa subliniez subtil ideea ca as fi deschis multor riscuri daca ar fi vorba despre un combustibil ce-l gasesti pe toate gardurile ...ori uleiul de bucatarie nu-i chiar ieftin. Atata tot.
Chiar in proportie de 1:1 , clar, combustibilul rezultat e o substanta mult mai vascoasa decat motorina pura. Nu stiu daca masina experimentala are pompa si in rezervor care ,,impinge,, combustibilul sau doar pompa de injectie ,,care trage,, , cert este ca pentru orice pompa reprezinta un efort mecanic in plus pentru a pune in circulatie pe conducte si a strabate filtrul solutia in cauza.
Apoi poate ca combustibilul rezultat e folosit pe timp de vara dar nu trebuie neglijat aspectul ca in viteza, pe sub masina se formeaza curenti reci de aer ce pot ridica vascozitatea uleiului de bucatarie. Exista riscul ca uleiul in cauza sa nici nu mai ajunga la filtrul ci sa se depuna pe conducte.
Ma mai intreb ce se intampla in camera de ardere ! .....nu vad cum va face injectorul acea ,,ceata,, fina de vapori de motorina in amestec cu ulei de bucatarie. In cel mai fericit caz , mai mult va picura adica fix conditiile ideale pentru depuneri de cocs pe segmenti. Nu se vor vedea din prima ca si la tractor pentru ca turatiile sint mult mai mari dar asta nu inseamna ca nu se vor incapatana sa se depuna.
Nu zic ca nu-mi plac experimentele ...nici nu intram pe acest topic daca mi se parea o aiureala ....totusi facand niste estimari ,,la botul calului,, mi se pare o chestie riscanta si nerentabila. Am dat ex cu rumegusul nu in bataie de joc ci am vrut sa subliniez subtil ideea ca as fi deschis multor riscuri daca ar fi vorba despre un combustibil ce-l gasesti pe toate gardurile ...ori uleiul de bucatarie nu-i chiar ieftin. Atata tot.
- DB77AAA
- OP
- 6,675 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,675
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
Cum la benzinare exista kit de conversiue in GPL, mai nou avem si la diesel kituri de conversie in ulei vegetal, tocmai aici.
- pirvu_daniel
- ******
- 4,578 mesaje
- din 22 Feb 2008
- Dolj
pirvu_daniel
- Mesaje scrise: 4,578
- Locatie: Dolj
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Feb 2008
- Mesaj Privat
- UNHleaSHD
- ****
- 1,357 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Astra 2002 Y20DTH
- Ilfov
UNHleaSHD
- Mesaje scrise: 1,357
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
- Stefan'avo
- *
- 1 mesaje
- din 24 Nov 2010
- Vectra 1996 x17td
- Teleorman
Stefan'avo
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Teleorman
- Masina: Vectra 1996 x17td
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Nov 2010
- Mesaj Privat
Ideea este ca merge cu ulei alimentar, dar nu la orice sistem de injectie de regula nu se intampla nimic la masinile mai vechi cele cu pompa de injectie si de preferat cu injectoare mecanice. Am sa incerc si eu, si daca merge, o sa alimentez numai de la supermarket. La cat de scumpa este motorina la noi datorita accizei si altor taxe, iar banii rezultati nu se vad nicaieri(decat in buzunarele politicienilor) cred ca este o solutie buna, cum spuneam numai in cazul care merge si nu afecteaza masina. aici sunt cateva persoane care merg de ceva timp cu acest combustibil http://stirileprotv.ro/stir...lei-de-gatit.html
- ahappyuser
- *******
- 6,747 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,747
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
13nicu- Suspendat
- 1,487 mesaje
- din 17 Dec 2012
- Astra 2002 hatch y17dt
- Bihor
13nicu- Mesaje scrise: 1,487
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 hatch y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2012
- Mesaj Privat
- UNHleaSHD
- ****
- 1,357 mesaje
- din 05 Jun 2010
- Astra 2002 Y20DTH
- Ilfov
UNHleaSHD
- Mesaje scrise: 1,357
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Jun 2010
- Mesaj Privat
- cangri
- *******
- 5,411 mesaje
- din 24 Sep 2010
- Bucuresti
cangri
- Mesaje scrise: 5,411
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Sep 2010
- Mesaj Privat
- DB77AAA
- OP
- 6,675 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,675
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
Un mic UPdate
In 1.4HDI de dimineata la 5-7 grade pornirea a fost mai ciudata, o idee mai lunga iar apoi pentru cateva secunde un mers al motorului nergulat, apoi totul normal. Ulei ceva mai mult ca motorina, dar nu semnificativ.
In 1.9CDTI, ca de curios i-am dat o cheie, probabil temperatura usor mai ridicata ca era in garaj, pornirea fara dificultati, motorina cu ulei jumi juma.
In 1.4HDI de dimineata la 5-7 grade pornirea a fost mai ciudata, o idee mai lunga iar apoi pentru cateva secunde un mers al motorului nergulat, apoi totul normal. Ulei ceva mai mult ca motorina, dar nu semnificativ.
In 1.9CDTI, ca de curios i-am dat o cheie, probabil temperatura usor mai ridicata ca era in garaj, pornirea fara dificultati, motorina cu ulei jumi juma.
13nicu- Suspendat
- 1,487 mesaje
- din 17 Dec 2012
- Astra 2002 hatch y17dt
- Bihor
13nicu- Mesaje scrise: 1,487
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2002 hatch y17dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Dec 2012
- Mesaj Privat
cangri a scris:stiu tractoare care nu au mai vazut motorina de ani buni de zile si ara 100 de hetare pe an
in rest doar pacura si alte uleiuri
oare cat se pune asta in kilometrii?
in rest doar pacura si alte uleiuri
oare cat se pune asta in kilometrii?
.....nu stiu .... ai calarit vreodata un tractor ce trage in brazda arand la 25 cm adancime ?.... sa simti prin nervii tai cum munceste motorul ala ?
Daca anul asta tractorul in cauza ara 100 hectare alimentat cu orice dar nu cu motorina , fi convins ca anul viitor va sta pe butuci cu segmentii prajiti si consum de ulei astronomic !
La tractoare si in general la utilaje agricole exploatarea se masoara in ore/lucru.
@DB77AAA - imi place ca in ciuda reticentei unora ( inclusiv a mea) tu mergi mai departe! Ai curaj ... ce sa zic ...
- ahappyuser
- *******
- 6,747 mesaje
- din 05 Apr 2010
- Astra 2005 Z17DTH
- Sibiu
ahappyuser
- Mesaje scrise: 6,747
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2005 Z17DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Apr 2010
- Mesaj Privat
- DB77AAA
- OP
- 6,675 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,675
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
opeliescu
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Germania
- Masina: Corsa 1997 X20XEV
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mai 2014
- Mesaj Privat
am avut corsa a 1.5 d
a papat ai ala ulei de gatit `chacalau ..
cum am procedat,am `decupat toate matele filtrului de motorina,la cele electrice ma refer. am inlocuit filtrul cu unul de `reno master - cu traseu de apa la baza,si cu pompa de amorsare. am instalat inainte de filtru un filtru mic de unica folosinta,iar iarna aveam un flacon de 6l sub bord,in dreapta. se coclea bidonul ala la cat de fierbinte se intorcea uleiul ala de pe retur,torcea corsa ca un motan,si da- cu ulei gol golut,fie din market,fie direct din oala,ca nici pe ala nu-l aruncam.
cu uleiuri tip si aro,alea ca pshatul,n-am avut treaba,cu unisol am patit de mi s-a imbacsit filtrul,fiind nevoit sa-l schimb. asa mi-am facut o mica idee pe parcurs unde trebuie sa adaug motorina si unde nu.
merge,si fara probleme,dar e un motor clasic,fara asistenta electronica.
am mers si cu motor in 2 t cu motorina goala,dar e alta poveste.
a papat ai ala ulei de gatit `chacalau ..
cum am procedat,am `decupat toate matele filtrului de motorina,la cele electrice ma refer. am inlocuit filtrul cu unul de `reno master - cu traseu de apa la baza,si cu pompa de amorsare. am instalat inainte de filtru un filtru mic de unica folosinta,iar iarna aveam un flacon de 6l sub bord,in dreapta. se coclea bidonul ala la cat de fierbinte se intorcea uleiul ala de pe retur,torcea corsa ca un motan,si da- cu ulei gol golut,fie din market,fie direct din oala,ca nici pe ala nu-l aruncam.
cu uleiuri tip si aro,alea ca pshatul,n-am avut treaba,cu unisol am patit de mi s-a imbacsit filtrul,fiind nevoit sa-l schimb. asa mi-am facut o mica idee pe parcurs unde trebuie sa adaug motorina si unde nu.
merge,si fara probleme,dar e un motor clasic,fara asistenta electronica.
am mers si cu motor in 2 t cu motorina goala,dar e alta poveste.
- daniel_aoe
- ***
- 648 mesaje
- din 17 Sep 2008
- Vectra 2007 Z18XER
- Bucuresti
daniel_aoe
- Mesaje scrise: 648
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2007 Z18XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Sep 2008
- Mesaj Privat
Domnilor, am vazut o asemenea masina Golf diesel model anii 70-80 la un paznic de balta in jud Calarasi. Pana cand sa vina nebunul strangeam sculele in plus. Mirosea a gogosi sau cartofi prajiti de la 2 km. Omul nu avea nici o pretentie de la masina. Nu recomand folosirea acestor combustibili, mai ales la un autoturism cu o cat de mica electronica la motor.