Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină
  • remus-gabriel

  • Mesaje scrise: 319
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2013

  • Mesaj Privat
Am facut si eu o prostie acum o sapt. Adica, am schimbat ulei, am strans prea tare cu torxul si s-a desprins capatul rotund cu garnitura de cauciuc al busonului.
O zi l-am lasat asa doar cu partea cu filet in baie. Am observat apoi ca pica si am mers la magazin si am luat un alt buson la fel dar neoriginal. Acum vad ca musteste pe acolo. Nu pica rau dar in timp sigur va pierde ceva. Oare acest buson neoriginal nu e bine facur? Sau eu de frica sa nu stric iar nu am strabs cat trebuie? Sa incerc sa mai strang ff putin?
Skip ads

  • florinianc

  • Mesaje scrise: 1,600
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2006 Z16xep
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Jun 2010

  • Mesaj Privat
Cam 30 Nm se strange busonul la baia de ulei. Iar la filtru in jur de 35 Nm. Adica oarecum, cu simt...
Daca esti greu la mana, ca mine, lasa pe altcineva care stie cat de cat, sau iti iei o dinamometrica.
  • rider1

  • Mesaje scrise: 719
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 z14xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Vorbesti de busonul de ulei de sub masina. Ce cauti acolo cu garnituri de cauciuc ? Acolo trebuie saiba de cupru.
  • remus-gabriel

  • Mesaje scrise: 319
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2013

  • Mesaj Privat
Unele modele au garnitura de cuciuc. Asa am eu. Sunt si din alea cu ganitura de cupru ca tocmai de aia am strans eu asa mult ca din greseala am strans cu dinamometrica dar am citit gresit in manual. Am luat forta de strangere de la modelul cu saiba de cupru si am stricat busonul. Acum cu cel nou neoriginal vad ca se face o pata mica sub ea in parcare de azi pana a doua zi. Ce sa fac? Sa iau un buson pe original? Sa iau garnitura de la vechiul buson sa o pun? Sa dau cu silicon? Sa incerc sa mai strang?
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,677
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
La asta nou care probabil are garnitura de cauciuc ii mai pui o saiba de cupru, sau pentru moment ii poti pune o sarma de fludor in loc de saiba...
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Si eu am Z16XE si are buson hexagonal de 19
Am vazut in (EPC) cat si pe site-urile de piese ca sunt si cu Torx si cu Hexagonal depinde de seria de fabricatie cred.

Daca ai strans prea tare este posibil sa fi rupt o bucata din filet din baie, (cand sa rupt cred ca a desprins o bucate si din filet baie.)
Slabestel (nu de tot) si mai strangel odata (sper ca garnitura are pusa).
incearca sa mai strangi putin dar cu simt nu forta peste masura.


Daca busonul are:
- Cap hexagonal de 19 (este cu garnitura din cupru.)
- Cap torx (numai mai stiu dimesiunea) (este cu garnitura de cauciuc.)

[652540, 90528145 ] - este garnitura din cauciuc piesa nr. 11 din link.
http://www.partsbase.org/op...ets/#p-ope-652540


[ 2091046, 11023582 ] - este cu garnitura din cupru piesa nr. 2 din link.
http://www.partsbase.org/op...ts/#p-ope-2091046



Buson cap torx - Cod OE: [ 652477 , 90502556]


Buson Cap hexagonal - Cod OE: [90409376 , 652475]


Aici verific codurile de piesa (imi arata pozele de la Cod piesa.)
http://www.niparts.com/
  • rider1

  • Mesaje scrise: 719
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2005 z14xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Mar 2012

  • Mesaj Privat
Atunci imi cer scuze , nu am stiut ca sunt si cu garnituri de cauciuc.
  • remus-gabriel

  • Mesaje scrise: 319
  • Locatie: Teleorman
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Oct 2013

  • Mesaj Privat
Haideti sa va spun cum s-a terminat povestea: desi am cumparat buson de golire nou, se potrivea si era ok, garnitura de la el era f f proasta. Adica era rigida, nu se mula bine pe baie si scapa ulei. Ajunsesem sa cred un mester de cartier care imi spunea ca a simtit el la mana ca nun mai are filet la baie, ca l-am rupt eu atunci cand am strans prea tare si am rupt si busonul de golire. Bine ca am pastrat capatul vechi al surubului rupt de la care am luat vechea garnitura. Bineanteles ca nu eu am avut ideea sa schimb garniturile. fiind bagat in frica de ,,meserias” m-am dus la un amic la un service profesionit(mai mare rasul pt un surub de golire ulei) si el a avut ideea sa puna vechea garnitura.
Cea veche fiind mai elastica a etansat perfect.
Adevarul este ca chiar daca te pricepi teoretic la mecanica si intelegi perfect un motor, ca amator nu ai mana formata si poti lasa uneori mai slabe sau sa strangi sa dai peste cap suruburi ca in cazul meu, etc.
Vorba ceea: ,,mana de mecanic e mana de mecanic” sau ,,teoria ca teoria ...”
  • deleted-86233

  • Mesaje scrise: 28
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jun 2013

  • Mesaj Privat
rider1 a scris:Atunci imi cer scuze , nu am stiut ca sunt si cu garnituri de cauciuc.


salut cam asa arata un buson baie de ulei cu cauciuc ..din pacate s a rupt si la mine destul de usor probabil ca rugineste si isi pierde din proprietati si cedeaza
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR