- DB77AAA
- OP
- 6,677 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,677
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
Dupa ce am schimbat intr-un service un rulment de amortizor pentru care am platit 50 ron + 40 ron manopera, si nu am fost multumit de modul in care s-a lucrat, m-am hotarat sa fac eu lucrarea pe care v-o prezint cum pot si stiu eu mai bine in randurile ce urmeaza
Cum se schimba un amortizor, arc, flansa, rulment amortizor pentru vectra B, astra G, si cred ca mai sunt si alte modele
spre surprinderea mea, fuzeta rotii ramane pe caroserie
Scule necesare: - presa arc, eu am folosit-o cu succes pe cea de dacie
- 1 cheie fixa de 18, o tubulara nu strica, dar ma rog....
- 1 cheie inelara cotita de 18
- 1 cheie fixa de 17
- un imbus de 4(la mine) sau o gheie de 10 la majoritatea
- perie sarma si degripant - optional
ATENTIE : masina se fixeaza pe capre, nu pe cric
edit: in singura poza postata am numerotat cu 1.2.3.4 piulitele care trebuiesc desfacute
din diferite motive nu prea am facut poze,
o sa incerc sa mai adaug si alte poze.......
preferabil sa se curete de mizerie inainte toate suruburile si sa se pulverizeze filetele cu degripant
se slabeste(nu desface) intai prima piulita din capatul amortizorului din compartimentul motor, cu o inelara cotita de 18 si/sau un imbus/vheie de 10 cu care se tine contra (in poza, nr 4)
se desfac cu mana (in poza, nr 1)cablurile de la abs si senzor placute frana, iar cu un patent se scoate clema ce tine conducta de cauciuc a pistonasului de frana, iar cele 2 cabluri si 1 conducta se leaga impreuna cu o sarma, si se prind de caroserie pentru a fi indepartate din spatiul de lucru
se desface piulita bieletei antiruliu, si eventual se tine contra cu o cheie fixa de 17, care se pozitioneaza intre amortizor si bieleta (in poza, nr 2), si se indeparteaza bieleta de pe amortizor
se desfac cele 2 suruburi (in poza, nr 3) care sustin fuzeta cu 2 chei de 18
Acum amortizorul se tine doar in piulita de sus, din compartimentul motor, care se desface complet si se scoate ansamblul arc-amortizorul-flanse
De remarcat faptul ca presa de arcuri se utilizeaza dupa ce se scoate de pe masina tot ansamblul amortizor
Preferabil ar fi sa marcati cu un marker pozitia arcului si a flansei care tine rulmentul, chiar daca au catere o sa va dea putine batai de cap
Pe arc si suportul arcului de pe amortizor se fixeaza presa si se comprima pana cand se desprinde de pe flansa rulmentului
Odata comprimat arcul se poate desface a doua piulita (cheie de 18 ) din capatul amortizorului, se scot flansele si rulmentul. Pentru schimbarea amortizorului sau a arcului este necesar sa decomprimati arcul, iar doar pentru schimbarea flanselor nu este necesar sa-l decomprimati
pentru montare la loc se repeta operatiile in sens invers
timpul de lucru a fost de 4-5 ore de lucru batraneste pentru 2 flanse schimbate, iar de economisit am economisit minim 70 ron
sambata asta am schimbat flansele
sambata viitoare schimb bieletele antiruliu
Ultima modificare făcută de DB77AAA la Mar 20 Nov, 2007 2:28 pm, modificat de 2 ori în total
Cum se schimba un amortizor, arc, flansa, rulment amortizor pentru vectra B, astra G, si cred ca mai sunt si alte modele
spre surprinderea mea, fuzeta rotii ramane pe caroserie
Scule necesare: - presa arc, eu am folosit-o cu succes pe cea de dacie
- 1 cheie fixa de 18, o tubulara nu strica, dar ma rog....
- 1 cheie inelara cotita de 18
- 1 cheie fixa de 17
- un imbus de 4(la mine) sau o gheie de 10 la majoritatea
- perie sarma si degripant - optional
ATENTIE : masina se fixeaza pe capre, nu pe cric
edit: in singura poza postata am numerotat cu 1.2.3.4 piulitele care trebuiesc desfacute
din diferite motive nu prea am facut poze,
o sa incerc sa mai adaug si alte poze.......
preferabil sa se curete de mizerie inainte toate suruburile si sa se pulverizeze filetele cu degripant
se slabeste(nu desface) intai prima piulita din capatul amortizorului din compartimentul motor, cu o inelara cotita de 18 si/sau un imbus/vheie de 10 cu care se tine contra (in poza, nr 4)
se desfac cu mana (in poza, nr 1)cablurile de la abs si senzor placute frana, iar cu un patent se scoate clema ce tine conducta de cauciuc a pistonasului de frana, iar cele 2 cabluri si 1 conducta se leaga impreuna cu o sarma, si se prind de caroserie pentru a fi indepartate din spatiul de lucru
se desface piulita bieletei antiruliu, si eventual se tine contra cu o cheie fixa de 17, care se pozitioneaza intre amortizor si bieleta (in poza, nr 2), si se indeparteaza bieleta de pe amortizor
se desfac cele 2 suruburi (in poza, nr 3) care sustin fuzeta cu 2 chei de 18
Acum amortizorul se tine doar in piulita de sus, din compartimentul motor, care se desface complet si se scoate ansamblul arc-amortizorul-flanse
De remarcat faptul ca presa de arcuri se utilizeaza dupa ce se scoate de pe masina tot ansamblul amortizor
Preferabil ar fi sa marcati cu un marker pozitia arcului si a flansei care tine rulmentul, chiar daca au catere o sa va dea putine batai de cap
Pe arc si suportul arcului de pe amortizor se fixeaza presa si se comprima pana cand se desprinde de pe flansa rulmentului
Odata comprimat arcul se poate desface a doua piulita (cheie de 18 ) din capatul amortizorului, se scot flansele si rulmentul. Pentru schimbarea amortizorului sau a arcului este necesar sa decomprimati arcul, iar doar pentru schimbarea flanselor nu este necesar sa-l decomprimati
pentru montare la loc se repeta operatiile in sens invers
timpul de lucru a fost de 4-5 ore de lucru batraneste pentru 2 flanse schimbate, iar de economisit am economisit minim 70 ron
sambata asta am schimbat flansele
sambata viitoare schimb bieletele antiruliu
Ultima modificare făcută de DB77AAA la Mar 20 Nov, 2007 2:28 pm, modificat de 2 ori în total
- LDivora
- *****
- 3,097 mesaje
- din 30 Mai 2005
- Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Bucuresti
LDivora
- Mesaje scrise: 3,097
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2003 Y20DTH/PSG16
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2005
- Mesaj Privat
- pam
- **
- 440 mesaje
- din 19 Oct 2006
- Vectra 2001 y22dtr
- Mures
pam
- Mesaje scrise: 440
- Locatie: Mures
- Masina: Vectra 2001 y22dtr
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Oct 2006
- Mesaj Privat
jazz
- Mesaje scrise: 85
- Locatie: Sibiu
- Masina: Vectra 1992 17D
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2007
- Mesaj Privat
jazz
- Mesaje scrise: 85
- Locatie: Sibiu
- Masina: Vectra 1992 17D
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Mai 2007
- Mesaj Privat
- mctoto
- ****
- 1,839 mesaje
- din 16 Mai 2006
- Calibra 1993 C20NE
- Bucuresti
mctoto
- Mesaje scrise: 1,839
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Calibra 1993 C20NE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mai 2006
- Mesaj Privat
vektor
- Mesaje scrise: 67
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 1992
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Jun 2007
- Mesaj Privat
- ciprianbaltac
- *
- 1 mesaje
- din 24 Jan 2013
- Vectra 1992 C16NZ
- Brasov
ciprianbaltac
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Brasov
- Masina: Vectra 1992 C16NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Jan 2013
- Mesaj Privat
salutare' sunt nou pe aici. am o nedumerire, mi-am schimbat bucsi capete bara, rurmentii etc. printre care dupa o sapt mi-am schimbat arcurile si telescopul de pe stanga sh pt ca cel de pe dreapta era mai bun ca cel cumparat sh. chestia e ca sistemul de prindere nu e la fel, k e luat de pe opel kadet din kte am inteles, sistemul de prindere de la compartimentul motor fiind cu 3 suruburi si 1 al telescopului si la masina mea sistemul de prindere fiind doar din telescop... acum ce nedumerire am eu... dupa ce m-am chinuit sa-l prind asa si zic eu, e prins ok... de ce se aude cate o bubuitura, boncanit nu stiu cum sa-i spun, atunci, cand chiar pe loc fiind, iau de volan stanga dreapta.
si dupa ce am schimbat rurmentul de pe stanga, planetara intra prea mult nepermitand rotii sa se invarta, cu cine am schimbat, s-a gandit sa-mi puna o saiba intre rurment si planetara si functioneaza.... poate stiti voi mai bn si imi da-ti un sfat ce sa fac.
multumesc anticipat, stima
si dupa ce am schimbat rurmentul de pe stanga, planetara intra prea mult nepermitand rotii sa se invarta, cu cine am schimbat, s-a gandit sa-mi puna o saiba intre rurment si planetara si functioneaza.... poate stiti voi mai bn si imi da-ti un sfat ce sa fac.
multumesc anticipat, stima
- DB77AAA
- OP
- 6,677 mesaje
- din 19 Jan 2007
- Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Dambovita
DB77AAA
- Mesaje scrise: 6,677
- Locatie: Dambovita
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2007
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
ciprian ce ai facut tu este o mare manareala care este si nesigura atat pentru tine dar mai ales si pentru noie ceilalti. Cauta sa cumperi cele mai ieftine piese noi pe care le gasesti dar se vor potrivi perfect la tine altfel ajungi in santuri si poate ai ghinionul sa mai iei cu tine si pe altii nevinovati. Iti trosnesc toate pentru ca nu se roteste cum ar trebui rulmentul de la amortizor...
- micky001
- ****
- 1,319 mesaje
- din 26 Dec 2007
- Omega 1997 x20se
- Constanta
micky001
- Mesaje scrise: 1,319
- Locatie: Constanta
- Masina: Omega 1997 x20se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Dec 2007
- Mesaj Privat
Gaseai pe Sachs la 360 lei ansamblul complet,amortizor bitubular gas plus arc,si nu mai aveai nici o dilema.Amortizoare diferite constructiv/prindere.Crezi ca degeaba a proiectat constructorul prinderea aia-n 3?Amortizoare diferite,calculate pentru mase diferite.Cum naiba sa ai incredere si sa te astepti sa fie totul OK? Ai curaj acum sa faci un traseu de munte?...
Si cum sa-ti dea vreunul un sfat?Poate exista vre-un topic "conversie Vectra C in Kadett..." Mai cauta!
Si cum sa-ti dea vreunul un sfat?Poate exista vre-un topic "conversie Vectra C in Kadett..." Mai cauta!