Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel
  • BR03RPE

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Braila
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Apr 2014

  • Mesaj Privat
Buna ziua imi cer scuze ca am facut acest topic dar sunt un pic ingrijorat Am un OPEL ASTA H CARAVAN CU MOTOR DIESEL Y 1.7 DT... Acum 3 zile am schimbat or-ingurile , acele seibi din cupru la numar 10 si cele 4 tot din cupru care sunt in capul injectorului.Ieri am efectuat un drum destul de lung Braila-Constanta , si am observat ca masina nu trage in deal cum trage inainte , in rest nicio problema . Cu toate aceastea cand am ajuns la Constanta masina scotea un fum infernal de gros si mult de culoare alb-albastrui.Pentru a vedea cauza am zis sa o turez unpic sa vad daca iese atat de mult fum cum vazusem eu in mers, in schimb cand am turat-o pana la 1,5 mii eu si apoi masina a inceput sa se tureze singura pana la 4000 de rotatii , m-am speriat si am oprit motorul si am scos cheia din contact insa acesta contiua sa se tureze singura . Pe langa faptul ca am umplut parcarea de fum , ma ingrozit cauza stiind ca masina nu a facut niciodata asa.(nu am schimbat garnitura de chiuloasa, Si cand am plecat de la braila mi sa aprins becul de la radiator , iar cineva mi-a spus ca este de la radiator ca sa incalzit prea tare apa si a pornit ventilatorul de la radiator pentru a-l raci.).In aceasta dimineata am fost la masina sa verific uleiul si sa vad daca mai scoate fum. Uleiul era la locul lui, apa la fel in schimb am iar ulei in vasul de expansiune, bateria este pe culoarea neagra, si motorul terpida zici ca era tractor si scotea la fel de mult fum.

Sa fie mana de lucrcu prost efectuata, o greseala a mecanicului? sau sa produs o alta defectiune?


Ultima modificare făcută de BR03RPE la Dum 04 Mai, 2014 10:35 am
Skip ads

  • 13nicu

  • Mesaje scrise: 1,487
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 hatch y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Intai ar trebui sa clarifici modelul. Banuiesc ca motorizarea ai trecut-o bine , adica ai un motor y17dt insa nu e vorba despre un Astra H ci de un G, daca e sa ma iau dupa anul fabricatiei.
Ma rog, ideea era ca ai un motor 17dtI si NU 1.7 cdti, nu ?

N-ai specificat cum ai oprit tousi motorul. Par semnele unei ,,luari pe ulei,, de catre turbina pe care ai reusit sa o opresti la timp.

Ulei in vasul de expansiune poti avea de la lucrarea cu oringurile prost facuta .....dar se poate si sa-ti fi cedat termoflotul.

Ce ,,bec de la radiator,, s-a aprins ? Te referi la becul temperatura apa din bord ? Spui ca ,,la plecarea din Braila,, ti s-a aprins becul .....Braila banuiesc ca a fost punctul de plecare .......si din cite deduc tie ti-a ,,fiert,, motorul pe drum, imediat dupa pornire.

,,In aceasta dimineata,, ce fel de fum scotea masina ? Ca si cind s-a turat singura aiurea ?


Ultima modificare făcută de 13nicu la Dum 04 Mai, 2014 10:20 am
  • BR03RPE

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Braila
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Apr 2014

  • Mesaj Privat
Da exact acelasi fum la fel de mult cum sa turat singura ! ai dreptate scuze este un Astra G tdi 1.7 . Motorul lam oprit in felul urmator am bagat iar cheia in contact iam pus contactul si dupa am oprit iar iam scosc cheia si sa oprit ! Da acel becu cu radiatorul si cu steluta aia din mijloc ! Very Happy
  • 13nicu

  • Mesaje scrise: 1,487
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 hatch y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2012

  • Mesaj Privat
aaaaaaaaaa.... banuiesc ca martorul ala e portocaliu si e un dreptunghi si o steluta in el si din cite stiu e legat de aerul conditionat ...presupun, ca eu n-am AC.
  • BR03RPE

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Braila
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Apr 2014

  • Mesaj Privat
Mi sa zis ca este de la radiator sa incalzit prea tare .. iar dupa a inceput ventilatorul sa merga , presupun ca sa raceasca radiatorul.
Da este acel martor care zici tu
  • 13nicu

  • Mesaje scrise: 1,487
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 hatch y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2012

  • Mesaj Privat
,,ti s-a zis,, ..... cine ti-a zis ? Ceasul de temperatura apa din bord ce spunea ? Te-ai uitat la el ? Si care radiator ,,ti s-a spus,, ca s-a incalzit tare ? Cel de racire apa , implicit motor ....sau cel de AC cu freon ? Ai folosit aerul conditionat pe drum ?
Nu-i totuna in situatia ta daca a fiert motorul sau daca doar ai niste probleme cu mufele si ce ti s-a mai desfacut de catre mecanic la AC.
  • BR03RPE

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Braila
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Apr 2014

  • Mesaj Privat
nu am radiatorul pentru AC si nu am mers cu ac pornit https://www.google.ro/search...0541%3B1024%3B768 acest bec mi sa aprins apa imi arata 85% niciodata nu a crescut, radiatorul de apa care face legatura cu vasul de expasiune
  • 13nicu

  • Mesaje scrise: 1,487
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 hatch y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2012

  • Mesaj Privat
....link-ul este mort. Cel putin eu nu-l pot accesa. In orice caz dubioasa treaba si cu opritul motorului care n-a ascultat de prima cheie ci doar de a doua !
  • Op3l

  • Mesaje scrise: 528
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2006 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2013

  • Mesaj Privat
BR03RPE a scris:Pentru a vedea cauza am zis sa o turez unpic sa vad daca iese atat de mult fum cum vazusem eu in mers, in schimb cand am turat-o pana la 1,5 mii eu si apoi masina a inceput sa se tureze singura pana la 4000 de rotatii , m-am speriat si am oprit motorul si am scos cheia din contact insa acesta contiua sa se tureze singura . Pe langa faptul ca am umplut parcarea de fum , ma ingrozit cauza stiind ca masina nu a facut niciodata asa

Uzura mare in axul turbosuflantei ,scapa ulei pe langa lagarele turbosuflantei acesta a intrat in admisie unde bineinteles s-a autoaprins. Atat timp cat motorul este in miscare pompa de ulei baga in continuare ulei in admisie (lagare turbo) de aceea nu s-a oprit cand ai scos cheia din contact. In astfel de cazuri motorul se opreste doar bagat in viteza (preferabil treapta V).
In mod normal exista o clapeta de obturare a admisiei pentru astfel de cazuri dar de cele mai multe ori motorasul ei nu are forta sa inchida clapeta .
Verifica in prima faza jocul axului turbosuflantei , daca este ok ,treci la altele.
  • BR03RPE

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Braila
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Apr 2014

  • Mesaj Privat
Si in cazul asta ce este de facut ?
  • 13nicu

  • Mesaje scrise: 1,487
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 hatch y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Din cite stiu , un motor luat pe ulei din cauza axului turbinei nu-l opresti daca repeti manevra de oprire din cheie. Putea colegul sa tot bage pe cheie si sa o scoata ( cum zice ca a facut) ca pana nu termina tot uleiul din baie , motorul nu l-ar fi oprit !

Ce sa verifice la axul turbinei ? Ai 2 variante:
- bagi degetele acolo si io spun de aici de la tastatura ca are un joc de minim 2 mm ----asa au toate , dracu stie ...probabil diferenta de a functiona normal pana a o lua motorul pe ulei este de vreo citeva sutimi uzura.

- demontare turbina si de fapt alta ca cea de y17dt nu se poate reconditiona.
  • BR03RPE

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Braila
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Apr 2014

  • Mesaj Privat
Si in cazul asta ce e de facut ? si de unde pleaca toate problemele astea? ce a cauzat lucrul acesta? Pana la urma nu are nici o treaba cu ceea ce am facut eu la injectoare?
  • 13nicu

  • Mesaje scrise: 1,487
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 hatch y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2012

  • Mesaj Privat
E greu de spus pe nevazute, Noi putem face niste presupuneri dar lipsesc multe detalii. cum ar fi ..... nivel ulei, nivel antigel , daca ai antigel in ulei sau invers si de cand , cum merge masina , citi km are , daca are sau nu termoflot , cine ti-a schimbat oringurile ....de asemenea trebuie clarificata problema cu martorul portocaliu cu steluta ....... de verificat chiuloasa si garnitura ...daca sufla in vas , n-am inteles inca daca masina e prevazuta cu AC dar zici ca n-ai radiator pentru AC, sunet, functionare, simptome turbina .......etc.

In alta ordine de idei , dupa cum am spus - odata plecat motorul pe ulei , putini au fost pe faza si au avut inspiratia sa-l omoare cu frana de mana si bagat intr-o treapta inferioara. De regula ghinionistul sare la cheia din contact sau la bornele bateriei . gest inutil dealtfel ...in timpul asta motorul ti se lichefiaza iremediabil.

PS - Y17 dt n-are nici un fel de clapeta nicaieri. Nici de oprire, nici de reglare nimic.
  • BR03RPE

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Braila
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Apr 2014

  • Mesaj Privat
nivelul de ulei este bine , nivel antigel e bine , dar ulei in vasul de expansiune am , masina inainte de problema asta a mers perfect ,masina are 1850000km , nu stiu cum sa verific turmofolotul presup ca are.or-ingurile mi lea schibat un mecanic din braila , este prevazuta cu ac da nu este functionabil deoarece radiatorul de la ac este spart .chiuloasa nu am verificato, are un fisait cred ca este de la pompa de servo, cand masina era inainte de schimbul de oringuri si restu merge bine iar acum cand e la relantiu 5 sec merge bine si dupa trepideaza 2-3 secunde dupa care iar merge bine si tot asa
  • 13nicu

  • Mesaje scrise: 1,487
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 hatch y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Termoflotul este un radiator micut aflat in spatele motorului, in dreapta filtrului de ulei cum stai aplecat peste motor. De fapt e un racitor de ulei prin intermediul lichidului de racire ( antigel) ...e recunoscut ca boala la y17dt prin slaba rezistenta si principalul vinovat in cazul patrunderii uleiului in lichidul de racire. Unii il schimba , altii pun furtunele pe direct renuntand la el ....... eu mi-am pus unul acum citeva luni ca n-am avut !

Injectoarele sint protejate de niste teci prevazute cu niste shaibe de etanseizare la capete pentru ca traverseaza lichidul de racire. Daca nu se mai realizeaza etanseizarea ( banuiesc, nu stiu sigur ca nu m-am lovit de problema asta si nici nu-mi doresc) poate sa ajunga antigel in ulei crescand nivelul acestuia infiltrandu-se in cilindru si scurgandu-se in baie.

Garnitura de chiuloasa la fel, poate pierde etanseitatea intre chiuloasa si bloc rezultand amestecuri ..... ulei in apa , apa in ulei , ulei in cilindru sau apa in cilindru si de aici o sumedenie de simptome.

Chiuloasa, la fel, trebuie verificata sa n-aiba fisuri cit si planitatea ei.

La tine trebuie luat prin eliminare si daca nu te sti cu mecanica cit de cat si n-ai nici scule , atunci cel mai bine ar fi sa apelezi la un service mai adevarat. Nu incerca sa repari masina cu doar strict informatiile de pe forum ca te vei incalci la un moment dat si vei cheltui bani aiurea.

PS - pentru ca defectiunile astea fac parte din ,,bolile,, modelului inseamna ca prezinta o sensibilitate aparte ( mai ales tecile si oringurile). Recomandarea mea ar fi sa nu mergi la un nene-mecanic acasa ci sa cauti un service in zona ta . N-a spus nimeni sa fie reprezentanta dar trebuie sa existe si service-uri onorabile prin zona.
In caz ca lucrarea a esuat lamentabil, cu service-ul te mai poti trage de hartii si sireturi ..... nenea mecanic de acasa iti tranteste poarta-n nas!
  • Op3l

  • Mesaje scrise: 528
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2006 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 20 Dec 2013

  • Mesaj Privat
Nu se mai opreste cand se rupe axul turbosuflantei dar sunt cazuri in care uzura permite unei catitati mai mici de ulei sa intre in admisie , in cazurile astea se poate opri din cheie. Cand se tureaza si nu se mai poate opri din cheie (din prima) chestie asociata cu fum dens alb-albastrui (ulei ars) care apropo colegul a mentionat faptul ca masina scoatea fum alb-albastrui dens , eu inainte sa ma apuc de altele verific turbo.
Este totusi un motor diesel... motoare la care RAR sunt probleme cu segmentii , deci singura cale pe unde poate intra ulei in camera de ardere este pe langa lagarele turbosflantei. Nu este exclus sa ai si alte probleme.
Parerea mea.
  • 13nicu

  • Mesaje scrise: 1,487
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 hatch y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Da. corect. Poate scoate furtunul de la turbina sa vada daca macar are ax de verificat ! Shocked ....... plus furtunul ce pleaca de la intercooler .....de vazut cit ulei este in el.
  • 13nicu

  • Mesaje scrise: 1,487
  • Locatie: Bihor
  • Masina: Astra 2002 hatch y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Op3l a scris:Nu este exclus sa ai si alte probleme.

- segmenti
- garnitura chiuloasa
- semeringuri supape
- ax turbina
...mai sint si alte cai pe unde poate ajunge ulei in cilindru ?

PS - sa ma scuze moderatorii pt postarea consecutiva ...a fost din neatentie.
  • BR03RPE

  • Mesaje scrise: 9
  • Locatie: Braila
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Apr 2014

  • Mesaj Privat
imi recomandati pe cineva prin constanta bun daca cunoasteti sau daca sunteti de pe aici? Nu stiu ce sa fac cum sa fac dee ce sa ma apuc de ce sa ma iau de unde sa incep ?
  • moisei catalin

  • Mesaje scrise: 46
  • Locatie: Vaslui
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Dec 2008

  • Mesaj Privat
Salut.
Sunt posesorul unui Opel Astra G Caravan 2001, 1.6 16v, z16xe.
Am observat ulei la capacul culbutorilor, am pus silicon la garnitura si acum e ok.
Cand am demontat capacul trebuia sa scot si furtunul de la epurator, surpriza Sad era infundata teava care vine din motor cu spuma maro si groasa parca era vaselina, am curatat cat am putut si am montat la loc.
Capacul de la culbutori era curat, fara spuma alba.
Ulei consuma 50g la 1000km, cand am cumparat masina consuma 500g la 600km.
Am schimbat uleiul cu 10w40 Divinol.
Din cauza uleiului se infunda epuratorul? sau fac drumuri scurte.
Antigel in ulei nu am, dar in vasul de expansiune se observa putin ulei pe margine.
Am atasat si cateva poze.
Bafta.

Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare diesel

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR