borsy- Suspendat
- 3,025 mesaje
- din 27 Mai 2013
- Insignia 2011 A20DT
- Alba
borsy- Mesaje scrise: 3,025
- Locatie: Alba
- Masina: Insignia 2011 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2013
- Mesaj Privat
Astazi am facut si eu schimbul de ulei la cutie (la un mecanic ce merg de obicei, el cu practica eu cu teoria ) . Metoda pe care am folsit-o este urmatoarea:
Am cumparat 8 litri de ulei original GM norma AW-1 (nu am vrut sa risc, totusi daca vreti sa folositi altceva puteti cumpara ulei cu norma 3309). In total am folosit 7.75 litri de ulei.
1. Am desfacut busonul de sus de la cutie, cel de umplere;
2. Am tras afara furtunele din cutie ce merg in radiatorul de ulei (unul e turul si celalat e returul), futunele se trag afara impreuna si nu pot fi despartite;
3. Apoi am taiat o bucata de furtun pe care l-am bagat in turul de la cutie si am facut legatura cu furtunul ce a iesit din cutie si mergea in radiator (ca sa va puteti da seama care e turul si care e returul, cu ambele furtune trase afara din cutie, porniti masina pentru 2 -3 secunde si vedeti pe care dintre cele 2 futrune vine uleiul din radiator. La mine a fost pe partea stanga cum stai in fata motorului, in principiu asa ar trebui sa fie la toate).
4. Am conectat la furtunul ce vine din radiator alt furtun si capatul l-am bagat intr-un bidon de 5l (pe care l-am gradat in prealabil), este important acest lucru ca sa puteti vedea cati litri de ulei scoateti din radiatorul de ulei.
5. Am golit cutia de ulei, in total cam 2.7 l de ulei (e foarte important sa masurati fiecare gram de ulei).
6. Dupa ce am pus la loc busonul si surubelul de nivel al cutiei, am completat in cutie cu 3,5l de ulei.
7. Apoi am pornit motorul si in timp ce iesea uleiul din radiatorul de ulei, in acelasi timp completam cu ulei in cutie (e FOARTE important acest lucru deoarece ramane cutia fara ulei si........). Am scos din radiator 5 l de ulei (dupa ce am oprit motorul se vedea pe furtun ca uleiul e rosu).
8. Am bagat furtunele la loc in cutie si dupa ce am socotit la gram cati litri de ulei am scos (am mai comletat cu cat a fost nevoie, cam 250ml), in total 7.75 litri.
9. Cu busonul de umplere scos, am pornit motorul si am trecut de cateva ori prin trepte, ca sa se poata face circuitul si sa se aeriseasca cutia.
10. Strans busonul de umplere si DRIVE SAFE .
Tin sa precizez ca desi uleiul nu mirosea a ars era f f f foarte negru, deci producatorul e INCONSTIENT de recomanada sa nu se schimbe uleiul in cutie.
Scuze de postul asa lung.......sper sa va fie de folos.
Bafta.
Am cumparat 8 litri de ulei original GM norma AW-1 (nu am vrut sa risc, totusi daca vreti sa folositi altceva puteti cumpara ulei cu norma 3309). In total am folosit 7.75 litri de ulei.
1. Am desfacut busonul de sus de la cutie, cel de umplere;
2. Am tras afara furtunele din cutie ce merg in radiatorul de ulei (unul e turul si celalat e returul), futunele se trag afara impreuna si nu pot fi despartite;
3. Apoi am taiat o bucata de furtun pe care l-am bagat in turul de la cutie si am facut legatura cu furtunul ce a iesit din cutie si mergea in radiator (ca sa va puteti da seama care e turul si care e returul, cu ambele furtune trase afara din cutie, porniti masina pentru 2 -3 secunde si vedeti pe care dintre cele 2 futrune vine uleiul din radiator. La mine a fost pe partea stanga cum stai in fata motorului, in principiu asa ar trebui sa fie la toate).
4. Am conectat la furtunul ce vine din radiator alt furtun si capatul l-am bagat intr-un bidon de 5l (pe care l-am gradat in prealabil), este important acest lucru ca sa puteti vedea cati litri de ulei scoateti din radiatorul de ulei.
5. Am golit cutia de ulei, in total cam 2.7 l de ulei (e foarte important sa masurati fiecare gram de ulei).
6. Dupa ce am pus la loc busonul si surubelul de nivel al cutiei, am completat in cutie cu 3,5l de ulei.
7. Apoi am pornit motorul si in timp ce iesea uleiul din radiatorul de ulei, in acelasi timp completam cu ulei in cutie (e FOARTE important acest lucru deoarece ramane cutia fara ulei si........). Am scos din radiator 5 l de ulei (dupa ce am oprit motorul se vedea pe furtun ca uleiul e rosu).
8. Am bagat furtunele la loc in cutie si dupa ce am socotit la gram cati litri de ulei am scos (am mai comletat cu cat a fost nevoie, cam 250ml), in total 7.75 litri.
9. Cu busonul de umplere scos, am pornit motorul si am trecut de cateva ori prin trepte, ca sa se poata face circuitul si sa se aeriseasca cutia.
10. Strans busonul de umplere si DRIVE SAFE .
Tin sa precizez ca desi uleiul nu mirosea a ars era f f f foarte negru, deci producatorul e INCONSTIENT de recomanada sa nu se schimbe uleiul in cutie.
Scuze de postul asa lung.......sper sa va fie de folos.
Bafta.
- B295CRS
- **
- 216 mesaje
- din 25 Apr 2013
- Insignia 2010 A20DTH
- Bucuresti
B295CRS
- Mesaje scrise: 216
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2013
- Mesaj Privat
Cunoastem mizeria spusa de producator...Din ce am intelesla Af40acum nu mai este filtru din metal(sau din ce era) ,ci e o sita dintr.un material ce se infunda repede si trb schimbat la cam 200.000km (sper sa nu gresesc) de aici si apar problemele dupa km multi.Filtrul se poate schimba daca se desface cutia!
borsy- Suspendat
- 3,025 mesaje
- din 27 Mai 2013
- Insignia 2011 A20DT
- Alba
borsy- Mesaje scrise: 3,025
- Locatie: Alba
- Masina: Insignia 2011 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2013
- Mesaj Privat
- B295CRS
- **
- 216 mesaje
- din 25 Apr 2013
- Insignia 2010 A20DTH
- Bucuresti
B295CRS
- Mesaje scrise: 216
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2010 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2013
- Mesaj Privat
- gaches
- **
- 142 mesaje
- din 01 Nov 2008
- Signum 2005 Z19DTH
- Vaslui
gaches
- Mesaje scrise: 142
- Locatie: Vaslui
- Masina: Signum 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Nov 2008
- Mesaj Privat
jagopap
- Mesaje scrise: 50
- Locatie: Satu Mare
- Masina: Zafira 2006 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Nov 2013
- Mesaj Privat
Conform mai multor forumuri din germania se face asa:
Temperatura uleiului din cutie trebuie sa fie 70-80 grade.
1. Se desface surubul de umplere (torx 55)
2. Se desface surubul din joja de control (dedesubtul masinii torx 40), dar nu se scoate joja in sine.
3. Se lasa sa curga tot ce poate, atentie uleiul este fierbinte
4. Se pune surubul in joja la loc. (8 Nm)
5. Se introduc 0,5 L ulei deasupra la surubul de umplere.
6. Se pune surubul de umplere la loc. (40 Nm)
Deci in 3 cuvinte: Nivel joja + 0,5 litrii.
Temperatura uleiului din cutie trebuie sa fie 70-80 grade.
1. Se desface surubul de umplere (torx 55)
2. Se desface surubul din joja de control (dedesubtul masinii torx 40), dar nu se scoate joja in sine.
3. Se lasa sa curga tot ce poate, atentie uleiul este fierbinte
4. Se pune surubul in joja la loc. (8 Nm)
5. Se introduc 0,5 L ulei deasupra la surubul de umplere.
6. Se pune surubul de umplere la loc. (40 Nm)
Deci in 3 cuvinte: Nivel joja + 0,5 litrii.
- gaches
- **
- 142 mesaje
- din 01 Nov 2008
- Signum 2005 Z19DTH
- Vaslui
gaches
- Mesaje scrise: 142
- Locatie: Vaslui
- Masina: Signum 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Nov 2008
- Mesaj Privat
jagopap
- Mesaje scrise: 50
- Locatie: Satu Mare
- Masina: Zafira 2006 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Nov 2013
- Mesaj Privat
jagopap
- Mesaje scrise: 50
- Locatie: Satu Mare
- Masina: Zafira 2006 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Nov 2013
- Mesaj Privat
Intre timp am gasit urmatorul pdf:
http://www.motor-talk.de/fo...tachmentId=720753
Aici sta ca motorul TREBUIE sa functioneze. Daca se face doar control nivel vezi pasii de la nr. 8.
Inseamna ca trebuie sa refac controlul de nivel.
http://www.motor-talk.de/fo...tachmentId=720753
Aici sta ca motorul TREBUIE sa functioneze. Daca se face doar control nivel vezi pasii de la nr. 8.
Inseamna ca trebuie sa refac controlul de nivel.
- gaches
- **
- 142 mesaje
- din 01 Nov 2008
- Signum 2005 Z19DTH
- Vaslui
gaches
- Mesaje scrise: 142
- Locatie: Vaslui
- Masina: Signum 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Nov 2008
- Mesaj Privat
jagopap
- Mesaje scrise: 50
- Locatie: Satu Mare
- Masina: Zafira 2006 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Nov 2013
- Mesaj Privat
Uleiul era cald destul, verificat cu op-com. Doar ca nu am lasat motorul pornit cand am scos surubul de nivel.
Chiar poate fi atat de mare diferenta? din moment ce din convertizor nu iese nicicum uleiul.... ma gandesc ca oricum nu e o tragedie...
Cand am timp, refac manevra si voi vedea daca este diferenta.
Iata si in engleza: linkschimb ulei af-40
Chiar poate fi atat de mare diferenta? din moment ce din convertizor nu iese nicicum uleiul.... ma gandesc ca oricum nu e o tragedie...
Cand am timp, refac manevra si voi vedea daca este diferenta.
Iata si in engleza: linkschimb ulei af-40
- Florin Insignia
- **
- 392 mesaje
- din 16 Mar 2013
- Insignia 2009 A20DTH
- Maramures
Florin Insignia
- Mesaje scrise: 392
- Locatie: Maramures
- Masina: Insignia 2009 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mar 2013
- Mesaj Privat
borsy- Suspendat
- 3,025 mesaje
- din 27 Mai 2013
- Insignia 2011 A20DT
- Alba
borsy- Mesaje scrise: 3,025
- Locatie: Alba
- Masina: Insignia 2011 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2013
- Mesaj Privat
- Kodatu Sep
- **
- 110 mesaje
- din 31 Jan 2010
- Insignia 2004 A20DTH
- Bucuresti
Kodatu Sep
- Mesaje scrise: 110
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2004 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Jan 2010
- Mesaj Privat
borsy- Suspendat
- 3,025 mesaje
- din 27 Mai 2013
- Insignia 2011 A20DT
- Alba
borsy- Mesaje scrise: 3,025
- Locatie: Alba
- Masina: Insignia 2011 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2013
- Mesaj Privat
- catastefan
- *******
- 5,918 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,918
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
- hog33
- ****
- 1,006 mesaje
- din 29 Mai 2014
- Insignia 2011
- Bucuresti
hog33
- Mesaje scrise: 1,006
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2011
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Mai 2014
- Mesaj Privat
Apelez cu incredere dar baietii sunt cam scumpi...asa..150 euro manopera --chilipir, dar folosesc cam o duzina de ulei, asta inseamna 12 litri la 100 ron litrul - no coment si restul pana la 1800 - 1900 euro reprezinta grupul de supape, placa.
Inlocuirea acesteia cu una noua (spun ei) se face cu grupul de valve vechi la schimb, obligatoriu. Cica ai de ales intre una refacuta prin olanda, germania si un grup nou....
Cu toate astea , cu un grup nou , garantia este de doar 12 luni !
Eu banuiesc ca baietii au creeat un fond de tampon cu astfel de placi recuperate/ reparate si le vand de noi la preturile zilei.
Sunt unul care a platit 1800 euro pentru un grup nou cu garantie 6 luni ! cu acte factura...am platit si 2-3 milioane in plus la vremea aia. Iar acum dupa nici un an cand a inceput sa-mi dea de cateva ori sock in drive mi-a spus fara nici un tremur la obraz ca a iesit din garantie si ca placa montata de ei a fost noua......SO ! EVITATI GEARTECH Bucuresti, Cernica, Timisoara si mai nou cica prin Olanda !
Inlocuirea acesteia cu una noua (spun ei) se face cu grupul de valve vechi la schimb, obligatoriu. Cica ai de ales intre una refacuta prin olanda, germania si un grup nou....
Cu toate astea , cu un grup nou , garantia este de doar 12 luni !
Eu banuiesc ca baietii au creeat un fond de tampon cu astfel de placi recuperate/ reparate si le vand de noi la preturile zilei.
Sunt unul care a platit 1800 euro pentru un grup nou cu garantie 6 luni ! cu acte factura...am platit si 2-3 milioane in plus la vremea aia. Iar acum dupa nici un an cand a inceput sa-mi dea de cateva ori sock in drive mi-a spus fara nici un tremur la obraz ca a iesit din garantie si ca placa montata de ei a fost noua......SO ! EVITATI GEARTECH Bucuresti, Cernica, Timisoara si mai nou cica prin Olanda !
- wud
- **
- 210 mesaje
- din 15 Jul 2007
- Corsa 2015 B14XEL
- Bucuresti
wud
- Mesaje scrise: 210
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2015 B14XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jul 2007
- Mesaj Privat
- DCiobanu243
- **
- 175 mesaje
- din 09 Jul 2017
- Astra 2013 A20DTH
- Dambovita
DCiobanu243
- Mesaje scrise: 175
- Locatie: Dambovita
- Masina: Astra 2013 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Jul 2017
- Mesaj Privat
duculescu3561 a scris:Aceasta operatie am facut o zilele trecute ...
Cutia de viteza AISIN tip este AF40-6 iar motorul este A20DTJ (echipeaza, OPEl,FORD, SAAB, CADILLAC, HONDA,BUICK,TOYOTA ,MAZDA,VOLVO....cam jumate din masinile lumii si este facuta in JAPONIA la ANJO) are o capacitate de 6.7 litri cu radiator de racire cu tot ( cumparati cam 7 litri cod GM 93165147) .
Pentru a schimba aproape TOT uleiul din cutie va recomand urmatoarea metoda:
1. Desfaceti busonul de umplere de ,,sus,, cu torx de 55 iar cel de jos cu hexagon de 12( dupa ce in prealabil , jos ati desfacut ,,surubelul,, de verificare a nivelului - se afla in interiorul hexagonului de 12.) Nu va apucati de treaba fara aceste 2 scule!
2. O sa curga cam 2.5-3 litri de ulei.
3. Puneti busonul de jos si surubelul la loc si umpleti cutia cu 4 litri de ulei nou rosu ( cod GM 93165147..cam 45 lei litrul)
4. Desfaceti furtunele de la radiatorul de ulei al cutiei ( piulita de 10 ) si trageti furtunele afara din cutie . cineva sa porneasca motorul in P. o sa curga uleiul din converter , cel murdar, cam 3 litri , 3.5 litri. atentie ca uleiul este incins si s ar putea sa va arda. ....cind iese ulei cu bule de aer se opreste motorul.
5 Se repeta operatia cu inca 3 litri de ulei si este cam bine. se pun furtunele la radiator la loc.
ATENTIE : se masoara cu o cana gradata cit ulei ati scos si se pun la loc in cutie aceeasi cantitate.
6. Se pune busonul de sus si se da o tura cu masina sa se incinga uleiul .
7 . Verificare nivelului este usoara . masina trebuie sa stea in plan vertical neaparat...cu motorul pornit se desface surubelul din interiorul busonului si se lasa sa curga uleiul pina se opreste . acela este nivelul corect ..daca nu curge , mai puneti pe sus citeva sute de grame.
8 V am pus in atach si poze si date tehnice ale cutiei.bafta
Cutia de viteza AISIN tip este AF40-6 iar motorul este A20DTJ (echipeaza, OPEl,FORD, SAAB, CADILLAC, HONDA,BUICK,TOYOTA ,MAZDA,VOLVO....cam jumate din masinile lumii si este facuta in JAPONIA la ANJO) are o capacitate de 6.7 litri cu radiator de racire cu tot ( cumparati cam 7 litri cod GM 93165147) .
Pentru a schimba aproape TOT uleiul din cutie va recomand urmatoarea metoda:
1. Desfaceti busonul de umplere de ,,sus,, cu torx de 55 iar cel de jos cu hexagon de 12( dupa ce in prealabil , jos ati desfacut ,,surubelul,, de verificare a nivelului - se afla in interiorul hexagonului de 12.) Nu va apucati de treaba fara aceste 2 scule!
2. O sa curga cam 2.5-3 litri de ulei.
3. Puneti busonul de jos si surubelul la loc si umpleti cutia cu 4 litri de ulei nou rosu ( cod GM 93165147..cam 45 lei litrul)
4. Desfaceti furtunele de la radiatorul de ulei al cutiei ( piulita de 10 ) si trageti furtunele afara din cutie . cineva sa porneasca motorul in P. o sa curga uleiul din converter , cel murdar, cam 3 litri , 3.5 litri. atentie ca uleiul este incins si s ar putea sa va arda. ....cind iese ulei cu bule de aer se opreste motorul.
5 Se repeta operatia cu inca 3 litri de ulei si este cam bine. se pun furtunele la radiator la loc.
ATENTIE : se masoara cu o cana gradata cit ulei ati scos si se pun la loc in cutie aceeasi cantitate.
6. Se pune busonul de sus si se da o tura cu masina sa se incinga uleiul .
7 . Verificare nivelului este usoara . masina trebuie sa stea in plan vertical neaparat...cu motorul pornit se desface surubelul din interiorul busonului si se lasa sa curga uleiul pina se opreste . acela este nivelul corect ..daca nu curge , mai puneti pe sus citeva sute de grame.
8 V am pus in atach si poze si date tehnice ale cutiei.bafta
am o intrebare la pct 7. de ce cu motorul pornit..
- ska
- ***
- 847 mesaje
- din 10 Apr 2008
- Astra 2015 A20DTH
- Bihor
ska
- Mesaje scrise: 847
- Locatie: Bihor
- Masina: Astra 2015 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Apr 2008
- Mesaj Privat