Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină
Soluție
  • ionut_filipescu

  • Mesaje scrise: 35
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2013 A17 DTS
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Va salut dragilor
Am un Astra G 1,6 16v 2001, Z16XE. Problema ar fi urmatoarea: de cateva zile se opreste motorul, dar in conditiile in care pe la 80-90 km/h o las pe liber si cand ajunge pe la 50-60 se opreste. Nu se intampla des, dar se intampla. Mentionez ca relantiu e perfect, nici un martor in bord aprins, porneste ft bine, demarajul este bun, am curatat si clapeta de acceleratie. Este normal sa stea putin deschisa cand e motorul oprit?Imi cer scuze daca pun intrebari mai "prostesti", dar e prima masina personala, tot ce am avut, au fost de la firma, si nu aveam treaba cu defectiuni. Din discutii cu alte persoane si din cat am citit pe forum, ar fi un calculator care este pozitionat langa capacul de la motor si datorita temperaturii ridicate, este posibil sa fie afectat. Maine ma duc la tester, si vad daca da vreo eroare.
Va rog mult daca ma puteti ajuta. Cat m-ar costa sa repar acel calcuator, daca e EGR sau saonda lamba, sau daca e Ecu.....nici nu stiu pe unde sunt pozitionate si cam care ar fi costurile.....Multumesc.

Această discuție are un răspuns marcat ca Soluție la problema expusă.
Sari direct la Soluție

Skip ads

  • suspended-9452

  • Mesaje scrise: 2,449
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2016 B14XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2007

  • Mesaj Privat
nu este de la calculator daca descrierea conditiilor si a problemei este corecta.
cand ai curatat corp clapeta acceleratie ai desfundat si gaurica ce comunica cu valva canistrei de purjare?
  • ionut_filipescu

  • Mesaje scrise: 35
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2013 A17 DTS
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Nu as stii exact care ar fi acea gaurica, dar din ce poze am vazut, imi imaginez cam care ar fi. Nu a curatat special gaurica, ci doar "corpul" clapetei. Descrierea este exact cu simptomele.
Multumesc.
  • remy_kai

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1996 x18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2011

  • Mesaj Privat
Da jos corpul clapetei , ai grija cu antigelul , si inauntrul corpului clapetei o sa gasesti o gaurica care comunica cu furtunul care intra in capacul chiuloasei care baga aburi de ulei in admisie este sigur infundat am patito si eu nu se vede daca nu dai corpul jos multa bafta
  • ionut_filipescu

  • Mesaje scrise: 35
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2013 A17 DTS
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jun 2012

  • Mesaj Privat
@remy_kai s-a curatat tot, si corpul clapetei si gaurica si mai multe pe la galerie...parca..ideea e ca ar fi de la pompa de vacuum? ai idee de asa ceva? cand apas frana mai tare, se opreste, cand apas mai incet, nu se mai opreste. e posibil sa-i dea aer fals cand apas mai tare pedala de frana si sa se opreasca?
  • remy_kai

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1996 x18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2011

  • Mesaj Privat
Salut am avut si eu problema aceasta cam vreo 6 luni am cautat eram dispus sa schimb si motorul ,exact cu spui tu imi facea si mie cand era pe liber si franam brusc hopa se si oprea am cautat si eu pe forum si am vazut chestia cu vacccumu am verificat supapa de sens care mi sa parut ca atunci cand suflam sau trageam avea o mica intarziere pana se inchidea si am schimbato , la fel imi facea ,treaba e ca daca nu ai probleme cu franele adica tin si nu ai pedala moale nu are nimic vaccumu eu am dat toata admisia am verificato si cand am vazut gaurica cu pricina era cimentuita .Da la tine e normal sa stea clapeta un pic deschisa deoarece nu ai motoras de relanti .Calculatorul ala care sta aproape de motor e chiar ECU care la modelele dupa 99 asa sa pus (nu vad de ce ) daca nu ii dai de cap incearca o diagnoza in timpul mersului si poate se opreste si poate da vreo eroare cine stie.
Oricum mufta bafta o chestie din asta chiar iti mananca sufletul
  • mrka

  • Mesaje scrise: 15
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2000 x18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Sep 2012

  • Mesaj Privat
Ati verificat sa nu aveti vreun furtun spart, sa traga aer fals pe undeva...pe la admisie pe undeva?
@ionut_filipescu - te pot ajuta cu o diagnoza ara nici o problema PM.
  • ionut_filipescu

  • Mesaje scrise: 35
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2013 A17 DTS
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Salutare....sper ca azi am rezolvat-o ...si anume cum...Pe 3 testere nu dadea nici o eroare, nici EGR nici alta, (n-as fi crezut ca nu apare EGR, si pe un soft de la Opel) nici calculatorul de langa motor (sau ECU, asa am inteles ca-i zice), am curatat toate gaurile de pe la EGR, am schimbat clapeta de acceleratie cu alta (nu noua), am mers cu tester in mers (nici o eroare), ...am anulat servo frana sa vedem daca e din vacuum (sau tulumba)....am scos switch de la pedala de frana (ca ar putea fi si asta), filtre curate, scoase nush' ce furtun sa se verifice tulumba...nimic. Intr-un final vine un tip cu ideea sa lasam fara furtunul ala gros care vine de la filtru de aer spre clapeta de acceleratie si apoi scoate mufa e la EGR (huruia ca toba sparta). Si dai...si dai....nici un simptom..si dai si dai ....nimic....am ajuns la concluzia ca cu EGR anulat dintr-un soft si calculatorul il vede ca functionand normal, masina merge perfect. Aceeasi pornire, acelasi demaraj, doar fara EGR. Mai e o varianta sa infunzi acele orificii de la EGR, dar dupa un timp apare in bord cheita (check engine) si se merge la o diagnoza dupa care se sterge din memorie eroarea. Mentionez ca s-ar fi produs intre anii2001 si 2004 o serie de astfel de motoare care nu au EGR, si merg perfect (asa mi s-a spus). Momentan e bine. Vedem in viitorul apropiat...Multumesc celor care raspund la mesaje..Daca aveti nevoie de detalii, ne putem auzi si la tel...Succes!
  • remy_kai

  • Mesaje scrise: 20
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 1996 x18xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Dec 2011

  • Mesaj Privat
Ma bucur ca ai rezolvato , da are logica ce spui tu deoarece EGR recircula o parte din gaze si le baga din nou in camera de ardere pentr-u a polua mai putin.Iar cand puneai frana clapeta se inchidea dar calculatorul stia ca trebuie sa vina fum de la EGR si cum el probabil nu venea cum trebuie nu era destul aer in motor si se oprea, acum ca nu mai stie de EGR ii da clapeta mai mult aer .Oricum bravo
  • sappk

  • Mesaje scrise: 4
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Aug 2009

  • Mesaj Privat
deci in final afost sau nu egr ul...?
  • ionut_filipescu

  • Mesaje scrise: 35
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2013 A17 DTS
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 11 Jun 2012

  • Mesaj Privat
Da, EGR-ul a fost....am mers cu el anulat din soft, dupa care dupa un timp am gasit pe net unul la pret de 300 ron, in loc de 500-600 ron, si l-am schimbat. De atunci n-am mai avut probleme.....pe partea cu EGR...
  • coman alexandru

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 1997 X18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2017

  • Mesaj Privat
Nu imi st la relantiu i.am schimbat motiresul pas cu pas si degeaba ,i.am curata egr si degeaba am merg cu mufa de la debutmetru scoasa si vd ca nu prea mai faca asa des...va rog ajutatima
  • ARadu995

  • Mesaje scrise: 2
  • Locatie:
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Feb 2022

  • Mesaj Privat
Salut.stie cuneva de ce mi se opreste masina in mers cand o dau pe liber?sau cand apas ambreiajul?multumesc
  • marius-opel

  • Mesaje scrise: 515
  • Locatie: Cluj
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2016

  • Mesaj Privat
amu chiar ca nu stim ce masina ai,,,ce sa-ti zic?sa ghicesc masina motorizarea si coduri eroare ?
  • bibu16v

  • Mesaje scrise: 6,845
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Astra 1995 X16XEL
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Jan 2016

  • Mesaj Privat
Are Opel, ce nu-nțelegi?! Cu motor pe cãrbuni...dar la modul la care dã detalii, nici atelaj nu i-aș încredința.
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR