cozmin86 a scris:salutare...am si eu o problema cu martorul bateriei...am schimbat si alternatoru si bateria... la rece toate bune(servo etc...)dar cand se incalzeste licare becul(martorul bateriei) la relantee si cand turez ramane aprins si raman si fara servo...multumesc si astept o rezolvare...
Alternatorul montat acum pe masina,are o problema la contactul periilor(carbuni) pe colector.Fie sunt periile uzate(scurte).fie colectorul e uzat,perlat,murdar,efectul e acelasi,incarca sporadic doar la turatii mici,cind aleatoriu se realizeaza un contact functional intre perii si colector.Remedierea consta in verificarea starii fizice a componentelor in discutie si inlocuirea celor uzate. Prezint deasemeni o speta posibila ,cu efect asemanator: capat de bobina a rotorului rupta de la punctul de lipire pe inelul colectorului,La turatii mici,in acel punct,contactul era realizat,la marirea turatiei,forta centrifuga,distanta capatul bobinei rotorului de punctul de lipire,moment in care alternatorul nu mai incarca si se aprindea becul,nu mai functiona servo.La orice verificare statica,cu ohmetru,totul era in regula.Recunosc ca speta a mincat ceva timp,dar cu cit e mai interesanta speta cu atit e mai mare satisfactia...