Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Tuning
  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Pai gata, ti-am pus o intrebare tehnica si te iau peste picior? Tu ai pus intrebari primul, nu eu.
Skip ads

  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,202
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Sincer? esti prea tehnic pentru mine ...uimeste-ne cu ceva debitat din capul tau si in cunostinta de cauza si crede-ne ca vom fi mai impresionati.
S-au mai imputinat diletantii in modificari softuri...dar banii ceruti de firme cu ceva dotare si clienti fac multi doritori de performanta sa incerce marea cu degetu' ...mare greseala.Asa mi-a venit un A6 2.5 tdi de 180cp ca si a facut resoftare acuma parca ar vrea sa traga mai bine de jos...sa iau masina sa dau o tura....GRESEALA era sa ma arunce in lac la Ciurel pe curba aia o Dacie nervoasa vroia 'liniuta cu ditai balena,eu eram cu manometru din admisie pe bord laptopul pe scaunu din dreapta ridic privirea masina oprita chiar in curba....ala disperat sa inchida unghiu' si saracia se dezlantuise.....eram intrat prea tare,lasa pedala la fel ea tot impingea de nebuna,dadea semne ca vrea sa plece lateral,da mai trebuia putin sa trec cu alta corectie de volan sa depasesc handicapatu' oprit chiar unde nu trebuia adica brusc si mai stransa curba..Dupa emotiile de rigoare si cristosii stramosesti ajung acasa vine proprietarul ...si atunci spune ca el are modificate harti ...da nu-s de la cineva anume,tragea ala cu mouse-ul de ele si labarta niste grafice,explicandu-i ce racheta va deveni masina.
Balena a devenit o epava ca in 6 luni de mers cu asemenea cantitate injectata si turatii cat cuprinde....vine ca vrea atentie bucsat motor,da scotea fum de innebuneai ,consum 24-26 la suta in oras,performante cucu 1,2 abia pleca 3 de la jumatare 4-5-6 racheta.S-a bucsat,s-au inlocuit,distributii,discuri,placute,jambe cu tot ,jante....vopsit stopuri Very Happy asta era important...si--a vandut-o ca vrea A 8 ca e mai mare Very Happy Very Happy Very Happy
Hartile optimizate contin multa experienta,cunostinte si informatii culese despre modificari de la ele se mai pot face mici,dar mici corecturi in functie de caracteristicile fiecarui motor,de aceea este ideal ca fiecare sa stie de la inceput ce vrea si sa fie informat corect de ce implica fiecare modificare.
Pentru multi nu performanta in sine vad ca este importanta ci emotia de a vedea unde poate ajunge,in timp fara sa-si dea seama din pacate drumul se poate opri la UPU.
Totusi ce facem cu Opelu'? merge resoftarea la motoarele facute dupa conceptul Ecotec? de mers merge dar se merita? daca un 5-8% e suficient pentru atmosferic e bine.... insumate corect investitiile nu ajung la nivel de performanta superioara de-a gata?ITP RAR cam greu dupa aia.
  • liviu2004

  • Mesaje scrise: 2,323
  • Locatie: Galati
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Sep 2005

  • Mesaj Privat
Hai ca ne-am prins, esti bun in chip tunning si masinile trecute prin mana ta sunt rezolvate bine. Toata lumea fericita.

Da nu ne-ai lamurit cu franele, barem eu recunosc ca mecanica auto nu e domeniul meu, mai citesc si pe google cand cred ca e interesant. Ce am putut debita, am scris pe pagina trecuta, dar tu poti debita ceva despre cele frane, ca ai deschis subiectul dar il eviti elegant.
  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,559
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
@mecaNIK, itp-ul se trece lejer. La benzinare nu se modifica partea de ralati, pana in 1400-1500 de ture, adica fix unde se verifica la ITP. Si la diesel se verifica opacitatea fumului in limitare. daca pastrezi limitarea de fabrica si maresti putin AFR-ul iese chiar mai bine decat stock.

Legat de harti trase sa arate bine si rachete, pot sa confirm ca multi asa fac, dar sa trebuiasca bucsat motorul dupa 6 luni imi vine greu sa cred.
Facusem o harta pentru o skoda 1.9 AWX. Omul are o varsta (50+) si vroia putin mai multa putere pentru depasiri, nu il interesa sa fie racheta. Facut de la 131 CP la 160. Intrand in vorba cu mine tunerul minune (unul dintre cei care maresc hartile in procente, sa fie) imi da sfaturi si apoi incepe o discutie ce frizeaza ridicolul
tuner mare: cam putin
tuner mare: pe driver wish..
Ionut S: cam putin ce? ca are 70 mg/stroke
Ionut S: e suficient
tuner mare: in full gaz
tuner mare: dar la o depasire o sa intarzie
tuner mare: trebuie luat mai de jos..
tuner mare: esti cu a 4
tuner mare: 1500 rpm
tuner mare: dureaza ceva pana raspunde..
tuner mare: la ce ii ceri tuh ..
Ionut S: atunci esti cioben daca esti cu a 4-a la 1500 de ture
Ionut S:
tuner mare: sau poate nu o calca la fund
tuner mare: de ce ?
Ionut S: pentru ca la 1500 de ture nu o calci sa intrii in depasire
Ionut S: de aia
tuner mare: e disel nu benzina
Ionut S: esti subturat si daca ii ceri mult gaz soliciti aiurea tot motorul
Ionut S: e diesel turbo
Ionut S: se conduce TURAT
Ionut S: dar in fine, ce stiu eu
Ionut S:
tuner mare: vrei sa iti arat
tuner mare: ca te contrazici singur fara sa te superi pe mine ?
tuner mare: si imi place mult cand vorbesc de treaba asta cu mersul cu dieselul
tuner mare: iti mai spun sau te superi pe mine ?
Ionut S: baga
Ionut S:
tuner mare: din ce spui tu ca cu diesel trebuie sa mergem turat
tuner mare: bun
tuner mare: luam 2 masini passat 131 awx manual si hidramat
tuner mare: de ce inginerii aia mari din germania
tuner mare: au inventat cutia hidramata sa schimbe la 2000 de rpm
Ionut S: pentru consum
tuner mare: se infunda turbina ?
tuner mare: nuh
tuner mare: deci ?
tuner mare: ce rezulta din asta ?
Ionut S: ba ma lasi? pentru consum au facut
tuner mare: ca poate eu nu inteleg..
Ionut S: dar ia calca tu masina aia blana cand e la 1500 de ture
Ionut S: ia vezi ce face
tuner mare: intra in kick down
Ionut S: urca de la 1500 sau schimba?
tuner mare: si schimba 1-2 trepte
Ionut S: bravo
tuner mare: inferioare.
Ionut S: si atunci de ce imi ceri mie sa plec de la 1500 in a 4-a?
Ionut S: vezi ca te contrazici singur?
Ionut S:
tuner mare: dar daca nu ii dai fundu nu schimba
tuner mare: treapta
Ionut S: pentru ca nu se depaseste cuplul cerut pentru schimbat treapta
tuner mare: ...
tuner mare: cum stii tuh.

ba chiar s-a oferit sa-mi faca el o harta asa cum trebuie, gratis Smile
Discutia s-a intins pe multe ore, dar nu are rost sa plictisesc lumea cu povesti de adormit copii Very Happy

In concluzie, parerea mea, cand faceti chip tuning cereti dyno INAINTE si DUPA
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,202
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Nu asemenea motor NU SE BUCSEAZA ,nici pentru altele nu sunt adeptul operatiunii chiar daca am facut motor ...si dupa ani buni la demontare aratau camasile perfect,tot asa am desfacut motor bucsat dupa 3 luni si culmea 2 camasi facute dintr-un material usor alta culoare se vedea ca e altceva erau praf si doua perfecte adica.....teapa.Lucrarea era de la o firma de tuning ,ei impreuna cu proprietarul hotarasera ca se bucseaza si se modifica in continuare....proiectul lor de distrus motoare,treaba lor.Eu repar motoare si atat ......indiferent cine si cum le strica eu nu ma supar pe ei...le readuc in starea initiala doar chiar daca nu vor sa tina cont de sfatul meu.
Cu ocazia asta cine citeste la recomandarea buscat....sa se gandeasca de doua ori Very Happy sfatul meu,nu operatiunea in sine ci mai ales.....cine face asta?
  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,559
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Si la mine trebuia bucsat un cilindru la opel dupa ce o bujie rupta a facut ravagii(nu mergea honuit, zgarietura era suficient de adanca pe peretele cilindrului). Dar am ales sa schimb blocul cu totu Smile

Si acum, sa revenim la oile noastre, adica chip tuningul.
Se poate imparti in 2 mari clase.
1. Chiptuning la aspirate
2. Chiptuning la supraalimentate (in cazul opel doar cu turbocompresor)

La prima categorie prin chip tuning se optimizeaza avansul (in detrimentul noxelor) si AFR-ul se micsoreaza pentru a arde mai mult combustibil cu acelasi volum de aer. Din cauza asta cresterea de putere/cuplu este modesta.
La a doua categorie se optimizeaza avansul la benzinare, SOI-ul la diesel, se modifica AFR-ul la benzinare, smoke map-ul la diesel (tot afr, dar este reprezentat altfel decat la benzinare), presiunea de supraalimentare (pentru imbunatatirea eficientei volumetrice) si se modifica torque limiters la diesel plus alte cateva limitari de avans/cantitate injectata. Putini dintre tuneri optimizeaza si driver wish-ul pentru acceleratie uniforma, asta pentru ca romanul fiind mai putin educat in acest sens vrea "zvacul" de diesel, nu il intereseaza intr-adevar cum trage motorul ala pe toata plaja de turatie.
La Roman daca la 2000 de ture cand bagi piciorul in ea scartaie "roatele" ie beton, nu are importanta ca la 3000 rpm e stock si ca la 4000 trage mai prost decat originalul.
  • StefanTolos

  • Mesaje scrise: 4,220
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2018 B12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Frumoasa discutie si in acelasi timp destul de interesanta atata timp cat se incearca prin intamplarile traite din viata reala a unor colegi de breasla sa traga o concluzie, ca acest chiptuning, nu este o JOACA de a creste perfomantele motoarelor prin diverse artifici, fie ele de orice tip.

Mie imi este destul de clar ca sa poti obtine un motor performant gen masini de sport, interventia trebuie combinata adica atat software cat si hardware.

Se pot aduce modificari software in limita bunului simt fara sa depasesti limita hardware din dotarea masini, poti modifica anumiti parametri astfel incat amestecul stoichiometric sa fie mai bun, pentru un rezultat mai bun al motorului, dar din pacate este o ramura atat de ampla incat iti trebuie specilizare pe acest nivel.

Cu alte cuvinte un chiptuning prost efectuat poate distruge un motor, asa cum rezulta din relatarile de mai sus.
  • mecaNIK

  • Mesaje scrise: 2,202
  • Locatie: Anglia
  • Masina: Insignia 2010 confidential
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Vine un pusti cu Loganu din dotare ....mi-am facut resoftare ( motor 1.4 8v) Very Happy i-am schimbat tobe,taiat arcuri ,geamuri fumurii,nelipsitele dungi albe pe capota.....ok care-i baiu? Pai parca de la resoftare uruie la anumita viteza si se limiteaza putin....adica? mergem cu ea,intra in vibratie,incomod rau de tot zgomotul dar numai la anumite turatii.Zic ce tobe sunt? ceva de la motocicleta,ca mi-a zis ala de mi le-a montat ca....stiu stiu povestea dau inca 20 cp Very Happy Very Happy Very Happy
Uite cum stau lucrurile,gazele arse iesind pe tubulatura aia de ce-o fi ea poate fi si un burlan....pot genera vibratii si in unele cazuri intra in rezonanta ,care sunt daunatoare sanatatii (demonstrat) accentueaza senzatia de oboseala si te ia cu ameteli in anumite cazuri.....schimba-le mai ales ca face si motoru' fite si gata.
Ok mergem acu de 1 mai la mare si cand ma intorc strang bani schimb tobele ca si asa nu m-a primit la ITP cu ele...vezi cu atat mai mult mult zgomot pentru nimic...ba mai mult iti si faci rau cu ele.
Apare dupa o luna .masina tot ca o sorcova ....da nici un zgomot Shocked cei ce-i cu tine? nu mai e sport?
Ba daaaaa dar ia sa vezi ce-am patit....in drum spre mare plecam .pe autostrada da-i putina viteza pe la 120-140 brusc un zgomot mult mai puternic in masina....da-i muzica mai tare si dai....dupa 10 km...incep fetele...opreste ca ma ia cu ameteala....stai 15 min. Plecam iar alte 10 min oprire 15 .... dupa 5 opriri au inceput ametelile si greturi ...am ajuns la plaja pe seara Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy
La intoarcere....80-90...dupa un timp hai sa-i dam putin poate nu mai face......10 min varsaturi....opresc oamenii vine Politia ...ce faceti voi aici?pai ne e rau Da? ia sufla tu in fiola....n-a iesit nimic ,ala alb ca varu' se uita garcea la masina...auzi da tu ai autorizatie pentru folie? pai sa vezi...aha da actele? ITP expirat
Bun amenda ca nu ai itp,zi mersi ca nu iti iau numerele,amenda pentru folii....da sunt baiat bun si daca le dai jos in fata mea....ma fac si eu ca n-am vazut......si asa au venit baietii acasa cu banii luati,albi ca varu'....si cu geamurile jupuite ca s-a luat folia numai fasii Very Happy Very Happy Very Happy Very Happy
Concluzie ..la modificari ale evacuarii ideal ar fi folosirea de tobe cat de cat facute de firme cu ceva nume,daca tot punem de motor...macar tineti cont de posibilele probleme incredibile la prima vedere.Cu ceva incercari ,exista sansa macar sa nu aveti greturi la propriu. Very Happy
  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,559
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Ca tot veni vorba de tobe. Un prieten (acei prieteni destepti care le stiu pe toate) si-a pus toba sport pe un clio 1.4 8v
Doar ca cel care i-a montat-o a avut buna inspiratie sa o puna in spatele rotii, fix sub locurile din spate. In fata mai stateai cum mai stateai, dar in spate daca mergea cu masina peste 2000-2500 rpm nu te intelegeai cu cel de langa tine. Acum a devenit posesor de bmw.

Dar revenind la oile noastre, chip tuning inseamna mai mult decat citit si scris softul. Asta o poate face aproape oricine cu o clona de pe ebay. Sa vezi ce misto e cand se trezesc unii sa scrie ecu de 1.3 CDTI cu MPPS-ul si dupa nu le mai porneste motorul pentru ca au corupt si EEPROM-ul in timp ce se citea/scria flash-ul Smile
  • mishu_b

  • Mesaje scrise: 1,669
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 16 Jul 2007

  • Mesaj Privat
incepe sa-mi placa ce aud (citesc)!
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,746
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Topicul asta devine tot mai interesant, am citit ultimele pagini dintr-o rasuflare... si scriu acum cât sa fiu abonat la discutie, pentru ca ma intereseaza subiectul.

Stau si ma gandesc cate vede si aude un om cu experienta ca colegul @mecaNIK, la care ce sa vezi? uite ca vin tot felul de oameni cu toot felul de modificari si idei, care mai de care mai rupte de realitate. Ma si mir ca are rabdare cu toti, ca daca eram in locul lui (specialist, pe meserie) le explicam mai intai cum vad EU treaba, si mai departe daca nu intelegeau le aratam usa (asa... direct, din respect pentru meserie).

Ca specialist, nu e loc de improvizatii aiuristice doar pentru ca ''asa vrea prostii, ca ei are banu' ''.

L.E:
Absolut superb Nissan-ul 200SX S13 1.8 Turbo, pacat de masina ca a ajuns initial pe mainile unui idiot care doar si-a batut joc de ea.
  • ccostras

  • Mesaje scrise: 714
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Omega 2002 Y25DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Multumesc pentru informatiile impartasite. Felicitari pentru topic!
Am o intrebare - am vazut pe un anume site ceva detalii despre eco tuning - cum ca micsoreaza noxele si consumul, totul numai prin rescrierea softului. Sincer, recunosc, chiar cochetez cu ideea, dar imi este putin frica. Masina mea are un motor de 2.5 dti cu 110kw si 150 cp, cu common rail, din 2002. Nu vreau putere in plus, are cat imi trebuie, dar un consum cu mai putin de 1 litru la suta(asa cum asigura cei de acolo) imi face efectiv cu ochiul.
Imi puteti spune daca pentru motorul meu acest tip de tuning - ECO, este o solutie viabila? Masina circula 95% in oras, aprox 20000 km pe an, am tobele stock, catalizator si prefer sa am un motor silentios.
  • DB77AAA

  • Mesaje scrise: 6,676
  • Locatie: Dambovita
  • Masina: Vectra 2005 Z19DTH 200CP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 19 Jan 2007

  • Mesaj Privat
Daca vei circula aproape tot timpul in oras si ai un stil mai domol sub 2000 rpm nu vei apuca sa simti nici crestere de putere nici scadere de consum.
  • bgd92

  • Mesaje scrise: 859
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Apr 2011

  • Mesaj Privat
@ccostras : cel mai bine faci o resoftare stage 1 prin care castigi ~ 20-25 cp ; daca iti vei mentine stilul de mers, adica nu vei abuza de puterea in plus, consumul va scadea cu 0.5-1% maxim intrucat masina are mai mult cuplu si mai multa putere; dar repet, asta la un stil normal de condus ! despre ecotuning nu ma pronunt...pt ca nu am intalnit, nu am avut de-a face cu...insa personal mi se pare o prostie ;
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
Mapele ECO nu sunt poveste sau abureala de vanzare. Intre timp s-a mai studiat arderea de catre producatori ca de asta ai toba de poti s-o lingi (exclus la diesel), informatiile evident ca au fost folosite si de cei care fac mape serioase ca de facaturi e satula lumea. Consumul scade dar traficul marit peste noapte il face de cacao, in plus oricare ce are ceva cai in plus evident ca ii va folosi ca doar a platit, rezultatul e consum marit ca doar motorul nu merge doar cu aer. Peste noapte...cate masini erau ieri, acum un an, acum zece ani ? Treceri de pietoni, semafoare ? Extern...toate satele se extind evident la asfalt de ajungi sa mergi din unul in altul sau hop si Satul Nou ca altceva nu aveau in creier.
Toate mapele ECO se preteaza la vechituri gen 2000-2006, merge si la <2000 dar depinde de ECU, motor, etc. La motoarele noi deja nu ai ce face, au facut din fabrica din soft si la unele au pus VVT, clapete bla bla de nu mai ai ce sa storci.
  • BV19MAX

  • Mesaje scrise: 2,559
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 01 Aug 2007

  • Mesaj Privat
O harta ECO nu inseamna ecologica, inseamna economica.
Producatorul trebuie sa mentina motorul cat mai putin poluant pentru a se incadra in anumita categorie "euro".
Cand faci ECO tuning incerci sa obtii cat mai multa putere din cat mai putin combustibil optimizand AFR si avans (SOI la diesel). Dar acel moment in care se obtine puterea cea mai mare cu acelasi combustibil dezvolta si ceva mai mult NOx.

Domnule Dan,
VVT exista pe masini de zeci de ani. Audi avea in 2000 pe 1.8T, ford avea VCT si in 98, BMW are vanos de ani de zile, opel are swirls flaps, twinport, etc. Toate astea pentru un amestec cat mai corect, dar toate au legatura cu mediul si cu performantele, nicidecum cu consumul. Pentru consum s-au dezvoltat tehnologiile gen bluemotion si echivalentele de la firmele concurente.
  • dancuciureanu

  • Mesaje scrise: 16,465
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Jun 2006

  • Mesaj Privat
"amestec cat mai corect" = ardere completa = consum mai scazut , corect ?
In plus cu v v t si clapete in admisie fortezi motorul sa traga mai mult aer, sa-l invarta (turbioane cum vor userii neavizati), sa mearga pe amestec sarac la ralanti, sa arda ultima molecula de carburant indiferent unde se afla...
Mapele ECO deci economice sunt ceva mai bune la consum dar oferind mai multi ponei (majoritatea) vor da consum mai mare, putini nu vor utiliza avantajul pe care a dat bani. Cum sa mearga el la fel, talpa nene ca am de unde !
  • vlad_vlm

  • Mesaje scrise: 98
  • Locatie: Bacau
  • Masina: Astra 2010 A17DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jan 2017

  • Mesaj Privat
Va salut ,
Puteti sa imi recomandati un service specializat de incredere ? daca are si site , si mai bine ! daca vreau sa fac asa ceva vreau totusi sa apelez la niste profesionisti sa nu ma trezesc ca fac la cineva care nu prea stie despre ce este vorba ! Multumesc
Skip ads

  1. Home
  2. Tuning

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR