GREMLIN81
- Mesaje scrise: 74
- Locatie: Buzau
- Masina: Insignia 2009 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Apr 2013
- Mesaj Privat
Salutare tuturor.
Tocmai am trecut de la Astra H la Insignia 2.0 diesel 160 cp (SH, bineinteles) si, din pacate, dupa doar 2 zile de folosinta, mi s-a stricat cilindrul receptor de la ambreiaj. Pur si simplu mi-a ramas pedala de la ambreiaj in pozitia apasat si, din ceea ce a constatat mecanicul, cauza este cea mai sus mentionata.
A mai patit/auzit cineva asa/de asa ceva?
Care ar fi cauzele care duc la defectiunea aceasta? Sa ma astept si la altele mai rele strans legate de aceasta defectiune?
Am comandat piesa si de-abia astept sa mi-o schimbe.....
Cu stima.
Tocmai am trecut de la Astra H la Insignia 2.0 diesel 160 cp (SH, bineinteles) si, din pacate, dupa doar 2 zile de folosinta, mi s-a stricat cilindrul receptor de la ambreiaj. Pur si simplu mi-a ramas pedala de la ambreiaj in pozitia apasat si, din ceea ce a constatat mecanicul, cauza este cea mai sus mentionata.
A mai patit/auzit cineva asa/de asa ceva?
Care ar fi cauzele care duc la defectiunea aceasta? Sa ma astept si la altele mai rele strans legate de aceasta defectiune?
Am comandat piesa si de-abia astept sa mi-o schimbe.....
Cu stima.
- 99sit
- **
- 472 mesaje
- din 21 Oct 2013
- Insignia 2018 B20DTH
- Arges
99sit
- Mesaje scrise: 472
- Locatie: Arges
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Oct 2013
- Mesaj Privat
Mi s-a intamplat la un mondeo in Germania la Rostock , pedala jos si fara semn de raspuns aambreiaj ( pe liber din fericire). Cu limitate cunostinte in domeniu , am deblocat conducta , ambreiajul mai sus si am reusit sa bag in viteza. 900 de km pana in Norvegia noaptea fara ambreiaj ( o adevarata aventura prin doua vami ) si in Norvegia schimbat rulment de presiune ( ce numesti tu cilindru)+ tot kit-ul de ambreiaj inundat de lichidul de frana! Experienta interesanta!( 1000 euro)
GREMLIN81
- Mesaje scrise: 74
- Locatie: Buzau
- Masina: Insignia 2009 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Apr 2013
- Mesaj Privat
borsy- Suspendat
- 3,025 mesaje
- din 27 Mai 2013
- Insignia 2011 A20DT
- Alba
borsy- Mesaje scrise: 3,025
- Locatie: Alba
- Masina: Insignia 2011 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2013
- Mesaj Privat
99sit a scris:Mi s-a intamplat la un mondeo in Germania la Rostock , pedala jos si fara semn de raspuns aambreiaj ( pe liber din fericire). Cu limitate cunostinte in domeniu , am deblocat conducta , ambreiajul mai sus si am reusit sa bag in viteza. 900 de km pana in Norvegia noaptea fara ambreiaj ( o adevarata aventura prin doua vami ) si in Norvegia schimbat rulment de presiune ( ce numesti tu cilindru)+ tot kit-ul de ambreiaj inundat de lichidul de frana! Experienta interesanta!( 1000 euro)
Nimic nu putea merge mai rau din experienta ta @99sit.
- 99sit
- **
- 472 mesaje
- din 21 Oct 2013
- Insignia 2018 B20DTH
- Arges
99sit
- Mesaje scrise: 472
- Locatie: Arges
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Oct 2013
- Mesaj Privat
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
- 99sit
- **
- 472 mesaje
- din 21 Oct 2013
- Insignia 2018 B20DTH
- Arges
99sit
- Mesaje scrise: 472
- Locatie: Arges
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Oct 2013
- Mesaj Privat
Am pierdut lichidul de la nivelul ambreiajului , la frana a ramas Ok fiind mai jos , bineinteles ca becul de avarie a ramas aprins pana la reparatie. La 10.00 noaptea ,pe feribot, chiar nu aveam de ales, totul era inchis in Danemarca, am ales sa risc decat sa inghet in masina . Mai complicat la pornirea de pe loc dar din fericire m-a ajutat bateria si electromotorul! Cat despre schimbat viteze , prima masina a fost un Aro 10 , al carei cutie , nu "servea a 3-a "decat cu "spritz"( asta pentru cei care au experimentat asa ceva)
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
bine ca ai ajuns la destinatie si ai invatat sa schimbi vitezele cu dublu ambreiaj si ajutor de la sincroane cum era la vechile rabe ca la alea degeaba calcai ambreiajul ca daca nu erai in turatia potrivita nu puteai sa o bagi in viteze nici cu predici si surle
oricum este inadmisibil ca la o masina de generatie asa de noua si cu destul de putini km sa ai astfel de probleme... eu am avut tot asa dar la o masina care la vremea respectiva avea vreo 230.000km si vreo 6 ani...
oricum este inadmisibil ca la o masina de generatie asa de noua si cu destul de putini km sa ai astfel de probleme... eu am avut tot asa dar la o masina care la vremea respectiva avea vreo 230.000km si vreo 6 ani...
LOVE
- Mesaje scrise: 89
- Locatie: Dolj
- Masina: Insignia 2010 DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 24 Mar 2014
- Mesaj Privat
Salutare...cand apas pedala de ambreiaj imi scartaie..m-am uitat sub ea sunt 2 arcuri care intra in niste gauri de plastic, de acolo vine zgomotul cand misc de arc, am dat cu vasilina dar degeaba, pot scoate arcul acela sa dau cu wd 40, e vreo problema, ? voi aveti dat cu ceva pe acel arc ?
Multumesc !
Multumesc !
- 99sit
- **
- 472 mesaje
- din 21 Oct 2013
- Insignia 2018 B20DTH
- Arges
99sit
- Mesaje scrise: 472
- Locatie: Arges
- Masina: Insignia 2018 B20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Oct 2013
- Mesaj Privat
mikyboy a scris:bine ca ai ajuns la destinatie si ai invatat sa schimbi vitezele cu dublu ambreiaj si ajutor de la sincroane cum era la vechile rabe ca la alea degeaba calcai ambreiajul ca daca nu erai in turatia potrivita nu puteai sa o bagi in viteze nici cu predici si surle
oricum este inadmisibil ca la o masina de generatie asa de noua si cu destul de putini km sa ai astfel de probleme... eu am avut tot asa dar la o masina care la vremea respectiva avea vreo 230.000km si vreo 6 ani...
oricum este inadmisibil ca la o masina de generatie asa de noua si cu destul de putini km sa ai astfel de probleme... eu am avut tot asa dar la o masina care la vremea respectiva avea vreo 230.000km si vreo 6 ani...
Era vb de un mondeo la vreo 250.000km ( si vreo 8 ani ), care altfel mergea super, ambreiajul era ok , volanata a trebuit schimbata mai tarziu .Asa cum am spus , o experienta interesanta si costisitoare;)
- x678001
- **
- 162 mesaje
- din 02 Mai 2010
- Insignia 2011 20DTH
- Bucuresti
x678001
- Mesaje scrise: 162
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2011 20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mai 2010
- Mesaj Privat
Salut,
Si eu am problema cu rulmentul de presiune, tot pe Insignia 2.0 160CP, la modul ca l-au schimbat in service, nou, au facut testul cu pedala, tot in service si cica s-ar fi spart la test sau cand se face aerisirea... D-zeu stie de ce...
http://www.ic-echipamente.r...jelor--eID26.html
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=121435
"Problema nu este la rulment ci la placa de presiune. Daca intreg ansamblul -volanta/disc/placa -este mai subtire decat piesele originale, rulmentul hidraulic se sparge. De ce? Pentru ca pompa de ambreiaj trimite in rulment o anume cantitate de lichid (aceiasi cantitate) la fiecare apasare si rulmentul nu o poate prelua decat daca este complet golit, adica trimis complet inapoi de catre soarele de pe placa. Nefiind impins inapoi pana la capat,nu poate prelua tot lichidul care i se serveste si crapa. "
"Cu sublerul si cu un creion+hartie:
Masori foarte precis distantele si le calculezi astfel incat,dupa montaj sa fie rulmentul apasat pana la capat,dar si placa de presiune sa fie relaxata pe disc. Adica, rulmentul sa nu fie iesit inspre motor mai mult de 1 mm pentru ca in caz contrar nu va mai putea sa primeasca tot lichidul. Nu e bine nici sa stea apasat pana la fund pentru ca atunci risti sa tina placa putin apasata si atunci poate sa patineze discul. De retinut, in timp, rulmentul se uzeaza cate putin in zona in care calca pe soare si din ce in ce, se va lasa spre motor. Daca nu este de calitate(vorbesc de duritatea suprafetei de contact) se va uza foarte repede. Asadar subler si masuratori perfecte. "
A mai schimabat careva rulmentul de presiune? Daca da, a avut probleme?
In alta ordine de idei, la service autorizat Opel, nu au acces la o baza de date unde sa-ti spuna ce si cum sa faci? Nu sunt manuale, proceduri de reparat, etc? Sau daca intampina o problema, nu exista un personal de support de la Opel Romania/Germania... care sa le spuna, vezi acolo si acolo?
Si eu am problema cu rulmentul de presiune, tot pe Insignia 2.0 160CP, la modul ca l-au schimbat in service, nou, au facut testul cu pedala, tot in service si cica s-ar fi spart la test sau cand se face aerisirea... D-zeu stie de ce...
http://www.ic-echipamente.r...jelor--eID26.html
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=121435
"Problema nu este la rulment ci la placa de presiune. Daca intreg ansamblul -volanta/disc/placa -este mai subtire decat piesele originale, rulmentul hidraulic se sparge. De ce? Pentru ca pompa de ambreiaj trimite in rulment o anume cantitate de lichid (aceiasi cantitate) la fiecare apasare si rulmentul nu o poate prelua decat daca este complet golit, adica trimis complet inapoi de catre soarele de pe placa. Nefiind impins inapoi pana la capat,nu poate prelua tot lichidul care i se serveste si crapa. "
"Cu sublerul si cu un creion+hartie:
Masori foarte precis distantele si le calculezi astfel incat,dupa montaj sa fie rulmentul apasat pana la capat,dar si placa de presiune sa fie relaxata pe disc. Adica, rulmentul sa nu fie iesit inspre motor mai mult de 1 mm pentru ca in caz contrar nu va mai putea sa primeasca tot lichidul. Nu e bine nici sa stea apasat pana la fund pentru ca atunci risti sa tina placa putin apasata si atunci poate sa patineze discul. De retinut, in timp, rulmentul se uzeaza cate putin in zona in care calca pe soare si din ce in ce, se va lasa spre motor. Daca nu este de calitate(vorbesc de duritatea suprafetei de contact) se va uza foarte repede. Asadar subler si masuratori perfecte. "
A mai schimabat careva rulmentul de presiune? Daca da, a avut probleme?
In alta ordine de idei, la service autorizat Opel, nu au acces la o baza de date unde sa-ti spuna ce si cum sa faci? Nu sunt manuale, proceduri de reparat, etc? Sau daca intampina o problema, nu exista un personal de support de la Opel Romania/Germania... care sa le spuna, vezi acolo si acolo?
- mikyboy
- *******
- 5,734 mesaje
- din 08 Dec 2006
- Insignia 2014 A20TDH
- Sibiu
mikyboy
- Mesaje scrise: 5,734
- Locatie: Sibiu
- Masina: Insignia 2014 A20TDH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2006
- Mesaj Privat
@x678001 - ce spui tu este nu prea real in practica.
Nu stiu daca ai vazut cum este pus acolo ansamblul complet dar ca sa lamurim cateva lucruri o sa iti explic cum am vazut eu ca stau lucrurile cel putin la Astra G cu motor Y20DTH:
- volanta este simpla deci nu cu masa dubla (2001)
- de volanta este prins ansamblul disc de ambreiaj si placa de presiune (cu soarele in centru) centrate perfect toate intre ele
- rulmentul este prins pe cutie cu 3 suruburi cu cap inbus interior si se centreaza pe axul cutiei care trece prin ele si este in capat canelat (este arborele principal al cutiei) pe un umar care are undeva la 2-3mm in inaltime si un diametru exterior care se potriveste perfect cu locasul din flansa rulmentului. Deci rulmentul se prinde fix cu cele 3 suruburi pe cutie si apoi cutia se monteaza pe motor. Cursa rulmentului este de maxim 5mm dupa care daca s-ar apasa in continuare pe ambreiaj si nu ar avea un arc care sa apese inapoi pe rulment (soarele de pe placa de presiune) ar continua sa iasa pana la un moment dat cand se sparge si iasa lichidul de frana din el... Asa ca acest rulment este capabil sa preia uzura discului de ambreiaj pana la momentul in care ferodoul de pe acesta se uzeaza. In acest moment patineaza ambreiajul si deci trebuie schimbat.
Din punctul meu de vedere cei din service au testa rulmentul in instaltie cu cutia nemontata pe motor si asa au ajuns sa distruga acel rulment si ti-au vandut tie gogosi ca sa justifice necesitatea cumpararii inca unui rulment... La fel am patit eu cu un mecanic doar ca fiind inginer mecanic de profesie l-am prins cu mata in sac si a recunoscut ca vroia sa ma prosteasca si rulmentul meu nou cumparat era bine mersi intr-un sertar la el in atelier. Daca sunt altii care au mai desfacut acest ansamblu pot sa confirme sau nu cele scrise de mine. Eu unul nu am vazut rulment care sa cedeze ca s-a uzat ambreiajul decat daca a cedat si el de la uzura dar altfel daca pui rulment nou si ambreiajul este vechi dar cu ferodoul cu carne suficienta trebuie sa functioneze fara problema. Acesti rulmenti hidraulici preaiau uzura si sistemul are nevoie doar de aerisire cand se monteaza totul la loc nu cum era la vechea dacie unde trebuia sa mai strangi din surubul de la cablul de ambreiaj ca sa preiei uzura...
P.S. acolo unde a scris colegul ca a schimbat de nu stiu cate ori ambreiajul si rulementul este o problema ori la pompa de ambreiaj ori la supapa care permite lichidului de frana sa se intoarca cand soarele placii de presiune apas pe el si ambreiajul cupleaza. El scrie mai ales ca are pedala tare deci tind sa cred ca acolo este problema. Poate sa fie si din cauza lichidului de frana care nu cred ca l-a schimbat la timp (2 ani) asa cum ar trebui si daca are apa e posibil sa fie ruginit undeva in sistemul de ambreiaj...
Nu stiu daca ai vazut cum este pus acolo ansamblul complet dar ca sa lamurim cateva lucruri o sa iti explic cum am vazut eu ca stau lucrurile cel putin la Astra G cu motor Y20DTH:
- volanta este simpla deci nu cu masa dubla (2001)
- de volanta este prins ansamblul disc de ambreiaj si placa de presiune (cu soarele in centru) centrate perfect toate intre ele
- rulmentul este prins pe cutie cu 3 suruburi cu cap inbus interior si se centreaza pe axul cutiei care trece prin ele si este in capat canelat (este arborele principal al cutiei) pe un umar care are undeva la 2-3mm in inaltime si un diametru exterior care se potriveste perfect cu locasul din flansa rulmentului. Deci rulmentul se prinde fix cu cele 3 suruburi pe cutie si apoi cutia se monteaza pe motor. Cursa rulmentului este de maxim 5mm dupa care daca s-ar apasa in continuare pe ambreiaj si nu ar avea un arc care sa apese inapoi pe rulment (soarele de pe placa de presiune) ar continua sa iasa pana la un moment dat cand se sparge si iasa lichidul de frana din el... Asa ca acest rulment este capabil sa preia uzura discului de ambreiaj pana la momentul in care ferodoul de pe acesta se uzeaza. In acest moment patineaza ambreiajul si deci trebuie schimbat.
Din punctul meu de vedere cei din service au testa rulmentul in instaltie cu cutia nemontata pe motor si asa au ajuns sa distruga acel rulment si ti-au vandut tie gogosi ca sa justifice necesitatea cumpararii inca unui rulment... La fel am patit eu cu un mecanic doar ca fiind inginer mecanic de profesie l-am prins cu mata in sac si a recunoscut ca vroia sa ma prosteasca si rulmentul meu nou cumparat era bine mersi intr-un sertar la el in atelier. Daca sunt altii care au mai desfacut acest ansamblu pot sa confirme sau nu cele scrise de mine. Eu unul nu am vazut rulment care sa cedeze ca s-a uzat ambreiajul decat daca a cedat si el de la uzura dar altfel daca pui rulment nou si ambreiajul este vechi dar cu ferodoul cu carne suficienta trebuie sa functioneze fara problema. Acesti rulmenti hidraulici preaiau uzura si sistemul are nevoie doar de aerisire cand se monteaza totul la loc nu cum era la vechea dacie unde trebuia sa mai strangi din surubul de la cablul de ambreiaj ca sa preiei uzura...
P.S. acolo unde a scris colegul ca a schimbat de nu stiu cate ori ambreiajul si rulementul este o problema ori la pompa de ambreiaj ori la supapa care permite lichidului de frana sa se intoarca cand soarele placii de presiune apas pe el si ambreiajul cupleaza. El scrie mai ales ca are pedala tare deci tind sa cred ca acolo este problema. Poate sa fie si din cauza lichidului de frana care nu cred ca l-a schimbat la timp (2 ani) asa cum ar trebui si daca are apa e posibil sa fie ruginit undeva in sistemul de ambreiaj...
- x678001
- **
- 162 mesaje
- din 02 Mai 2010
- Insignia 2011 20DTH
- Bucuresti
x678001
- Mesaje scrise: 162
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2011 20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mai 2010
- Mesaj Privat
- x678001
- **
- 162 mesaje
- din 02 Mai 2010
- Insignia 2011 20DTH
- Bucuresti
x678001
- Mesaje scrise: 162
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2011 20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mai 2010
- Mesaj Privat
- x678001
- **
- 162 mesaje
- din 02 Mai 2010
- Insignia 2011 20DTH
- Bucuresti
x678001
- Mesaje scrise: 162
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2011 20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Mai 2010
- Mesaj Privat
Am o curiozitate, cand iti curge ulei din cutia de viteze, singurul diagnostic (fara sa desfaci cutia) este spargerea rulmentului de presiune? Nu poate curge uleiul si din alt motiv, spre exemplu instalatia prin care trece uleiul sa nu fie stransa bine?
Mi-e greu sa cred ca pui rulment nou, dai sa faci aerisire si pac, s-a spart...
Mi-e greu sa cred ca pui rulment nou, dai sa faci aerisire si pac, s-a spart...
GREMLIN81
- Mesaje scrise: 74
- Locatie: Buzau
- Masina: Insignia 2009 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Apr 2013
- Mesaj Privat
La ceva timp de la deschiderea acestui post, revin cu informatii aditionale.
E groasa tare treaba la mine si din pacate se pare ca trebuie sa schimb kitul de ambreiaj si volanta. Cel putin asta a fost primul verdict. Miercuri ma duc la Opel in Buzau ca oricum trebuie sa fac revizia de 150.000 km si astept verdictul lor. Apoi o sa vad ce fac pentru ca ma asteapta o "investitie" destul de importanta pentru bugetul familiei.
Simptome:
-la pornirea la rece se aude un zgomot neregulat (ca un pacanit) din zona ambreiajului.
-dupa ce se incalzeste motorul zgomotul dispare
-cateodata se simte un oarecare tremur in pedala de acceleratie pe la 2000 de ture
-in timp ce conduc si folosesc frana de motor se aude ca un harjonit din partea stanga
-la debreiere/scoatere pe liber zgomotul dispare.
Astept cu interes parerile voastre.
PS : paste fericit alaturi de cei dragi si Hristos a inviat!
E groasa tare treaba la mine si din pacate se pare ca trebuie sa schimb kitul de ambreiaj si volanta. Cel putin asta a fost primul verdict. Miercuri ma duc la Opel in Buzau ca oricum trebuie sa fac revizia de 150.000 km si astept verdictul lor. Apoi o sa vad ce fac pentru ca ma asteapta o "investitie" destul de importanta pentru bugetul familiei.
Simptome:
-la pornirea la rece se aude un zgomot neregulat (ca un pacanit) din zona ambreiajului.
-dupa ce se incalzeste motorul zgomotul dispare
-cateodata se simte un oarecare tremur in pedala de acceleratie pe la 2000 de ture
-in timp ce conduc si folosesc frana de motor se aude ca un harjonit din partea stanga
-la debreiere/scoatere pe liber zgomotul dispare.
Astept cu interes parerile voastre.
PS : paste fericit alaturi de cei dragi si Hristos a inviat!
- gyzmo
- *****
- 3,751 mesaje
- din 01 Jun 2011
- Insignia 2009 A20DTJ
- Bucuresti
gyzmo
- Mesaje scrise: 3,751
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Insignia 2009 A20DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jun 2011
- Mesaj Privat
GREMLIN81
- Mesaje scrise: 74
- Locatie: Buzau
- Masina: Insignia 2009 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Apr 2013
- Mesaj Privat
Incerc sa privesc partea buna a lucrurilor : o sa am volanta si kit ambreiaj nou-noute :d
Asta o zis sa fac haz de necaz....ca cel mai ieftin pe net le-am gasit la 2850 RON ansamblu complet Sachs. Adaug cilindrul receptor pe care l-am platit deja, manopera si constat ca iepurasul mi-a adus un loz necastigator de ~1000€.
Scuze de off topic.
Si mersi pentru promptitudine gyzmo.
Asta o zis sa fac haz de necaz....ca cel mai ieftin pe net le-am gasit la 2850 RON ansamblu complet Sachs. Adaug cilindrul receptor pe care l-am platit deja, manopera si constat ca iepurasul mi-a adus un loz necastigator de ~1000€.
Scuze de off topic.
Si mersi pentru promptitudine gyzmo.
borsy- Suspendat
- 3,025 mesaje
- din 27 Mai 2013
- Insignia 2011 A20DT
- Alba
borsy- Mesaje scrise: 3,025
- Locatie: Alba
- Masina: Insignia 2011 A20DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 27 Mai 2013
- Mesaj Privat
GREMLIN81
- Mesaje scrise: 74
- Locatie: Buzau
- Masina: Insignia 2009 A20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Apr 2013
- Mesaj Privat
@borsy
Sa stii ca ai dreptate. Pe acelasi site pe care am gasit cele mai ieftine piese pentru mine am cautat kit ambreiaj+volanta pentru un Opel Corsa 1.3 CDTI din 2009. SURPRIZA : cu aproximativ 200 RON mai putin decat la Insignia. 727 kit ambreiaj + 1951 volanta(e tot cu masa dubla asa ca...baga bani.... baga bani)
Sa stii ca ai dreptate. Pe acelasi site pe care am gasit cele mai ieftine piese pentru mine am cautat kit ambreiaj+volanta pentru un Opel Corsa 1.3 CDTI din 2009. SURPRIZA : cu aproximativ 200 RON mai putin decat la Insignia. 727 kit ambreiaj + 1951 volanta(e tot cu masa dubla asa ca...baga bani.... baga bani)