Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G
  • nela

  • Mesaje scrise: 49
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2001 z 16 xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mai 2010

  • Mesaj Privat
salut! am si eu o problema am schimbat placutele de frana pe spate si nu imi tine frana de mana. Imi tine foarte putin . am reglato din interior de la surubul care intra in maneta si degeaba. se mai regleaza de altundeva? problema este ca masina nu imi sta in panta si am nevoie de frana de mana! este vorba de un astra g .
Skip ads

  • king2pin

  • Mesaje scrise: 198
  • Locatie: Galati
  • Masina: Astra 1.7 cdti
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 02 Jan 2012

  • Mesaj Privat
pai potzi sa o reglezi daca nu ma insel la cablu de sub masina ce duc spre rotzi.... sau sa te uti pe fiecare roata sa vezi daca merge.
  • cangri

  • Mesaje scrise: 5,412
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2010

  • Mesaj Privat
La fiecare roata in discul de frana e o gaura.Acolo vei vedea o piulita.Baga o surubelnita si invarte pana sa strange frana de mana.
Acolo se mai regleaza.
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,734
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
@Cangri aia este la Vectra din cate stiu eu la Astra G este sistemul simplu.
@Nela in primul rand daca ai schimbat placutele si ai pus totul la loc asa cum trebuie atunci trebuie reglat cablul care iese sub masina unde se conecteaza cu celelalte cabluri ce duc spre roti. vezi ca sunt informatii pe forum pune mana si citeste...
  • nela

  • Mesaje scrise: 49
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2001 z 16 xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Mai 2010

  • Mesaj Privat
eu nu am piulita . la mine frana de mana e pe etrier
nu e separat
  • tonypsg

  • Mesaje scrise: 1,466
  • Locatie: Brasov
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 17 Jul 2011

  • Mesaj Privat
cangri a scris:La fiecare roata in discul de frana e o gaura.Acolo vei vedea o piulita.Baga o surubelnita si invarte pana sa strange frana de mana.
Acolo se mai regleaza.

aia e valabil la tamburi.am facut eu de curand operatiunea.sustin reglajul din interior si cu placute pe cat posibil noi si garantat nu mai ai treaba Smile
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,734
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
@nela - am scris eu mai sus ce sa faci. stiu ca la tine nu este cu tambur si este exact ca la mine...
  • dixanu86

  • Mesaje scrise: 116
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 1999 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jun 2010

  • Mesaj Privat
mare greseala pe care o face toata lumea este sa apeleleze la reglajul de sub maneta dar nu este asa,dupa ce se schimba placutele de frana se face pedale cu motorul pornit pana se intareste pedala de4 frana,se tine apasat pe pedala de frana apoi se trage frana de mana dupa care se da drumu la frana de picior si garantat o sa ai frana super,acum nu ranane decat sa repeti operatiunea ca si cum ai schimba placutele de frana si faci ceea ce ti-am spus si mai vb
  • andiradu

  • Mesaje scrise: 130
  • Locatie: Alba
  • Masina: Astra 2001 Y17DT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 13 Dec 2012

  • Mesaj Privat
Nici la mine nu prea tine frana de mana (tot astra g). In mers de exemplu cand sunt pregatit sa opresc motorul cu 5 la ora trag frana de mana si se opreste cu intarziere buna, de panta/rampa nu am ce vorbii, daca nu o bag in viteza drum bun Opel:)) trebuie sa incerc si eu ce a spus colegul de mai sus Very Happy
  • T.ion

  • Mesaje scrise: 3,454
  • Locatie: Alta tara
  • Masina: Zafira 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 27 Feb 2014

  • Mesaj Privat
Se pare ca informatia aceasta cam lipseste un Tutorial Complet nu strica. (Da stiu, la mine este pe tambur)
  • dorin-b

  • Mesaje scrise: 1,820
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Sep 2007

  • Mesaj Privat
dixanu86 a scris:mare greseala pe care o face toata lumea este sa apeleleze la reglajul de sub maneta dar nu este asa,dupa ce se schimba placutele de frana se face pedale cu motorul pornit pana se intareste pedala de4 frana,se tine apasat pe pedala de frana apoi se trage frana de mana dupa care se da drumu la frana de picior si garantat o sa ai frana super,acum nu ranane decat sa repeti operatiunea ca si cum ai schimba placutele de frana si faci ceea ce ti-am spus si mai vb


De cate ori ai facut treaba asta? Ma refer de cate ori ai schimbat placutele de frana la Astra G cu discuri pe spate?
Te intreb pentru ca in manual scrie ca frana de mana se regleaza din surubul de sub maneta.
Daca apesi pe frana de 2-3 ori este suficient ca clichetul pistonasului sa se activeze. Teoretic ar trebui sa ai frana (pedala tare) si implicit frana de mana. Daca frana de mana nu este suficienta se procedeaza astfel:
1. Se desface piulita surubului de sub maneta pana la capatul tijei filetate.
2. Se ridica automobilul de partea din spate in asa fel incat ambele roti sa fie suspendate (fara contact cu solul). Atentie! Asigurati-va ca masina este stabila!
3. Se ridica maneta franei de mana pana la al 2-lea dinte (se aude daca aveti muzica la minim). In acest moment rotile trebuie sa se invarta libere.
4. Se strange piulita de sub maneta pana cand rotile incep sa "agate" (sa opuna rezistenta la invartire)
5. Se elibereaza maneta (se lasa pe 0) si se invart rotile. Acestea trebuie sa se invarta libere.
6. Se ridica maneta cu 3 dinti. Rotile ar trebui sa nu se poata invarti cu mana sau sa se invarta foarte greu.
7. Se coboara masina si se face o tura de rodaj (cartea zice 300m) cu viteza mica si frana de mana trasa usor (2-3 dinti)
Maneta franei nu trebuie sa depaseasca 7 dinti atunci cand tragi de ea.
Daca atunci cand faceti reglajul una din roti "strange" mai tare decat cealalta exista un artificiu prin reglarea parghiei care actioneaza pistonasul insa dupa ce au fost eliminate toate celelalte cauze (placuta freaca din cauza gradului de pe disc, strangerea etrierului a fost facuta corect, locasul de culisare al placutei a fost curatat si gresat corespunzator, etc)
Sper ca v-am lamurit

Pentru detalii cu privire la operatia asta precum si la cea cu parghia va stau la dispozitie.
  • Alyn93

  • Mesaje scrise: 538
  • Locatie: Buzau
  • Masina: Astra 2001 Z16XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 14 Aug 2011

  • Mesaj Privat
In sfarsit o explicatie completa! Multumesc anticipat !
  • dixanu86

  • Mesaje scrise: 116
  • Locatie: Vrancea
  • Masina: Astra 1999 x16xel
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 21 Jun 2010

  • Mesaj Privat
colegu nu te supara dar ai auzit ca viata bate filmu,asa ca practica e mai buna decat explicatiile,iti spun din proprie experienta ca eu lucrez la service si am reglat sute de masini dar niciodata din reglajul de sub maneta doar daca sa umblat inainte la el,daca este cineva din vrancea si este dispus sa faca un videotutorial eu ma ofer cu demonstratia
  • dorin-b

  • Mesaje scrise: 1,820
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2000 Y20DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 06 Sep 2007

  • Mesaj Privat
Asteptam cu nerabdare tutorialul.
  • iaminm

  • Mesaje scrise: 122
  • Locatie: Arad
  • Masina: Zafira 2011 A18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Dec 2015

  • Mesaj Privat
salut

la masina mea am depistat o problema la frana de mana cand este trasa : roata din stanga este franata dar in schimb cea din dreapta deloc; se poate invarti chiar si cu mana.
mentionez ca trag frana de mana pana la max al 4-lea dinte; doar atata merge.
pe masina am discuri cu placute.

cineva m-a ajutat si m-am uitat sub masina : cablul actioneaza in ambele directii ; adica strange / se trage atat pe stanga cat si pe dreapta dar cred ca problema este in interiorul etrierului din dreapta este blocat.

frana de mana actioneaza asupra placutelor sau este un sistem suplimentar pt franare la frana de mana?

Merci.
  • iaminm

  • Mesaje scrise: 122
  • Locatie: Arad
  • Masina: Zafira 2011 A18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Dec 2015

  • Mesaj Privat
am fost la mecanic si problema este ca in interiorul etrierului este problema semnalata de mine; mecanismul functioneaza asupra cilindrului dar cilindrul se pare nu isi face treaba sa sau alte mecanisme care sunt in interior sunt defecte.

de reparat nu se poate repara , doar inlocui.

cineva mi-a recomandat sa imi cumpar etrier nou, sa nu apelez la second hand ; ca pret am gasit la 350-400lei pe TRW .
etrierul de origine este GM?
ce ziceti e oK pretul ?sau sa mai caut si prin alte parti?
merci.
  • dan cristi

  • Mesaje scrise: 436
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2014

  • Mesaj Privat
Da,e ok pretul.Eu am dat 350 lei pe un etrier TRW si sunt foarte multumit de el!Aveti grija la diametrul pistonasului,ca sunt vreo 3 dimensiuni.Inainte de a da comanda,dati jos roata si curatati bine etrierul.Are o cifra stantata pe el,gen 34,36 sau 38 parca.Asta indica diametrul pistonului si trebuie comandat fix la fel,altfel etrierul poate fi montat fara probleme,dar veti avea forte de franare diferite pe rotile din spate.De obicei,cei care strica mecanismul franei de mana din etrier sunt mecanicii care nu stiu ca pistonasul se impinge la loc in etrier cu o presa care si roteste in timp ce impinge.Daca fortezi in piston,strici mecanismul ala de tip "melc" sau surub si frana de mana nu mai lucreaza.
Nu mai spun ca sunt 2 tipuri de etriere:Bosch sau Lucas.
Asa arata etrierii Lucas: https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=144640
  • iaminm

  • Mesaje scrise: 122
  • Locatie: Arad
  • Masina: Zafira 2011 A18XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Dec 2015

  • Mesaj Privat
Salut.tocmai am dat roata jos, este lucas, pe etrier este stantat "38".
Merci de informatii.
  • dan cristi

  • Mesaje scrise: 436
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2002 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Aug 2014

  • Mesaj Privat
Cu placere.
  • robert Vasilescu

  • Mesaje scrise: 1
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 A16SHT
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Sep 2017

  • Mesaj Privat
Sall am si eu o problema la astra g la frana am apasat pedala mai tare si a curs lichid pe sub masina mai exact cam aproape de roti cred ca unde se bifurca conductele la rotile din spate ma puteti ajuta cu un rsp .multumesc
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR