- scanx
- OP
- 681 mesaje
- din 07 Jun 2009
- Corsa 2001 Z12XE
- Iasi
scanx
- Mesaje scrise: 681
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2009
- Mesaj Privat
Avand cateva probleme cu releele de pe low beam, high beam, air conditioning, parking light left_right, fog lamp front_rear, am fost nevoit sa le inlocuiesc pe toate cu acest cod.
Este vorba despre releul din imagine cu codul GM 24435922
Manifestarile au fost pe timpul rece al ierni, atunci cand conditiile sunt f bune pt. defectiuni electrice. Prima data nu mi-a functionat parking light-ul de pe partea stanga si am fost nevoit sa scot releul si sa-l curat cu alcool izopropilic + curatare electrica. A functionat o sapt. si din nou au inceput problemele, am dat fuga la magazin si am luat un releu GM 24435922 35 lei/buc si l-am inlocuit. Dupa o saptamana nu-mi mai functiona nici cel de pe partea dreapta. Nervos l-am curatat si mecanic pe acesta sa pot avea liniste, dar si acesta nu a rezistat mult timp.
Pata mi s-a pus cand am inceput sa am probleme cu low beam-ul, trebuia sa dau de switch-ul din bord de vreo 4-5 ori sa mi se aprinda low beam-ul si de multe ori in mers mi se stingea deodata de nu stiam cum sa fac sa-l redeschid mai repede.
Am incercat sa pornesc si AC-ul, dar si el se deschidea cand avea chef releul si am pus punct relatiei de prietenie, toate acestea in timp de 2 saptamani.
Masina este din 2001 si ma gandesc cam cate actionari au avut aceste relee si este de asteptat sa fie imbatranite cu functionare defectuoasa.
Aceste nu sunt sealed si se formeaza umiditatea in interiorul lor, se depune pe "pastilele" de contact ale releelor, formeaza oxizi, apare rezistenta de contact si de aici incepe sa erodeze contactele si pica functionalitatea lor.
Am fost nevoit sa le inlocuiesc pe toate cu unele noi sa pot scapa definitiv de aceasta problema.
Am avut niste modele de relee care se folosesc in automotive si am ales un model de releu de la Panasonic cu carcasa sealed care duce 25A curent constant.
M-am folosit de sasiul vechi al releelor si am conectat noile releele la terminalele releului original.
In ultima poza am marcat cu sageata rosie o pata neagra (erodare) de pe pastila de contact al releului si daca nu ma insel eu, cred ca este cel mai mic punct negru dintre toate contactele releelor fiind cel de pe fog lamp cu cea mai mica utilizare pe masina.
Cand am desfacut releele, toate aveau condens inauntru lor, puteai lua usor cu degetul putina "zeama" din releu.
Eu am ales varianta sealed sa nu mai am astfel de probleme in continuare si urmeaza sa schimb toate releele de pe masina ca sa pot dormi seara linistit.
Din pacate nu este nicio metoda competenta de verificare si testare a releelor pentru inlaturarea eventualelor neplaceri provenite de la ele. Noi cum suntem obisnuiti sa schimbam ceva doar cand este defect, ne este mult mai greu sa schimbam ceva "bun" in sedinte de mentenanta.
Mi-a fost "jena" sa schimb toate reele din acest model stiind ca o parte functionau "bine" si ma gandeam cum sa le desfac si sa le inlocuiesc daca ele functioneaza in parametri. Surpiza placuta a fost ca la desfacere sa vad in ce HAL aratau contactele erodate si sincer nu stiu cum de mai functionau.
Cand un releu dintr-un anumit model nu mai functioneaza este bine ca toate celelalte din acest model sa fie schimbate in acelasi timp, pentru a preveni defectiuni ulterioare.
Este vorba despre releul din imagine cu codul GM 24435922
Manifestarile au fost pe timpul rece al ierni, atunci cand conditiile sunt f bune pt. defectiuni electrice. Prima data nu mi-a functionat parking light-ul de pe partea stanga si am fost nevoit sa scot releul si sa-l curat cu alcool izopropilic + curatare electrica. A functionat o sapt. si din nou au inceput problemele, am dat fuga la magazin si am luat un releu GM 24435922 35 lei/buc si l-am inlocuit. Dupa o saptamana nu-mi mai functiona nici cel de pe partea dreapta. Nervos l-am curatat si mecanic pe acesta sa pot avea liniste, dar si acesta nu a rezistat mult timp.
Pata mi s-a pus cand am inceput sa am probleme cu low beam-ul, trebuia sa dau de switch-ul din bord de vreo 4-5 ori sa mi se aprinda low beam-ul si de multe ori in mers mi se stingea deodata de nu stiam cum sa fac sa-l redeschid mai repede.
Am incercat sa pornesc si AC-ul, dar si el se deschidea cand avea chef releul si am pus punct relatiei de prietenie, toate acestea in timp de 2 saptamani.
Masina este din 2001 si ma gandesc cam cate actionari au avut aceste relee si este de asteptat sa fie imbatranite cu functionare defectuoasa.
Aceste nu sunt sealed si se formeaza umiditatea in interiorul lor, se depune pe "pastilele" de contact ale releelor, formeaza oxizi, apare rezistenta de contact si de aici incepe sa erodeze contactele si pica functionalitatea lor.
Am fost nevoit sa le inlocuiesc pe toate cu unele noi sa pot scapa definitiv de aceasta problema.
Am avut niste modele de relee care se folosesc in automotive si am ales un model de releu de la Panasonic cu carcasa sealed care duce 25A curent constant.
M-am folosit de sasiul vechi al releelor si am conectat noile releele la terminalele releului original.
In ultima poza am marcat cu sageata rosie o pata neagra (erodare) de pe pastila de contact al releului si daca nu ma insel eu, cred ca este cel mai mic punct negru dintre toate contactele releelor fiind cel de pe fog lamp cu cea mai mica utilizare pe masina.
Cand am desfacut releele, toate aveau condens inauntru lor, puteai lua usor cu degetul putina "zeama" din releu.
Eu am ales varianta sealed sa nu mai am astfel de probleme in continuare si urmeaza sa schimb toate releele de pe masina ca sa pot dormi seara linistit.
Din pacate nu este nicio metoda competenta de verificare si testare a releelor pentru inlaturarea eventualelor neplaceri provenite de la ele. Noi cum suntem obisnuiti sa schimbam ceva doar cand este defect, ne este mult mai greu sa schimbam ceva "bun" in sedinte de mentenanta.
Mi-a fost "jena" sa schimb toate reele din acest model stiind ca o parte functionau "bine" si ma gandeam cum sa le desfac si sa le inlocuiesc daca ele functioneaza in parametri. Surpiza placuta a fost ca la desfacere sa vad in ce HAL aratau contactele erodate si sincer nu stiu cum de mai functionau.
Cand un releu dintr-un anumit model nu mai functioneaza este bine ca toate celelalte din acest model sa fie schimbate in acelasi timp, pentru a preveni defectiuni ulterioare.
corsamare
- Mesaje scrise: 98
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2008
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mar 2008
- Mesaj Privat
Stimate coleg,
Eu am patit-o cu un releu marcat Bosch, pin care mi se alimenta pompa de benzina. Masina avea doar vreo 2 ani si rulase sub 10k km. Defectul era o oarecare oxidare a contactelor, care facea ca in momentul actionarii demarorului, sub tensiunea de 9-10 volti cat ramane la bornele bateriei, presiunea pe contacte sa nu asigure si continuitatea (nu-mi pornea), dar nu intotdeauna! Eu am aplicat o masura mai radicala: am inlocuit si al doilea releu cu un mic circuit electronic (masina aia era alta marca, nu Opel)(s-ar parea ca si Opel a trecut la comutatia pe semiconductori, altfel nu-mi explic de ce la Corsa D plafoniera se stinge treptat). Comutatia statica (tranzistor) nu a mai facut condens, oxidare, crater sau alte minunatii.
Va doresc toate cele bune!
Eu am patit-o cu un releu marcat Bosch, pin care mi se alimenta pompa de benzina. Masina avea doar vreo 2 ani si rulase sub 10k km. Defectul era o oarecare oxidare a contactelor, care facea ca in momentul actionarii demarorului, sub tensiunea de 9-10 volti cat ramane la bornele bateriei, presiunea pe contacte sa nu asigure si continuitatea (nu-mi pornea), dar nu intotdeauna! Eu am aplicat o masura mai radicala: am inlocuit si al doilea releu cu un mic circuit electronic (masina aia era alta marca, nu Opel)(s-ar parea ca si Opel a trecut la comutatia pe semiconductori, altfel nu-mi explic de ce la Corsa D plafoniera se stinge treptat). Comutatia statica (tranzistor) nu a mai facut condens, oxidare, crater sau alte minunatii.
Va doresc toate cele bune!
- scanx
- OP
- 681 mesaje
- din 07 Jun 2009
- Corsa 2001 Z12XE
- Iasi
scanx
- Mesaje scrise: 681
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2009
- Mesaj Privat
Lumina din plafoniera se stinge treptat si la corsa c chiar din 2001. Toata treaba asta este cu PWM (pulse width modulation) de asta se stinge treptat lumina.
Acea comutatie pe semiconductori sunt niste high side drivere si sunt implementate in automitive cu mult timp in urma, numai ca totul se rezuma la costuri, la curenti si alti factori care influenteaza o functionalitate in anumiti parametri.
Acea comutatie pe semiconductori sunt niste high side drivere si sunt implementate in automitive cu mult timp in urma, numai ca totul se rezuma la costuri, la curenti si alti factori care influenteaza o functionalitate in anumiti parametri.
- mizzoi25bebe
- *
- 45 mesaje
- din 18 Oct 2007
- Corsa 2001 Z10XE
- Bacau
mizzoi25bebe
- Mesaje scrise: 45
- Locatie: Bacau
- Masina: Corsa 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Oct 2007
- Mesaj Privat
- scanx
- OP
- 681 mesaje
- din 07 Jun 2009
- Corsa 2001 Z12XE
- Iasi
scanx
- Mesaje scrise: 681
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2009
- Mesaj Privat
corsamare
- Mesaje scrise: 98
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2008
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Mar 2008
- Mesaj Privat
Nu stiam de la care generatie de Corsa exista acel dimmer pe plafoniera (eu l-am vazut la D).
Ideea era ca pentru circuitele cu sarcina inductiva, care tind sa produca scantei la comutare, inlocuirea releului "clasic" cu comutare pe tranzistor (mai recent se folosesc tranzistori MOS-FET care au Ron si respectiv caderea de tensiune foarte mica), elimina necesitatea inlocuirii periodice a releelor cu contactele "impuscate". Chiar daca este vorba de o investitie (se pot construi si in regim de DIY, cu costuri materiale modeste, insa implica unele cunostinte de electronica si mai ales de tehnologie, mediul "automobil" fiind pretentios!), pe termen lung eu consider ca merita (nu veti mai cheltui pe alte relee, si, mai ales nu va veti trezi cu defect exact cand va incurca cel mai rau!).
Unele persoane tin la pastrarea formei originale a echipamentului. Fiecare e liber sa aleaga ce-i place, era doar o sugestie.
Toate cele bune!
Ideea era ca pentru circuitele cu sarcina inductiva, care tind sa produca scantei la comutare, inlocuirea releului "clasic" cu comutare pe tranzistor (mai recent se folosesc tranzistori MOS-FET care au Ron si respectiv caderea de tensiune foarte mica), elimina necesitatea inlocuirii periodice a releelor cu contactele "impuscate". Chiar daca este vorba de o investitie (se pot construi si in regim de DIY, cu costuri materiale modeste, insa implica unele cunostinte de electronica si mai ales de tehnologie, mediul "automobil" fiind pretentios!), pe termen lung eu consider ca merita (nu veti mai cheltui pe alte relee, si, mai ales nu va veti trezi cu defect exact cand va incurca cel mai rau!).
Unele persoane tin la pastrarea formei originale a echipamentului. Fiecare e liber sa aleaga ce-i place, era doar o sugestie.
Toate cele bune!
- mizzoi25bebe
- *
- 45 mesaje
- din 18 Oct 2007
- Corsa 2001 Z10XE
- Bacau
mizzoi25bebe
- Mesaje scrise: 45
- Locatie: Bacau
- Masina: Corsa 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 18 Oct 2007
- Mesaj Privat
Stie cineva care este releul rapsunzator de functionarea pompei de lichid parbriz? Nu mai vrea sa mearga pompa deloc, se aud doar contactele in bord cand actionez maneta. Sigurantele sunt verificate, vizual, pare a fi ok. AM mai patit si altadata, dar era siguranta care, dupa schimbare era totul ok. M-am mai uitat pe aici pe alte discutii mai "la obiect" si ma gandesc la releu... Mentionez ca mai facea fente pompa, in sensul ca actiona cu presiune diferita la aruncarea lichidului (nivelul il mentin constant plin in rezervor), dar nu intotdeauna, aruncand uneori lichid ca o seringa sa zic, jet directionat, slab, scurt, in rest destul de bine, cu presiune, usor spumat. etc, pe toata inaltimea parbrizului... Acu a picat dupa o astfel de aruncatura lesinata a lichidului, lesinata, slaba... Multumesc anticipat!
- scanx
- OP
- 681 mesaje
- din 07 Jun 2009
- Corsa 2001 Z12XE
- Iasi
scanx
- Mesaje scrise: 681
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2009
- Mesaj Privat
somalezul
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2011
- Mesaj Privat
- scanx
- OP
- 681 mesaje
- din 07 Jun 2009
- Corsa 2001 Z12XE
- Iasi
scanx
- Mesaje scrise: 681
- Locatie: Iasi
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Jun 2009
- Mesaj Privat
- Shiva
- ****
- 1,977 mesaje
- din 22 Aug 2009
- Corsa 2002 Z12XE
- Cluj
Shiva
- Mesaje scrise: 1,977
- Locatie: Cluj
- Masina: Corsa 2002 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Aug 2009
- Mesaj Privat
- StefanTolos
- ******
- 4,220 mesaje
- din 23 Nov 2007
- Corsa 2018 B12XER
- Constanta
StefanTolos
- Mesaje scrise: 4,220
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2018 B12XER
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Nov 2007
- Mesaj Privat
somalezul
- Mesaje scrise: 3
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Apr 2011
- Mesaj Privat
matias
- Mesaje scrise: 14
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2004 z13dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Dec 2008
- Mesaj Privat
alecu26
- Mesaje scrise: 73
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2001 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mai 2012
- Mesaj Privat
va salut,am o mare problema.sunt bulversat total,sa va spun ce probleme am:am scos borna de la baterie si am curatat egr.am pus borna si pun contactul dar masina nu invarte ,nu face decat sa mi se aprinda prin bord aiurea(cand becul de la frana de mana,cand toate,cand nimic) si se aud tot felul de zgomote aiurea din cutia bcm.masina este o corsa c z12xe din 2001.nu invarte motorul deloc,se aud zgomote ciudate din cutia bcm ,daca incerc sa actionez orice parte electrica din masina(semnalizare,faza scurta,etc)la fel imi tacane sau dispare totul din bord.bateria este buna,am probat si cu alta,banui bcm-ul sau vreun releu ceva.astept pareri,multumesc
liviu2004- Suspendat
- 2,323 mesaje
- din 28 Sep 2005
- Galati
liviu2004- Mesaje scrise: 2,323
- Locatie: Galati
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Sep 2005
- Mesaj Privat
alecu26
- Mesaje scrise: 73
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2001 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mai 2012
- Mesaj Privat
liviu2004 sti care-i faza ciudata?acum o saptamana am avut aceiasi problema dar am facut un scurt(am unit + si - al masinii )si a pornit la sfert,impecabil.nu pare clar sa fie vb de un releu ?precizez ca am verificat toate sigurantele masinii si e ok.releele habar nu am daca le pot verifica.am incercat acelasi truc azi cu scurtcircuitarea dar nu a mai dat rezultate.ce parere ai?
- catastefan
- *******
- 5,918 mesaje
- din 21 Jan 2012
- Corsa 2001 Z12XE
- Galati
catastefan
- Mesaje scrise: 5,918
- Locatie: Galati
- Masina: Corsa 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Jan 2012
- Mesaj Privat
alecu26
- Mesaje scrise: 73
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2001 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mai 2012
- Mesaj Privat
alecu26
- Mesaje scrise: 73
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Corsa 2001 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Mai 2012
- Mesaj Privat