- alexz.style
- **
- 145 mesaje
- din 30 Nov 2010
- Astra 2000 Y20DTH
- Iasi
alexz.style
- Mesaje scrise: 145
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2000 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Nov 2010
- Mesaj Privat
Salutare! Pt inceput detin o Astra G 2.0DTI (Y20DTH). Aceasi problema am avut si eu nu tragea masina, asa ca m-am bagat la circuitul vacumatic!
Am curatat galeria de admisie (dezastru ce era inauntru), apoi valva EGR (murdara), si tot nu tragea masina, imi intra in sistem de urgenta, aparea martorul de noxe.
Toate astea pana ieri, am dat jos tot circuitul vacumatic, de la furtunase, racoarde, electrovalve, pana la pompa vacuum si le-am curatat! Acuma masina trage de o naiba!
Electrovalvele le-am curatat cu presiune de aer, aveam compresorul de masina, le-am bagat aer pe "fund" si o curs funingine. Deci o sa trebuiasca sa deschideti capacul din fundul valvei, cel dreptunghiular, si bagati aer pe gaurica. O sa ramaneti uimiti la ce va curge, cel putin asa a fost la mine.
De asemenea la fel am curatat si furtunasele vacuum.
Sper ca v-a fost de ajutor informatia si nu v-am plictisit.
Am curatat galeria de admisie (dezastru ce era inauntru), apoi valva EGR (murdara), si tot nu tragea masina, imi intra in sistem de urgenta, aparea martorul de noxe.
Toate astea pana ieri, am dat jos tot circuitul vacumatic, de la furtunase, racoarde, electrovalve, pana la pompa vacuum si le-am curatat! Acuma masina trage de o naiba!
Electrovalvele le-am curatat cu presiune de aer, aveam compresorul de masina, le-am bagat aer pe "fund" si o curs funingine. Deci o sa trebuiasca sa deschideti capacul din fundul valvei, cel dreptunghiular, si bagati aer pe gaurica. O sa ramaneti uimiti la ce va curge, cel putin asa a fost la mine.
De asemenea la fel am curatat si furtunasele vacuum.
Sper ca v-a fost de ajutor informatia si nu v-am plictisit.
marcelana
- Mesaje scrise: 17
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Dec 2011
- Mesaj Privat
Salut.Am fost si eu azi cu ea la tester si mi-a zis ca trebuie sa curat admisia si sa schimb vaccumul acela da pe admisie(nu stiu cum ii zice) ca e perforata megrana.MIE IMI TREMURA IN MERS SI IN REALANTI SI NICI NU PREA TRAGE.
alexz.style a scris:Salutare! Pt inceput detin o Astra G 2.0DTI (Y20DTH). Aceasi problema am avut si eu nu tragea masina, asa ca m-am bagat la circuitul vacumatic!
Am curatat galeria de admisie (dezastru ce era inauntru), apoi valva EGR (murdara), si tot nu tragea masina, imi intra in sistem de urgenta, aparea martorul de noxe.
Toate astea pana ieri, am dat jos tot circuitul vacumatic, de la furtunase, racoarde, electrovalve, pana la pompa vacuum si le-am curatat! Acuma masina trage de o naiba!
Electrovalvele le-am curatat cu presiune de aer, aveam compresorul de masina, le-am bagat aer pe "fund" si o curs funingine. Deci o sa trebuiasca sa deschideti capacul din fundul valvei, cel dreptunghiular, si bagati aer pe gaurica. O sa ramaneti uimiti la ce va curge, cel putin asa a fost la mine.
De asemenea la fel am curatat si furtunasele vacuum.
Sper ca v-a fost de ajutor informatia si nu v-am plictisit.
Am curatat galeria de admisie (dezastru ce era inauntru), apoi valva EGR (murdara), si tot nu tragea masina, imi intra in sistem de urgenta, aparea martorul de noxe.
Toate astea pana ieri, am dat jos tot circuitul vacumatic, de la furtunase, racoarde, electrovalve, pana la pompa vacuum si le-am curatat! Acuma masina trage de o naiba!
Electrovalvele le-am curatat cu presiune de aer, aveam compresorul de masina, le-am bagat aer pe "fund" si o curs funingine. Deci o sa trebuiasca sa deschideti capacul din fundul valvei, cel dreptunghiular, si bagati aer pe gaurica. O sa ramaneti uimiti la ce va curge, cel putin asa a fost la mine.
De asemenea la fel am curatat si furtunasele vacuum.
Sper ca v-a fost de ajutor informatia si nu v-am plictisit.
Myster1
- Mesaje scrise: 60
- Locatie: Constanta
- Masina: Corsa 2005 z12xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 21 Aug 2007
- Mesaj Privat
si eu aveam probleme in ultima perioada. nu se aprindea nici un martor in bord in schimb urca greu in ture in treptele 1 si 2 pana la 2500 rpm cand zvacnea.dupa ce am verificat tot sistemul de vacuum am trecut la verificarea electrovalvelor, avand o electrovalva cu codul 022 de rezerva. cea de langa baterie (care comanda voletii din admisie) functiona, dar nu mai functiona in parametri si nici nu genera eroare.
am schimbat-o si acum zici ca e alta masina; se tureaza f usor in toate treptele si trage de rupe.
am schimbat-o si acum zici ca e alta masina; se tureaza f usor in toate treptele si trage de rupe.
- deleted-73258
- *
- 39 mesaje
- din 01 Apr 2012
deleted-73258
- Mesaje scrise: 39
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Apr 2012
- Mesaj Privat
Si eu imi bat capul cu o problema si nu reusesc sa ii gasesc rezolvarea:
Masina e o Vectra C Y20DTH, PSG16. Eroare pe tester P0400, flux de gaze insuficient; eroarea intra si la turatii mici, uneori dispare, iar cateodata ramane acolo mult si bine.
Am curatat admisia si egr-ul (acesta din urma functioneaza corect).
Legat de electrovalve, comportamentul este urmatorul: electrovalva care comanda voletii, mi-i tine deschisi in plaja de turatii 850 - 3500. Am inteles ca pe loc, acestia nu trebuie neaparat sa se miste, iar tester-ul confirma lucrul asta.
Comanda pentru solenoidul ce actioneaza voletii ramane aceeasi, 3.9% la orice turatie (nu am facut un test in mers in ceea ce priveste lucrul asta).
Ce ma framanta este un alt comportament legat de tija ce actioneaza wastegate-ul turbinei. La pornire e trasa la maxim si nu o pot misca inapoi, de unde rezultatul ca am vacuum suficient de la pompa (facut si testul cu piscatura pe limba si pisca bine). Cand accelerez insa, presiunea in admisie creste, boost pressure comanda 1,3 bari (ceea ce mi se pare cam putin), insa presiunea ajunge undeva aproape de 1,5 bari. Lucrul acesta se intampla deoarece tija nu imi este eliberata, pt ca gazele sa ocoleasca turbina si sa scada presiunea, ea ramane trasa la maxim la orice turatie.
Am zis ca problema poate fi de la electrovalva turbo, am schimbat-o cu cea de la swirl, insa comportamentul este acelasi. Tija trasa la maxim, desi ECU comanda solenoidului sa elibereze tija. La relanti este normal sa fie undeva pe la 65%, iar la 3500 de ture, ECU comanda 45%, insa mecanic, ea ramane trasa la maxim mereu (de unde rezulta cresterea de presiune, diferenta aceea de 0.2 bari).
Stau sa ma gandesc daca nu e prea mare coincidenta ca ambele electrovalve sa aiba aceeasi problema? Dar totusi, nu pot da vina pe ele, deoarece cea de la turbo lasa vacuumul sa treaca la pornire, pentru a trage tija wastegate, iar cealalta de la swirl, blocheaza vacuumul, tinand voletii deschisi. Cand le schimb, fiecare isi face treaba acolo unde e, asa cum ar fi normal.
Banuiesc senzorul MAP de multa vreme. Dar valorile date de acesta par a fi bune, deoarece nici furtunul de la turbo nu se intareste foarte tare, deci 1,5 bari, par sa fie 1,5 bari. Si totusi tija nu se misca inapoi asa cum o comanda ECU. Actuatorul si wastegatul sunt in regula, deoarece la o testare manuala, acesta trage si elibereaza tija foarte usor.
Asadar, ori ambele electrovalve defecte (dar nu cred, deoarece una inchide si cealalta deschide cand li se spune), ori senzorul MAP dus...
Inca nu am gasit rezolvarea.
Masina e o Vectra C Y20DTH, PSG16. Eroare pe tester P0400, flux de gaze insuficient; eroarea intra si la turatii mici, uneori dispare, iar cateodata ramane acolo mult si bine.
Am curatat admisia si egr-ul (acesta din urma functioneaza corect).
Legat de electrovalve, comportamentul este urmatorul: electrovalva care comanda voletii, mi-i tine deschisi in plaja de turatii 850 - 3500. Am inteles ca pe loc, acestia nu trebuie neaparat sa se miste, iar tester-ul confirma lucrul asta.
Comanda pentru solenoidul ce actioneaza voletii ramane aceeasi, 3.9% la orice turatie (nu am facut un test in mers in ceea ce priveste lucrul asta).
Ce ma framanta este un alt comportament legat de tija ce actioneaza wastegate-ul turbinei. La pornire e trasa la maxim si nu o pot misca inapoi, de unde rezultatul ca am vacuum suficient de la pompa (facut si testul cu piscatura pe limba si pisca bine). Cand accelerez insa, presiunea in admisie creste, boost pressure comanda 1,3 bari (ceea ce mi se pare cam putin), insa presiunea ajunge undeva aproape de 1,5 bari. Lucrul acesta se intampla deoarece tija nu imi este eliberata, pt ca gazele sa ocoleasca turbina si sa scada presiunea, ea ramane trasa la maxim la orice turatie.
Am zis ca problema poate fi de la electrovalva turbo, am schimbat-o cu cea de la swirl, insa comportamentul este acelasi. Tija trasa la maxim, desi ECU comanda solenoidului sa elibereze tija. La relanti este normal sa fie undeva pe la 65%, iar la 3500 de ture, ECU comanda 45%, insa mecanic, ea ramane trasa la maxim mereu (de unde rezulta cresterea de presiune, diferenta aceea de 0.2 bari).
Stau sa ma gandesc daca nu e prea mare coincidenta ca ambele electrovalve sa aiba aceeasi problema? Dar totusi, nu pot da vina pe ele, deoarece cea de la turbo lasa vacuumul sa treaca la pornire, pentru a trage tija wastegate, iar cealalta de la swirl, blocheaza vacuumul, tinand voletii deschisi. Cand le schimb, fiecare isi face treaba acolo unde e, asa cum ar fi normal.
Banuiesc senzorul MAP de multa vreme. Dar valorile date de acesta par a fi bune, deoarece nici furtunul de la turbo nu se intareste foarte tare, deci 1,5 bari, par sa fie 1,5 bari. Si totusi tija nu se misca inapoi asa cum o comanda ECU. Actuatorul si wastegatul sunt in regula, deoarece la o testare manuala, acesta trage si elibereaza tija foarte usor.
Asadar, ori ambele electrovalve defecte (dar nu cred, deoarece una inchide si cealalta deschide cand li se spune), ori senzorul MAP dus...
Inca nu am gasit rezolvarea.
marik17
- Mesaje scrise: 74
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra 2002 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Jul 2012
- Mesaj Privat
Pentru cei din BUcuresti ce voi sa faca teste pt elecrovalve, senzor map ,etc ,eu sunt dispus sa ne ajutam reciproc ca altfel cumparam piese aiurea cum am facut si eu dealtfel. Deci pt cine doreste sa vina in zona Piata Rahova eu sunt dispus sa ofer spre proba piesele si poate mai schimbam ceva info pt acest motor Y20DTH. Stima
Koma
- Mesaje scrise: 23
- Locatie: Sibiu
- Masina: Astra 2004
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Jun 2013
- Mesaj Privat
- krashy22
- ****
- 1,199 mesaje
- din 25 Jun 2007
- Vectra 2000 x20dth
- Bucuresti
krashy22
- Mesaje scrise: 1,199
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Vectra 2000 x20dth
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Jun 2007
- Mesaj Privat
- Petronel Hrubaru
- **
- 250 mesaje
- din 08 Mai 2013
- Vectra 2003 Y20DTH
- Vrancea
Petronel Hrubaru
- Mesaje scrise: 250
- Locatie: Vrancea
- Masina: Vectra 2003 Y20DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Mai 2013
- Mesaj Privat
Buna seara! Am un vectra c 2.0 dti si de ceva timp imi face motorul un zgomot ciudat cand accelerez brusc..cand sunt intr-a 2-a si respectiv a1-a si calc brusc pe acceleratie zgomotul se aude de pe la 3000 de ture si pana in 3000 demareaza foarte greu..cand sunt intr-a 3-a sau a 4-a si apas brusc pe acceleratie acel zgomot se aude si de la 1300 de ture..zgomotul este in videocllip de la 0.59..imi puteti spune si mie ce ar putea fi oare?
https://m.youtube.com/watch?...amp;v=QaQVkjFwPb8
https://m.youtube.com/watch?...amp;v=QaQVkjFwPb8
AValentin33- Suspendat
- 176 mesaje
- din 19 Dec 2018
AValentin33- Mesaje scrise: 176
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Dec 2018
- Mesaj Privat