- AIin
- OP
- 558 mesaje
- din 04 Mar 2012
- Astra 2003 z16se
- Dolj
AIin
- Mesaje scrise: 558
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2003 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Mar 2012
- Mesaj Privat
Pentru a monta modulul de check control trebuie demontate ceasurile de bord, consola centrala, torpedoul, acel mic torpedou ce acopera sigurante, iar blocul de sigurante trebuie tras in jos pentru a avea acces in spatele lui. In primul rand se decupleaza bornele bateriei. Deoarece exista informatii despre demontarea ceasurilor de bord, consolei centrale si a torpedoului pe forum, voi explica doar cum se realizeaza accesarea blocului de sigurante fara a demonta coaja bordului.
In primul rand va trebui desfacut suportul ce tine mufa ceasurilor de bord. acesta se impinge, dinspre sofer catre motor, cat se poate de mult, in acelasi timp tragandu-se de acest suport in jos. apoi se desface surubul de impamantare din spatele ceasurilor de bord., surub ce este prins pe traversa metalica (a se citi teava) din spatele bordului. Apoi ne mutam la panoul de sigurante. acesta este prins cu 2 suruburi torx T20, ce se pot observa privind de sub bord, prin gura de vizitare a panoului de sigurante. Dupa desfacerea celor doua suruburi se elibereaza clema ce tine panoul de sigurante in pozitie oblica, aducandu-l in pozitie verticala, si se impinge dispre sofer catre motor pana se elibereaza din sistemul de prindere mai sus mentionat cu cele 2 suruburi. Apoi se trage de panou in jos, oblic, cu spatele catre usa soferului, pentru a avea acces la firele din spatele panoului.
Apoi ne apucam de tras fire, dupa cum urmeaza:
1: alb verde -> MID pin 17 fi 0,35
2: negru galben ->MID pin 18 fi 0,35
3: liber
4: liber
5:maro ->masa fi 0,75
6: galben -> siguranta 24 de 10A ( fara xenon) /// sig 44 15A (cu xenon) fi 1,5
7: galben -> sig 6 10A (fara xenon) /// sig 43 15A (cu xenon) fi 1,5
8: negru galben -> stop frana stanga fi 0,75
9: gri negru -> sig 25 10A fi 0,75
10: gri rosu ->sig 7 10A fi 0,75
11: gri negru ->sig 25 10A fi 0,75
12: negru galben -> MID pin 15 fi 0,75
13: gri rosu ->sig 7 10A fi 0,75
14: galben -> sig 24 de 10A ( fara xenon) /// sig 44 15A (cu xenon) fi 1,5
15: galben -> sig 6 10A (fara xenon) /// sig 43 15A (cu xenon) fi 1,5
16: negru galben ->stop frana dreapta fi 0,75.
A se citi "1: alb verde -> MID pin 17 fi 0,35" inseamna ca firul numarul 1 din modulul de check control are culoarea alb verde se conecteaza la MID pinul 17, avand grosimea de 0,35 mm.
Pentru sigurantele 7, 25 , 6 , 24 sau 7, 25 , 43 , 44, in funtie de nivelul de ehipare al masinii, cu sau fara xenon, se va proceda in felul urmator: in spatele blocului de sigurante demontat inainte, firul ce pleaca de la siguranta, deci firul din stanga, se va taia, lasand o bucata rezonabila de fir inspre blocul de sigurante, capetele astfel rezultate unindu-se cu pinii corespunzatori din modulul de check control.
Astfel, dupa cum urmeaza, pentru siguranta 6 spre exemplu, dupa taierea firului ce pleaca de la siguranta, unul din capetele rezultate se va lega la pinul 7 al modulului de check control, iar celalalt capat se va lega la pinul 15 al modulului.
Pentru a conecta pinii 8 respectiv 16 ai modulului check control vor trebui trase 2 fire pana la fiecare tripla in parte, unde va fi taiat firul ce intra in tripla, acesta, adica firul ce intra in tripla fiind conectat cu firul ce pleaca de la modulul de check control.
Modulul de check control este montat in spatele torpedoului de la pasager, in partea din stanga, in doua urechi metalice prinse de traversa din spatele bordului. In lipsa suportului original de fixare a modulului se pot folosi coliere de palstic.
Toate legaturile electrice se vor efectua cu bornele de la baterie deconectate, folosindu-se cu incredere banda izolatoare de calitate si varnis termocontractabil.
Aceasta este modalitatea in care am conectat eu modulul de check control. Nu imi asum responsabilitatea pentru eventualele pagube create prin montarea incorecta, neatenta, sau prin folosirea altor materiale inadecvate conditiilor de folosire. Nu recomand realizarea acestei lucrari in stare de ebrietate.
In primul rand va trebui desfacut suportul ce tine mufa ceasurilor de bord. acesta se impinge, dinspre sofer catre motor, cat se poate de mult, in acelasi timp tragandu-se de acest suport in jos. apoi se desface surubul de impamantare din spatele ceasurilor de bord., surub ce este prins pe traversa metalica (a se citi teava) din spatele bordului. Apoi ne mutam la panoul de sigurante. acesta este prins cu 2 suruburi torx T20, ce se pot observa privind de sub bord, prin gura de vizitare a panoului de sigurante. Dupa desfacerea celor doua suruburi se elibereaza clema ce tine panoul de sigurante in pozitie oblica, aducandu-l in pozitie verticala, si se impinge dispre sofer catre motor pana se elibereaza din sistemul de prindere mai sus mentionat cu cele 2 suruburi. Apoi se trage de panou in jos, oblic, cu spatele catre usa soferului, pentru a avea acces la firele din spatele panoului.
Apoi ne apucam de tras fire, dupa cum urmeaza:
1: alb verde -> MID pin 17 fi 0,35
2: negru galben ->MID pin 18 fi 0,35
3: liber
4: liber
5:maro ->masa fi 0,75
6: galben -> siguranta 24 de 10A ( fara xenon) /// sig 44 15A (cu xenon) fi 1,5
7: galben -> sig 6 10A (fara xenon) /// sig 43 15A (cu xenon) fi 1,5
8: negru galben -> stop frana stanga fi 0,75
9: gri negru -> sig 25 10A fi 0,75
10: gri rosu ->sig 7 10A fi 0,75
11: gri negru ->sig 25 10A fi 0,75
12: negru galben -> MID pin 15 fi 0,75
13: gri rosu ->sig 7 10A fi 0,75
14: galben -> sig 24 de 10A ( fara xenon) /// sig 44 15A (cu xenon) fi 1,5
15: galben -> sig 6 10A (fara xenon) /// sig 43 15A (cu xenon) fi 1,5
16: negru galben ->stop frana dreapta fi 0,75.
A se citi "1: alb verde -> MID pin 17 fi 0,35" inseamna ca firul numarul 1 din modulul de check control are culoarea alb verde se conecteaza la MID pinul 17, avand grosimea de 0,35 mm.
Pentru sigurantele 7, 25 , 6 , 24 sau 7, 25 , 43 , 44, in funtie de nivelul de ehipare al masinii, cu sau fara xenon, se va proceda in felul urmator: in spatele blocului de sigurante demontat inainte, firul ce pleaca de la siguranta, deci firul din stanga, se va taia, lasand o bucata rezonabila de fir inspre blocul de sigurante, capetele astfel rezultate unindu-se cu pinii corespunzatori din modulul de check control.
Astfel, dupa cum urmeaza, pentru siguranta 6 spre exemplu, dupa taierea firului ce pleaca de la siguranta, unul din capetele rezultate se va lega la pinul 7 al modulului de check control, iar celalalt capat se va lega la pinul 15 al modulului.
Pentru a conecta pinii 8 respectiv 16 ai modulului check control vor trebui trase 2 fire pana la fiecare tripla in parte, unde va fi taiat firul ce intra in tripla, acesta, adica firul ce intra in tripla fiind conectat cu firul ce pleaca de la modulul de check control.
Modulul de check control este montat in spatele torpedoului de la pasager, in partea din stanga, in doua urechi metalice prinse de traversa din spatele bordului. In lipsa suportului original de fixare a modulului se pot folosi coliere de palstic.
Toate legaturile electrice se vor efectua cu bornele de la baterie deconectate, folosindu-se cu incredere banda izolatoare de calitate si varnis termocontractabil.
Aceasta este modalitatea in care am conectat eu modulul de check control. Nu imi asum responsabilitatea pentru eventualele pagube create prin montarea incorecta, neatenta, sau prin folosirea altor materiale inadecvate conditiilor de folosire. Nu recomand realizarea acestei lucrari in stare de ebrietate.
- mihaixxx89
- *
- 41 mesaje
- din 05 Mar 2012
- Astra 2001 Y17DT
- Dolj
mihaixxx89
- Mesaje scrise: 41
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Mar 2012
- Mesaj Privat
- 34KLA
- ******
- 4,360 mesaje
- din 08 Sep 2004
- Corsa 2008 Z13DTJ
- Dolj
34KLA
- Mesaje scrise: 4,360
- Locatie: Dolj
- Masina: Corsa 2008 Z13DTJ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 08 Sep 2004
- Mesaj Privat
- mihaixxx89
- *
- 41 mesaje
- din 05 Mar 2012
- Astra 2001 Y17DT
- Dolj
mihaixxx89
- Mesaje scrise: 41
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2001 Y17DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 05 Mar 2012
- Mesaj Privat
- AIin
- OP
- 558 mesaje
- din 04 Mar 2012
- Astra 2003 z16se
- Dolj
AIin
- Mesaje scrise: 558
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2003 z16se
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Mar 2012
- Mesaj Privat
@mihaixxx89 o sa pun si un tutorial foarte usor si pe intelesul tuturor, adica sa intelega si bunica, despre modalitatea in care se poate monta mid. si pun si poza cu acest modul.
@claudiu poze nu am facut, din prostia mea, deoarece m-am apucat de montaj pe la 7 seara si am terminat pe la 10. sincer doar de poze nu am mai stat.
deoarece acum am vazut ca ceea ce am explicat eu cu legarea firelor la sigurante, respectiv la stopurile pe frana este cam greu de inteles, adaug 2 desene care sper ca vor usura intelegerea tutorialului( scuzati lipsa talentului la desen).
1. modalitatea de legare a firelor ce pleaza de la modulul de check control la sigurante.
Legenda:
-chenarul M.C.C. reprezinta modulul de check control
-chenarul SIG reprezinta siguranta din tabloul de sigurante
-linia intrerupta reprezinta traseul firului ce este intrerupt, capetele fiind conectate cu firele corespunzatoare ce pleaca din modulul de check control.
2. modalitatea de conectare a firelor ce pleaca din modulul check control la stopurile de frana.
Legenda:
-chenarul M.C.C. reprezinta modulul de check control
-linia intrerupta reprezinta traseul firului ce va fi intrerupt, capatul firului dinspre bec fiind conectat cu firul corespunzator ce pleaca din modulul check control.
@claudiu poze nu am facut, din prostia mea, deoarece m-am apucat de montaj pe la 7 seara si am terminat pe la 10. sincer doar de poze nu am mai stat.
deoarece acum am vazut ca ceea ce am explicat eu cu legarea firelor la sigurante, respectiv la stopurile pe frana este cam greu de inteles, adaug 2 desene care sper ca vor usura intelegerea tutorialului( scuzati lipsa talentului la desen).
1. modalitatea de legare a firelor ce pleaza de la modulul de check control la sigurante.
Legenda:
-chenarul M.C.C. reprezinta modulul de check control
-chenarul SIG reprezinta siguranta din tabloul de sigurante
-linia intrerupta reprezinta traseul firului ce este intrerupt, capetele fiind conectate cu firele corespunzatoare ce pleaca din modulul de check control.
2. modalitatea de conectare a firelor ce pleaca din modulul check control la stopurile de frana.
Legenda:
-chenarul M.C.C. reprezinta modulul de check control
-linia intrerupta reprezinta traseul firului ce va fi intrerupt, capatul firului dinspre bec fiind conectat cu firul corespunzator ce pleaca din modulul check control.
- raduandrei77
- ***
- 779 mesaje
- din 31 Oct 2010
- Astra 2002 Z16XE
- Ialomita
raduandrei77
- Mesaje scrise: 779
- Locatie: Ialomita
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Oct 2010
- Mesaj Privat
- Kay
- ****
- 1,173 mesaje
- din 28 Jan 2008
- Astra 2003 Z16XE
- Dolj
Kay
- Mesaje scrise: 1,173
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2003 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jan 2008
- Mesaj Privat
- raduandrei77
- ***
- 779 mesaje
- din 31 Oct 2010
- Astra 2002 Z16XE
- Ialomita
raduandrei77
- Mesaje scrise: 779
- Locatie: Ialomita
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Oct 2010
- Mesaj Privat
- Kay
- ****
- 1,173 mesaje
- din 28 Jan 2008
- Astra 2003 Z16XE
- Dolj
Kay
- Mesaje scrise: 1,173
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2003 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jan 2008
- Mesaj Privat
- raduandrei77
- ***
- 779 mesaje
- din 31 Oct 2010
- Astra 2002 Z16XE
- Ialomita
raduandrei77
- Mesaje scrise: 779
- Locatie: Ialomita
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Oct 2010
- Mesaj Privat
- Kay
- ****
- 1,173 mesaje
- din 28 Jan 2008
- Astra 2003 Z16XE
- Dolj
Kay
- Mesaje scrise: 1,173
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2003 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jan 2008
- Mesaj Privat
- raduandrei77
- ***
- 779 mesaje
- din 31 Oct 2010
- Astra 2002 Z16XE
- Ialomita
raduandrei77
- Mesaje scrise: 779
- Locatie: Ialomita
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Oct 2010
- Mesaj Privat
- Kay
- ****
- 1,173 mesaje
- din 28 Jan 2008
- Astra 2003 Z16XE
- Dolj
Kay
- Mesaje scrise: 1,173
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2003 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jan 2008
- Mesaj Privat
- raduandrei77
- ***
- 779 mesaje
- din 31 Oct 2010
- Astra 2002 Z16XE
- Ialomita
raduandrei77
- Mesaje scrise: 779
- Locatie: Ialomita
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Oct 2010
- Mesaj Privat
- Kay
- ****
- 1,173 mesaje
- din 28 Jan 2008
- Astra 2003 Z16XE
- Dolj
Kay
- Mesaje scrise: 1,173
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2003 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jan 2008
- Mesaj Privat
- raduandrei77
- ***
- 779 mesaje
- din 31 Oct 2010
- Astra 2002 Z16XE
- Ialomita
raduandrei77
- Mesaje scrise: 779
- Locatie: Ialomita
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Oct 2010
- Mesaj Privat
- Kay
- ****
- 1,173 mesaje
- din 28 Jan 2008
- Astra 2003 Z16XE
- Dolj
Kay
- Mesaje scrise: 1,173
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2003 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jan 2008
- Mesaj Privat
- raduandrei77
- ***
- 779 mesaje
- din 31 Oct 2010
- Astra 2002 Z16XE
- Ialomita
raduandrei77
- Mesaje scrise: 779
- Locatie: Ialomita
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Oct 2010
- Mesaj Privat
- raduandrei77
- ***
- 779 mesaje
- din 31 Oct 2010
- Astra 2002 Z16XE
- Ialomita
raduandrei77
- Mesaje scrise: 779
- Locatie: Ialomita
- Masina: Astra 2002 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 31 Oct 2010
- Mesaj Privat
- Kay
- ****
- 1,173 mesaje
- din 28 Jan 2008
- Astra 2003 Z16XE
- Dolj
Kay
- Mesaje scrise: 1,173
- Locatie: Dolj
- Masina: Astra 2003 Z16XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 28 Jan 2008
- Mesaj Privat