- ToX
- OP
- 1,290 mesaje
- din 17 Mai 2004
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
ToX
- Mesaje scrise: 1,290
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2004
- Mesaj Privat
Salut
Ma gandeam sa pornesc acest topic, poate cineva e interesat si are informatii deasemenea.
Pe Vectra C, exista optiune de oglinzi rabatabile electric, oglinzi cu memorie (care functioneaza impreuna cu scaunele cu memorie) cat si , ca la BMW, la cuplarea vitezei de mers inapoi, oglinda de la pasager se lasa singura in jos pentru a vedea borduri si obstacole.
Pentru oglinzile rabatabile electric, este clar ca avem nevoie de alte oglinzi care sa aiba motorase suplimentare.
Pentru memorii si oglinda din dreapta in jos la marsarier , cred ca e nevoie doar de DDM/PDM , dar imi poate spune cineva ce Alpha code ar trebui pentru full-can ? Momentan eu am EL si EN , iar optiunile pt power folding mirrors si memory sunt not available, deci sigur nu stiu asa ceva.
Ma gandeam sa pornesc acest topic, poate cineva e interesat si are informatii deasemenea.
Pe Vectra C, exista optiune de oglinzi rabatabile electric, oglinzi cu memorie (care functioneaza impreuna cu scaunele cu memorie) cat si , ca la BMW, la cuplarea vitezei de mers inapoi, oglinda de la pasager se lasa singura in jos pentru a vedea borduri si obstacole.
Pentru oglinzile rabatabile electric, este clar ca avem nevoie de alte oglinzi care sa aiba motorase suplimentare.
Pentru memorii si oglinda din dreapta in jos la marsarier , cred ca e nevoie doar de DDM/PDM , dar imi poate spune cineva ce Alpha code ar trebui pentru full-can ? Momentan eu am EL si EN , iar optiunile pt power folding mirrors si memory sunt not available, deci sigur nu stiu asa ceva.
- ToX
- OP
- 1,290 mesaje
- din 17 Mai 2004
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
ToX
- Mesaje scrise: 1,290
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2004
- Mesaj Privat
revin cu informatii, am sapat:
pentru oglinzi rabatabile, urmatoarele DDM-uri PDM-uri se potrivesc:
JP / JN = oglinzile stranse/normale din switch interior si din cheie
EP / EQ =oglinzile stranse/normale din switch interior si din cheie
AP / AN = oglinzile stranse/normale din switch / doar stranse din cheie
KP / KQ = oglinzile stranse/normale doar din switch
EP / AP = oglinzile stranse/normale din switch interior si din cheie
JP / JN stiu si de memorie la pozitia oglinzilor, scaunelor, cat si oglinzi heliomate exterioare, + scaune cu memorie si electrice -> deci astea sunt cam FULL ca sa zic asa.
pentru oglinzi rabatabile, urmatoarele DDM-uri PDM-uri se potrivesc:
JP / JN = oglinzile stranse/normale din switch interior si din cheie
EP / EQ =oglinzile stranse/normale din switch interior si din cheie
AP / AN = oglinzile stranse/normale din switch / doar stranse din cheie
KP / KQ = oglinzile stranse/normale doar din switch
EP / AP = oglinzile stranse/normale din switch interior si din cheie
JP / JN stiu si de memorie la pozitia oglinzilor, scaunelor, cat si oglinzi heliomate exterioare, + scaune cu memorie si electrice -> deci astea sunt cam FULL ca sa zic asa.
- CristianTM
- *****
- 3,710 mesaje
- din 15 Mar 2006
- Vectra 2005 Z19DTH
- Timisoara
CristianTM
- Mesaje scrise: 3,710
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mar 2006
- Mesaj Privat
- ToX
- OP
- 1,290 mesaje
- din 17 Mai 2004
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
ToX
- Mesaje scrise: 1,290
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2004
- Mesaj Privat
- CristianTM
- *****
- 3,710 mesaje
- din 15 Mar 2006
- Vectra 2005 Z19DTH
- Timisoara
CristianTM
- Mesaje scrise: 3,710
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mar 2006
- Mesaj Privat
- ToX
- OP
- 1,290 mesaje
- din 17 Mai 2004
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
ToX
- Mesaje scrise: 1,290
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2004
- Mesaj Privat
Astept cu interes testele. saptamana asta montez valvele TPMS si geamuri electrice spate. Intrebare: daca nu activez DD window lifter switch , voi putea folosi butoanele de la usile din spate pt geamuri ? asta pana ajung la un tech2... ca opcom-ul nu imi vede DDM-ul (adica il vede, dar nu are datele pentru program variant pt alpha code-ul meu, ala de la pasager merge)
- CristianTM
- *****
- 3,710 mesaje
- din 15 Mar 2006
- Vectra 2005 Z19DTH
- Timisoara
CristianTM
- Mesaje scrise: 3,710
- Locatie: Timisoara
- Masina: Vectra 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Mar 2006
- Mesaj Privat
- ToX
- OP
- 1,290 mesaje
- din 17 Mai 2004
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
ToX
- Mesaje scrise: 1,290
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2004
- Mesaj Privat
D.Claudiu- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Timis
- Masina: Signum 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mai 2012
- Mesaj Privat
Toate Alpha Code-urile enumerate de tine stiu scaune cu reglaj electric si cu memorie , eu am avut AP si AN inainte si stiau si acuma am KP si KQ si stiu si astea si-ti pot confirma lucru acesta pentru ca eu mi-am montat scaune cu reglaje electrice si memorie. Pentru ca oglinda pasagerului sa se lase in jos va trebui schimbat si motorasu oglinzi, nu e deajuns sa ai doar PDM si DDM care stiu treaba asta , motorasele pentru oglinzile cu memorie sunt diferite fata de cele normale, in primu rand mufa are 8 pini fata de 3 cat au motorasele normale si au incluse senzori de pozitie in ele ca sa stie in fiecare moment cum e reglata oglinda. Dupa cum a zis si CristianTM urmeaza sa testam partea cu rabatatu oglinzi pasagerului la introducerea in marsarier si vom reveni cu detalii.
- ToX
- OP
- 1,290 mesaje
- din 17 Mai 2004
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
ToX
- Mesaje scrise: 1,290
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2004
- Mesaj Privat
D.Claudiu- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Timis
- Masina: Signum 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mai 2012
- Mesaj Privat
- ToX
- OP
- 1,290 mesaje
- din 17 Mai 2004
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
ToX
- Mesaje scrise: 1,290
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2004
- Mesaj Privat
D.Claudiu- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Timis
- Masina: Signum 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mai 2012
- Mesaj Privat
- ToX
- OP
- 1,290 mesaje
- din 17 Mai 2004
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
ToX
- Mesaje scrise: 1,290
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2004
- Mesaj Privat
- ToX
- OP
- 1,290 mesaje
- din 17 Mai 2004
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
ToX
- Mesaje scrise: 1,290
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2004
- Mesaj Privat
Ma ajuta cineva cu diagrama din TIS de la mufa pt scaune (cea de pe masina ,de sub scaune) si culorile firelor ? Am inteles ca scaunul de la pasager, daca ii legi firul de plus in spate la REC si masa pe caroserie, functioneaza electric, dar cel de la sofer care are si memorie, trebuie legat pe LOW CAN si nu stiu unde sa ma leg cu el daca mufa masinii nu are deja precablat. Oricum o sa fac rost de toata instalatia scaunelor electrice cu memorie de pe o masina donoare dar oricum vreau sa aflu. Multam
- ToX
- OP
- 1,290 mesaje
- din 17 Mai 2004
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
ToX
- Mesaje scrise: 1,290
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2004
- Mesaj Privat
Eu intreb tot eu raspund )) Scaunul de la pasager, pt ca este doar electric , merge doar cu alimentare si atat. Cel de la sofer, pt ca are memorie, nu merge DELOC pana modulul din el ESM este conectat pe low can, si anume pe firele care vin din X1 catre REC si sunt 2 verzi de 0.5 , si ajung in mufa de sub scaun pe conectorul A22 pinii 23 si 25 . Din schema TIS vad ca dinspre BCM pleaca decat un singur cablu verde de LOW CAN, adica din X1 pin 97 si ajunge in REC pe XR2 D9. Iar D8 din XR2 se uneste spre REC cu D9 ... daca e aceeasi magistrala pe un singur fir, de ce trebuie doua ? nu se specifica daca e low can + sau low can -
cont-sters-14856- Suspendat
- 372 mesaje
- din 07 Feb 2008
cont-sters-14856- Mesaje scrise: 372
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Feb 2008
- Mesaj Privat
salut,
eu am facut upgrade la oglinzi rabatabile. mai jos detalii:
- DDM + PDM schimbate; am pus JP+JN; acestea sunt de pe facelift; atentie, ca sa poti folosi in continuare comenzile de pe usa pasagerului, trebuie sa pui pe "not present" acele functii cand faci programarea PDM-ului cu tech2 (stiu ca suna ciudat, dar mie nu mi-au mers comenzile de pe usa pasagerului cand erau puse pe "present")
- inlocuit oglinzile vechi cu oglinzi rabatabile; cea de la sofer are sticla heliomata; ca sa iti mearga functia, trebuie sa tragi 2 fire de la mufa oglinzii pana la mufa de la balamaua usii (mufa unde trece manunchiul de cabluri din masina, in usa); va trebui sa ai si pinii corespunzatori - pini mama in care sa intre pinii tata de la oglinda + pini mama in mufa de pe masina in care sa intri pinii tata din mufa ce iese din masina spre usa; verifica inainte daca iti vin in mufa de pe masina, la usa, cele 2 fire care vin din REC; oglinda exterioara se inchide la culoare pe baza semnalului de la oglinda heliomata din interior; semnalul merge in REC si apoi prin 2 cabluri (merg prin pragul stanga) pana in mufa de pe masina, la trecerea spre usa soferului; in TIS vei identifica f usor cele 2 fire; daca ai aceste 2 fire, alternativa ar fi sa schimbi instalatia electrica din usa, ca sa nu te mai complici cu firele de prin usa...
- la oglinda de pe dreapta i-am montat motoras de la o oglinda cu memorie (am gasit pe ebay doar motorasul, la vreo 12 euro); la motoras vin 5 fire, fata de doar 2 care vin la un motoras normal (sper sa nu gresesc aici, nu mai retin 100%); deci si aici va trebui sa tragi inca 3 fire, de la mufa oglinzii pana la mufa motorasului (va trebui sa gasesti si aceasta mufa sau sa o reconstitui din alte mufe asemanatoare); nu este nevoie de scaune cu memorie ca sa fie functionala faza cu lasatul in jos cand cuplezi marsarriere. trebuie numai sa apesi butonul oglinzii drepte, de pe usa soferului.
@ dorel...ziceai ca faci un tutorial...ca tu esti gurul oglinzilor rabatabile )
eu am facut upgrade la oglinzi rabatabile. mai jos detalii:
- DDM + PDM schimbate; am pus JP+JN; acestea sunt de pe facelift; atentie, ca sa poti folosi in continuare comenzile de pe usa pasagerului, trebuie sa pui pe "not present" acele functii cand faci programarea PDM-ului cu tech2 (stiu ca suna ciudat, dar mie nu mi-au mers comenzile de pe usa pasagerului cand erau puse pe "present")
- inlocuit oglinzile vechi cu oglinzi rabatabile; cea de la sofer are sticla heliomata; ca sa iti mearga functia, trebuie sa tragi 2 fire de la mufa oglinzii pana la mufa de la balamaua usii (mufa unde trece manunchiul de cabluri din masina, in usa); va trebui sa ai si pinii corespunzatori - pini mama in care sa intre pinii tata de la oglinda + pini mama in mufa de pe masina in care sa intri pinii tata din mufa ce iese din masina spre usa; verifica inainte daca iti vin in mufa de pe masina, la usa, cele 2 fire care vin din REC; oglinda exterioara se inchide la culoare pe baza semnalului de la oglinda heliomata din interior; semnalul merge in REC si apoi prin 2 cabluri (merg prin pragul stanga) pana in mufa de pe masina, la trecerea spre usa soferului; in TIS vei identifica f usor cele 2 fire; daca ai aceste 2 fire, alternativa ar fi sa schimbi instalatia electrica din usa, ca sa nu te mai complici cu firele de prin usa...
- la oglinda de pe dreapta i-am montat motoras de la o oglinda cu memorie (am gasit pe ebay doar motorasul, la vreo 12 euro); la motoras vin 5 fire, fata de doar 2 care vin la un motoras normal (sper sa nu gresesc aici, nu mai retin 100%); deci si aici va trebui sa tragi inca 3 fire, de la mufa oglinzii pana la mufa motorasului (va trebui sa gasesti si aceasta mufa sau sa o reconstitui din alte mufe asemanatoare); nu este nevoie de scaune cu memorie ca sa fie functionala faza cu lasatul in jos cand cuplezi marsarriere. trebuie numai sa apesi butonul oglinzii drepte, de pe usa soferului.
@ dorel...ziceai ca faci un tutorial...ca tu esti gurul oglinzilor rabatabile )
- ToX
- OP
- 1,290 mesaje
- din 17 Mai 2004
- Astra OPC 2013 A20NFT
- Bucuresti
ToX
- Mesaje scrise: 1,290
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Astra OPC 2013 A20NFT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 17 Mai 2004
- Mesaj Privat
scuze Alin, nu prea am inteles nimic )
ce functii trebuie puse pe Not Present ca sa iti mearga butonul de pe usa pasagerului ?
- oglinda sofer daca e gata luata si heliomata, inteleg ca mai e nevoie de 2 fire pentru semnalul de heliomat (la mine ar fi useless, am folie 90%, nu prea se mai inchide nici aia din interior)
- oglinda dreapta, se schimba doar motorasul, se mai trag firele din motoras pana in PDM si atat?
ce functii trebuie puse pe Not Present ca sa iti mearga butonul de pe usa pasagerului ?
- oglinda sofer daca e gata luata si heliomata, inteleg ca mai e nevoie de 2 fire pentru semnalul de heliomat (la mine ar fi useless, am folie 90%, nu prea se mai inchide nici aia din interior)
- oglinda dreapta, se schimba doar motorasul, se mai trag firele din motoras pana in PDM si atat?
cont-sters-14856- Suspendat
- 372 mesaje
- din 07 Feb 2008
cont-sters-14856- Mesaje scrise: 372
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 07 Feb 2008
- Mesaj Privat
Sincer, nu imi mai aduc aminte cum se numeau exact functiile de la usa pasagerului, pe tech2. Ideea e ca trebuie sa se intre pe PDM si acolo ai mai multe optiuni. Una din ele se refera la comenzile de pe usa (cred ca dupa ce vezi lista cu optiuni, o sa fie usor sa o identifici). Sa nu incerci programare cu OPCOM ca o sa prajesti PDM (valabil si pt DDM).
Ref la oglinda heliomata - daca ai oglinda cu totul heliomata (adica nu doar sticla, ci si corpul oglinzii are firele necesare - sunt practic 2 fire care leaga sticla oglinzii de mufa de pe bratul oglinzii), atunci mai trebuie sa tragi 2 fire prin usa, de la mufa oglinzii pana la mufa unde se face trecerea din usa in masina (la balamalele usii). De la mufa din zona balamalelor (partea care este pe masina, nu cea de pe usa) ar trebui sa plece 2 fire pana in REC. Nu mai stiu exact numarul pinilor dar ii gasesti usor in TIS. De regula, masina are cablurile alea 2, deci nu cred ca trebuie sa iti bati capul cu ele...concentreaza-te pe oglinda si usa soferului )
La oglinda dreapta nu mai trebuie sa tragi nici un fir prin usa. Trebuie sa lucrezi doar in oglinda. Motorasul normal e alimentat de 2 fire. Motorasul cu memorie parca de 5 fire. Deci, va trebui sa mai adaugi 3 fire care fac legatura intre motoras si mufa de pe bratul oglinzii. Ca sa faci operatiunea o sa ai nevoie de motorasul corespunzator, de mufa care sa se potriveasca in mufa motorasului (cam greu de gasit, poate mai sunt altele asemanatoare pe masina, pt alte functii) si de pini cum sunt cei din mufa de pe bratul oglinzii (eu am sacrificat alta oglinda pt asta).
Sper ca am mai adus un pic de lumina. Colegul nostru @D.Claudiu (alis Dorel) s-a laudat ca face un tutorial dar vad ca se cam trage pe fundulet )
Ref la oglinda heliomata - daca ai oglinda cu totul heliomata (adica nu doar sticla, ci si corpul oglinzii are firele necesare - sunt practic 2 fire care leaga sticla oglinzii de mufa de pe bratul oglinzii), atunci mai trebuie sa tragi 2 fire prin usa, de la mufa oglinzii pana la mufa unde se face trecerea din usa in masina (la balamalele usii). De la mufa din zona balamalelor (partea care este pe masina, nu cea de pe usa) ar trebui sa plece 2 fire pana in REC. Nu mai stiu exact numarul pinilor dar ii gasesti usor in TIS. De regula, masina are cablurile alea 2, deci nu cred ca trebuie sa iti bati capul cu ele...concentreaza-te pe oglinda si usa soferului )
La oglinda dreapta nu mai trebuie sa tragi nici un fir prin usa. Trebuie sa lucrezi doar in oglinda. Motorasul normal e alimentat de 2 fire. Motorasul cu memorie parca de 5 fire. Deci, va trebui sa mai adaugi 3 fire care fac legatura intre motoras si mufa de pe bratul oglinzii. Ca sa faci operatiunea o sa ai nevoie de motorasul corespunzator, de mufa care sa se potriveasca in mufa motorasului (cam greu de gasit, poate mai sunt altele asemanatoare pe masina, pt alte functii) si de pini cum sunt cei din mufa de pe bratul oglinzii (eu am sacrificat alta oglinda pt asta).
Sper ca am mai adus un pic de lumina. Colegul nostru @D.Claudiu (alis Dorel) s-a laudat ca face un tutorial dar vad ca se cam trage pe fundulet )
D.Claudiu- Mesaje scrise: 18
- Locatie: Timis
- Masina: Signum 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Mai 2012
- Mesaj Privat