- alex_paval
- OP
- 620 mesaje
- din 22 Aug 2009
- Signum 2005 Z19DTH
- Bacau
alex_paval
- Mesaje scrise: 620
- Locatie: Bacau
- Masina: Signum 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Aug 2009
- Mesaj Privat
Buna seara dragii mei colegi ! Acum cateva zile, la vectra mea a inceput sa bata in spate din nou acele bucse pivotante de la bratul bumerang, pe care le-am schimbat acum exact un an . Avand in vedere ca la modelele dupa 2006 (facelift) s-a pus bucsa fixa si multi colegi cumpara bratul cu cateva milioane bune, eu am gasit o solutie mai simpla si mai usoara, necesita putina notiune de mecanica si sa aveti un polizor la indemana .
Am cautat pe net o bucsa asemanatoare cu cea pivotanta, adica diametru interior 14mm, diametru exterior 47mm si lungime 54mm. Dupa lungi seri pierdute, am gasit o bucsa care se potriveste pentru volvo, se numeste bucsa fixare ax, dimensiunile sunt : diametru interior 14, diametru exterior 47 si aici e problema cu lungimea 67. (cod bucsa 887542 sau http://www.ingaraj.ro/bucse...21/10309/1868584/)
Dar hai sa nu ne facem griji cu lungimea, bagati polizorul in priza si incepeti sa faceti treaba cu bucsa, din calculele mele se poate poliza in asa fel incat pe subler sa aveti dimensiunele intre 60-54. Bucsa are un metal foarte dur, mi-a luat 15 min pe o parte ca sa polizez si am decis ca bucsa sa fie de 60mm. Arata ceva de genul :
Acum, dand jos bucsa si punand-o pe cea noua va arata in felul asta :
Dar, avem o conditie, stim bine ca bucsa adevarata are lungimea de 54 si noi am polizat pana la 60, deci in partea in care se prinde fuzeta (roata stanga, stanga ; roata dreapta, dreapta) trebuie sa respectam distanta de 27 cat avea inainte bucsa veche. (exemplul il aveti pe partea stanga din imagini)
Dupa ce punem la loc bratul sub cablul franei de mana (aveti grija, daca cumva stricati acoperirea de plastic de pe el, dati bine cu banda dupa ce terminati operatiunea de montat bucsa ca sa nu prinda umeazeala, altfel iarna se va bloca cablul) vom intampina o problema, adica fuzeta este inclinata si bucsa nu e la nivel. Solutia este sa luati un cric, bagati-l sub bratul inferior si ridicati fuzeta in sus, in felul asta usor usor se indreapta si veti putea baga surubul pe bucsa.
Daca simtiti ca nu puteti baga surubul usor in bucsa, nu fortati cu ciocanul sau alte ustensile, luati clichetul si t20(stea interioara) si infelatati surubul prin bucsa pana ajunge in capat ca sa nu afectati filetul.
Si ... voilaa , bucsa fixa pe bratul bumerang
Rezultatul : foarte uimitor, demential as putea zice Am o stabilitate foarte mare in curbe pentru ca nu se mai inclina spatele si zgomotul de sticle sparte a disparut. Mult succes dragii mei, nu mai cumparati bucse pivotante ca sunt foarte pacatoase si costa si foarte mult, bucsa asta costa 50de lei. Mult noroc!
Am cautat pe net o bucsa asemanatoare cu cea pivotanta, adica diametru interior 14mm, diametru exterior 47mm si lungime 54mm. Dupa lungi seri pierdute, am gasit o bucsa care se potriveste pentru volvo, se numeste bucsa fixare ax, dimensiunile sunt : diametru interior 14, diametru exterior 47 si aici e problema cu lungimea 67. (cod bucsa 887542 sau http://www.ingaraj.ro/bucse...21/10309/1868584/)
Dar hai sa nu ne facem griji cu lungimea, bagati polizorul in priza si incepeti sa faceti treaba cu bucsa, din calculele mele se poate poliza in asa fel incat pe subler sa aveti dimensiunele intre 60-54. Bucsa are un metal foarte dur, mi-a luat 15 min pe o parte ca sa polizez si am decis ca bucsa sa fie de 60mm. Arata ceva de genul :
Acum, dand jos bucsa si punand-o pe cea noua va arata in felul asta :
Dar, avem o conditie, stim bine ca bucsa adevarata are lungimea de 54 si noi am polizat pana la 60, deci in partea in care se prinde fuzeta (roata stanga, stanga ; roata dreapta, dreapta) trebuie sa respectam distanta de 27 cat avea inainte bucsa veche. (exemplul il aveti pe partea stanga din imagini)
Dupa ce punem la loc bratul sub cablul franei de mana (aveti grija, daca cumva stricati acoperirea de plastic de pe el, dati bine cu banda dupa ce terminati operatiunea de montat bucsa ca sa nu prinda umeazeala, altfel iarna se va bloca cablul) vom intampina o problema, adica fuzeta este inclinata si bucsa nu e la nivel. Solutia este sa luati un cric, bagati-l sub bratul inferior si ridicati fuzeta in sus, in felul asta usor usor se indreapta si veti putea baga surubul pe bucsa.
Daca simtiti ca nu puteti baga surubul usor in bucsa, nu fortati cu ciocanul sau alte ustensile, luati clichetul si t20(stea interioara) si infelatati surubul prin bucsa pana ajunge in capat ca sa nu afectati filetul.
Si ... voilaa , bucsa fixa pe bratul bumerang
Rezultatul : foarte uimitor, demential as putea zice Am o stabilitate foarte mare in curbe pentru ca nu se mai inclina spatele si zgomotul de sticle sparte a disparut. Mult succes dragii mei, nu mai cumparati bucse pivotante ca sunt foarte pacatoase si costa si foarte mult, bucsa asta costa 50de lei. Mult noroc!
- buldozer2
- ***
- 732 mesaje
- din 01 Feb 2011
- Astra 2014 A14NET
- Buzau
buldozer2
- Mesaje scrise: 732
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2014 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Feb 2011
- Mesaj Privat
In primul rand felicitari pentru documentare si efortul depus! Ideea in sine este foarte buna dar ramne de vazut cat de fiabila e solutia, pentru ca din cate vad busca noua sta intr-o pozitie nu foarte "naturala" si ramane de vazut cum se comporta in timp! Am schimbat si eu recent bucsele cu unele de la Lemforder (tot oscilante) si astept sa vad cat tin astea (pana cum au aprox 4000 km si sunt ok)! Daca nu tin merg si eu pe solutia ta cu bucsa fixa!
- jgyprime
- *******
- 9,953 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,953
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
felicitari pentru tutorial.
si eu trebuie sa fac o mutare similara la a mea balana...
sfatul meu e, daca tot ai pus o astfel de bucsa, sa pui in dreptul piulutei o saiba plata care sa iasa peste diametrul exterior al bucsei.
de ce zic asta, daca caiciucul bucsei se duce, partea metalica interioara risca foarte mult sa iasa din partea exterioara si astfel o sa ramai cu fuzeta in aer...
si nu cred ca iti doresti asta, cel putin nu in mers...
bucsa orginala a masinii pare sa aiba o astfel de protectie (poza a 2-a pusa de tine in primul post cu cele 2 bucse pe masa).
PS: nu sunt de specialitate si nu ma pricep la termeni tehnici... asa ca la mine e partea interioara si partea exterioara a bucsei
si eu trebuie sa fac o mutare similara la a mea balana...
sfatul meu e, daca tot ai pus o astfel de bucsa, sa pui in dreptul piulutei o saiba plata care sa iasa peste diametrul exterior al bucsei.
de ce zic asta, daca caiciucul bucsei se duce, partea metalica interioara risca foarte mult sa iasa din partea exterioara si astfel o sa ramai cu fuzeta in aer...
si nu cred ca iti doresti asta, cel putin nu in mers...
bucsa orginala a masinii pare sa aiba o astfel de protectie (poza a 2-a pusa de tine in primul post cu cele 2 bucse pe masa).
PS: nu sunt de specialitate si nu ma pricep la termeni tehnici... asa ca la mine e partea interioara si partea exterioara a bucsei
- buldozer2
- ***
- 732 mesaje
- din 01 Feb 2011
- Astra 2014 A14NET
- Buzau
buldozer2
- Mesaje scrise: 732
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2014 A14NET
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 01 Feb 2011
- Mesaj Privat
jgyprime are dreptate! Eu cand am schimbat buscele astea am observat ca cele originale au un fel de articulatie sferica (ceva in genu cum e la pivot) pe cand la busca pusa de alex_paval toata forta e acum in cauciucul ala din interior. Si cum zicea si jgyprime exista riscul de smulgere a surubului din bucsa cand se distruge cauciucul ala deoarece diametrul piulitei este mai mic decat diametru carcasei exterioare a bucei (se vede in ultima poza), In fine explicatia este stufoasa dar cred ca se intelege ce vreau sa spun !
- tonytm
- ******
- 4,479 mesaje
- din 10 Oct 2007
- Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Timis
tonytm
- Mesaje scrise: 4,479
- Locatie: Timis
- Masina: Signum 2005 Z19DTH 190CP
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Oct 2007
- Mesaj Privat
buldozer2 a scris:In primul rand felicitari pentru documentare si efortul depus! Ideea in sine este foarte buna dar ramne de vazut cat de fiabila e solutia, pentru ca din cate vad busca noua sta intr-o pozitie nu foarte "naturala" si ramane de vazut cum se comporta in timp! Am schimbat si eu recent bucsele cu unele de la Lemforder (tot oscilante) si astept sa vad cat tin astea (pana cum au aprox 4000 km si sunt ok)! Daca nu tin merg si eu pe solutia ta cu bucsa fixa!
Ai facut foarte bine cu bucsa Lemforder. Am peste 40 000 km si 3 ani fara bataie.
- alex_paval
- OP
- 620 mesaje
- din 22 Aug 2009
- Signum 2005 Z19DTH
- Bacau
alex_paval
- Mesaje scrise: 620
- Locatie: Bacau
- Masina: Signum 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Aug 2009
- Mesaj Privat
Problema este ca acel brat nu face altceva decat sa tina roata dreapta (unghiul de cadere), nu fuge in stanga sau in dreapta si nu ramai cu fuzeta in aer pentru ca de asta se ocupa bratul lateral cu bucsa de 70mm in capat, si bratul inferior pe care sta arcul. Va garantez ca se poate merge cu masina si fara acel brat doar ca rotile vor sta /-\ si atunci unghiul de cadere este influentat de arc si greutate, dar stiti bine ca nu e o metoda ortodoxa. Iar cu saiba nu vad rostul, bratul stand liber nu se duce mai mult de 15 mm stanga-dreapta(iar bucsa are 60mm) si in plus de asta eu nu vad rostul la bucsa pivotanta atata timp cat bucsa se inclina foarte putin si nu se roteste, iar bucsa este plina si dura, cine o va da la polizor va vedea din ce material e facuta pentru ca este pt volvo, mai exact la directie. Bucsa pivotanta a fost inventata de cineva istet care stia ca va pica des si avand in vedere ca la inceputuri nu se fabricau bucsele, ci bratul cu totul, cei ce vindeau piese auto ieseau in castig, la fel si cu pivotul care trebuie sa-l cumperi cu tot cu brat. Imaginati-va ca fuzeta de la roata fata se misca stanga-dreapta, acolo isi are un bine meritat rol pivotul. Ma bucur ca ai mers cu bucsa lemforder 40.000 km fara problema, dar daca ai fost pe drumuri bune fara gropi si nu ai avut incarcatura pe masina sau daca ai cauciucuri moi e normal sa te tina atat. Te invit in zona moldovei sa testezi bucsa pe drumurile astea ... Aaa..si inca ceva, bucsa nu are o pozitie anormala, pozele sunt facute cand roata sta intinsa pana la telescop de arc, si cu bucsa piotanta sta la fel, cand masina sta pe roti bucsa sta dreapta, tocmai de-asta ziceam sa se ridice cu cricul ca sa fie bucsa la nivel drept cu fuzeta in momentul introducerii surubului (se pare ca cineva nu a fost atent ) Dar eu am sa merg in continuare asa, aseara am ramas trasnit cand am vazut cum se misca masina Dupa calculele mele cu bucsa asta ar trebui sa nu mai am treaba vreo 4-5 ani . (superior fata de 1 an bucsa pivotanta si 25.000km aprox)
- jgyprime
- *******
- 9,953 mesaje
- din 22 Dec 2010
- Vectra 2005 Z19DT
- Galati
jgyprime
- Mesaje scrise: 9,953
- Locatie: Galati
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Dec 2010
- Mesaj Privat
- alex_paval
- OP
- 620 mesaje
- din 22 Aug 2009
- Signum 2005 Z19DTH
- Bacau
alex_paval
- Mesaje scrise: 620
- Locatie: Bacau
- Masina: Signum 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Aug 2009
- Mesaj Privat
- blue_maniak
- ***
- 940 mesaje
- din 04 Sep 2007
- Vectra 2004 Z18XE
- Cluj
blue_maniak
- Mesaje scrise: 940
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 2004 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Sep 2007
- Mesaj Privat
- alex_paval
- OP
- 620 mesaje
- din 22 Aug 2009
- Signum 2005 Z19DTH
- Bacau
alex_paval
- Mesaje scrise: 620
- Locatie: Bacau
- Masina: Signum 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Aug 2009
- Mesaj Privat
Si eu tot delphi am avut, 1 an 30.000 km, atat ma tin pe mine. Acum fiecare face cum vrea, dar se stie prea bine ca nu sunt singurul care se plange de aceasta bucsa si tocmai de-aia am ales improvizatia asta, avand in vedere ca am o obsesie cu troncanelile in masina (mi se pun pe creier). Daca vor aparea eventuale probleme voi scrie aici, dar deocamdata ma bucur de liniste prin gropile romaniei.
- skipero
- **
- 467 mesaje
- din 13 Feb 2011
- Vectra 2007 Z30DT
- Ilfov
skipero
- Mesaje scrise: 467
- Locatie: Ilfov
- Masina: Vectra 2007 Z30DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 13 Feb 2011
- Mesaj Privat
Ma poate lamuri si pe mine cineva care este diferenta (fizica) intre bratele oscilante fabricate pana in 2006 si bratele bumerang fabricate dupa 2006?
Inteleg ca ultimele sunt mult mai reziste, aproape indestructibile, iar cele oscilante fabricate pana in 2006 pica destul de des.
Chiar daca sunt ceva mai scumpe nu se merita sa le montam pe cele dupa 2006?
Cum fac diferenta daca cer modelul nou ca sa nu primesc tot modelul vechi?
Inteleg ca ultimele sunt mult mai reziste, aproape indestructibile, iar cele oscilante fabricate pana in 2006 pica destul de des.
Chiar daca sunt ceva mai scumpe nu se merita sa le montam pe cele dupa 2006?
Cum fac diferenta daca cer modelul nou ca sa nu primesc tot modelul vechi?
marcone1
- Mesaje scrise: 54
- Locatie: Olt
- Masina: Vectra 2002 1.8 l 122 hp
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 15 Sep 2008
- Mesaj Privat
- pana lucian
- *
- 4 mesaje
- din 10 Dec 2012
- Vectra 2008 z19dt
- Ialomita
pana lucian
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Ialomita
- Masina: Vectra 2008 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2012
- Mesaj Privat
- alex_paval
- OP
- 620 mesaje
- din 22 Aug 2009
- Signum 2005 Z19DTH
- Bacau
alex_paval
- Mesaje scrise: 620
- Locatie: Bacau
- Masina: Signum 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Aug 2009
- Mesaj Privat
- alex_paval
- OP
- 620 mesaje
- din 22 Aug 2009
- Signum 2005 Z19DTH
- Bacau
alex_paval
- Mesaje scrise: 620
- Locatie: Bacau
- Masina: Signum 2005 Z19DTH
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 22 Aug 2009
- Mesaj Privat
Eu am deja 10.000 de km si nu am nicio problema, tot liniste e in masina Iar in legatura cu bratul de dupa 2006, sincer m-am uitat peste tot pe internet si nu am vazut diferenta sau macar vreun cod ceva... Dar , cine vrea sa cheltuie mai putini bani si are un pic de indemanare, i-ar folosi ideea cu bucsa fixa . Mult spor !
- pana lucian
- *
- 4 mesaje
- din 10 Dec 2012
- Vectra 2008 z19dt
- Ialomita
pana lucian
- Mesaje scrise: 4
- Locatie: Ialomita
- Masina: Vectra 2008 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2012
- Mesaj Privat
- sebi4fc
- ****
- 1,564 mesaje
- din 06 Apr 2009
- Vectra 2005 Z19DT
- Cluj
sebi4fc
- Mesaje scrise: 1,564
- Locatie: Cluj
- Masina: Vectra 2005 Z19DT
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 06 Apr 2009
- Mesaj Privat
- xcuseme
- ****
- 1,444 mesaje
- din 26 Aug 2006
- Astra 2002 Isuzu Y17DT 16v 55kW
- Iasi
xcuseme
- Mesaje scrise: 1,444
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 2002 Isuzu Y17DT 16v 55kW
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Aug 2006
- Mesaj Privat