Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G
  • cataro1970

  • Mesaje scrise: 65
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Am urmatoarea problema. pe OP COM temp. lichid racire este -10, ceasul din bord nu indica nimic nici la 90 grade (dupa deschidere termostat) si am cod de eroare pentru senzor temp. antigel. inexistent.
Am verificat senzorul (dat jos de pe masina ) in lichid cu termometru digital si multimetru si imi da valori corecte la temp diferite. La 40 grade imi da 1200 ohmi, la 80 da 340 ohmi (conform tabel pentru senzor NTC TOPRAN 206725)
Bineinteles ca pornesc ventilatoarele imediat ce pun contactul, iar dupa ce pornesc motorul pornesc pe viteza cea mai mare.
Fenomenul a aparut dupa ce motorul (masina) a stat o luna pe dreapta pentru schimbare teci, garnituri, samd. Am verificat toate mufele si nu am vazut nimic in neregula. Pe bord este aprins martorul check engine si cel de avarie racire. Au legatura unul cu celalalt ?
Motorul porneste la sfert, merge f.frumos insa ma enerveaza aceasta problema care pana sa desfac motorul nu exista.
Stie cineva ce valori da senzorul de pe blocul motor ( cel din spate) ?
Skip ads

  • nicunicu

  • Mesaje scrise: 2,597
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2002 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2012

  • Mesaj Privat
daca zici ca ai verificat sonda si este in parametri,trebuie sa verifici si cablaju de la sonda la ECU,poate sa rupt pe undeva
  • insignia

  • Mesaje scrise: 693
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Signum 2005 Z19dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 26 Nov 2009

  • Mesaj Privat
ai putea incerca o sonda de origine....nu topran
  • cataro1970

  • Mesaje scrise: 65
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jun 2007

  • Mesaj Privat
o sa incerc si asa.
  • suspended-9452

  • Mesaje scrise: 2,449
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2016 B14XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Sep 2007

  • Mesaj Privat
verifica daca sunt pini indoiti in mufele de la ECU.
  • cataro1970

  • Mesaje scrise: 65
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Am verificat pinii si sunt ok. La cablaj nu m-am bagat ca pe partea de fire ......muuuulte ............stau cam prost cu orientarea.Daca exista printre domniile voastre cineva, dispus sa execute contra cost aceasta operatie, va rog sa-mi transmiteti .De deplasat cu masina se poate, am lasat doar ventilatorul de clima conectat ca sa aiba racire, pentru ca cel normal pleaca pe viteza cea mai mare si e deranjant.

L.E.
Am si sonda Delphi dar degeaba.
  • cataro1970

  • Mesaje scrise: 65
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Am incercat marea cu degetul si am luat la puricat ceva fire.Nu am reusit sa ma descurc....... Sad .
Sper ca pana la urma sa o rezolv cu ajutorul celor mai priceputi la electrica.
Codul de eroare este P0115 - Temperatura lichid rãcire - tensiune prea mare (01) - Prezent.
  • mikyboy

  • Mesaje scrise: 5,734
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Insignia 2014 A20TDH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 08 Dec 2006

  • Mesaj Privat
mergi la intalnirile din Bucuresti si sigur gasesti un coleg care sa te ajute sa schimbi cu unul original ori sa vedeti impreuna care este problema ca sunt si electronisti printre ei...
  • cataro1970

  • Mesaje scrise: 65
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Am gasit asta :
" Opel Corsa C, fabricatie 2001 1,7 D DTI, 55 kw.

SIMPTOME: Cand punem contactul si dorim sa pornim motorul, se actioneaza instantaneu ventilatorul de racire apa motor si care functioneaza continuu iar dupa incalzirea motorului, ceasul care indica temperatura apei nu functioneaza.

DIAGNOZA: Eroarea gasita este P0115= sonda apa defecta, iar cand citim parametrii, gasim temperatura apei de -10 grade.

VERIFICARI: S-a verificat sonda de apa si este OK, apoi s-a verificat cablajul si este OK.

CONCLUZII: Analizand schita electrica, ne dam seama ca defectiunea poate fi in calculatorul ECU motor si anume cablaj de "MASA" intrerupt intre pinul 38 si pinul 45, din mufa notata cu 'M' pe corpul calculatorului. Asadar, se poate spune ca ECU motor este defect deoarece nu citeste sonda de apa, care este foarte importanta pentru buna functionare a motorului.

OBSERVATII: In acest caz, putem inlocui ECU motor sau il putem repara dar nu in interiorul lui ci in cablajul exterior si anume prin conexiunea directa a pinilor 38 si 45 (un strap intre acest pini, stiind ca pinul 38 este conectat la masa). In urma acestei interventii, ventilatorul nu va mai porni iar ceasul ne va indica corect temperatura apei."

Credeti ca pot incerca ?

Am verificat schemele pe AUTODATA si in ceea ce priveste pin managementul sunt identice (fiind aceeasi motorizare).
  • cataro1970

  • Mesaje scrise: 65
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jun 2007

  • Mesaj Privat
In seara asta am verificat/curatat si mufa de la ECM (sub aripa).Am verificat si rezistenta de la radiator, am curatat tot ceea ce inseamna mufa cu spray profesional si suflate cu aer.Eroarea persista.
O alta problema dar nu la fel de grava e ca am schimbat bujiile si am cod de eroare P0380 - Sistem preâncãlzire - defect (0A) - Prezent.
Nu am mai apucat sa verific nimic ca m-am focusat pe racire, insa de pornit porneste usor.
  • cataro1970

  • Mesaje scrise: 65
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jun 2007

  • Mesaj Privat
O intrebare pentru @[editat]

In weekend pot veni la tine cu masina pt. o verificare/remediere a problemelor ?
Cred ca daca las doar ventilatorul de clima pornit nu e vreo problema cu racirea.Nu de alta da' ala mare zici ca e avion asa de tare se aude si plus ca s-ar uza motorasul. Ala de clima e oricum proiectat sa functioneze timpi mult mai mari ca durata.

Astept un raspuns indiferent care va fi acesta.
Multumesc oricum pentru sfaturi.
Ai tot acelasi nr. de telefon ?
Al meu e 0722672026.
  • cataro1970

  • Mesaje scrise: 65
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Pe mufa de la ECT trebuie sa fie pe unul din fire 5 volti iar pe unul nimic, corect ?!
Problema la mine este ca nu am tensiune decat 0,09 in momentul in care pun contactul si scade pana la 0,00 in aproximativ 3 secunde.
Care credeti ca poate fi problema ?
  • cataro1970

  • Mesaje scrise: 65
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2000 y17dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Jun 2007

  • Mesaj Privat
Evrika !
Dupa 2 saptamani de citit, primit sfaturi, testat diverse pe la colegi de forum in sfarsit am reusit sa ii dau de cap.
Multumesc tuturor celor care prin postarile pe forum si-au adus contributia la rezolvarea acestei probleme.
Multumesc si celor pe care i-am stresat cu telefoanele : @flores astra, @[editat] ( azi dimineata cand sa plec spre tine nu a pornit, uitasem pozitiile aprinse in garaj si a murit bateria asa ca m-am apucat iar de verificat alimentand cu curent de la o baterie obosita), @db77aaa pentru sfaturi, lui Mihai de la ecu.ro pentru testarea cu alt ecu in mod gratuit.

Ca sa nu mai lungesc vorba, problema era de la firul albastru de la sonda de temperatura apa care ajunge un mufa M pin 42. In mufa M cu fire, din cauza caldurii si a vibratiilor se formeaza jocuri.Mufele mama de pe fire se ridica in sus in momentul in care infigi mufa in soclu. Am constatat asta la cel putin 4 fire din mufa M.
Ce am facut ?
Am introdus pe canalul respectivului pin o sarmulita de cupru de fir telefonic (cele de pe vremuri) si am presat firul cu mufa mama cu ajutorul unei surubelnite pana s-a oprit.Mare grija la aceasta operatie atat de simpla, dar foarte delicata deoarece puteti rupe pinul. Ca si masura de precautie e bine sa faceti operatiunea cu mufa inchisa pe soclu, introduceti pe sus sarmulita iar apoi introduceti mufa firului avand grija ca sarmulita sa intre prin centrul mufei.Facand asta la toate cele 4 fire am rezolvat problema.Cele 4 fire erau pe pini 38, 41, 42 si 45.
Exact pini cu legatura spre informatiile de temperatura.

Inca o data multumesc.Drumuri usoare va doresc.
Topicul se poate inchide.
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra G

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR