poate nu postez unde trebuie, am si eu un vectra b 1.7 isuzu,si mi-a aparut o problema la acceleratie,in mers cand schimb treptele si anume cand apas ambreiajul motorul se tureaza brusc ca si cum nu as lua piciorul de pe acceleratie,adica ca la un incepator,sa am probleme cu cablul de acceleratie? sau o fi ceva mai grav?
Asa se intampla iarna la temperaturi de -10grade C sau mai mult, atunci cand amortizorul de pe pompa de injectie este inca in stare buna. El impiedica sa revina imediat clapeta de acceleratie la relanti asa ca atunci cand tu calci ambreiajul imediat motorul ti se tureaza putin (pentru ca tocmai l-ai scos din sarcina) dar apoi dupa aproximativ 1-1,5 secunde turatia scade spre relanti. Pe iarna cand schimbi vitezele 'repede' si afara este frig e putin enervant acest comportament,dar eu m-am obisnuit cu el asa ca dupa ce am bagat maneta in viteza superioara las ambreiajul doar atunci cand motorul isi reduce turatia. Dupa ce motorul se incalzeste putin fenomenul dispare.
Eu am schimbat amortizorul de pe pompa de injectie cu unul original nou, rolul lui este acela de a creste confortul pasagerilor (nu-i mai zdruncini asa mult cand mergi in trafic aglomerat prin oras) si imbunatateste raspunsul motorului la accelerari/decelerari repetate (motorul are doar 81,4hp asa ca daca motorul nu intra brusc in frana de motor ci o face mai lent la momentul cand reaccelerezi motorul reia mai usor, accelereaza mai repede si da cu mai putin fum).
Acest tip de amortizor pentru pompa de injectie se gaseste si la Audi 80, Mercedes si alte marci, insa cel de Opel e cel mai scump pentru ca il gasesti numai pe original (pentru Audi si Mercedes se gasea la magazin si pe aftermarket) :