monica
- Mesaje scrise: 4
- Locatie:
- Masina: Agila 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Feb 2007
- Mesaj Privat
Spuneti-mi ceva despre catalizatorul de pe Agila 2001.Se poate curata?Cam cat costa sa-l schimb ?
Dupa ce am schimbat sonda lambda, tot se aprinde beculetul cu motorasul.Pe calculator dadea eroare ca si cum nu ar functiona aceasta sonda.Cred totusi ca nu primste informatii de la catalizator sau....
Multumesc pentru sugestii
Dupa ce am schimbat sonda lambda, tot se aprinde beculetul cu motorasul.Pe calculator dadea eroare ca si cum nu ar functiona aceasta sonda.Cred totusi ca nu primste informatii de la catalizator sau....
Multumesc pentru sugestii
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Bine ai venit printre noi monica !
Sfatul meu este sa nu te mai iei dupa "mecanici" ca o sa ramii fara bani si cu piese inlocuite degeaba. Am mai spus de multe ori, sunt niste incompetenti care fac scoala pe banii si masinile clientilor, nu toti dar majoritatea.
Sonda 99% ai schimbat-o degeaba. Eu nu cred ca au masurat nimic, s-au uitat la codul de eroare si gata asta e defect. Masinile din ziua de azi nu mai sunt pentru creierul lor mic. Toate au ECU (engine control unit) care pe baza informatiilor de la senzori guverneaza motorul. Un cod de eroare se interpreteaza cu ajutorul altor informatii si pe urma se stabileste piesa cu probleme. Alte informatii inseamna citire parametri motor, multimetru, osciloscop, documentatie service in format electronic....
Au fost destule cazuri cind s-a schimbat degeaba piese scumpe ca s-au luat dupa codul de eroare.
Revenim la ale noastre. Catalizatorul merge cam 300,000km, se poate curata dar nu cred ca este cazul la tine.
Care sonda a fost schimbata, prima sau a doua (la motor sau sub masina) ?
Care au fost codurile de eroare stocate? La modul Pxxxx nu aburelile lor !
Spune toata povestea, ca la medic....
Nu stiu daca ai citit aici :
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?p=104113
Debitmetrele mai fac asta, la modul spun gresit lui ECU o cantitate mai mare de aer. De asemenea ECU poate a "invatat" valori gresite.
Incearca asa :
Scoti borna - de la baterie si lasi macar 1 ora. O pui inapoi si ii dai cheie dupa ce se stinge martorul masina cu cheita. Daca nu se stinge dai cheie dupa 10 sec. Nu apesi pe pedala de acceleratie, lasi motorul sa mearga pina ajunge la temperatura de lucru, acul se ridica la 85-90 grd. Se repeta eventual pina se ajunge la functionarea normala, adica se aprind in bord toti martorii.
Pune locatia, daca esti din Iasi te ajut eu.
Sfatul meu este sa nu te mai iei dupa "mecanici" ca o sa ramii fara bani si cu piese inlocuite degeaba. Am mai spus de multe ori, sunt niste incompetenti care fac scoala pe banii si masinile clientilor, nu toti dar majoritatea.
Sonda 99% ai schimbat-o degeaba. Eu nu cred ca au masurat nimic, s-au uitat la codul de eroare si gata asta e defect. Masinile din ziua de azi nu mai sunt pentru creierul lor mic. Toate au ECU (engine control unit) care pe baza informatiilor de la senzori guverneaza motorul. Un cod de eroare se interpreteaza cu ajutorul altor informatii si pe urma se stabileste piesa cu probleme. Alte informatii inseamna citire parametri motor, multimetru, osciloscop, documentatie service in format electronic....
Au fost destule cazuri cind s-a schimbat degeaba piese scumpe ca s-au luat dupa codul de eroare.
Revenim la ale noastre. Catalizatorul merge cam 300,000km, se poate curata dar nu cred ca este cazul la tine.
Care sonda a fost schimbata, prima sau a doua (la motor sau sub masina) ?
Care au fost codurile de eroare stocate? La modul Pxxxx nu aburelile lor !
Spune toata povestea, ca la medic....
Nu stiu daca ai citit aici :
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?p=104113
Debitmetrele mai fac asta, la modul spun gresit lui ECU o cantitate mai mare de aer. De asemenea ECU poate a "invatat" valori gresite.
Incearca asa :
Scoti borna - de la baterie si lasi macar 1 ora. O pui inapoi si ii dai cheie dupa ce se stinge martorul masina cu cheita. Daca nu se stinge dai cheie dupa 10 sec. Nu apesi pe pedala de acceleratie, lasi motorul sa mearga pina ajunge la temperatura de lucru, acul se ridica la 85-90 grd. Se repeta eventual pina se ajunge la functionarea normala, adica se aprind in bord toti martorii.
Pune locatia, daca esti din Iasi te ajut eu.
monica
- Mesaje scrise: 4
- Locatie:
- Masina: Agila 2001
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Feb 2007
- Mesaj Privat
tony23
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Braila
- Masina: Agila 2003 z10xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Nov 2006
- Mesaj Privat
salutare! de curand aud un zgomot ciudat care cred eu ca vine de sub motor unde incepe toba sau cam asa ceva. spun lucrul asta pt ca ultima data cand am schimbat uleiul mecanicul meu s-a bagat sub ea si mi-a spus ca e de la arcul ala care este dedesubt si face parte din toba. ce se poate face ca sa nu mai scoata zgomotul? am auzit ca se poate unge cu vaselina . este adevarat?
- claudiuflorin
- **
- 204 mesaje
- din 11 Nov 2006
- Agila 2001 Z12XE
- Bucuresti
claudiuflorin
- Mesaje scrise: 204
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Nov 2006
- Mesaj Privat
tony23 a scris:salutare! de curand aud un zgomot ciudat care cred eu ca vine de sub motor unde incepe toba sau cam asa ceva. spun lucrul asta pt ca ultima data cand am schimbat uleiul mecanicul meu s-a bagat sub ea si mi-a spus ca e de la arcul ala care este dedesubt si face parte din toba. ce se poate face ca sa nu mai scoata zgomotul? am auzit ca se poate unge cu vaselina . este adevarat?
de sub motor? de un devine toba? nu am inteles,
te referi de la galerie, sau din spate unde este toba?
si despre ce arc este vorba? ce fel de zgomot. si eu am avut o problema doar cand porneam motorul se auzea un agomot de parca ai atinde cu un fier o teava si cand m-am bagat sub ea am constatat ca ca se rupsese o sudura de la o ureche cam pe la jumatea masini . deci o sudura facuta pe teava. am luat doua coliere metalice si am prins-o tapan . trebuia sa o sdez cu autogen dar era nasol.
tony23
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Braila
- Masina: Agila 2003 z10xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Nov 2006
- Mesaj Privat
intr-adevar cred ca nu m-am exprimat eu bine. scuze dar nu prea stiu mecanica . cred ca este cum ai spus tu... de la galerie. m-am bagat pe sub masina si eu si am vazut un fel de burduf dupa care incepea toba sau cam asa ceva care scotea zgomotul.... nu stiu daca m-ai inteles exact. stiu ca l-am miscat putin si zgomotul parca nu se mai auzea, dar a revenit la scurt timp dupa.cu scuzele de rigoare sper sa ma fi inteles cineva. multumesc anticipat!
- claudiuflorin
- **
- 204 mesaje
- din 11 Nov 2006
- Agila 2001 Z12XE
- Bucuresti
claudiuflorin
- Mesaje scrise: 204
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Agila 2001 Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Nov 2006
- Mesaj Privat
tony23 a scris:intr-adevar cred ca nu m-am exprimat eu bine. scuze dar nu prea stiu mecanica . cred ca este cum ai spus tu... de la galerie. m-am bagat pe sub masina si eu si am vazut un fel de burduf dupa care incepea toba sau cam asa ceva care scotea zgomotul.... nu stiu daca m-ai inteles exact. stiu ca l-am miscat putin si zgomotul parca nu se mai auzea, dar a revenit la scurt timp dupa.cu scuzele de rigoare sper sa ma fi inteles cineva. multumesc anticipat!
Pai vezi l aacel burduf ca de el este prins o ureche care este sudata de galerie. vezi daca nu s-a rupf sudura si numai la miscari mai mari se aude(porniri, opriri, etc..) daca aia este o rezolvi fff simplu. cu coliere de metal fara sudura.ca e ff complicat sa sudezi.
- mihdoi
- ***
- 720 mesaje
- din 30 Mai 2006
- Meriva 2016 B14NEL 77kW
- Bucuresti
mihdoi
- Mesaje scrise: 720
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Meriva 2016 B14NEL 77kW
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2006
- Mesaj Privat
Salut! Ma poate ajuta cineva cu codul pentru tampoanele (coliere, amortizoare, suporti sau cum s-or numi) de cauciuc, care sustin teava si toba de esapament? S-au rupt si provoaca trepidatii ale ansamblului, prin lovire de podea, la anumite turatii zgomotul devenind suparator. Ca sa nu mai spun ca in timp ar putea ceda vreo imbinare. M-am uitat si au o forma romboidala cu colturile rotunjite si bineinteles au doua gauri prin care trec acele...cirlige sa le zic, care sunt sudate pe teava intermediara.
Multumiri anticipate
Multumiri anticipate
- Adrian P.
- **
- 169 mesaje
- din 19 Jan 2005
- Bucuresti
Adrian P.
- Mesaje scrise: 169
- Locatie: Bucuresti
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 19 Jan 2005
- Mesaj Privat
mihdoi a scris:Salut! Ma poate ajuta cineva cu codul pentru tampoanele (coliere, amortizoare, suporti sau cum s-or numi) de cauciuc, care sustin teava si toba de esapament? S-au rupt si provoaca trepidatii ale ansamblului, prin lovire de podea, la anumite turatii zgomotul devenind suparator. Ca sa nu mai spun ca in timp ar putea ceda vreo imbinare. M-am uitat si au o forma romboidala cu colturile rotunjite si bineinteles au doua gauri prin care trec acele...cirlige sa le zic, care sunt sudate pe teava intermediara.
Multumiri anticipate
Multumiri anticipate
De ce nu te duci la un centru Walker? Acolo gasesti tot felul de coliere si ti le si monteaza. Centrul la care am fost eu (ultima data acum 2-3 ani pentru un Golf) este in zona pietei Alba Iulia, mergand spre Unirea, prima sau a doua strada la dreapta, la circa 200 m pe dreapta.
Adrian
- mihdoi
- ***
- 720 mesaje
- din 30 Mai 2006
- Meriva 2016 B14NEL 77kW
- Bucuresti
mihdoi
- Mesaje scrise: 720
- Locatie: Bucuresti
- Masina: Meriva 2016 B14NEL 77kW
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 30 Mai 2006
- Mesaj Privat
Multumesc @Adrian P pentru informatie
Am cumparat si schimbat cele 2 tampoane (suporti) din cauciuc, care sustin teava intermediara dintre catalizator si toba finala, de podeaua masinii.
Acest ansamblu este putin indoit (la mine din cauza unor lovituri cel mai probabil - de fapt, masina a fost lovita inainte de a o cumpara) iar primul tampon fiind rupt, teava atingea de podea, producand la anumite turatii - cam 1500-2000 - vibratii si zgomote suparatoare.
De podea este sudat un suport ureche din tabla (forma U) prin care trece un surub de M8 , iar pe teava un alt suport din sarma de 8mm in forma de L. Acestia se atingeau, din care cauza,
pe linga vibratii mai apareau si niste scartaituri de fier pe fier a caror origine o credeam in alta parte (curea alternator sau chiar suport motor!, ma gandeam ca este rupt, eram ingrozit )
Intre acesti suporti se monteaza tamponul de cauciuc plat (gros de 10-12mm), putin oval prevazut cu 2 gauri spre capete: pentru surub si pentru sarma L. Dupa montaj au disparut zgomotele
Cam asta este
Bine tuturor!
Mihai
Am cumparat si schimbat cele 2 tampoane (suporti) din cauciuc, care sustin teava intermediara dintre catalizator si toba finala, de podeaua masinii.
Acest ansamblu este putin indoit (la mine din cauza unor lovituri cel mai probabil - de fapt, masina a fost lovita inainte de a o cumpara) iar primul tampon fiind rupt, teava atingea de podea, producand la anumite turatii - cam 1500-2000 - vibratii si zgomote suparatoare.
De podea este sudat un suport ureche din tabla (forma U) prin care trece un surub de M8 , iar pe teava un alt suport din sarma de 8mm in forma de L. Acestia se atingeau, din care cauza,
pe linga vibratii mai apareau si niste scartaituri de fier pe fier a caror origine o credeam in alta parte (curea alternator sau chiar suport motor!, ma gandeam ca este rupt, eram ingrozit )
Intre acesti suporti se monteaza tamponul de cauciuc plat (gros de 10-12mm), putin oval prevazut cu 2 gauri spre capete: pentru surub si pentru sarma L. Dupa montaj au disparut zgomotele
Cam asta este
Bine tuturor!
Mihai
tony23
- Mesaje scrise: 19
- Locatie: Braila
- Masina: Agila 2003 z10xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Nov 2006
- Mesaj Privat
claudiuflorin a scris:
Pai vezi l aacel burduf ca de el este prins o ureche care este sudata de galerie. vezi daca nu s-a rupf sudura si numai la miscari mai mari se aude(porniri, opriri, etc..) daca aia este o rezolvi fff simplu. cu coliere de metal fara sudura.ca e ff complicat sa sudezi.
tony23 a scris:intr-adevar cred ca nu m-am exprimat eu bine. scuze dar nu prea stiu mecanica . cred ca este cum ai spus tu... de la galerie. m-am bagat pe sub masina si eu si am vazut un fel de burduf dupa care incepea toba sau cam asa ceva care scotea zgomotul.... nu stiu daca m-ai inteles exact. stiu ca l-am miscat putin si zgomotul parca nu se mai auzea, dar a revenit la scurt timp dupa.cu scuzele de rigoare sper sa ma fi inteles cineva. multumesc anticipat!
Pai vezi l aacel burduf ca de el este prins o ureche care este sudata de galerie. vezi daca nu s-a rupf sudura si numai la miscari mai mari se aude(porniri, opriri, etc..) daca aia este o rezolvi fff simplu. cu coliere de metal fara sudura.ca e ff complicat sa sudezi.
scuze ca am postat asa tarziu... dar m-am uitat si eu cu ochiul meu de incepator si nu am putut sa vad urechea de care este prins burduful . ar fi prea mult daca te-as ruga sa atasezi niste poze ceva sa pot sa vad si eu mai bine? multumesc anticipat!
- racz gabriel
- *
- 12 mesaje
- din 14 Jun 2007
- Agila 2002 z12xe
- Cluj
racz gabriel
- Mesaje scrise: 12
- Locatie: Cluj
- Masina: Agila 2002 z12xe
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Jun 2007
- Mesaj Privat
johnnutz
- Mesaje scrise: 47
- Locatie: Dolj
- Masina: Corsa 2001 Z10XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 03 Mar 2008
- Mesaj Privat
Salut !
Problema mea cred ca este putin mai delicata decat cele de mai sus din acest topic.
La ITP, baietii de acolo mi-au spus ca masina depaseste limita de gaze emise si ca am toba de esapament sparta.
La o zi dupa acest test , mi s-a aprins la bord check engine (motoras galben) si am facut testul "agrafa" in urma caruia am citit 2 coduri : 0135 si 0420.
In privinta primului cod m-am lamurit , am gasit multe posturi din care rezulta usor modul de remediere a problemei, pentru ce-l de-al doilea cod nu am gasit nimic . Se pare ca nimeni nu a avut probleme cu el.
In lista de coduri acesta inseamna -- P0420 Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 1).
Sper sa nu fie distrus catalizatorul sau sa il distrug daca mai circul cu masina...
Ma poate ajuta cineva in localizarea defectului furnizat de acest cod si eventual remedierea lui ?
Problema mea cred ca este putin mai delicata decat cele de mai sus din acest topic.
La ITP, baietii de acolo mi-au spus ca masina depaseste limita de gaze emise si ca am toba de esapament sparta.
La o zi dupa acest test , mi s-a aprins la bord check engine (motoras galben) si am facut testul "agrafa" in urma caruia am citit 2 coduri : 0135 si 0420.
In privinta primului cod m-am lamurit , am gasit multe posturi din care rezulta usor modul de remediere a problemei, pentru ce-l de-al doilea cod nu am gasit nimic . Se pare ca nimeni nu a avut probleme cu el.
In lista de coduri acesta inseamna -- P0420 Catalyst System Efficiency Below Threshold (Bank 1).
Sper sa nu fie distrus catalizatorul sau sa il distrug daca mai circul cu masina...
Ma poate ajuta cineva in localizarea defectului furnizat de acest cod si eventual remedierea lui ?
- dancuciureanu
- Moderator
- 16,465 mesaje
- din 26 Jun 2006
- Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Iasi
dancuciureanu
- Mesaje scrise: 16,465
- Locatie: Iasi
- Masina: Agila 2001 Z10XE + Z12XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 26 Jun 2006
- Mesaj Privat
Pune un catalizator universal, s-a mai discutat https://www.clubopel.com/vie...izator+universal, chiper daniel se pare ca il are deja montat.
- andrei arian
- **
- 127 mesaje
- din 10 Dec 2007
- Agila 2002
- Neamt
andrei arian
- Mesaje scrise: 127
- Locatie: Neamt
- Masina: Agila 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2007
- Mesaj Privat
Nu gasesc nicaieri,cum se demonteaza catalizatorul..si cum se poate merge fara el,adica ce de demonteaza de la el? Cand se spune catalizator se intelege piesa de metal cu tot ce este in el,sau ce este in interior? Mentionez ca am cod 4020 si motorasul in bord si rateuri la accelerare la rece.Multumesc!
- petrecila
- ****
- 1,096 mesaje
- din 25 Apr 2007
- Bacau
petrecila
- Mesaje scrise: 1,096
- Locatie: Bacau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2007
- Mesaj Privat
In primul rand, cred ca vorbesti de cod P0420. Nenorocirea este ca pentru Agila (motoarele Z10XE/Z12XE), catalizatorul este monolit cu galeriiile de evacuare, deci se schimba cu totul.
O solutie poate fi asta:
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=11091&highlight=catalizator+universal
Exclus mersul fara catalizator, dai totul peste cap si motorul va merge tot asa, daca va merge. Este Euro4 omule, poate stii ce inseamna asta si cine conduce in acest caz toate "ostilitatile" pe masina.
Romanul stiu ca rezolva multe cu ranga, dar in acest caz este exclus, vei sta pe dreapta din mai multe motive. Fa ceea ce trebuie.
O solutie poate fi asta:
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=11091&highlight=catalizator+universal
Exclus mersul fara catalizator, dai totul peste cap si motorul va merge tot asa, daca va merge. Este Euro4 omule, poate stii ce inseamna asta si cine conduce in acest caz toate "ostilitatile" pe masina.
Romanul stiu ca rezolva multe cu ranga, dar in acest caz este exclus, vei sta pe dreapta din mai multe motive. Fa ceea ce trebuie.
- andrei arian
- **
- 127 mesaje
- din 10 Dec 2007
- Agila 2002
- Neamt
andrei arian
- Mesaje scrise: 127
- Locatie: Neamt
- Masina: Agila 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2007
- Mesaj Privat
- andrei arian
- **
- 127 mesaje
- din 10 Dec 2007
- Agila 2002
- Neamt
andrei arian
- Mesaje scrise: 127
- Locatie: Neamt
- Masina: Agila 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2007
- Mesaj Privat
- petrecila
- ****
- 1,096 mesaje
- din 25 Apr 2007
- Bacau
petrecila
- Mesaje scrise: 1,096
- Locatie: Bacau
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Apr 2007
- Mesaj Privat
Partial adevarat. Verifica totusi etanseitatea sistemului de evacuare. Nu trebuie sa piarda nicaieri (cu toate ca la tine ai clar cod convertor definitivat si MIL aprins). Ma indoiesc deci, in caz de fisura trebuia sa fie si cod de O2 si/sau altele derivate. Din pacate P0420 nu apare derivat din alte cauze ci din cauza concreta si fara echivoc: catalizator mort. Cum moare sau cum poti omori un catalizator, asta deja este alta treaba.
Deci ca sa revin, incearca intai o chestie simpla: cu motorul in relanti, infunda la capat teava de esapament cu o carpa. In decurs de cateva secunde motorul trebuie sa se opreasca daca sistemul de evacuare nu pierde. Daca are pierderi, el va continua sa mearga in continuare chiar daca incearca sa se balbaie sau sa se poticneasca. Cu cat pierderea in sistem este mai mare , cu atat presiunea negativa din partea convertorului este mai mica si deci motorul va fi insensibil. La pierderi, uneori cand este pe canal masina, se pot auzi fasaituri si chiar descoperi locul de pierdere care trebuie remediat imediat.
Teoria despre catalizatoare este mai lunga si nu mai am chef sa descriu aici. Intrebarea pe care trebuie sa ti-o pui este cum s-a ajuns aici, cel putin in teorie daca practic mai putin. Numarul de Km este vax albina. Dar trebuie sa mai citesti si tu ca vad ca nu prea te intereseaza. Bafta, ca ai nevoie.
PS Pe unde circuli tu, asa ca fapt divers, daca la o asemenea garda ai atins evacuarea pe dedesubt?
LE Atentie! Lampa MIL nu poate fi stinsa decat dupa schimbare catalizator si bucla de alimentare sa revina la normal.
Deci ca sa revin, incearca intai o chestie simpla: cu motorul in relanti, infunda la capat teava de esapament cu o carpa. In decurs de cateva secunde motorul trebuie sa se opreasca daca sistemul de evacuare nu pierde. Daca are pierderi, el va continua sa mearga in continuare chiar daca incearca sa se balbaie sau sa se poticneasca. Cu cat pierderea in sistem este mai mare , cu atat presiunea negativa din partea convertorului este mai mica si deci motorul va fi insensibil. La pierderi, uneori cand este pe canal masina, se pot auzi fasaituri si chiar descoperi locul de pierdere care trebuie remediat imediat.
Teoria despre catalizatoare este mai lunga si nu mai am chef sa descriu aici. Intrebarea pe care trebuie sa ti-o pui este cum s-a ajuns aici, cel putin in teorie daca practic mai putin. Numarul de Km este vax albina. Dar trebuie sa mai citesti si tu ca vad ca nu prea te intereseaza. Bafta, ca ai nevoie.
PS Pe unde circuli tu, asa ca fapt divers, daca la o asemenea garda ai atins evacuarea pe dedesubt?
LE Atentie! Lampa MIL nu poate fi stinsa decat dupa schimbare catalizator si bucla de alimentare sa revina la normal.
- andrei arian
- **
- 127 mesaje
- din 10 Dec 2007
- Agila 2002
- Neamt
andrei arian
- Mesaje scrise: 127
- Locatie: Neamt
- Masina: Agila 2002
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Dec 2007
- Mesaj Privat
Curios...dar nimeni nu explica ce face de fapt catalizatorul,si ce rol are in buna functionare a motorului? Ca e antipoluant sau nu stiu ce euro... Ma intereseaza cum strica lipsa lui motorul..ca pentru cultura,nu pentru respiratia copiilor nostri.Concret in interiorul lui ce este si daca poate fi injumatatit?