- inspectoratul
- OP
- 751 mesaje
- din 11 Feb 2008
- Vectra 2001 Z18XE
- Timis
inspectoratul
- Mesaje scrise: 751
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Feb 2008
- Mesaj Privat
- florinianc
- ****
- 1,600 mesaje
- din 04 Jun 2010
- Astra 2006 Z16xep
- Cluj
florinianc
- Mesaje scrise: 1,600
- Locatie: Cluj
- Masina: Astra 2006 Z16xep
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 04 Jun 2010
- Mesaj Privat
Bateriile vechi, de pe vremea lui nicu, erau usor de reconditionat, intrucat erau lipite cu un fel de pasta neagra, ca smoala, daca nu era cumva chiar smoala. La astea noi, nu ai cum sa desfaci sa vezi daca pasta dintre placi mai e buna de ceva si nu s-a scurs toata. Solutiile alea pe care le-ai vazut, sunt doar pentru intretinerea bateriilor. Adica completezi cand vezi ca scade nivelul de acid, cu acid sau apa distilata, dupa cum zice densimetrul cu care masori solutia. Bateriile noi, dupa ce incep sa faca figuri, cam rar sa mai tina cum trebuie dupa asa-zisa reconditionare. Se poate incerca prin spalarea lor cu apa calda de 4-5 ori, pana iese apa ceva mai curata din ele, (insa daca iese mult mal, e bine sa le lasi balta, pentru ca pasta dintre placi s-a cam dus..) apoi ii schimbi acidul si o pui la incarcare lenta vreo 2 zile.
La intretinere : de obicei bateriile au indicator de nivel(la unele baterii exista "ochiul magic" foarte util). Daca acesta e scazut, se masoara cu densimetrul acciditatea, sau cum i-o zice, si daca aceasta e buna, se completeaza cu acid si apa distilata in parti egale pana la nivel. Grija mare la acid. E periculos si papa tot de la haine pana la os!
Nu costa mare lucru sa incercati sa readuceti la viata bateria. In schimb, daca va reuseste, ati scutit 3-400 ron, cat e o baterie noua.
Este bine sa se faca si la baterie verificare periodica, pentru prelungirea duratei de utilizare.
La intretinere : de obicei bateriile au indicator de nivel(la unele baterii exista "ochiul magic" foarte util). Daca acesta e scazut, se masoara cu densimetrul acciditatea, sau cum i-o zice, si daca aceasta e buna, se completeaza cu acid si apa distilata in parti egale pana la nivel. Grija mare la acid. E periculos si papa tot de la haine pana la os!
Nu costa mare lucru sa incercati sa readuceti la viata bateria. In schimb, daca va reuseste, ati scutit 3-400 ron, cat e o baterie noua.
Este bine sa se faca si la baterie verificare periodica, pentru prelungirea duratei de utilizare.
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
Durata medie de vita a unui ACUMULATOR este de 3-5 ani ,pentru a intelege motivul pentru care nu mai face fata se impune masurarea tensiunii de incarcare si apoi a densitatii electrolitului masuratoare care se face la 20gr. temperatura lichidului influentand mult datele obtinute.
Valorile normale ale densitatii sant 1,28 capacitate 100% 1,26 capacitate 50% mai jos nu mai are rost sa discutam doar trebuie precizat ca densitatea electrolitului se schimba foarte mult prin simpla adaugare de apa distilata si daca in timp de vara 1,26 este neobservat cum se raceste vremea imediat scade performanta acumulatorului.
Eu folosesc de multi ani acumulatori reconditionati pe care altii ii arunca se schimba electrolitul iar daca placile nu sunt prea sulfatate ori intrerupte mai tin cel putin 2 ani.Se gaseste electrolit ,mai trebuie densimetru si rabdare golita pus alt electrolit reincarcata si gata....... pe timpul incarcarii nu trebuie depasit 5% curent de incarcare din capacitate 60Ah adica 1,5A,si atentie nu se lasa sa fiarba degajarea de hidrogen in acest caz scade mult calitatea electrolitului .
Valorile normale ale densitatii sant 1,28 capacitate 100% 1,26 capacitate 50% mai jos nu mai are rost sa discutam doar trebuie precizat ca densitatea electrolitului se schimba foarte mult prin simpla adaugare de apa distilata si daca in timp de vara 1,26 este neobservat cum se raceste vremea imediat scade performanta acumulatorului.
Eu folosesc de multi ani acumulatori reconditionati pe care altii ii arunca se schimba electrolitul iar daca placile nu sunt prea sulfatate ori intrerupte mai tin cel putin 2 ani.Se gaseste electrolit ,mai trebuie densimetru si rabdare golita pus alt electrolit reincarcata si gata....... pe timpul incarcarii nu trebuie depasit 5% curent de incarcare din capacitate 60Ah adica 1,5A,si atentie nu se lasa sa fiarba degajarea de hidrogen in acest caz scade mult calitatea electrolitului .
- mocca
- ***
- 510 mesaje
- din 14 Oct 2007
- Iasi
mocca
- Mesaje scrise: 510
- Locatie: Iasi
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 14 Oct 2007
- Mesaj Privat
Trebuie sa fie in garantie...garantia e de 24luni...mergi cu bateria la cel mai apropiat service..Vezi aici:Unitati service
- inspectoratul
- OP
- 751 mesaje
- din 11 Feb 2008
- Vectra 2001 Z18XE
- Timis
inspectoratul
- Mesaje scrise: 751
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Feb 2008
- Mesaj Privat
Are 12 luni garantie, cel putin asta scrie pe certificat ...
Sunt mai mult curios si am tot citit tot felul de metode de "reparare", unele foarte inspirate, altele mai putin (de gen bagati-o direct la priza si o sa ... ). Imi voi cumpara o baterie noua, varta sau bosch, optez pentru prima, dar voi experimenta pe bateria asta rombat sa vad daca se mai poate ceva.
Daca reusesc sa o fac sa mearga va anunt ce am facut. Am lasat-o pe redresor acuma vreo saptamana dar nu a tinut.
Mersi de ajutor,
Cristi.
Sunt mai mult curios si am tot citit tot felul de metode de "reparare", unele foarte inspirate, altele mai putin (de gen bagati-o direct la priza si o sa ... ). Imi voi cumpara o baterie noua, varta sau bosch, optez pentru prima, dar voi experimenta pe bateria asta rombat sa vad daca se mai poate ceva.
Daca reusesc sa o fac sa mearga va anunt ce am facut. Am lasat-o pe redresor acuma vreo saptamana dar nu a tinut.
Mersi de ajutor,
Cristi.
- tase
- ****
- 1,970 mesaje
- din 29 Sep 2009
- Vectra 2006 z19dt
- Ilfov
tase
- Mesaje scrise: 1,970
- Locatie: Ilfov
- Masina: Vectra 2006 z19dt
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 29 Sep 2009
- Mesaj Privat
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
Din pacate asa cum se obisnuieste la romani ,calitatea acidului in ultima perioada a inceput sa fie din ce in ce mai proasta,adica in loc de 1,28 densitate e in sticla la 1,26 ceea ce inseamna 50% eficienta.Asta este asa fac banii producatorii in aceasta tara iar OPC-ul vine in control ia daru si dispare,,pentru inca 3-4 luni, in concluzie cu asemenea calitate nu veti vedeaacumulatori reconditionat din pacate,poate si asta e scopul de ce sa-l faci sa mearga inca 2 ani cu 25ron cand poti lua altul la fel de prost cu 300ron.
- townboy
- ***
- 587 mesaje
- din 23 Feb 2008
- Astra 2000 X16XEL
- Buzau
townboy
- Mesaje scrise: 587
- Locatie: Buzau
- Masina: Astra 2000 X16XEL
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Feb 2008
- Mesaj Privat
@tase--Garantia pentru scoala de soferi sau taxi este de 6 luni (data de producator)pt ca are cu totul alt regim de functionare-porniri dese,consumatori,etc.
@inspectoratul--daca mai ai garantia la baterie-du'te la un service autorizat (trebuie sa scrie pe certificatul de garantie care anume) si ar trebui sa rezolvi problema.Daca ai fi fost mai aproape te'as fi ajutat eu.
Multa bafta.
@inspectoratul--daca mai ai garantia la baterie-du'te la un service autorizat (trebuie sa scrie pe certificatul de garantie care anume) si ar trebui sa rezolvi problema.Daca ai fi fost mai aproape te'as fi ajutat eu.
Multa bafta.
- inspectoratul
- OP
- 751 mesaje
- din 11 Feb 2008
- Vectra 2001 Z18XE
- Timis
inspectoratul
- Mesaje scrise: 751
- Locatie: Timis
- Masina: Vectra 2001 Z18XE
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 11 Feb 2008
- Mesaj Privat
- jdercelmic
- *
- 1 mesaje
- din 16 Mar 2012
- Astra 2006
- Vaslui
jdercelmic
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Vaslui
- Masina: Astra 2006
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 16 Mar 2012
- Mesaj Privat
cautam si eu ceva despre reconditionarea bateriilor cand am dat peste acest blog. M-am interesat si pe forumuri din state. Aceasta metoda cu spalarea bateriei este frectie la picior de lemn. Problema este ca in timp bateria se sulfateaza mai excat pe placile de plumb se depepune sulf, mai excat acidul se descompune si formeaza cu plumbul un sulfat d eplumb…..ceva de genul cat am retinut …nu ma prea pricep la chimie. ,,acest fenomen se numeste sulfatarea bateriei…practic din acest motiv bateriile nu mai sunt bune. Ce facem pentru a impiedica acest lucru? O metoda este incarcarea bateriilor din cand in cand cu un redrsor auto de tip smart cu incarcare in impulsuri ( in Romania se gasesc multe variante constructive de la Telwin…gen T-Charge), acest tip de incarcare face sa impiedice depunerea sulfatului pe placile de plumb.
A doua metoda este una chimica ..se folosesc tot felul de solutii chimice care duc la descompunerea sulfatului de plumb ….este o metoda ok dar cu randament mic. La urma am lasat metoda cu randamentul cel mai bun, statii sau aparat de reconditionare a baterilor ( metoda des intalnita in strainatate deoarce are randament de pin ala 98 % practic o baterie veche se poate aduce pina la 98% din capacitatea unei baterii noi). Aceste aparate verifica starea bateriei ( continuitatea placilor de plumb) desulfateaza bateria prin metoda impulsului , si un incarcator sau redresor. Costurile sunt foarte mici, 30% din pretul unei baterii noi , si primesti garantie mai mare decat la una noua ( cel putin in USA dau 24 luni garantie la o baterie reconditionata)…Am gasit multe scheme de confectionare a unor astfel de aparate artizanale hobby.
Am cautat prin Romania un astfel de aparat dar inca nu a, gasit ….sau cel putin eu nu am gasit ….mai caut….revin cu nouatati daca il gasesc
A doua metoda este una chimica ..se folosesc tot felul de solutii chimice care duc la descompunerea sulfatului de plumb ….este o metoda ok dar cu randament mic. La urma am lasat metoda cu randamentul cel mai bun, statii sau aparat de reconditionare a baterilor ( metoda des intalnita in strainatate deoarce are randament de pin ala 98 % practic o baterie veche se poate aduce pina la 98% din capacitatea unei baterii noi). Aceste aparate verifica starea bateriei ( continuitatea placilor de plumb) desulfateaza bateria prin metoda impulsului , si un incarcator sau redresor. Costurile sunt foarte mici, 30% din pretul unei baterii noi , si primesti garantie mai mare decat la una noua ( cel putin in USA dau 24 luni garantie la o baterie reconditionata)…Am gasit multe scheme de confectionare a unor astfel de aparate artizanale hobby.
Am cautat prin Romania un astfel de aparat dar inca nu a, gasit ….sau cel putin eu nu am gasit ….mai caut….revin cu nouatati daca il gasesc
DGDanyel
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Ilfov
- Masina: Astra 1995 C14NZ
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 09 Mai 2012
- Mesaj Privat
Daca tot suntem si pe aici pe forum sa imi spun si eu parerea (lucrez oarecum in domeniu) :
Toata negreala aceea care se observa la spalarea bateriei ( atentie doar cu apa distilata daca se spala cu apa normala mai rau iti bati joc de ea deoarece apa de la robinet contine calcar , minerale .... care reactioneaza cu acidul ) este plumb din macinarea elementilor care sta pe fundul bateriei in concentratie mare si din aceasta cauza bateria se consuma singura deoarece face o legatura mai directa intre placi.
O reconditionare corecta (din punctul meu de vedere ar fi ) :
1. scoaterea acidului vechi
2. spalarea bateriei cu apa distilata in repetate randuri ( cu cat mai multe cu atat mai bine) pana iese apa cat mai curata, evitarea lovirii bateriei in timpul spalari preferabil doar clatinarea ei.
3. umplerea bateriei cu acid ( electrolit care costa undeva pe la 9lei/L necesar aproximativ 3L de concentratie 1.26 - 1.28 )
4. punerea bateriei la incarcat pe un redresor care sa tina bateria undeva intre 13.8v -14.5v timp de 12h.
5. descarcarea bateriei cu un consumator (bec de 5w maxim 10) pana ce aceasta ajunge la 10.5v dar nu sub 10v.
6. reincarcarea baterieipe redresor cum am spus mai sus.
7. Bateria este gate de folosire ! Succes !
Nu prea se rezolva nimic cu completare de acid deoarece placile baterei au tendinta sa se imbibe cu acid la o anumita concentratie, parerea mea este ca daca este nevoie sa se completeze doar cu apa distilata iar daca este necesar (densitatea este scazuta) sa se schimbe tot acidul.
Operatiune testata pe o baterie de 11 ani, BMW 95Ah origine Bosh, (binenteles asamblata de Bosh, deoarece producatorul original al bateriilor Bosh este Varta)
Intretinerea anual al unei baterii noi consta in repetarea anual (in cazul unei baterii mai vechi la 3-4 luni) a puncteleor 5 si 6 de mai sus.
O baterie noua ar fi cea mai buna solutie dar pentru cine nu dispune momentan de achizitia unei baterii noi mai poate trage si de una veche, atentie nimic nu este garantat 100%, reconditionarea este si in functie de baterie pacile acesteia subtiandu-se in timp de la acid, in cazul acesta nu mai ajuta nici 10 reconditionari....
Daca cineva nu este de acord cu mine sau are comletari, sunt deschis la sugesti sau amanunte.
Multumesc !
O zi buna !
Toata negreala aceea care se observa la spalarea bateriei ( atentie doar cu apa distilata daca se spala cu apa normala mai rau iti bati joc de ea deoarece apa de la robinet contine calcar , minerale .... care reactioneaza cu acidul ) este plumb din macinarea elementilor care sta pe fundul bateriei in concentratie mare si din aceasta cauza bateria se consuma singura deoarece face o legatura mai directa intre placi.
O reconditionare corecta (din punctul meu de vedere ar fi ) :
1. scoaterea acidului vechi
2. spalarea bateriei cu apa distilata in repetate randuri ( cu cat mai multe cu atat mai bine) pana iese apa cat mai curata, evitarea lovirii bateriei in timpul spalari preferabil doar clatinarea ei.
3. umplerea bateriei cu acid ( electrolit care costa undeva pe la 9lei/L necesar aproximativ 3L de concentratie 1.26 - 1.28 )
4. punerea bateriei la incarcat pe un redresor care sa tina bateria undeva intre 13.8v -14.5v timp de 12h.
5. descarcarea bateriei cu un consumator (bec de 5w maxim 10) pana ce aceasta ajunge la 10.5v dar nu sub 10v.
6. reincarcarea baterieipe redresor cum am spus mai sus.
7. Bateria este gate de folosire ! Succes !
Nu prea se rezolva nimic cu completare de acid deoarece placile baterei au tendinta sa se imbibe cu acid la o anumita concentratie, parerea mea este ca daca este nevoie sa se completeze doar cu apa distilata iar daca este necesar (densitatea este scazuta) sa se schimbe tot acidul.
Operatiune testata pe o baterie de 11 ani, BMW 95Ah origine Bosh, (binenteles asamblata de Bosh, deoarece producatorul original al bateriilor Bosh este Varta)
Intretinerea anual al unei baterii noi consta in repetarea anual (in cazul unei baterii mai vechi la 3-4 luni) a puncteleor 5 si 6 de mai sus.
O baterie noua ar fi cea mai buna solutie dar pentru cine nu dispune momentan de achizitia unei baterii noi mai poate trage si de una veche, atentie nimic nu este garantat 100%, reconditionarea este si in functie de baterie pacile acesteia subtiandu-se in timp de la acid, in cazul acesta nu mai ajuta nici 10 reconditionari....
Daca cineva nu este de acord cu mine sau are comletari, sunt deschis la sugesti sau amanunte.
Multumesc !
O zi buna !
coroama
- Mesaje scrise: 1
- Locatie: Timis
- Masina: Corsa 2007
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 23 Oct 2012
- Mesaj Privat
In primul rand tot ce a scris Danyel este perfect adevarat as vrea doar sa mai completez niste detalii .
Inainte de a te apuca de reconditionat acumulatorul vechi trebuie urmarite anumite probleme, ca sa nu mai dai banii pe electrolit si sa-ti pierzi timpul si nervii.
Eu ca si hobby deocamdata ma ocup de reconditionarea bateriilor de tip Plumb Acid .
In primul rand trebuie verificat acumulatorul :
- Desfaceti toate capacelele si vizualizati nivelul de electrolit , e recomandata utilizarea unor ochelari de protectie , electrolitul este foarte toxic si ultimul lucru care il doresti cand reconditionezi o baterie este electrolitul in ochi daca chiar se intampla spalati cu apa din abundenta si consultati un medic .
Sa revin, e bine sa utilizati o lanterna sau sursa puternica de lumina... daca , Doamne fereste electrolitul este asa de scazut incat sunt descoperite placile de plumb dinautrul acumulatorului atunci nu mai are rost sa continuati, acumulatorul este deja compromis.
Nu folositi decat apa distilata nu apa de la robinet, acid sau alte lichide… Completati cu apa distilata dupa insemnele de pe acumulator, de obicei sunt vizibile marginile cu limita maxima si minima . Atentie limita e foarte stransa 2-3 mm , daca nu aveti posibilitatea sa vizualizarii electrolitului prin peretii bateriei atunci trebuie masurat nivelul optim astfel : deasupra nivelul placilor de plumb din bateriei trebuie sa fie electrolit cu 26 mm +-2mm , nivelul se poate masura cu un tub gradat sau cu o ruleta introdusa pe rand in fiecare orificiu destinat mentinerii nivelului de electrolit .
Incarcati timp de 12 ore cu un incarcator de acumulatori la amperaj scazut , sa nu fiarba ca se poate distruge iremediabil .
-Urmatorul test este cel al tensiunii curentului continuu ... O baterie de 12 V are sase celule de 2 volti legate in serie (de exemplu :cam asa ca niste baterii de ceas puse una peste cealalta) Daca una dintre celule este mai scazuta ca celelalte sa zicem sub 1,5 V nu mai are rost sa reconditionati acumulatorul .
Pentru masurare folositi volmetrul, se desfac capacelele de acces la electrolit, (daca nu sunt capacele , va rugam sa ne contactati pentru instructiuni suplimentare ) se utilizeaza un voltmetru sau multimetru pentru verificare curentului continu DC .
Incepem de la borna cu + a bateriei pe care pozitionam partea rosie cu plus a instrumentului de masura , partea neagra (acul de contact) cu varful metalic ; il inroducem in electrolit , e bine sa utilizam o sarmulita pentru prelungirea acului de contact ,(atentie sa nu atingem partea metalica de plumb din celula) astfel masuram voltajul in prima celula , trebuie sa fie aproximativ 2 V .
Trecem la urmatoarea celula , partea pozitiva a voltmetrului o introduce in primul orificiu(unde a fost partea negativa inainte) iar partea negativa in urmatorul orificiu , masuram acum cea de-a doua celula , trebuie de asemenea sa fie aproximativ 2 V ;.
Continuam cu toate cele 6 celule . Nici una sa nu scada sub 1,5 V .
DAca acumulatorul a trecut aceste teste e un candidat bun pentru reconditionare.
Cam astea ar fi testele mai usoare de realizat pentru a continua procedeul de reconditionare.
Pentru o reconditionare completa eu folosesc pe langa inlocuirea electrolitului si o curatare electro-chimica cu un instrument special destinat.
Pentru mai multe detalii nu ezitati sa ma contactati . Daca e permis nr: 0726214302.
Succes.
Inainte de a te apuca de reconditionat acumulatorul vechi trebuie urmarite anumite probleme, ca sa nu mai dai banii pe electrolit si sa-ti pierzi timpul si nervii.
Eu ca si hobby deocamdata ma ocup de reconditionarea bateriilor de tip Plumb Acid .
In primul rand trebuie verificat acumulatorul :
- Desfaceti toate capacelele si vizualizati nivelul de electrolit , e recomandata utilizarea unor ochelari de protectie , electrolitul este foarte toxic si ultimul lucru care il doresti cand reconditionezi o baterie este electrolitul in ochi daca chiar se intampla spalati cu apa din abundenta si consultati un medic .
Sa revin, e bine sa utilizati o lanterna sau sursa puternica de lumina... daca , Doamne fereste electrolitul este asa de scazut incat sunt descoperite placile de plumb dinautrul acumulatorului atunci nu mai are rost sa continuati, acumulatorul este deja compromis.
Nu folositi decat apa distilata nu apa de la robinet, acid sau alte lichide… Completati cu apa distilata dupa insemnele de pe acumulator, de obicei sunt vizibile marginile cu limita maxima si minima . Atentie limita e foarte stransa 2-3 mm , daca nu aveti posibilitatea sa vizualizarii electrolitului prin peretii bateriei atunci trebuie masurat nivelul optim astfel : deasupra nivelul placilor de plumb din bateriei trebuie sa fie electrolit cu 26 mm +-2mm , nivelul se poate masura cu un tub gradat sau cu o ruleta introdusa pe rand in fiecare orificiu destinat mentinerii nivelului de electrolit .
Incarcati timp de 12 ore cu un incarcator de acumulatori la amperaj scazut , sa nu fiarba ca se poate distruge iremediabil .
-Urmatorul test este cel al tensiunii curentului continuu ... O baterie de 12 V are sase celule de 2 volti legate in serie (de exemplu :cam asa ca niste baterii de ceas puse una peste cealalta) Daca una dintre celule este mai scazuta ca celelalte sa zicem sub 1,5 V nu mai are rost sa reconditionati acumulatorul .
Pentru masurare folositi volmetrul, se desfac capacelele de acces la electrolit, (daca nu sunt capacele , va rugam sa ne contactati pentru instructiuni suplimentare ) se utilizeaza un voltmetru sau multimetru pentru verificare curentului continu DC .
Incepem de la borna cu + a bateriei pe care pozitionam partea rosie cu plus a instrumentului de masura , partea neagra (acul de contact) cu varful metalic ; il inroducem in electrolit , e bine sa utilizam o sarmulita pentru prelungirea acului de contact ,(atentie sa nu atingem partea metalica de plumb din celula) astfel masuram voltajul in prima celula , trebuie sa fie aproximativ 2 V .
Trecem la urmatoarea celula , partea pozitiva a voltmetrului o introduce in primul orificiu(unde a fost partea negativa inainte) iar partea negativa in urmatorul orificiu , masuram acum cea de-a doua celula , trebuie de asemenea sa fie aproximativ 2 V ;.
Continuam cu toate cele 6 celule . Nici una sa nu scada sub 1,5 V .
DAca acumulatorul a trecut aceste teste e un candidat bun pentru reconditionare.
Cam astea ar fi testele mai usoare de realizat pentru a continua procedeul de reconditionare.
Pentru o reconditionare completa eu folosesc pe langa inlocuirea electrolitului si o curatare electro-chimica cu un instrument special destinat.
Pentru mai multe detalii nu ezitati sa ma contactati . Daca e permis nr: 0726214302.
Succes.
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
Unul din secretele longevitatii,curentului la pornire si rezistentei la ger este tocmai densitatea electrolitului....1,26 este putin si reprezinta 50% capacitate de preferat sa fie musai 1,28 ....prin amestec oricat de putin cu apa distilata scade drastic concentratia 1,26 este densitate optima pentru climat cald iar la noi e buna vara,cand vin gerurile scade imediat tensiunea si ori se schimba la 1,28 ori se arunca acumulatorul.
Multi producatori pentru cele produse in tara dar mai ales importatori scot pe piata acumulatori cu densitate 1,26 ori din dezinteres pentru un amanunt care face diferenta dintre un acumulator 100% capacitate si rezistent la temperaturi joase ...ori pentru ca o densitate scazuta asigura o mai mare perioada de depozitare.
La acumulatorii cu destinatie speciala (nave militare) se facea electrolitul pe loc,se lasa 24 de ore se refacea masuratoarea cu densimetrul si era exculsa umplerea cu electrolit sub 1,28 de multe ori mergea pana in max 1,30 ,aia dadeau tot din ei si la -30 de grade.
Problema mare diferenta aia de cateva unitati masurate in conditii de 20 de grade ori se foloseste termodensimetru si tabel de corectii in alte conditii decat cele ideale.
P.S. Nu detin aparate de masura,nu reconditionez acumulatori ....dar repar masini si clientii prefera sa porneasca masina pe orice vreme.
Multi producatori pentru cele produse in tara dar mai ales importatori scot pe piata acumulatori cu densitate 1,26 ori din dezinteres pentru un amanunt care face diferenta dintre un acumulator 100% capacitate si rezistent la temperaturi joase ...ori pentru ca o densitate scazuta asigura o mai mare perioada de depozitare.
La acumulatorii cu destinatie speciala (nave militare) se facea electrolitul pe loc,se lasa 24 de ore se refacea masuratoarea cu densimetrul si era exculsa umplerea cu electrolit sub 1,28 de multe ori mergea pana in max 1,30 ,aia dadeau tot din ei si la -30 de grade.
Problema mare diferenta aia de cateva unitati masurate in conditii de 20 de grade ori se foloseste termodensimetru si tabel de corectii in alte conditii decat cele ideale.
P.S. Nu detin aparate de masura,nu reconditionez acumulatori ....dar repar masini si clientii prefera sa porneasca masina pe orice vreme.
- mecaNIK
- ****
- 2,202 mesaje
- din 10 Jan 2007
- Insignia 2010 confidential
- Anglia
mecaNIK
- Mesaje scrise: 2,202
- Locatie: Anglia
- Masina: Insignia 2010 confidential
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 10 Jan 2007
- Mesaj Privat
Metoda 100% romaneasca brevetata si verificata cu succes in iarna lui 86 cand la Constanta s-au inregistrat -24,5.
Se goleste acumulatorul cat mai bine ,se pune in fiecare element o lingurita de bicarbonat de sodiu,apoi se adauga apa distilata(numai distilata nimic altceva) pana la nivel maxim,veti vedea ca incepe sa fiarba si apare o spuma gri ,se lasa asa 24 de ore, se goleste,se clateste cu apa distilata,se scurge bine de tot ,se umple la nivel ,se incarca pe redresor la 5% din capacitate la de ex. pentru un acumulator de 70 A max 3,5 A curent de incarcare si nu se lasa sa fiarba,daca apar degajari de gaze in electrolit se opreste incarcarea si se micsoreaza curentul (intensitatea) .Prin fierbere acidul sulfuric se descompune in gazele care se degaja adica hidrogen si sulf care se depune din nou pe placi iar rezultatul este zero ori mult sub asteptari.
Daca s-a facut verificarea cu voltmetrul sa cum spune colegul mai sus masurat fiecare element si nu scade sub 1,5 v ....se poate aplica metoda asta in casa,sau se merge la atelier unde sunt mai mari sanse de izbanda ...poate merita salvat un acumulator care pe piata e 3-400 ron cu banii de electrolit si manopera aferenta.
Se goleste acumulatorul cat mai bine ,se pune in fiecare element o lingurita de bicarbonat de sodiu,apoi se adauga apa distilata(numai distilata nimic altceva) pana la nivel maxim,veti vedea ca incepe sa fiarba si apare o spuma gri ,se lasa asa 24 de ore, se goleste,se clateste cu apa distilata,se scurge bine de tot ,se umple la nivel ,se incarca pe redresor la 5% din capacitate la de ex. pentru un acumulator de 70 A max 3,5 A curent de incarcare si nu se lasa sa fiarba,daca apar degajari de gaze in electrolit se opreste incarcarea si se micsoreaza curentul (intensitatea) .Prin fierbere acidul sulfuric se descompune in gazele care se degaja adica hidrogen si sulf care se depune din nou pe placi iar rezultatul este zero ori mult sub asteptari.
Daca s-a facut verificarea cu voltmetrul sa cum spune colegul mai sus masurat fiecare element si nu scade sub 1,5 v ....se poate aplica metoda asta in casa,sau se merge la atelier unde sunt mai mari sanse de izbanda ...poate merita salvat un acumulator care pe piata e 3-400 ron cu banii de electrolit si manopera aferenta.
- deleted-76099
- **
- 345 mesaje
- din 02 Jul 2012
deleted-76099
- Mesaje scrise: 345
- Locatie:
- Masina:
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 02 Jul 2012
- Mesaj Privat
- astrac16nz
- *
- 41 mesaje
- din 25 Mar 2012
- Astra 1993 c16nz
- Iasi
astrac16nz
- Mesaje scrise: 41
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 1993 c16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mar 2012
- Mesaj Privat
Va salut,am nevoie de un raspuns urgent.Mi sa descarcat bateria cand au fost gerurile alea mari,dupa care am luato in casa si am puso pe redresor 18 ore.Am pus-o pe masina si nu a vrut sa porneasca invartea foarte greu.
Azi am masurat dupa metoda descrisa mai sus fiecare celula cu multimetru.Mi-a iesit pe celula de langa borna+ 1,75v pe a doua a 2v,a treia 2v.pe a patra 2v,pe a cincea 2v,iar pe a sasea(cea de langa - mia iesit 0,48volti.este vreo sansa sa o mai repar cu electrolit nou,sau?
Azi am masurat dupa metoda descrisa mai sus fiecare celula cu multimetru.Mi-a iesit pe celula de langa borna+ 1,75v pe a doua a 2v,a treia 2v.pe a patra 2v,pe a cincea 2v,iar pe a sasea(cea de langa - mia iesit 0,48volti.este vreo sansa sa o mai repar cu electrolit nou,sau?
- astrac16nz
- *
- 41 mesaje
- din 25 Mar 2012
- Astra 1993 c16nz
- Iasi
astrac16nz
- Mesaje scrise: 41
- Locatie: Iasi
- Masina: Astra 1993 c16nz
- Status: Offline
- Cont inregistrat: 25 Mar 2012
- Mesaj Privat