Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel - Classics
  3. Opel Kadett
  • adi_mot

  • Mesaje scrise: 52
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Kadett 1988
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Oct 2006

  • Mesaj Privat
Salut,

Am un kadett E din 1988, 1.6 diesel. Momentan are cutie in 4 trepte, dar ma tot bate gandul la una de 5.
Unii mecanici zic ca mai bine raman cu asta de 4, ca alea de 5 nu sunt fiabile, altii zic sa pun de 5. Iar eu nu ma pot hotara.
Voi ce ma sfatuiti sa fac, sa pun de 5 sau nu. Unde si cam la ce pret as gasi una de 5 trepte care sa se potriveasca la motorul meu?

Merci.
  • AdamOpel

  • Mesaje scrise: 1,015
  • Locatie: Alta tara
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Nov 2006

  • Mesaj Privat
Daca ai bani si intradevar doresti schimbal.....
Cu cutia in 4trepte nu folsesti calumea resursele motorului. ori mergi subturat ori prea turat!
Aia de 5 imparte treapta a 4 in 2 + mai castigi si la viteza (max.)
Ai grija cand il iei! sa fie acelasi tip (adica F-ul de pe cutie sa corespunda cu al tau si nu ai sa fi nevoit sa schimbi atceva),maneta nu este nevoie sa o schimbi,verifica daca intra usor in viteze,dupa cei reglat maneta cere o garantie de cateva luni ....ca poate o sati moara sincroanele de la el si te vei chinui sal bagi in viteza!(doar in timp poti afla,iar daca din start merge greu sa nul iei!), gasesti AICI ceva discuti despre cuti.
  • yitzack

  • Mesaje scrise: 8
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Kadett 1986
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 18 Jun 2007

  • Mesaj Privat
aceeasi problema am avuto si io.am kadett 1.6d din 1986.am cumparato cu 4 trepte..si la peste 100km/h se tura foarte tare..si am decis sami pun 5 trepte.tre sa ai grija la urmatoarele:
-volanta si placa de presiune..sa fie compatibile cu cutia (uitate la pozitionarea gaurilor pt suruburi)
-la fel si cu discu de ambreiaj
-capetele de planetara pe care le ai pe masina...sati intre si in cutia de 5 trepte(altfel va trebui sati schimbi planetarele sau capetele care intra in cutie..ceea ce costa foarte mult) sau poti face un mic artificiu..desfaci diferentialu...ii scoti satelitii din el...si ii pui pe cei din cutia de 4..care se potrivesc cu planetarele..(operatie la care iti trebe nervi de otel)
-oricum va trebui sa desfaci diferentialu sa schimbi roata aia mare dintata care face legatura cu motorul...(pt k intre ea si motor sa creat o uzura pe dinti..daca lasi diferentialu original al cutiei de 5 trepte...iti va urui foarte tare in toate treptele...cum uruie o dacie veche in marsarier..)
-ai grija cand strangi capacu la diferential..sa nul strangi la maxim...sa lasi un mic joc angrenajului de pinioane inauntru..
-dupa ce ai facut toate astea...si montezi cutia...ai grija cum reglezi tija de la schimbatoru de viteze...sati intre in toate treptele...dar sar putea sa cam tai din coroana aia din juru schimbatorului..in masina..sa poata intra si in viteza a5a...
-ai grija la semeringurile din cutie..acolo unde intra planetarele..sa nu le lovesti...ca iti arunca tot uleiu din cutie..
-la fel la oringu de la capacu de la diferential...
Exista posibilitatea sa fie totu compatibil cu cutia de 5...volanta..placa de presiune..discu de ambreiaj..capetele de la planetara...La mine sau potrivit toate...am un amic cu un caravan cu acelasi motor cu al meu..la care nu sa potrivit nimic..a trebuit sa cumpere totu..si la costat foarte mult..(cutia nu tre sa te coste mai mult de 100 euro)
Succes ! mie mia luat 4 zile so fac si so reglez..dar merita..acu am 5 trepte..iar la turatia la care aveam inainte 100km/h..am 130 acum Very Happy
Skip ads

  1. Home
  2. Opel - Classics
  3. Opel Kadett

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR