Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra F
  • cidul1

  • Mesaje scrise: 355
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Antara 2008 Z20DMH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2012

  • Mesaj Privat
Nu conteaza motorizarea , calculatorul (ECM) , benzinar sau diesel ....
-Daca ai bord cu turometru , este in regula , ai nevoie de semnalul VSS (vehicle speed semnal ) care apoi intra in modulul de Tempomat .
tempomatul pe cablu este o unitate independenta ,
Uite aici, cred ca este singurul vazut de mine, in Romania, pe Astra F http://forum.4tuning.ro/116...hird/page-17.html
Mai citeste si postul asta sa-ti faci o idee
https://www.clubopel.com/vie...r=asc&start=0
Primul lucru ,sa ai semnal VSS (turometru) , daca nu ai , se poate face, dar mai complicat ,
Toate cele bune,
Skip ads

  • gionim67

  • Mesaje scrise: 113
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 1995 tc4ee1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Multumesc frumos, ptr. raspuns.
  • gionim67

  • Mesaje scrise: 113
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 1995 tc4ee1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Scuze ca revin,..cum pot sa gasesc semnalul VSS, toate masinile cu turometru il au ?

Multumesc.
  • cidul1

  • Mesaje scrise: 355
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Antara 2008 Z20DMH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2012

  • Mesaj Privat
Daca citeai ultimul link al userulul @ ahappyuserhttps://www.clubopel.com/vie...r=asc&start=0 la punctul 5 gaseai explicatiacare este valabila si pentru tine ...
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,746
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
gionim67 a scris:Scuze ca revin,..cum pot sa gasesc semnalul VSS, toate masinile cu turometru il au ?

Multumesc.

Ai vitezometru electronic, sau mecanic ? Mecanic e cand cifrele kilometrajului din ceasul vitezometrului sunt pe 6 role ce se invart in plan vertical si exista un cablu care vine din cutia de viteze in ceas si-ti invarte mecanic acul vitezometrului, la cel electronic e pe afisaj digital iluminat permanent cu un bec.

Firul VSS inseamna 'Vehicle Speed Signal' , vine de la senzorii unitatii ABS si-ti da semnalul pentru vitezometrul digital care mai apoi iti afiseaza viteza masinii. Daca ai vitezometru mecanic sau nu ai ABS pe masina, atunci e foarte posibil sa nu ai firul albastru cu rosu pentru semnalul VSS. In cazul asta se va pune un butuc cu senzor ABS la una din rotile masinii si de la acel senzor se ia firul VSS (asa am citit mai demult, pe cand m-am documentat eu initial).

@cidul1
Turometrul la motorul diesel TC4EE1/X17DT Isuzu isi ia semnalul de la alternator. La motorul pe benzina, turometrul isi ia semnalul de la bobina de inductie si nu are vreo legatura cu firul care duce semnalul VSS.
  • cidul1

  • Mesaje scrise: 355
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Antara 2008 Z20DMH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2012

  • Mesaj Privat
TC4EE1/X17DT in Autodata are ECU si ABS ...
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,746
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Atunci NU e corect ce scrie in AutoData, sunt 100% sigur ca ECU nu are nici motorizarea TC4EE1, nici X17DT.

ABS are in functie de anul de fabricatie si in functie de cati bani s-au platit pe masina (atunci cand ABS-ul era optional). Vectra B are ABS in standard.
  • cidul1

  • Mesaje scrise: 355
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Antara 2008 Z20DMH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2012

  • Mesaj Privat
Daca ai vitezometru mecanic (adica cu cablu ) :
Sunt mai multe tipuri de VSS, unele sunt integrate in ceasurile de bord (generator pulse speedometer ) , altele sunt montate pe cutia de viteze, la unele masini viteza se citeste in functie de ceea ce raporteaza senzorul de la ABS al unei anumite roti...
Toate cele bune.
  • 0va

  • Mesaje scrise: 864
  • Locatie: Timis
  • Masina: Signum 2008 Z19DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 12 Oct 2008

  • Mesaj Privat
Are colegu h0rm0n montat tot sistemull de CC si merge ca si cum ar fi de fabrica pus.
Si eu am in plan sa un pe F, avand optiunea asta deja pe Vectra si e mult mai comod mai ales la drumuri lungi.
Proiectul meu este momentan in stand by.
Iti trebuie motorasul neaparat cu mufa(e mult mai simpla treaba) si maneta de CC, switch-ul de la pedala de ambreiaj eu zic ca e optional, ca ai un switch la pedala de frana. Motorasul cu cablu se gaseste pe toate modele Opel care au sistemul acesta( Vectra B, Omega B, Senator B), dar exista diferente, de ex.: la Vectra B cu mtor pe benzina 1.8( X18xe) cablul este mai lung comparativ cu Vectra B cu motor C25xe sau X25xe.
Daca ma gandesc bine la astra F cu X14XE, clapeta de acceleratie e undeva in spate jos, asa ca iti recomand cele cu cablu mai lung.
Posibil sa fie putin mai greu pozitionarea motorasului , dar aia sa fie ultima grija... Wink
Bata iti urez cu proiectul si daca ai nelamuriri cu trasul firelor ia legatura cu h0rm0n si te indruma el.
  • cidul1

  • Mesaje scrise: 355
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Antara 2008 Z20DMH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2012

  • Mesaj Privat
http://forum.4tuning.ro/116...hird/page-17.html
Trebuie pus si switch ambreaj , conditie in functionarea sistemului ,,care este invers fata de cel de pe frana ,( contact normal inchis ,la ambreaj ) .Primeste un plus,si-l intoarce catre modul. Daca nu este montat ( switch ambreaj ) ,nu-ti activeaza sistemul. Daca faci o punte si nu-l mai pui ,in cazul in care schimbi viteza, cu modulul CC activat ,si apesi ambreajul , ti se va tura motorul ...
Toate cele bune
  • gionim67

  • Mesaje scrise: 113
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 1995 tc4ee1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Buna tuturor,
Am cablu la vitezometru, nu am ABS si nici ECU, turometrul este cu semnal de la alternator.
Masina este facuta in 09/'94, motor Isuzu 1.7 TD, 60kw/82 CP...modelul de baza.
Ce costuri, aproximative sunt ptr. asa ceva.
  • cidul1

  • Mesaje scrise: 355
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Antara 2008 Z20DMH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2012

  • Mesaj Privat
Da ,motorul tau nu are ECU ,dar nu are nici o importanta .
Costuri
1---Maneta lumini+semnalizare cu butoanele de CC +mufa (masina donatoare )------ 80lei... 120lei
2---Switch ambreaj +mufa (masina donatoare )----- 30lei... 50lei...
3---Modul CC cu acceleratie pe cablu + mufa (masina donatoare ) --- 100lei...130...
Deci undeva intre 210 lei si 300 lei.
Si daca nu gasesti acel ,, (generator pulse speedometer ) , " pe cutie sau in ceasurile din bord , atunci va trebui sa pui, un butuc cu senzor ABS la
o roata ....
Instalatia electrica de tras .........si cam atat .
Toate cele bune
  • gionim67

  • Mesaje scrise: 113
  • Locatie: Iasi
  • Masina: Astra 1995 tc4ee1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 30 Jan 2013

  • Mesaj Privat
Multumesc baieti,
Toate cele bune!
  • george_torro

  • Mesaje scrise: 187
  • Locatie: Arges
  • Masina: Vectra 2000 X18XE1
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 15 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Slutare.Are cineva o unitate(motoras) pilot automat pt acceleratie pe cablu.....mai accptabila la pret.Eu masina cabla din fabrica,doar unitatea i-mi mai trebuie.
  • cidul1

  • Mesaje scrise: 355
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Antara 2008 Z20DMH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2012

  • Mesaj Privat
Dupa probe si testari ,pot afirma ca se poate pune pilot automat si pe Astra F....
1---Merge fara pic de lag (reglat ,jocul cablului pilotului din mufa,de pe cablu....multimiri lui @ georg_torro )
2--Se poate activa de la minim 30 km/h .
3--Poze cu locul ales de mine



In rest la montaj multumesc lui @bazare https://www.clubopel.com/lin...hird/page-17.html si lui @ ahappyuser https://www.clubopel.com/vie...r=asc&start=0
Cred ca Astra F ,cu Pilot Automat sau Cruise Control , sunt foarte putine in Romania ...
Sfatuiesc pe oricine sa-si monteze, este o placere si scapi de limitarile de viteza.....
Ajut cu sfaturi si pareri pe oricine, cu mare placere.
Un tutorial nu-si are rostul pentru ca pasii de montare sunt parcursi in cele doua tutoriale .
Meritul este exclusiv al celor mentionati mai sus...
Toate cele bune...
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,746
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
Buuuuna treaba.... FELICITARI ! Respect!

Foarte bun locul ales pentru montarea motorasului, poate poti sa faci cumva ca sa vina cablul mai natural la locul lui pe clapeta de acceleratie (fara sa coboare initial in jos).
  • cidul1

  • Mesaje scrise: 355
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Antara 2008 Z20DMH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Feb 2012

  • Mesaj Privat
Multumesc
Poza a fost facuta inainte de a regla ,,lagul '' de la cablul pilot , (MUFA de reglare fiind blocata ,a trebuit sa dau afara modulul ,sa-l deblochez si sa mai pun un adaus de tabla , ca nu apasa suficient , ca sa pot regla ....)
Acum vine ,,mai natural '' ( urca pana sus ,sub cablu servofrana )
Toate cele bune,
Skip ads

  1. Home
  2. Opel Astra
  3. Astra F

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR