Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină
  • kippy90

  • Mesaje scrise: 91
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Salutare ! Am si eu o problema
Detin un Opel Astra G cc.
Motor 1.2 16v
55kv
An fabricatie 2001


Intr-o seara mi-a porni foarte greu.si mi-a ramas martorul din bord galben "masinuta cu cheita" care am gasit eu in cartea tehnica , ca are legatura cu sistemul electronic al masinii sau transmisie.

Apoi la urmatoarea pornire la fel a pornit greu dar s-a stins "masinuta cu cheita" si mi s-a aprins martorul galben de "emisii noxe depasite" , motorasul galben.
Am vazut ca are unele simptome:

1.Am observat la relantii ca atata timp cat este aprins acel martor de "emisii noxe depasite" am si fluctuatii ale motorului care se observa in turometru.
2.La schimbarea treptelor de viteza se tureaza un pic dupa care revine la normal.
3.Pornire destul de grea.
4.La anumite plecari spe exemplu in panta trebuie turata mai mult decat de obicei pentru a nu se opri.

Am fost cu ea la un tester si baiatul de acolo mi-a spus ca este de vina EGR-ul, o electrovalva care controleaza emisiile de noxe, avand codul de eroare
"P1405, ventil elecromagnetic gaze dereglat/defunctie in functionare".


Puteti sa ma ajutati si pe mine cam ce este de facut...

Astept parerile voastre .

Multumesc !
Skip ads

  • AIin

  • Mesaje scrise: 558
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2003 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Mar 2012

  • Mesaj Privat
dai o cautare pe club opel despre cum se curata EGR-ul la Z12XE, te inarmezi cu uneltele necesare si rabdare, si te apuci de munca. daca esti putin atent si cititor nu mai dai banii la service sa iti zica "schimba asta".
  • cangri

  • Mesaje scrise: 5,412
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Sep 2010

  • Mesaj Privat
EGR`ul nu se rezolva intotdeauna curatat.Uneori mai trebuie si schimbat.
Curatarea e o inventie romaneasca pentru ca e ieftin.
  • AIin

  • Mesaje scrise: 558
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2003 z16se
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 04 Mar 2012

  • Mesaj Privat
eu ziceam sa ii dam omului o speranta ca poate merge doar curatat, ca daca nu merge, oricum il schimba.
  • kippy90

  • Mesaje scrise: 91
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Apr 2013

  • Mesaj Privat
am gasit astazi uitandu-ma mai bine un fir rupt care vine in mufa de la EGR,unul din cele 5 ..... Sa vedem daca este din el....

O sa revin cu raspunsuri
  • kippy90

  • Mesaje scrise: 91
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Problema mea cu EGR-ul cum a spus si colegul nostru a fost rezolvata prin inlocuire.Dupa ce l-am dat jos pe cel vechi care avea firul rupt la mufa am incercat curatarea lui dar dupa curatare tot nu a functionat.Pistonasul din interior actionat electromagnetic era foarte gripat....
  • kippy90

  • Mesaje scrise: 91
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Intampin iar o problema.....deci detin motorul de 1.2 16v asa cum stiti....si de cand a dat frigul mi se pare ca am un consum destul de mare ...undeva la 10% in oras....pana sa de frigul nu mi-a consumat asa de mult....filtre ,bujii,ulei sunt schimbate la timp.Aveti idee de la ce poate fi?
Multumesc
  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,001
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
daca faci drumuri scurte si motorul nu apuca se se incalzeasca atunci e un consum normal...
nu te lua dupa capacitatea motorului... caroseria e destul de grea...
  • kippy90

  • Mesaje scrise: 91
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Apr 2013

  • Mesaj Privat
As mai avea o intrebare.in momentul in care deconectezi bateria si apoi o conectezi inapoi(in cazul meu am ramas fara baterie si am schimbat-o),trebuie sa lasi contactul pus circa 30 de sec pentru ca,clapeta de acceleratie sa isi invete pozitia si dupa pornire sa lasam motorul la relanti pana la temperatura optima de functionare?
Pentru ca daca e asa eu nu am facut lucrul asta.
  • luciraica

  • Mesaje scrise: 2,001
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2006 Z16XEP
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2011

  • Mesaj Privat
motorul nu trebuie lasat la relantiu pana la temperatura optima.. ai facut bine in schimb cu cele 30 de sec. ptr. calibrarea clapetei
  • kippy90

  • Mesaje scrise: 91
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 Z12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 10 Apr 2013

  • Mesaj Privat
Aha....ok....multumesc
Skip ads

  1. Home
  2. Probleme tehnice
  3. Motoare benzină

Discuții similare

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR