Ai uitat parola?


  1. Home
  2. Cum să ... ?
  • Tiaz

  • Mesaje scrise: 1,053
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z 17 DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Salutare,

Deschid acest topic in ideea ca sunt colegi pe forum care au facut aceasta operatiune sau au habar de ce trebuie facut. Am rasfoit forumul si net-ul in lung si-n lat dar n-am gasit ceva concret care sa ma ajute in realizarea acestui deziderat. Singurul topic gasit despre tempomat pe cablu montat after este pentru vectra b, unde cativa colegi si-au dat doctoratul. Sper sa citeasca acest mesaj si sa incerce sa aduca o raza de lumina si pe strada mea.

Stima
Skip ads

  • StefanTolos

  • Mesaje scrise: 4,220
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Corsa 2018 B12XER
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Nov 2007

  • Mesaj Privat
Nu va suparati pe mine, observ in profilul dumneavoastra ca aveti motorizare Z13DTH, sunt putin confunz de cerinta dumneavoastra pentru X16XEL ?
  • Tiaz

  • Mesaje scrise: 1,053
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z 17 DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Nu-i nici o suparare Smile De vreo 4 luni sunt posesorul unui astra g coupe din 2000 motorizare X 16 XEL pe care dupa lupte prin instante cu sistemul am reusit sa-l inscriu in circulatie. Datfiind faptul ca acesta a fost tipul de masina care mi l-am dorit in studentie acum mai la ,,tinerete'' mi s-a indeplinit dorinta. Si odata indeplinita m-am apucat de mici imbunatatiri.
Orice sfat sau sugestie e binevenita pentru satisfacerea unor mici capricii Smile

Stima
  • dew

  • Mesaje scrise: 1,077
  • Locatie: Dolj
  • Masina: Astra 2002 Y22DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 07 Jun 2008

  • Mesaj Privat
https://www.clubopel.com/viewtopic.php?t=85050
Cam acelasi lucru ai ce facut Smile
  • Tiaz

  • Mesaje scrise: 1,053
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z 17 DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Multam mult @dew Wink
Am citit topicul sugerat de tine si pe cel pentru vectra b, speram sa gasesc colegi cu motrizarea si tipul meu de masina dispusi sa imparte ceva informati si poze despre ce si cum trebuie facut.
  • lupu_sandu

  • Mesaje scrise: 599
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina:
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 25 Aug 2007

  • Mesaj Privat
Nu am aceasta motorizare, dar din cate stiu eu ai nevoi de unitatea de control a tempomatului, maneta si timp liber.
Aici ai un PDF pentru X16XEL si poza PDF-ului atasata (este modificat de mine, deci nu criticati ortografia)
http://www.sendspace.com/file/3ziw92


  • Tiaz

  • Mesaje scrise: 1,053
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z 17 DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Salutare tuturor,

Aduc spre atentia voastra subiectul in cauza dupa ceva timp de la punerea lui in functiune cu mentiunea ca nu as fi reusit sa-l finalizez fara contributia substantiala a colegului @Catalinpav66 care a realizat montajul. Ne mai vrand s-o lungesc am sa va prezint pe etape ce am facut, poate mai sunt printre noi doritori de astfel de gageturi.

1. Procurarea pieselor:

a. motoras pilot automat + cablu de acceleratie. Preturile le gasiti intre 50 si 150 de ron functie de noroc;

b. switch ambreiaj. Aveti grija ca sunt doua modele. Unul cu doua fire si cel care va trebuie voua cu trei fire. In locul unde intra mufa(este identica pentru ambele modele) se vad piciorusele(pinii) - pret intre 35 si 50 ron;

c. maneta pilot automat - pret intre 70 si 100 ron;

d. switch frana. Si acestea sunt de doua feluri, cu doua si patru fire. Ca sistemul sa functioneze este nevoie de cel cu patru picioruse, care sincer nu i-am inteles roulul atat timp cat cele doua fire suplimentare practic sunt un circuit si bucla se inchide prin intrerupatorul de frana fara a avea vreo legatura cu momentul apasarii acestuia. In cazul meu a fost facut un strap care merge bine merci. Ca o paranteza dupa ce am terminat montajul pe Tech-2 aparea ca circuitul este deschis si sincer imi venea sa-i dau foc . Noroc cu Catalin, exeperienta si simtul practic si-au spus cuvantul, a reusit sa disece problema si sa gaseasca raspunsul de mai sus intr-o maniera eleganta si cel mai important foarte IEFTIN;

e. in cazul in care nu aveti masina pre-cablata, va trebuie mufa care intra in unitatea cruise control. Din cautarile mele am constatat ca singurle masini care au avut instalatia precablata au fost vectra b si omega b pre face-lift. Cost 10 ron
Asadar costurile totale pentru procurarea pieselor variaza intre 155 si 300 de ron, depinde de norocul si priceperea fiecaruia de a negocia.

2. Manopera

Intre 0 si ......ron, cum spuneam ceva mai devreme, priceperea celui care o face se plateste. In cazul de fata va spun ca a meritat fiecare banut pe care l-am dat.

3. Montajul propriu - zis

Operatiunea in sine este simpla , dar necesita munca in locuri mai greu accesibile. In cazul masinii mele, instalatia din interior a fost traa, asa ca a trebuit sa ne focusam doar pe partea din compartimentul motorului

a. Inainte de a incepe montajul se deconecteaza bateria. Se demufeaza mufa X2 sau X1(spre rusinea mea nu mai stiu cum se numeste....) locata in spatele pompei de frana si asistemului ABS. Pentru a ajunge la ea trebuie sesfacuta cutia de relee si structura de metal aferenta acesteia;

b. se trece la fabricarea cablajului. Se introcuc in mufa X firele cu pinii corespunzatori. TIS-ul va ajuta sa identificati fiecare fir in parte, grosimea si culoarea cablului. Mufa de pe masina donatoare va juta foarte mult in identificarea lor.


c. se monteaza unitatea cruise control langa baterie pe un suport de tabla, care la randu-i se fixeaza in caroserie cu suruburi.


d. dupa realizarea cablajului si a montajului in ordinea inversa descrisa anterior, se trece la programarea pe masina a modului ce Tech-2. Ca unitatea cruise sa functionez corespunzator tipului de monitorizare pe care-l aveti este nevoie de programare. In cazul meu cod index-ul pentru motorul X 16 XEL este 12. Masina donoare era un astra g hidramat X 18 XE cod index 13.


4. Feeed-back

Facand o comparatie cu masinile care au clapeta de acceleratie electrica(electronica), in cazul de fata, la activarea functiei daca sunteti cu piciorul pe acceleratie veti observa cum ,, va fuge pedala de sub talpa'' un sentiment dealtfel cam ciudat dar tare misto.
Ca si functionalitae sistemul se decupleaza automat la apasare franei sau a ambreiajului si din maneta de semnalizare la apasrea tastei O.
Daca doriti sa reveniti la viteza setata acesta retine ultima valoare si v-a accelera pana la valoarea stabilita initial.
Modul cum lucreaza unitatea este foarte interesant. Daca folositi masina pe autostrada sau sunteti mai comozi si vreti sa accelerati sau sa decelerati din butoane aveti jucaria perfecta.

Sper ca tutorialul mea sa va ajute in cazul in care doriti o astfel de optiune asa ca va doresc spor la cautari si cumparaturi!
  • george.N

  • Mesaje scrise: 48
  • Locatie: Prahova
  • Masina: Astra 2001 z16xe
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 24 Jun 2013

  • Mesaj Privat
Foarte bun tutorialul, poate la vara cu putin noroc si ajutor din partea vreunui coleg binevoitor (nu de alta dar nu sunt foarte priceput in ale mecanicii Very Happy ) voi face si eu acest upgrade. Sa il folositi cu placere.
  • CSN

  • Mesaje scrise: 627
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 1999 X12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Vreau sa imi montez CC si sunt in cercetare Very Happy, dupa ce am citit tutorialul tau, cel pentru vectra b si cel pentru omega, am intrat si mai mult in ceata.
Acum ce nu am inteles prea bine:

1.Care e diferenta intre switch-urile de la ambreaj(cel cu 2 si cu 3 fire). Eu am verificat acum pe seara, o sa mai verific si maine pe lumina si se pare ca nu il am, in schimb am gasit mufa pentru el. Cate fire are mufa nu am dat importanta, maine ma uit mai cu atentie. Din cate inteleg mi-ar trebui cel cu 3 fire?

2.Am citit in tutorialul de la omega si se mentioneaza la un moment dat ca pentru benzinare trebuie maneta CC cu 3 fire. Din cate am vazut pe net toate au 4 fire. Tot acolo se mentioneaza ca la diesel se foloseste maneta cu 2 fire. Tu ce tip de maneta ai folosit, cate fire are?

3.Swich-ul de la frana il am cu 4 fire. Aici am scapat.

4.Trebuie sa mai verific daca am mufa pentru maneta CC. Din cate imi aduc aminte cand am umblat pe acolo era o mufa de genul, libera. Masina are destul de multe "precablari", ce am mai cautat si am avut nevoie deja erau trase firele.

5.Motorasul de actionare cablu e indicat sa il gasesc cu tot cu mufa.

6. Firele care vin de la switch ambreaj , frana si maneta CC se gasesc toate in mufa de sub unitatea ABS? Legarea motorasului ce actioneaza cablul de acceleratie se face doar din mufa respectiva?

7. Indicat ar fi ca toate piesele sa le iau de pe o singura masina, iar aceea sa fie benzinara.
  • Tiaz

  • Mesaje scrise: 1,053
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z 17 DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Salutare,

Am sa incerc sa-ti raspund punctual la intrebarile tale.

1. Din ce inteleg tu ai cablajul din interiorul masinii tras. In cazul maeu si cred ca si in al tau iti trebuie switch-ul cu trei fire. Cel mai bine verifici mufa si vezi cati pini are in ea. O alta diferenta constructiva dintre cele doua tipuri este ca cele cu doi pini nu se potrivesc in lacasul din pedalier.

2. Maneta CC nu este decat de un singur tip, deci nu trebuie sa-ti faci griji din pricina ei. E un simplu plug & play.

3. Sa inteleg ca switch-ul tau are patru pini?

4. Ti-am raspuns la pct-ul 2

5. In primul rand gaseste unitatea cruise de pe o astra g, sunt cam rare, iar noua e o carca de bani. Iti trebuie neaparat suportul de tabla pe care se fixeaza aceasta. Pozitionarea exacta o gasesti in prima poza postata de mine se vede o tablita neagra care este fixata pe contraaripa cu trei suruburi langa baterie.
Cum am scris si in post, gasesti mufa pe cablajele de omega si vectra b. Verifica totusi langa baterie daca ai cablajul tras.

6. Prin aceasta mufa trece toata instalatia din compartimentul motor, deci implicit si unitatea cruise. Eu neavand-ul am fost nevoit sa-l confectionez. Pentru asta ai nevoie de TIS. Acolo gasesti toate indicatiile de care ai nevoie ca de exemplu: grosimea cablurilor, culoare si locatie exacta a pinilor in mufa. Momentan nu pot sa te ajut cu el, deoarece calculatorul pe care il am instalat s-a blocat.

Recent am facut un drum Buc - BV - Bran - Rasnov - Predeal - Buc si la dus pana la, si la intors, de la Campina am mers linistit cu 90 pe pilot restul i-am cam dat, Imi plac serpentinele si mie cam greu sa ma abtin. In fine ce vreau sa-t sa-ti spun este ca in 420 de km facuti in afara am avut un consum mediu de 6.2 l/100. Ma gandesc ca dezideratul tau de a ajunge sub 5% este realizabil.
Daca mai ai nevoi de poze sau alte info te ajut cu placere.

Bafta
  • Tiaz

  • Mesaje scrise: 1,053
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z 17 DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2009

  • Mesaj Privat
george.N a scris:Foarte bun tutorialul, poate la vara cu putin noroc si ajutor din partea vreunui coleg binevoitor (nu de alta dar nu sunt foarte priceput in ale mecanicii Very Happy ) voi face si eu acest upgrade. Sa il folositi cu placere.

Montajul in sine nu este complicat trebuie doar sa ai rabdare, TIS si fire cu pini pentru mufare. Eu unul nu am avut asa ca am apelat la profesionisti.

Bafta
  • CSN

  • Mesaje scrise: 627
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 1999 X12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Am citit aseara in TIS si am localizat mufa la care trebuie sa umblu. Am inteles in mare care e ideea, trebuie sa ma apuc sa caut piesele.
Locul in care ai pozitionat unitatea CC este locul destinat ei din fabrica, sau acolo ai gasit un spatiu liber pentru a improviza prinderea ei?
Multumesc de ajutor.
  • catalinpav66

  • Mesaje scrise: 759
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2006 z30dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2008

  • Mesaj Privat
@ CSN
Daca vrei sa pui cruise control pe x12xe , te rog sa te uiti pe schema din TIS si ai sa vezi ca nu ai cum sa te legi cu switch-ul de ambreiaj si cu cel de frana. Cu alte cuvinte nu se poate. Eventual cauta aici pe forum, este cineva care a construit o interfata pentru z14xep. Iti trebuie o interfata de acest fel , bineinteles adaptata pe x12xe.
  • CSN

  • Mesaje scrise: 627
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 1999 X12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Am gasit fizic pe instalatia electrica mufa pentru switch-ul la ambreiaj, iar la cel de frana am deja montat din fabrica switch-ul cu 4 fire. Pentru maneta din cate imi aduc aminte am mufa respectiva acolo.Am vazut pe un site din afara, un tip care a montat pe o corsa b aceasi motorizare, fapt ce ma face sa cred ca e posibil.Nu imi dau seama ce ar lipsi.Precablarile astea s-ar pierde pe drum in instalatie si nu ar ajunge in mufa din care trebuie sa ma leg eu? O sa verific in mufa de sub unitatea ABS daca am firele necesare montarii unitatii CC. Daca nu ma pot lega in mufa, duc fire pana la switch-uri. Gresesc undeva?

Z14xep nu cumva are acceleratie electronica? Eu am x12xe acceleratie pe cablu nu z12xe acceleratie electronica. Ma gandesc ca la acceleratia pe cablu la toate e acelasi principiu de functionare.
  • Tiaz

  • Mesaje scrise: 1,053
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Astra 2008 Z 17 DTR
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Jan 2009

  • Mesaj Privat
Cablajul din interior l-am avut si eu tras. Ce nu am avut tras, este partea de la mufa X1(cea din spatele unitatii ABS) pana unitatea Cruise(langa baterie). Verifica daca ai mufa langa baterie eventual uita-te sub suportul de la baterie caci pe acolo vin cablurile. Daca nu o gasesti te apuci de tras fire in ordinea de mai sus.
La G Cruise-ul este montat din fabrica langa baterie. In afara de pozele facute pe masina mea, ai un link cu codurile de piese si pozitionarea lor. In partea de sus a imaginii este poza pentru g si jos zafira.

http://www.partsbase.org/op...0xev-l34-engines/

Bafta
  • taxi43edy

  • Mesaje scrise: 1,208
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Zafira 2001 Z18XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 23 Apr 2009

  • Mesaj Privat
Felicitari pentru tutorial, la vara ma apuc si eu de acest proiect , (eu ma gandeam ca nu am nici o sansa cu acest tip de motor )
Am o rugaminte la tine , poti pune o poza doua cu mufa de la cc ? eu am o mufa lata pe langa baterie si nu stiu daca e acea mufa pentru cc
  • catalinpav66

  • Mesaje scrise: 759
  • Locatie: Bucuresti
  • Masina: Vectra 2006 z30dt
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 29 Oct 2008

  • Mesaj Privat
CSN a scris:Am gasit fizic pe instalatia electrica mufa pentru switch-ul la ambreiaj, iar la cel de frana am deja montat din fabrica switch-ul cu 4 fire. Pentru maneta din cate imi aduc aminte am mufa respectiva acolo.Am vazut pe un site din afara, un tip care a montat pe o corsa b aceasi motorizare, fapt ce ma face sa cred ca e posibil.Nu imi dau seama ce ar lipsi.Precablarile astea s-ar pierde pe drum in instalatie si nu ar ajunge in mufa din care trebuie sa ma leg eu? O sa verific in mufa de sub unitatea ABS daca am firele necesare montarii unitatii CC. Daca nu ma pot lega in mufa, duc fire pana la switch-uri. Gresesc undeva?

Z14xep nu cumva are acceleratie electronica? Eu am x12xe acceleratie pe cablu nu z12xe acceleratie electronica. Ma gandesc ca la acceleratia pe cablu la toate e acelasi principiu de functionare.

Toate au acelasi principiu cu conditia sa ai switch de frana si de ambreiaj. Conform schemei si din TIS si din Autodata nu ai unde sa te legi cu switch-le astea. Ai mufele dar nu cred ca ajung la calculatorul motorului. In TIS nu exista cruise control pentru x12xe. Trebuie sa verifici cu un opcom daca ai in lista de masuratori de la motor switch-rile de frana si ambreiaj si bineinteles sa faci test pe ele. Totodata trebuie sa verifici daca functia asta (cruise control) este functie programabila sau plug and play. La x16 xel TIS-ul spune ca merge cruise control, la x12xe NU.
  • CSN

  • Mesaje scrise: 627
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 1999 X12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Nu este nimic programabil, totul este plug&play. La calculatorul masinii nu ma leg cu nici un fir (doar la unitatea ABS cu firul care da semnalul vitezei) . Singura parte electronica care va lucra este motorasul de CC care va fi de pe vectra sau omega. Oricum mi-a intrat in cap si o sa incerc, sa vedem ce iese.
  • ahappyuser

  • Mesaje scrise: 6,745
  • Locatie: Sibiu
  • Masina: Astra 2005 Z17DTH
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 05 Apr 2010

  • Mesaj Privat
catalinpav66 a scris:
CSN a scris:Am gasit fizic pe instalatia electrica mufa pentru switch-ul la ambreiaj, iar la cel de frana am deja montat din fabrica switch-ul cu 4 fire. Pentru maneta din cate imi aduc aminte am mufa respectiva acolo.Am vazut pe un site din afara, un tip care a montat pe o corsa b aceasi motorizare, fapt ce ma face sa cred ca e posibil.Nu imi dau seama ce ar lipsi.Precablarile astea s-ar pierde pe drum in instalatie si nu ar ajunge in mufa din care trebuie sa ma leg eu? O sa verific in mufa de sub unitatea ABS daca am firele necesare montarii unitatii CC. Daca nu ma pot lega in mufa, duc fire pana la switch-uri. Gresesc undeva?

Z14xep nu cumva are acceleratie electronica? Eu am x12xe acceleratie pe cablu nu z12xe acceleratie electronica. Ma gandesc ca la acceleratia pe cablu la toate e acelasi principiu de functionare.

Toate au acelasi principiu cu conditia sa ai switch de frana si de ambreiaj. Conform schemei si din TIS si din Autodata nu ai unde sa te legi cu switch-le astea. Ai mufele dar nu cred ca ajung la calculatorul motorului. In TIS nu exista cruise control pentru x12xe. Trebuie sa verifici cu un opcom daca ai in lista de masuratori de la motor switch-rile de frana si ambreiaj si bineinteles sa faci test pe ele. Totodata trebuie sa verifici daca functia asta (cruise control) este functie programabila sau plug and play. La x16 xel TIS-ul spune ca merge cruise control, la x12xe NU.

Si la X17DT Isuzu (1.7TD, turbodiesel clasic fara ECU) in TIS nu exista Cruise Control si eu mi-am pus. Unitatea de CC nu are nicio treaba cu ECU, doar cu firul VSS. Restul face driver-ul de motor din unitatea cu motoras servo, acesta are unitate de comanda proprie.
  • CSN

  • Mesaje scrise: 627
  • Locatie: Constanta
  • Masina: Astra 1999 X12XE
  • Status: Offline
  • Cont inregistrat: 28 Nov 2012

  • Mesaj Privat
Doar ce am verificat firele din mufa de sub bord care iese in compartimentul motor sub unitatea ABS, si am toate culorile din schema mufei de la motorasul CC, sper ca firele respective sa corespunda si cu numarul pinului din schema. Sper sa reusesc sa fie prima Astra G x12xe din Romania cu tempomat Very Happy asa cu a reusit si @ahappyuser prima vectra x17DT cu tempomat (fara ECU). Cat de curand fapte. Sa se indrepte vremea sa imi ajunga coletul cu piese Very Happy


Ultima modificare făcută de CSN la Dum 26 Jan, 2014 9:12 pm
Skip ads

  1. Home
  2. Cum să ... ?

Intră în ClubOpel!

check Cea mai mare comunitate Opel
check Întâlniri locale
check Skip Ads
check Vinzi/Cumperi
check Gratuit pe viață




CO+FB CO+FB CO+YT CO+IG CO+TWTR